• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

TEMA:

Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13555

Doncs aixó, m'agradaria saber quants de vosaltres sous cebistes.

I si teniu cap dubte o voleu saber més d'aquest món us puc informar una miqueta.

Bitxitos
ECB85PDH :mrgreen:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13559

perdona la meva ignorancia..... :oops: .....¿cebistes? ..no sé que és...vols dir "cebolletas"...o és una altra cosa..... :roll:
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13563

a mi la seba m'agrada molt, amb una mica de tomaquet i un bon raig d'oli
aixo fa miracles :mrgreen:

Les sebes i les tomaques son del hort de casa :mrgreen: :mrgreen:

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13569

Jo porto una emissora de CB des de que tenia la caravana. No em considero expert ni tant sols afeccionat, només la faig servir com un medi de comunicació per la meva autèntica passió: el viatge en caravana o autocaravana. Això ens va portar a uns quants a proposar i difondre un canal comú i conegut per tothom, i ara sembla que és bastant popular. Els autocaravanistes fan servir habitualment el canal 2 i quan viatgen junts ja no cal posar-se d'acord: tots posem automàticament el 2. Però no em considero cebista, ni faig servir el lèxic comú. Però si que animo a tothom a instal·lar una emissora de CB senzilla i sintonitzar el 2.
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13574

Bona nit a tutom.

Toni-de-ros, que vol di una emissora CB sensilla, pots dunarme alguna dada mes.

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13575

Sembla que he aconseguit generar una mica d'expectació... :D

Matrix i Jofranc, hem sap greu, pero no tracta de res de cuina... :roll:

M'explicaré una mica més i tot ho millor que sàpiga.

Cebista: persona que utilitza equips de radio de Banda Ciutadana, en anglés Citizens Band, abreviat CB (CeBe -> CeBista). També coneguts com 11 metres o 27 Mhz.

Toni-de-Ros, no cal saber-ne molt o ser un gran expert per ser cebista, com també és cert que el canal 2 és el canal campista, el 19 el de carretera, el 9 el d'emergència, el 20 el de trucada local...

PAYVI, si t'interesa el tema pot visitar www.cb27.com . És la web més complerta referida al tema que he trobat. Al que es refereix en Toni-de-Ros amb emisora sencilla suposo que vol dir una de les que pots trobar per poc més de 60 € amb 40 canals en AM i FM, antena mòbil i suport pel cotxe/autocaravana 40 € més. Aixó sí, molt important comptar amb un medidor d'estacionaries (propietat o deixat) a l'hora de fer la instal·lació per tal d'evitar cremar els finals de l'emisora. Ara, si el tema us interesa i no us voleu quedar només en parlar localment us podeu agafar una emisora amb bandes laterals SSB (USB i LSB).

Si algú en vol més informació només cal que m'ho demani (alerta, no en sóc cap expert) o visitar www.cb27.com ;-)

73s d'en ECB85PDH :mrgreen:

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13577

Una emisora CB vol dir que emeteix en "Banda ciudadana". O sigui en una frecuencia de 26'960 Mhz (megahercios) fins 27'410 Mhz en AM (amplitut modulación) y FM (frecuencia modulada) y una potencia máxima de sortida de 4W. Generalment surten totes amb 40 canals.

Si no es aixi, que algú em rectifiqui ................

Salutacions ¡¡¡
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13578

La nostre distintiu es: ECB 85 IPN
traduit es:
-EKO
-CHARLI
-BRAVO
-85
-INDIA
-PAPA
-NOVEMBER

estación PARACA
operador RAMON y NEUS

El canal 9 se utilitza per emergencies a França.
El canal 19 se utilitza a Espanya pels camioners i emergencies, doncs al nostre país les emisores ya venen presintonitzades en aquest canal.

A reveure ¡¡¡

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13579

Ostres, quins records........ :roll:

Jo, quan tenia 18 anys em vaig instal·lar una emisora d'aquestes sencilles que diu en Tonial al cotxe, reconec que vaig disfrutar moltíssim, inclús un dels veritables amics que tinc el vaig coneixer per aquest mitjà.

Ens passavem hores i hores parlan amb tot tipus de gent de pobles i ciutats diferents, anavem per la nit a Montserrat, Rasos de Peguera i llocs així super-elevats per intentar establir comunicació amb gent d'altres països...... i fins i tot vàrem arribar a parlar amb gent de l'altre banda del "bassal" (Ecuador, Hondures, Guatemala.....). Llavors per confirmar la conexió, ens passavem les dades i ens enviavem mutuament unes missives o postals on hi especificava la ciutat, el país, el nick i el numero de cebista. Tinc postals de radioaficionats de molts punts del mon.

També haviem arribat a jugar moltíssim a les "caceries", un s'amagava amb el seu cotxe a qualsevol punt de la comarca i els demés el teniem que trobar seguint la senyal de recepció que reviem, com més alta més aprop eram, podies passar-te tota la nit buscant-lo i acabar no trobant-lo.

També recordo lo pràctic que era a l'hora d'anar per carretera, per demanar informació d'un lloc que no trobaves (ara amb els GPS no passa, però abans.....) i fins i tot els companys, la gran majoria camioners i professionals del volant t'avisaven d'on hi havia la parella de G.Civils o els radars.

Vaig arribar a muntar-ne una altre emisora a casa, aquesta ja era super bona, amb micro de sobretaula, amb una antena que feia màstil inclòs prop de 15 metres d'alçada (imagineu-vos un edifici de 5 plantas i que a més li sobresurti una antena de 15 mts. Els veïns em deien que estava ben sonat!!!! mai tornaré a tenir tan bon veinat.

Encara conservo els dos equips i la carta amb el numero "d'operador" de Telecomunicacions, però ja no "modulo" (parlar amb l'argot que es fa servir).

Quins records...... perdoneu el rotllo però de cop he tornat 15 o 16 anys enrrera. :mrgreen:

Salut ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13580

Ahhh!!!! Neus, el numero no el recordo però jo era l'estació CATALÓNIA (s'havia de fer país), operador Carles :mrgreen:

Per cert, 73 i 51 a tots!!!! :mrgreen:

Salut ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13581

Vinga CiM, animat i torna a muntarte-les, ni que sigui una a per quan vas de vacances.

Jo la porto al cotxe, cada dia faig 70 km per anar a la feina i uns altres 70 per torna, generalment porto el canal 19 (carretera) i encara funciona per demanar informació de llocs, adreces (millor que algú que es coneix una zona t'indiqui que no pas un aparell que no sap si han canviat el sentit d'algun carrer o si està tallat per obres), incidències, controls, radars...

Potser es gràcies a aquest col·lectiu que la CB segueix en el nostre país, peró ara li hem de donar un nou impuls, a més, ara la llicència només es paga un cop en la vida al tramitar-la.

Pel que fa a les emergències és el canal 9, a més, està en la llei que ho regula. Des de Múrcia han engegat un "moviment" per tornar a impulsar aquest ús i intentar muntar una organització amb voluntaris per tal de donar cobertura al servei.

Us deixo uns enllaços per si voleu tafanejar. ;-)

(Fixeu-vos en la segona línia de l'article.)

Bé, de moment no m'enrotllo més, quan tingui la caravana a punt i poguem veure'ns podré donar més informació i exemples pràctics a qui estigui interessat.

Toni, Neus i CiM, a veure quin dia creuem antenes.

73+51 a tots.

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13582

Bé doncs es veu que les aficions aquestes les hem tingut més d'un.En el meu cas va ser una passió espontanea al estudiar electronica.Varem montar una d'aquestes emissores i varem quedar prendats,pero al meu veinat no els agradava gaire quan algu modulava doncs la televisió els feia pampalluges,s'havia de fer en hores intenpestives.L'emisora l'haviem de compartir entre molts i no era habitual tenir-la gaires dies,per tant no en vaig ser mai un expert.Jo era l'estació " ALOU" tros de pedra situada al Bergadà en la cual feiem practiques d'escalada en aquells temps.Ara ja de més gran el gran amic i company de batalles (TIOWILLSON) m'ha instalat una emisso`ra a l'auto amb la cual ens comuniquem(ejem,ejem)quan sortim junts amb la família per aquestes carreteres.No ens acaba de funcionar gaire bé però les tornades o anades dels viatges que fem no són gens aburrides doncs al canal 2 cantem riem,fem valoracions i els nens es passen intruccions pels examens o es demanen si s'ho saben.
Amb el Jesús si que us entendreu doncs ell es un autentic expert en el tema i n'ha tingut tota la vida. Doncs ja veieu quines histories.
Doncs no sere menys un 73+51 per a tots.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13584

Bitxitos, jo sempre porto l'emisora engegada i el canal 2 a l'escolta. No poso mai el 19 doncs no suporto les procacitats de molts camioners i la seva mala educació (la d'uns pocs, que quedi ben clar). L'unica vegada que vaig demanar ajuda pel 19 em van dir que tenia veu de mosso d'esquadra i que em busqués la vida. Així doncs a la meva emissora de 40 canals n'hi sobren 39 :)
No, seriosament, la faig servir molt però no és la meva afecció. I la trobo maca i engrescadora, però els meus interessos van per un altre camí.
Tens alguna relació amb www.cb27.com? M'agradaria saber perquè s'inventen un logo pel Canal 2, ho varem preguntar en el seu dia i no vam rebre cap resposta. Si cliqueu en el mateix us enllaça amb l'article que vaig escriure i el logo, naïf per cert, que vem consensuar els promotors de la idea. El detall principal és que el 2 no és un canal autocaravanista sinó campista, i en el logo que vem fer hi surten tots els elements d'acampada. Per cert, que qui vulgui l'arxiu per imprimir-lo i dur-lo ben visible només me l'ha de demanar.
Bona ruta i... ens trobem en el 2! :)
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13594

Toni, la web de cb27 la vaig trobar buscant informació relacionada amb el món dels 11 m.

Referent al logo jo el vull :D me'l puc imprimir i pràcticament et puc assegurar que el portaré a la part del darrera de la carvana, si puc convencer la dona :oops: . Envia-me'l a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Ara vaig al forum de cb27 i preguntaré per que no es va fer servir el vostre logo, us mantindré informats.

Jepi, m'ofereixo per si un dis ens veiem possar a la teva disposició els meus petits coneixement i mirar de fer anar bé l'emissora.

Jesús, no ens coneixem, encara i espero que per poc temps, pero et voldria demanar consell sobre quina antena em puc muntar en la caravana per a quan estigui acampat. Moltes gràcies.

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13595

Toni, canviat el logo!!!! :-P :-P :-P :-P

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13596

Breico..........breico....

Les noves tecnologíes están deixant en desús l'utilització de les emisores.
L'excés d'interferencies i parásits fan que sigui una mica faixut poder contactar amb algú, a no ser que es vaigi en grup i s'utilitci una frecuencia poc concurreguda (quan sortim amb els amics fem servir el canal 18 dels mitjus).
Poder parlar amb un camioner es feina quasi imposible a no ser que es porti una "secretaria" com porten ells o bé que el portem enganxat a la cua de la AC.

Per emergencies, les vies baixes están arraconant les emisores.

73, 75 per tots

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13600

BREYK..........BREYK

Proposo una BIGOTADA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13601

És veritat que en condicions normals les vies baixes estan arraconan a les emissores en situació d'emergència, peró quan la cosa es complica es un altre món.

Per exemple, amb les inundacions provacades pel Katrina a Nova Orleans es van poder localitzar i rescatar a moltes persones gràcies a la CB. Sense anar tant lluny, aquí a la nostra terra, també van ser eines vitals en els incendis del 94. Sé de voluntaris que des de estacions base transferien els missatges de coordinació a totes les unitats de terra dels ADFs i bombers, ja que molts repetidors de telefonia havien caigut i els que funcionaven estaven saturats, a més moltes de les zones on estaven ubicades les unitats no tenien cobertura dels repetidors dels bombers.

Amb aixó no vull dir que sense una emissora CB no es pugui anar pel món, peró si que crec i defenso la idea de que dur-ne una et pot ajudar molt, a part de la tranquilitat de facilitat de comunicació que em dóna.

Com ja vaig possar en un altre post d'aquest fil, s'està promovent una associació de voluntaris per tal de reactivar el canal 9 d'emergències i intentar la implicació dels cossos i forces de seguretat. És un camí llarg, dur i difícil, peró no impossible.

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13602

Perdoneu............tinc l'argot una mica oblidad:

Els abraços han desaparegut...............

73 + 78 (salutacions i petons)

Re: Cebistes fa 16 anys 6 mesos #13603

BREYK..........BREYK

Proposo una BIGOTADA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

M'APUNTO!!!!

Peró podeu esperar a que tingui la caravana? :mrgreen:

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

L'últim al fòrum

Cercador

Alguns viatges

• Miravet +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Viatge a Noruega +

T’ho miris per on t’ho miris és espectacular. És la natura en la seva màxima expressió. Un espectacle que no té semblança amb res. No saps on mirar per que Llegir més
  • Irlanda, una illa maragda amb ovelles de colors +

...Poc a poc el cel es cobreix de núvols, i fa acte de presència una fina pluja que ens va calant. El mariner de la nostre closca de nou ( és Llegir més
  • Dinamarca +

Dinamarca, el nostre objectiu per aquest estiu 2009, és el més petit dels països escandinaus. Format per moltes illes, les més importants Sjaelland i Fyn, i per la península de Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12