• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Re: Llibres ????? fa 11 anys 6 mesos #44547

Bona tarda,
aquest matí m’he assabentat pel 3/24 d’aquesta iniciativa del Bernat Metge+Ara de treure 50 clàssics de la literatura occidental per un preu interessant pel meu criteri. Compte!!! són clàssics amb totes les de la llei, tal vegada els més recents tenen uns 2000 anys de vida, però sobre ells s’ha bastit gran part del coneixement occidental.

I el fet de ser clàssic els converteixen en autèntiques joies per tenir a ma, per casa. Ara que tornen a estar de moda els llibres d’autoajuda estic segur que més d’un d’ells es podria resumir amb una sentència de Sèneca :laugh: .

A part, la campanya crec que té un parell de valors afegits. El primer, l’editorial: la Bernat Metge té una component històrica , dins de la història de la llengua catalana, que deu n’hi do. I el segon un factor que m’ha agradat molt: si et fas subscriptor de la col•lecció a part dels descomptes pots escollir una escola on rebran gratuïtament la mateixa col•lecció. Això si que és una manera intel•ligent enginyosa de vendre un producte: a part d'omplir la teva llibreria poses a l'abast d'algun estudiant aquests monstres de la cultura.

Doncs això ja ho sabeu, i encara que us llegiu un llibre per any, segur que serà de més profit que aquestes col•leccions estranyes que es publiciten per aquestes dates.

Ah! Ni treballo en la Bernat Metge, ni en Ara ni res semblant.
Simplement, llegeixo.

L’enllaç: www.ara.cat/especials/bernatmetge/

Salutacions,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Llibres ????? fa 11 anys 6 mesos #44548

Marce sembla prou interessant la proposta del diari ARA. M'agradaria saber el llistat de totes les obres i autors per poder decidir. Jo ho he mirat i no n'he sabut trobar l´entrellat.

Altra banda, aprofito també per fer-vos propaganda de la Fira del Llibre Vell i d´Ocasió que ha començat a Barcelona i que està al Passeig de Gràcia.Allí es poden trobar de vegades algunes perles i a preus prou interessnts.

Salutacions
Viatjarem més que el nan d´Amelie...!

(F.A.N.J. - Front d´Alliberament dels Nans de Jardí)

Re: Llibres ????? fa 11 anys 6 mesos #44549

Bon dia,
He trobar un llistat dels títols aquí:
www.ara.cat/especials/bernatmetge/proximes-entregues.html
, però aquí surten amb els autors (correspon a una campanya d’Altaya del 2009):
www.classicsbernatmetge.cat/
Una breu passejada pel llistat d’aquest hit-parade, ja et fa adonar-te del valor de les obres. A mi ,que m’agrada la història en general, me les imagino arxivades fa segles als prestatges i armaris de la Biblioteca d’Alexandria; o durant l’Edat Mitjana als monestirs d’Europa, mentre els monjos anavan fent còpies a ma, fins que han arribat als nostres dies.

I si , la Fira que dius és de visita obligada. Jo allà m’he trobat autèntiques joies ( pel meu gust) i a preus molt interessants. L’any passat vaig trobar això: el projecte d’ordenació territorial de la Generalitat del 1937, és un facsímil del 1977 però manté l’estètica i l’esperit engrescador dels primers anys de la Generalitat recuperada... en plena Guerra Civil. Amb fotos (b/n) i mapes.

Salutacions,
Marce
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
Adjunts:

Re:Llibres ????? fa 11 anys 5 mesos #44588

matrix ha escrit:

matrix ha escrit:

El meu llibre d´ara és "Mil soles espléndidos", segurament l´acbaré aquest pont de Sant Joan...... ja us fraé 5 céntims...

ës un llibre que reflexa molt bé, crec , la realitat de les dones a afganistán... dur, força dur.

Aquest darrer any he llegit alguns llibres sobre la difícil vida a l'Afganistan. Vaig començar amb una recomanació d'una companya de feina: "Cometas en el cielo" d'en Khaled Hosseini i més tard em vaig animar amb el que ens recomanava la Matrix "Mil sols espléndidos" del mateix autor. Com molt bé diu la Marta, és dur, molt dur, però el que és més dur és que tot això s'hagi permès.
Més endavant, i després de lectures més trivials, vaig agafar de la biblioteca "La pedra de paciencia; sangué sabur" d'en de Atiq Rahimi. I finalment, he llegit un llibre que feia uns quants anys que voltava per casa "El rostre robat" de la Latifa.

Com molt bé diu la Marta, és dur, molt dur, però el que és més dur és que tot això s'estigui permetent.

Re: Llibres ????? fa 11 anys 5 mesos #44683

Bona nit,
Doncs jo al final, el cap de setmana passat, vaig poder acostar-me a la fira del llibre antic de BCN, i vaig tornar amb una bona collita: buscava volums de l’obra completa de Josep Pla, de l’Ed. Destino, i en vaig trobar un grapat a un bon preu.

I a més vaig trobar un exemplar que li dono molt de valor sentimental a pesar del preu (10€): també és d’en Pla, de quan va començar als anys 40 amb Ed. Selecta, i on la mida d'aquesta mena de microllibre ben podria ser un reflex de com es trobava la cultura catalana en aquells anys d’ofegament cultural, polític i econòmic.

Una altra joia (pel meu gust) és una "Guia de Catalunya" del 1971, narrada per Josep Pla i il•lustrada amb les fotografies del Francesc Català Roca, en blanc i negre. Ja la tinc a l’estudi.
Per cert, us he dit que m’agrada l’obra de Josep Pla? :laugh:

I sempre ho diré: aquesta fira és fenomenal pels malats de llibres, siguin antics o no.
Salutacions,
Adjunts:

Last edit: per MarceCRN.

Re: Llibres ????? fa 11 anys 3 setmanes #45385

LLIBERTAT De Jonathan Franzen, molt recomanable, molt bé escrit
800 fulles per gaudir de la lectura.

Re: Llibres ????? fa 11 anys 3 setmanes #45386

LLibertat, de Jonathan Franzen, molt recomanable, molt bé escrit. ;-) 800 fulles per gaudir de la lectura.

Re: Llibres ????? fa 11 anys 3 setmanes #45389

El que acabo de leer "DIME QUIEN SOY" de Julia Navarro ,1100 paginas ,me ha gustado y lo he encontrado muy objetivo.
Saludos Amador

Re: Llibres ????? fa 11 anys 3 setmanes #45391

Bon dia,
aquest fil és fantàstic. Sempre que veig que revifa m’alegro pel suggeriments que es fan...que no deixen d’omplir la llista de llibres “pendents de lectura”.
Jo ara estic rellegint un de temàtica força actual, és el “Plantem Cara” de Joan Solà, un catedràtic de llengua catalana mort fa poc ).

És un recull d’articles de premsa d’aquest home, on amb senzillesa i molta amenitat, explica aspectes sobre la nostra llengua, el seu ús, etc. i a més sense deixar de posar el dit a la nafra allà on veia que la societat ( polítics inclosos) dubtàvem en temes de llengua o país.

Incís: és memorable el seu discurs al Parlament quan va repassar la cartilla a ses senyories pel que fa a la defensa de la nostra llengua.( premidhonor2011.premidhonor.omnium.cat/ca/noticia/intervenci...-catalunya-3678.html ).

A més com són articles curtets, el pots tenir a ma i l’agafes o deixes quan vols.

Salutacions i que aquest fil no decaigui.
Marce.
Adjunts:

Re: Llibres ????? fa 11 anys 3 setmanes #45393

Bon dia a tots! :)

Marce, m'agraden els llibres que recomanes, sobre tot perquè són de la línea que llegeix en David i per tant, idees per regalar-li.

Salut!

Glòria :)

M'apunto totes les recomanacions, gràcies a tots!
La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: vinya

Last edit: per iogui.

Re: Llibres ????? fa 11 anys 2 setmanes #45430

Jo us recomano un que em van deixar a la biblioteca, té 485 pag. aproximadament . L'he llegit en dos setmanes
FALSA IDENTITAT Sara Waters . Ed. La Magrana (en català), suposo que també esta en castellà.
Si li haig de donar una puntuació posaria un excelent. Extraordinaria.
Explica la historia de una nena órfena que creix sota la tutela de uns petits lladres.Ells son la seva "familia ". Però des del moment de la seva existència, el seu destí queda lligat a una altra órfena que viu en una tenebrosa mansió, a uns quilometres de casa seva....
Ens apropa a la societat del Londres del segle XIX .

Re: Llibres ????? fa 10 anys 11 mesos #45674

Bona nit!
Ara que s’acosta Sant Jordi penso que més que mai hem de reactivar aquest fil. I avui recomanaré un llibre que no he llegit, però els meus fills me l’han recomanat , sobre tot per joves de >12 anys. No sabria dir-vos concretament de què va, això sí, hi ha entreteniment, diversió, aventures, etc. ... la meva filla Sara durant la passada escapada no el deixava ni quan anàvem d'excursió . I diuen que per l’estiu sortirà la pel•lícula.
O sigui que per aquest Sant Jordi ,si no sabeu que regalar al vostre adolescent més proper , aquí teniu un suggeriment

Salutacions i feliç Sant Jordi!!!!
Marce.
Adjunts:

Re: Llibres ????? fa 10 anys 11 mesos #45675

Uau ! L'he tingut "als dits" a la llibreria Proa, per Internet, i finalment m'he decantat per un altre, que ja he rebut a casa !!!!

Gràcies, i me l'apunto per a una altra vegada. Diu:
Vint-i-quatre adolescents forçats a jugar. Només un guanyador. Els Jocs de la Fam han començat.... «Estava tan obsessionada amb el llibre que me l'havia d'emportar quan sortia a sopar i amagar-lo sota la taula per no parar de llegir. La història em va mantenir desperta unes quantes nits seguides, perquè fins i tot, després d'haver-lo acabat, em quedava estirada al llit donant-li voltes. L'he recomanat a tots els que llegeixen el meu web. Els Jocs de la Fam és un llibre meravellós.» Stephanie Meyer
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Last edit: per EvaV.

Re: Llibres ????? fa 10 anys 11 mesos #45677

EvaV ha escrit:

«Estava tan obsessionada amb el llibre que me l'havia d'emportar quan sortia a sopar i amagar-lo sota la taula per no parar de llegir.»

això feia la meva filla :laugh: , i el va carregar a la motxilla en l'excursió Núria-Queralbs, i a l'hora de dinar o al cremallera, el treia, i apa : a llegir !.
Sí, deu ser de trama molt absorvent.
Salut!
Marce

Last edit: per MarceCRN.

Re: Llibres ????? fa 10 anys 10 mesos #45706

Desconfia de tothom de S.J. Watson, un thriller molt interesant,

Sinopsi
La Christine és incapaç de recodar. A causa d'un terrible accident, cada matí, quan es desperta, ha oblidat on és, per què és allà i qui és l'home que dorm al seu costat. Ni tan sols reconeix la imatge que li retorna el mirall. Viu atrapada en una existència que depèn del que li expliquen el seu marit i el psicòleg que la visita d'amagat. Peró la Christine no trigarà a sospitar que algú no li diu tota la veritat, que les coses no són el que semblen i que sobre ella plana una amenaça.

ISBN 9788401387791

La silenciosa conquista China, de Juan Pablo Cardenal i Heriberto Araujo, Una investigacio per descobrir la China del segle XXI,

Salutacions

Re: Llibres ????? fa 10 anys 10 mesos #45733

Jo ara estic llegint el segon llibre de la trilogia "El joc de la fam". La veritat és que de divertit no el trobo gens, és més aviat angoixant. Està explicat en primera persona i l'argument ens porta a un futur, que no sembla gaire llunyà, on el que queda dels EEUU després d'inundacions i guerres vàries, són 12 districtes dirigits de forma dictatorial i que de vegades recorda al Gran Hermano (però no al programa, sinó la novel·la) per una èlite que habita al Capitoli. Cada any se celebren els Jocs de la Fam, per rememorar una antiga revelió i dos nois de cada districte, noi i noia, d'entre 12 i 18 anys escollits per sorteig (és a dir, 24 en total) han de lluitar entre ells fins a la mort, fins que només en quedi un viu.

Una altra novel·la molt diferent, i que potser algú ja ha recomanat abans (no m'he llegit tot el fil), és "En el país de la nube blanca".
Mercè & Cia.

Re: Llibres ????? fa 10 anys 10 mesos #45750

Fa un temps em van deixar un llibre que em feia mandra començar però que al final m'he acabat llegint en poc temps: OUT de Natsuo Kirino. Sorprenent !!!!

Re: Llibres ????? fa 10 anys 10 mesos #45940

Hola amics,pel meu sant hem varen regalar un ibook i des de que el tinc llegueixo tres vegades més que abans que al mes hem llegia un llibre,ara de moment ha anat augmentan.Potser es que hem faig gran i abans en ves de lleguir practicava altres activitats més lucratives :blush::blush: ,però seguint el fil us diré que hem van aconsellar llegir tot una tirallonga de llibres de l'autora J.M.Auel amb el seus "Fills de la terra".Diria que hi han 5 llibres de la serie i vaig pel tercer.A tots aquells que agradi l'historia,i l'entrellat del mon estan molt correctes.M'han dit que van ser bets sellers fa uns anys,n'estic convençut doncs si entres enganxa molt.
Aquí us deixo el meu humil consell.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: Llibres ????? fa 10 anys 10 mesos #45946

Jepi, jo també vaig amb l'ebook i llegeixo a tothora i a qualsevol lloc.
Aprofito per recomenar-vos la primera lectura:

"Cuando pase tu ira" de Asa Larsson

I ara ha llegir una estona, "El tiempo entre costuras" de Maria Dueñas.

Re: Llibres ????? fa 10 anys 10 mesos #46028

Bona tarda!
jo des de fa poc tinc una tauleta ( no és la d'apple, massa cara i massa grossa per mi) que també em permet llegir llibres electrònics en diversos formats, i el que m'ha passat és que no he trobat gaire oferta de llibres electrònics en català.

On els trobeu vosaltres? agrairia qualsevol consell : editorials, webs o el que sigui.

Salutacions i gràcies,
Marce

Cercador

Alguns viatges

• Irlanda, una illa maragda amb ovelles de colors +

...Poc a poc el cel es cobreix de núvols, i fa acte de presència una fina pluja que ens va calant. El mariner de la nostre closca de nou ( és Llegir més
  • Itàlia 2007 en caravana +

Relat del viatge al nord d’Itàlia l’estiu del 2007 amb caravana i dues criatures (un nen de tres anys i una nena d’any i mig). El plantejament ha estat realitzar Llegir més
  • Parc Natural de l'Alt Languedoc i el Minervois +

Destí: Parc Natural de l'Alt Languedoc i el Minervois Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • 6 dies pel Périgord Noir i el Lot +

Vaig preparar el viatge en pocs dies. Com sovint em passa, trobo massa coses interessants i he d'anar eliminant-ne moltes. No sempre es tenen tants dies com es vol. Això Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12