|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
Himno a la alegría (Miguel Ríos)
Escucha hermano RE LA la canción de la alegría si MI7 LA7 el canto alegre del que espera RE LA si un nuevo día. LA7 RE VEN, CANTA, SUEÑA CANTANDO LA RE LA RE VIVE SOÑANDO EL NUEVO SOL, LA si MI LA7 EN QUE LOS HOMBRES VOLVERÁN RE LA fa# si A SER HERMANOS. MI LA7 RE Si en tu camino sólo existe la tristeza y el llanto amargo de la soledad completa. Si es que no encuentras la alegría en esta tierra, búscala hermano más allá de las estrellas. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Itaca (Lluis Llach)
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, DO FA SOL DO has de pregar que el camí sigui llarg, FA RE SOL ple d'aventures, ple de coneixences. DO FA SOL DO Has de pregar que el camí sigui llarg, la FA SOL7 que siguin moltes les matinades FA SOL DO que entraràs en un port que els teus ulls la ignoraven, i vagis a ciutats re SOL per aprendre dels que saben. DO SOL FA DO4 Tingues sempre al cor la idea d'Itaca. FA SOL DO Has d'arribar-hi, és el teu destí, FA RE SOL però no forcis gens la travessía. DO FA SOL DO És preferible que duri molts anys, DO rem SOL que siguis vell quant fondegis l'illa, DO FA SOL DO ric de tot el que hauràs guanyat la fent el camí, sense esperar que et doni rem SOL més riqueses. DO SOL FA DO4 Itaca t'ha donat el bell viatge, FA SOL DO sense ella no hauries sortit. FA RE SOL I si la trobes pobra, no és que Itaca DO FA SOL DO t'hagi enganyat. Savi, com bé t'has fet, lam re sabràs el que volen dir les Itaques. SOL DO Més lluny, heu d'anar més lluny DO FA DO dels arbres caiguts que ara us FA DO FA empresonen, i quant els haureu guanyat re SOL RE SOL tingueu ben present no aturar-vos. FA DO SOL DO SOL Més lluny, sempre aneu més lluny, més lluny de l'avui que ara us encadena. I quan sereu deslliurats torneu a començar els nous passos. Més lluny, sempre molt més lluny, més lluny del demà que ara ja s'acosta. I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes. Més lluny, hem d'anar més lluny, més lluny del demà que ara ja s'acosta i, quant serem deslliurats, tinguem ben present no aturar-nos.(bis) Bon viatge per als guerrers que al seu poble són fidels, afavoreixi el Déu dels vents el velam del seu vaixell, i malgrat llur vell combat tinguin plaer dels cossos més amants. Omplin xarxes de volguts estels plens de ventures, plens de coneixences. Bon viatge per els guerrers si al seu poble són fidels, el velam del seu vaixell afavoreixi el Déu dels vents, i malgrat llur vell combat l'amor ompli el seu cor generós, trobin els camins dels vells anhels, plens de ventures, plens de coneixences. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
John Brown
John Brown era un petit indi, RE LA John Brown era un petit indi, RE John Brown era un petit indi, LA un petit indi, John. LA7 RE Un petit, dos petits, tres petits indis, quatre petits, cinc petits, sis petits indis. Set petits, vuit petits, nou petits indis. Deu petits indis, John. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Tot un himne,tot un símbol.
Kumbaià Kumbaià, Déu meu, kumbaià! DO FA DO Kumbaià, Déu meu, kumbaià! mi FA SOL7 Kumbaià, Déu meu, kumbaià! DO FA DO Déu meu, kumbaià! FA DO SOL7 DO Vine aquí Déu meu, vine aquí,... ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
L'elefant
Mireu allà a dalt, LA en els estels, què hi ha? És un gros animal, MI que amb bicicleta va: és un elefant, LA i doncs, qué us penseu? RE Té una cua al darrera LA i un altra al davant. MI LA ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
L'Empordà (Sopa de cabra)
Nascut entre Blanes i Cadaqués, SOL DO molt tocat per la tramuntana RE SOL d'una sola cosa pots estar segur DO quan més vell més tocat de l'ala. RE SOL Sempre deia que a la matinada es mataria DO SOL però cap al migdia anava ben torrat RE mi somriu i diu que no té pressa DO RE ningú l'espera allà dalt DO RE i anar a l'infern no l'interessa mi DO RE és molt més bonic l'Empordà DO RE Varen passar ampolles i anys i en Siset encara aguantava dormint la mona a la vora del Ter però ell mai s'hi tirava. Sempre deia... I quan veig la llum de l'alba DO SOL DO se'm treuen les ganes de marxar RE SOL potser que avui no em suicidi, mi DO RE potser ho deixi fins demà. DO RE ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
L'hora dels adéus
És l'hora dels adéus Mi Si7 i ens hem de dir: Adéu siau Mi La germans, dem-nos les mans Mi Si7 senyal d'amor, senyal de pau. La Si7 Mi El nostre comiat diu Si7 a reveure, si a déu plau! Mi La i ens estrenyem ben fort Mi Si7 mentre diem: adéu siau La Si7 Mi No és un adéu per sempre és sols un adéu per un instant; el cercle refarem i fins potser serà més gran. La llei que ens agermana ens fa més forts i ens fa més grans, si ens fa més bons minyons també ens fa ser més bons cristians. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La casa del sol naixent (The Animals)
Hi ha un casalot a Nova Orleans la DO RE FA se'n diu el Sol Naixent la DO MI i ha estat de molts xicots la perdició la DO RE FA jo en sóc un cas vivent. la MI la La mare era modista tenia bones mans mon pare era jugador allà, a Nova Orleans. Maleta i bagul i no res més li cal a un jugador i només se sent cofoi de tot quan li diuen borratxo. Oh, mare als fills avisa que no facin com jo he fet: viure sempre en pecat i en el vici en la casa del Sol Naixent. Ara tinc un peu a l'andana i l'altre peu en el tren. Vaig de retorn a Nova Orleans per portar grillons sempre més. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La chica ye-ye (Concha Velasco)
No te quieres enterar DO que te quiero de verdad. la No te quieres enterar... FA#SOL No te quieres enterar, ye-ye, DO que te quiero de verdad, ye-ye,ye-ye. la Y vendrás a pedirme de rodillas FA re un poquito de amor. SOL Pero no te lo daré, ye-ye, DO porque no te quiero ver, ye-ye, ye-ye. la Porque tú no haces caso ni te apiadas FA SOL de mi pobre corazón. DO FA DO BÚSCATE UNA CHICA, FA UNA CHICA YE-YE, QUE TENGA MUCHO RITMO SOL Y QUE CANTE EN INGLÉS.; QUE TENGA EL PELO DO ALBOROTADO Y LAS MEDIAS la DO DE COLOR. la UNA CHICA YE-YE, FA UNA CHICA YE-YE QUE TE COMPRENDA COMO YO. SOL No te quieres enterar, ye-ye, que te quiero de verdad, ye-ye, ye-ye, y vendrás a pedirme y rogarme y vendrás como siempre a suplicarme que sea tu chica, tu chica ye-ye, que sea tu chica ye-ye (2) ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La flaca (Jarabe de palo)
En la vida conocí la MI mujer igual a la Flaca la coral negro de la Habana DO tremendísima mulata. MI la Cien libras de piel y hueso MI cuarenta quilos de salsa la y en la cara dos soles DO que sin palabras hablan, MI FA FA#-SOL que sin palabras hablan.__ la MI La Flaca duerme de día, dicen que así el hambre engaña y cuando cae la noche baja a bailar a la tasca. Y bailar y bailar y tornar y tornar una cerveza tras otra pero ella nunca engorda, pero ella nunca engorda. Por un beso de la Flaca FA SOL daría lo que fuera, la por un beso de ella DO aunque sólo uno fuera, MI la por un beso de la Flaca SOL daría lo que fuera la por un beso de ella DO aunque sólo uno fuera, MI FA FA#-SOL aunque sólo uno fuera. la (MI-LA) Mojé mis sábanas blancas como dice la canción recordando las caricias que me diste el primer día. Y enloquezco de ganas de dormir a su ladito porque Dios que esta flaca a mí me tiene loquito, a mí me tiene loquito. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La gavina (Marina Rossell)
Oh! Gavina voladora la que volteges sobre el mar, re la i al pas del vent mar enfora, vas volant re fins arribar a la platja assolellada MI re la platja de dolços records, re la on dia i nit hi fa estada re la la nina dels meus amors. MI MI7 Quan la vegis sola, prop la quieta onada LA MI LA don-li la besada que li envio més fervent; MI MI7 LA digues-li que sento dolça melangia LA7 si MI LA i que penso en ella en tot moment. LA7 si mi LA Oh, si igual que tu gavina el mar pugués jo travessar fins arribar a la platja on tan dolç és recordar. I veure la imatge bruna amb un suau despertar de la nina que entre somnis és tan grat d'acariciar. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La lluna, la pruna
La lluna, la pruna, vestida de dol. Son pare la crida, sa mare no vol. Ai nena petita, que hi fas allà dalt. En trenco ametlletes pel pobre pardal. No n´hi trenquis gaires, sinó es morirà, al cap de tres dies el van enterrar. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La parada de xurros (Oriol Bargalló)
Hi ha una parada de xurros DO la al carrer Urgell cantonada Borrell. FA SOL Hi ha una parada de xurros al carrer Urgell cantonada Borrell. Hi fan xurros petits DO la (mitjans, grans, gegants) hi fan xurros petits FA SOL (mitjans, grans, gegants) i la gent, al passar, se’ls volia menjar. DO la FA SOL No hi ha parada de xurros al carrer Urgell cantonada Borrell. No hi ha parada de xurros al carrer Urgell cantonada Borrell. Perquè són paral.lels, perquè són paral.lels i la gent, al passar, no en podia menjar. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La senda del tiempo (Celtas Cortos)
A veces llega un momento MI SI7 en que te haces viejo de repente, do# LA sin arrugas en la frente, MI SI7 pero con ganas de morir. do# LA Paseando por las calles MI SI7 todo tiene igual color, do# LA siento que algo echo en falta, MI SI7 no sé si será el amor. LA SI7 MI Me despierto por las noches entre una gran confusión, esta gran melancolía está acabando conmigo. Siento que me vuelvo loco y me sumerjo en alcohol, las estrellas por la noche han perdido su esplendor. He buscado en los desiertos de la tierra del dolor, y no he hallado más respuesta que espejismos de ilusión. He hablado con las montañas de mi desesperación y su respuesta era sólo el eco sordo de mi voz. A veces llega el momento... ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La vaca flaca
Jo tinc una vaca flaca, SOL jo tinc una vaca flaca, jo tinc una vaca flaca, DO jo tinc una vaca flaca, SOL que menja molt RE i no fa "caca".(2) Oh! yeah! DO SOL Qué li passa a la vaca flaca?(4) Que menja molt i no fa "caca".(2) La portarem al veterinari(4) perquè mengi molt i faci "caca".(2) Li posarem un supositori(4) perquè mengi molt i faci "caca".(2) Ja s'ha mort la vaca flaca,(4) menjava molt i no feia "caca".(2) ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La vall del riu vermell (Espiritual negra)
Trobarem a faltar el teu somriure RE LA RE dius que ens deixes te'n vas lluny d'aquí SOL LA però el record de la vall on vas viure, RE RE7 SOL no l'esborra la pols del camí. RE LA RE El teu front duu la llum de l'albada ja no el solquen dolors ni treballs; i el vestit amarat de rosada és vermell com el riu de la vall. Quan arribis a dalt la carena mira el riu i la vall que has deixat, i aquest cor que ara guarda la pena tan amarga del teu comiat. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La xocolata
La Xocolata, estaba tant calenta de tant calenta la llengua em vaig cremar ¿Sabeu per què? (3) em vaig cremar? Per què....: -La xocolata, esta..... ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Laura (Lluís Llach)
I avui que et puc fer una cançó DO SOL la recordo quan vas arribar RE7 SOL - SOL7 amb el misteri dels senzills DO re7 els ulls inquiets, el cos altiu SOL7 MI i amb la rialla dels teus dits la re vares omplir els meus acords SOL DO amb cada nota del teu nom, Laura. FA SOL7 DO M'es tan difícil recordar quants escenaris han sentit la nostra angoixa per l'avui la nostra joia pel demà... A casa, enmig de tants companys, o en trist exili, mar enllà, mai no ha mancat el teu alè, Laura. I si l'atzar et porta lluny, que els déus et guardin el camí, que t'acompanyin els ocells, que t'acaronin els estels; i en un racó d'aquesta veu, mentre la pugui fer sentir, hi haurà amagat sempre el teu so, Laura. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Les nenes maques
Les nenes maques al dematí LA RE LA s'alcen i reguen, s'alcen i reguen MI LA les nenes maques al dematí RE LA s'alcen i reguen el seu jardí. MI LA Jo també rego el meu jardí faves i pèsols, faves i pèsols jo també rego el meu jardí faves i pèsols i julivert. Julivert meu, com t'has quedat! sense cap fulla, sense cap fulla julivert meu, com t'has quedat! sense cap fulla i el cap pelat. Jo també tinc el cap pelat de tant que crido, de tant que crido jo també tinc el cap pelat de tant que crido i de tant cantar. De tant cantar ja no tinc veu per això callo, per això callo de tant cantar ja no tinc veu per això callo i us dic adéu ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Libre (Nino Bravo)
la DO MI la Tiene casi veinte años y ya está la MI la cansado de soñar, SOL do pero tras la frontera está su hogar FA MI LA su mundo y su ciudad. MI7 piensa que la alambrada solo es un trozo de metal, algo que nunca puede detener sus ansias de volar. MI SOL Libre, __como el sol cuando amanece DO SOL la FA ya soy libre __como el mar. DO SOL DO libre, __como el ave que escapó de su prisión FA LA re DO SOL y puede al fin volar. __ FA DO SOL libre __como el viento que recoge DO SOL la FA mi lamento y mi pesar. DO mi la Camino sin cesar, detrás de la verdad SOL FA SOL DO y sabré lo que es al fin la libertad. SOL DO Con su amor por bandera se marchó cantando una canción. Marchaba tan feliz que no escuchó la voz que le llamó. Y tendido en el suelo se quedó sonriendo y sin hablar, sobre su pecho flores carmesí brotaban sin cesar. Libre... ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|