Benvingut,
Convidat/da
|
|
Aquest fil es per ajudar al Manolo a confeccionar un cançoner ple de cançons que ens plagi cantar(en català,en castellà,en angles..etc).Hi ha d'haver una condició.Que portin amb la cançó els acords que comportin. Si no, no es podrà tocar amb la guitarra .ok????.
Un bon lloc per buscar-les es al cançoner català ja ho veureu. aquí Una abraçada.Salutacions. Editat per Webmestre: A 27/01/2014 he pujat el cançoner per tal de que amb aquest enllaç tots els podeu veure o descarregar: drive.google.com/file/d/0Bw8Y3gEMtbHBUEl6RzJ5dDc5WnM/edit?usp=sharing ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per webmestre.
|
|
Comencem:
EL MEU AVI Lam El meu avi va anar a Cuba Mi a bordo del "Català" el millor barco de guerra Mi7 Lam de la flota d'ultramar, El timoner i nostre amo Re i catorze mariners, Mi Mi7 Lam eren nascuts a Calella, Mi Mi7 LaM eren nascuts a Palafurgell. Mi Quan el "Català" sortia a la mar, Mi7 LaM els nois de Calella feien un cremat, La7M LaM mans a la guitarra solien cantar,solien cantar: LaM Mi Mi7 LaM Visca Catalunya! Visca el Català! Arribaren temps de guerra de perfidies i traicions i en el mar de les Antilles retronaren els canons i els mariners de Calella i el meu avi enmig de tots, varen morir a coberta, varen morir al peu del canó. Quan el "Català" sortia a la mar cridava el meu avi:apa nois que és tard! Però els valents de bordo no varen tornar,no varen tornar, tingueren la culpa els americans. |
Last edit: per Manoloco.
|
|
BOIG PER TU
A la terra humida escric FaM SibM nena estic boig per tu, FaM SibM em passo els dies solm SibM esperant la nit. MibM SibM DoM Com et puc estimar si de mi estàs tan lluny; servil i acabat boig per tu. FaM Sé molt bé que des d'aquest bar DoM rem jo no puc arribar on ets tu, SibM FaM però dins la meva copa veig DoM rem reflexada la teva llum, me la beuré; SibM FaM mim rem servil i acabat boig per tu. solm SibM FaM Quan no hi siguis al matí, les llàgrimes es perdran entre la pluja que caurà avui. Em quedaré atrapat ebri d'aquesta llum servil i acabat boig per tu. Sé molt bé que des d'aquest bar jo no puc arribar on ets tu, però dins la meva copa veig reflexada la teva llum, me la beuré; servil i acabat boig per tu. |
Last edit: per Manoloco.
|
|
El Boig per tu millor amb aquests acords.
SOL DO En la terra humida escric SOL DO LAm nena estic boig per tu DO em passo els dies FA DO RE esperant la nit. SOL DO Com et puc estimar SOL DO LAm si de mi estàs tan lluny DO servil i acabat SOL boig per tu TORNADA: RE MIm Sé molt bé que des d'aquest bar DO SOL jo no puc arribar on ets tu RE MIm però dins la meva copa veig DO SOL reflexada la teva llum MIm LAm me la beuré DO servil i acabat SOL boig per tu Quan no siguis al matí les llàgrimes es perdran entre la pluja que caurà avui. Em quedaré atrapat hebri d'aquesta llum servil i acabat boig per tu. TORNADA: (X2) ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Sense Tu - Teràpia de Shock
Re és de nit.. Sol és tot fosc... Mim La estic sol i no hi ha ningú... Re és de nit... Sol un record... Mim La dins el cor, ella hi és a dins... Re Sol els seus ulls són brillants Mim La i un somriure extravaguen Re Sol ja no i és l'he perduda Mim La va marxa lluny del meu abast Sol La i sempre estarà el meu cor... Re Sol sense tu jo no puc Mim La sense tu si no i ets Re Sol Mim sense tu jo no soc ningú... Re Sol sense tu jo no puc Mim La sense tu si no i ets Re Sol Mim sense tu jo no soc ningú... Re és de nit... Sol és tot fosc.. Mim no estic sol no ho estic La tu estàs amb mi Re Sol i els teus ulls són brillants Mim La i un somriure extravaguen Sol La i sempre estarà el meu cor... Re Sol sense tu jo no puc Mim La sense tu si no i ets Re Sol Mim sense tu jo no soc ningú... Re Sol sense tu jo no puc Mim La sense tu si no i ets Re Sol Mim sense tu jo no soc ningú... La nooohhoo Re Sol si no estàs aquí Mim La si no estàs amb mi Re Sol jo no et puc mirar Mim La jo no et puc sentir Re Sol si no estàs aquí Mim La si no estàs amb mi Re Sol jo no et puc tocar Mim La jo no et puc vessar Sol La i sempre estaràs el meu cor.... Re és de nit.... Sol Mim La Re ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Paraules d'amor - Joan Manel Serrat
Do lam Fa Ella em va estimar tant... Sol Do Jo me l'estimo encara. lam Fa Plegats vam travessar Sol Do una porta tancada. Do7 Fa Do Ella, com us ho podré dir, Sol Do era tot el meu món llavors Sol quan en la llar cremaven Do Sol només paraules d'amor... Do Paraules d'amor Sol Do senzilles i tendres. Fa No en sabíem més, Sol Do teníem quinze anys. Sol No havíem tingut Do massa temps per aprendre'n, Sol tot just despertàvem Do del son dels infants. En teníem prou amb tres frases fetes que havíem après d'antics comediants. D'històries d'amor, somnis de poetes, no en sabíem més, teníem quinze anys... Ella qui sap on és, ella qui sap on para. La vaig perdre i mai més he tornat a trobar-la. Però sovint en fer-se fosc, de lluny m'arriba una cançó. Velles notes, vells acords, velles paraules d'amor... Paraules d'amor senzilles i tendres. No en sabíem més, teníem quinze anys. No havíem tingut massa temps per aprendre'n, tot just despertàvem del son dels infants. En teníem prou amb tres frases fetes que havíem après d'antics comediants. D'històries d'amor, somnis de poetes, no en sabíem més, teníem quinze anys... ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Manolo aquesta encara que no vulguis hi ha de ser
![]() ![]() ![]() ![]() Himne del Barça - altres DO Tot el camp és un clam. SOL Som la gent blaugrana, FA DO tant se val d´on venim, FA lam si del sud o del nord. RE SOL Però ara estem d´acord, SOL estem d´acord, DO SOL RE SOL una bandera ens agermana. DO FA Blaugrana al vent, rem SOL un crit valent, FA SOL DO tenim un nom, el sap tothom: FA SOL rem DO Barça, Barça, Barça. DO Jugadors, seguidors, SOL tots units fem força. FA DO Són molts anys plens d´afanys, FA lam són molts gols que hem cridat, RE i s´ha demostrat, SOL s´ha demostrat DO SOL RE SOL que mai ningú no ens podrà tòrcer. DO FA Blaugrana al vent, rem SOL un crit valent, FA SOL DO tenim un nom, el sap tothom: FA SOL rem DO Barça, Barça, Barça. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
L'ESTACA
LAm MI LAm L'avi Siset em parlava MI de bon matí al portal FA MI LAm FA MI LAm mentre el sol esperàvem i els carros vèiem passar. MI LAm MI Siset, que no veus l'estaca on estem tots lligats? FA MI LAm Si no podem desfer-nos-en FA MI LAm mai no podrem caminar! MI LAm Si estirem tots, ella caurà MI LAm i molt de temps no pot durar. REm LAm MI LAm Segur que tomba, tomba, tomba, ben corcada deu ser ja. MI LAm MI LAm Si jo l'estiro fort per aquí i tu l'estires fort per allà, REm LAm MI LAm segur que tomba, tomba, tomba, i ens podrem alliberar. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
La bamba
Los Lobos Para bailar la bamba Para bailar la bamba se necesita una poca de gracia Una poca de gracia y otra cosita Y arriba y arriba Y arriba y arriba y arriba iré Yo no soy marinero Yo no soy marinero, por ti seré, Por ti seré, por ti seré. Bamba, bamba, bamba, bamba Bamba, bamba Bamba. Para bailar la bamba Para bailar la bamba se necesita una poca de gracia Una poca de gracia pa mi pa ti Ay y arriba y arriba Y arriba y arriba y arriba iré Yo no soy marinero Yo no soy marinero, soy capitán, Soy capitán, soy capitán. Bamba, bamba, bamba, bamba Bamba, bamba Bamba. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Bona Nit(Els Pets)
Bona nit Els pets SOL MIm Vine aquí DO RE SOL MIm Sé que estàs cansada els ulls s’et fan petits, DO RE Deixa’m abraçar-te SOL MIm Tendrament i calla DO RE Que és molt tard i arriba l’hora de dormir. SOL MIm Posa el cap DO RE SOL MIm A la meva falda i deix la meva mà DO RE Espolsar els fantasmes SOL MIm Que t’amoïnen i t’espanten, DO RE Tanca els ulls que jo et vigilo des d’aquí. SOL MIm Dorm tranquil·la i digue’m bona nit, DO RE SOL MIm Deix que et porti en braços fins al llit, DO RE Jeu ben a la vora, SOL MIm Saps que no estàs sola DO RE Mentre et dic a cau d’orella bona nit. SOL Mim DO RE SOL MIm Pel balcó la lluna t’esguarda i sé que et fa un petó, DO RE Res no té importància SOL MIm Fins demà a trenc d’alba DO RE Quan de sopte t’acaroni la claror. SOL MIm Dorm tranquil·la i digue’m bona nit, DO RE SOL MIm Deix que et porti en braços fins al llit, DO RE Jeu ben a la vora, SOL MIm Saps que no estàs sola DO RE Mentre et dic a cau d’orella bona nit. RE DO SOL MOOOOOOOOLT BONA NIT ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Arrels
Esquirols DoM ReM FaM DoM Cal que deixi la meva casa i prengui el bastó ReM FaM DoM cal que amb una esperança trenqui la tristor lam mim lam mim faré una cabana de pedra i de fang FaM DoM SolM on la terra em doni el seu guany lam mim CLAVARÉ LES MEVES ARRELS lam mim CREIXENT DE CARA AL CEL FaM SolM DoM Mi7M DONARÉ FRUIT ABUNDÓS lam mim I L’HIVERN EM DESPULLARÀ lam mim DE NEU EM COBRIRÀ FaM ReM SolM Sol7M NEU QUE ES FONDRÀ A POC A POC Després de la lluita intensa, vindrà el repòs deixaré la terra adobada pel meu esforç. Els fills que em segueixin potser marxaran, però vagin on vagin, constants Clavaran les seves arrels creixent de cara al cel donaran fruit abundós i l’hivern els despullarà de neu els cobrirà neu que es fondrà a poc a poc Cal que deixi la meva casa i prengui el bastó cal que amb una esperança trenqui la tristor ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Fent camí
Esquirols lam Sol Fent camí per la vida lam mim em tocarà menjar la pols, lam Do ficar-me dins del fang Sol com ho han fet molts, Fa Do compartir el poc aliment, mim lam que porto al meu sarró, Sol tant si m'omple de joia lam MiM lam com si em buida la tristor. Vindràn dies d'angoixa, vindran dies d'il×lusió, com la terra és incerta, així sóc jo, dubtaré del compromís i a voltes diré no, o em mancarà quan calgui, desició lam Do Però lluny a l'horitzó amb la llum resplandent Sol lam ja lliure d'engany la força del vent m'empeny endavant Do veuré milers com jo són els homes Sol lam que van vencent la por. que van vencent la por Do Alleugeriré el pas és la joia i l'esperit Sol lam duent amb mi el sarró, la força i el crit que em guia endavant Do i avivaré amb el cant tan lleuger com el pas Do mim el pas dels meus companys! dels meus companys Endavant!. Re Fa La Acords alternatius: mim Re mim Si7 mim Sol Re Do Sol Lam mim Re Do Si7 mim ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Cada dia es un nou pas(Esquirols)
[Re] Sovint amic, mas[Fa#m]sa sovint, [Re7]palpo l’angoixa [Sol]dins del pit, [Solm]moments obscurs de [Re]llarga nit solquen [Mi7]el dur camí que hem [La]escollit. [Re]Potser amb el crit, pot[Fa#m]ser amb el cant, [Re7]obrirem pas, fa[Sol]rem un cant, [Solm]que vibrarà i es [Re]farà gran com el [Mi7]dia que neix a [La]cada instant. [Re]I el nostre esforç [Fa#m]esperançat, llui[Re7]ta fi[Sol]del, [Solm]serà com l’arbre que [Re]és valent, a [Mi7]cops de pluja, a [La]cops de [Re]vent. Cada [La]dia és un nou [Re]pas, cada [La]nit un nou re[Re]pòs, cada [Do]gota de ro[Sol]sada, nova fres[La]cor. [Re] Sovint, amic, mas[Fa#m]sa sovint, [Re7]sento que som po[Sol]ble oprimit [Solm]que ha begut dolços [Re]vins d’oblit i al com[Mi7]pàs de la por es va [La]destruint Potser amb el crit, potser amb les mans... ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Cal que neixin Flors a cada instant(Lluís Llach)
Sol] Fe no és esperar, fe no és somniar. Fe és penosa lluita per l'a[Re]vui i pel demà. Fe és un cop de falç, [Sol]fe és donar la mà. La [Do]fe no és viure [Re]d'un record pa[Sol]ssat. No esperem el blat sense haver sembrat, no esperem que l'arbre doni [Re]fruits sense podar-lo, l'hem de treballar, [Sol]l'hem d'anar regant, en[Do]cara que l'o[Re]sada ens faci [Sol]mal. [Do]No somniem passats que el vent s'ha emportat. Una flor d'a[Re]vui es marceix [Sol]just a l'endemà. [Re]Cal que neixin flors a cada ins[Sol]tant. Fe no és... Enterrem la nit, enterrem la por. Apartem els núvols que ens a[Re]maguen la claror. Hem de veure-hi clar, [Sol]el camí és llarg i [Do]ja no tenim [Re]temps d'equivo[Sol]car-nos. [Do]Cal anar endavant sense perdre el pas. Cal regar la [Re]terra amb la su[Sol]or del dur treball. [Re]Cal que neixin flors a cada ins[Sol]tant. [Re]Cal que neixin flors a cada ins[Sol]tant. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Adelita
Re La Re Re7 Si Ade lita se fuera con otro Sol La la segui ría por tierra y por mar. Re Si7 Si por mar en un buque de guerra, Mim La7 Re si por tierra en un tren mili tar. Re La Re Re7 Y si a caso yo muero en la guerra, Sol La y si mi cuerpo en la sierra va a que dar, Re Si7 ay, adelita, por Dios te lo ruego, Mim La7 Re que por mis huesos no vayas a llo rar. La Re Si Ade lita quisiera ser mi es posa, La Re si Ade lita ya fuera mi mu jer, Re7 Sol le compra ría un vestido de seda La Re para llevarla con migo al e dén. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
All´en el Rancho Grande
LA + MI + Allá en el rancho grande allá donde vivía LA + Había una rancherita que alegre me decía que alegre me decía MI + Te voy a hacer los calzones ... cómo LA + Como los usa el ranchero ... de qué MI + Te los comienzo de lana ... y luego LA + Te los acabo de cuero LA + MI + Allá en el rancho grande allá donde vivía LA + Había una rancherita que alegre me decía que alegre me decía MI + Te voy a hacer tu camisa ... cómo LA + Como los usa el ranchero ... como MI + Con el cuello a media espalda ... y que LA + Y las mangas hasta el cuello ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Que tinguem sort - Lluís Llach
Do rem Si em dius adéu, mim Fa vull que el dia sigui net i clar, Do rem que cap ocell mim Fa trenqui l'harmonia del seu cant. Do rem Que tinguis sort Fa Sol7 Do i que trobis el que t'ha mancat en mi. Si em dius "et vull", que el sol faci el dia molt més llarg, i així, robar temps al temps d'un rellotge aturat. Que tinguem sort, que trobem tot el que ens va mancar ahir. Fa sol7 I així pren, i així pren, Do Mi lam tot el fruit que et pugui donar Fa Sol7 Do Do7 el camí que, a poc a poc, escrius per a demà. Fa Do Do7 Què demà, que demà, Do Mi lam mancarà el fruit de cada pas; Fa Sol7 Do per això, malgrat la boira, cal caminar. Si véns amb mi, no demanis un camí planer, ni estels d'argent, ni un demà ple de promeses, sols un poc de sort, i que la vida ens doni un camí ben llarg. I així pren... ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Dedicada a mí
![]() ![]() El noi dels cabells llargs (Els 3 Tambors) Els 3 tambors Mira’m que estic sol acabo de deixar els amics DO, la els nois i les noies m’han dit adéu i fins demà. FA, SOL Miro cap al cel i les estrelles no m’estimen, i a dins de les cases la gent es posa a la taula. Després ells xerraran d’aquelles coses tan banals com són la tele, el treball o bé el cinema o bé el futbol. Ells es fumaran el cigarro, i quan no els sentiran les dones explicaran un xiste verd. Però mai no recordaran MI, la el noi que és mort a la guerra, MI, la a l’absurda guerra, o a qualsevol guerra MI.la que els homes inventen perque hi morin els nois FA, SOL Jo no vull anar a casa aquesta nit, no vull que em vegin els veïns ara que estic plorant. Val més que creguin que com sempre estic cantant i es riguin dels meus cabells llargs i digui que sóc un ximplet. I quan parlin algun dia de mi diran que sóc l’extravagant que no té res a dins del cap. Val més que no els treiem l’encant i que la gent del meu carrer es creguin que són un “ie-ie” passat. Per què no veuen que estic trist. Per què no se’n adonen de que el món no és tan bonic. N’hi ha que passen gana, n’hi ha molts morts a la guerra. i ells sols parlen del seu futbol. dels seus cabells. Na, na, na ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Si yo tuviera una escoba(Sirex)
INTRO: SOL DO RE x 2 ESTRIBILLO: SOL DO RE Si yo tuviera una escoba, SOL DO RE Si yo tuviera una escoba, SOL DO RE si yo tuviera una escoba, DO SOL si yo tuviera una escoba, RE SOL cuantas cosas barreria.(Bis) SOL MIm LAm RE SOL MIm LAm Primero, lo que haria yo primero, RE SOL MIm LAm barreria el dinero, que es la causa y el motivo, RE SOL MIm LAm RE ay de tanto desespero. Segundo, lo que haria yo segundo, barreria bien profundo todas cuantas cosas sucias se ven por los bajos mundos. ESTRIBILLO INSTRUMENTAL (MUCHACHOS OS VOY A COMPRAR UNA ESCOBA A CADA UNO...) ESTRIBILLO FINAL: SOL MIm LAm Cuantas cosas barreria, RE SOL MIm LAm cuantas cosas barreria, RE SOL FA FA# SOL cuantas cosas barreria. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Pel Toti
![]() ![]() ![]() ![]() Quinze años tiene mi amor RE SIm MIm LA Lalaralarala. Lalaralarala. RE SIm MIm LA Lalaralarala. Lalaralarala. RE SIm MIm LA Quince (quince) años (años) tiene mi amor, RE SIm MIm LA le gusta (gusta) tanto (tanto) bailar el rock. SOL FA#m MIm FA#m Es una chiquilla tan divina y colosal, MIm RE MI LA tiene una mirada que nadie puede aguantar. RE SIm MIm LA Esa (esa) chica (chica) no tiene igual RE SIm MIm LA y cuando (cuando) baila es (baila) sensacional. SOL FA#m MIm FA#m Si le doy mi mano ella la acariciará, MIm RE MI LA RE si le doy un beso ya sabré lo que es soñar. SOL RE Un ángel es mi amor, SOL RE sus cabellos rubios son, LA bonita y caprichosa, SOL de un jardín la mejor rosa, MI pero cuando más me gusta LA es bailando este rock. RE SIm MIm LA Quince (quince) años (años) tiene mi amor, RE SIm MIm LA dulce (dulce), tierna (tierna) como una flor. SOL FA#m MIm FA#m Cuando el sol se pone eres la estrella que da luz. MIm RE MI LA RE Quiero repetirte que no hay nadie como tú. RE SIm MIm LA RE SIm MIm LA SOL FA#m MIm FA#m MIm RE MI LA RE SOL RE Un ángel es mi amor, SOL RE sus cabellos rubios son, LA bonita y caprichosa, SOL de un jardín la mejor rosa, MI pero cuando más me gusta LA es bailando este rock. RE SIm MIm LA Quince (quince) años (años) tiene mi amor, RE SIm MIm LA dulce (dulce), tierna (tierna) como una flor. SOL FA#m MIm FA#m Cuando el sol se pone eres la estrella que da luz. MIm RE MI LA RE Quiero repetirte que no hay nadie como tú. SOL RE LA RE Quince (quince) años (años) tiene mi amor. SOL RE LA RE Quince (quince) años (años) tiene mi amor. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|