Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
Estem pensant en posar un xip al motor, un d'aquells que augmenten la potència. La nostra AC és gran i la carreguem força i sovint , en pujades, va una mica forçada.
Un company del fòrum ens en va parlar aquests dies al Bassegoda i diu que hi ha notat molta diferència. Algú més li ha posat ? Què en sabeu? Què n'heu sentit, de bo i de dolent? |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Mireia, després de parlar-ne al Bassegoda, també ho he buscat, i he trobat de tot.
A chipodromo.com/ hi ha un fòrum i una secció amb opinions de clients feliços www.upsolute.com/happy/index.html A www.campingsalon.com/foros/tema_mostrar.asp?idTema=41118 també hi ha opinions positives i negatives, però les negatives fan rumiar. En fi, nosaltres de moment aparquem el tema. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Bon dia Mireia, no soc coneixedor del tema, jo mateix tinc el motor que
de ben segur que es mes petit que el vostre ni tant sols te turbo,ho he fet mirar un munt de vegades per saber que hi podia fer i la resposta a estat sempre la mateixa es un motor pensat per fer el que fa i estar on esta si li dones mes potencia lo mes segur es que vagis tenin problemes de mecanica, per tant continuem em els nostres 80 cavallets i et puc assegurar que arrebem a tot arreu.Tambe es te de pensar que el motor de la nostra Ac encara que nomes porta 125.000 kms es del tipus vell i el vostre ja es dels moderns potser doncs si que es pot fer anguna cosa. Jo inclus he mitat de canviar la furgoneta i ho vaig demanar a la ITV i hem van aconsellar canviar el motor hem van dir, pose-hi un motor mes gran portes la factura del taller i et passem la revisio sense cap problema. Pero tal i com t'he dit nosaltres ens conformem em el que hi ha, de momen. Joan |
|
hola mirea, si quieres ponerle el chip esta empresa se dedican a eso y a las preparaciones de 4X4 llevan un monton de años preparando motores para competicion y para privados.
www.tr24x4.com/ TR2 RALLY SERVICES, S.L. Póligono Industrial La Ferrería Avda. De la Ferrería, nº 53-55 08110 - MONTCADA I REIXAC (Barcelona) Tel. 93 564 88 58 Fax 93 575 35 45 E-Mails: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. |
|
Gràcies, Eva. Això és el que nosaltres també havíem trobat. Encara seguim pensant-hi. No ho hem descartat.
Jofranc, estic d'acord amb tu que n'hi ha prou amb anar fent però si hi ha alguna cosa que ens millori una mica el motor i no és molt car... potser val la pena. Rhisto, gràcies. Aquest lloc no el coneixíem però un noi que és mecànic de cotxes de competició ens va comentar que ell porta aquesta mateixa centraleta (NTD) al seu cotxe i que n'està content. Si no es força el cotxe, ell és del parer que el motor no n'ha de sortir perjudicat. A més, ell el té d'una manera que pot connectar-la i desconnectar-la. No sé si sempre ho munten així. Després que ell ens ho comentés, no havíem pogut trobar cap pàgina on ens oferíssin el muntatge d'aquesta centraleta. Ara ja hi he enviat un correu per demanar unes quantes coses. Gràcies |
|
Jo no hi entenc gairebé gens en mecànica, i per això, quan va sortir aquest tema ja fa un grapat d'anys en altres fòrums, vaig aprofitar l'avinentesa d'un dinar per motius professionals amb el responsable en aquell moment de la preparació dels vehicles de competició de SEAT per fer-li algunes preguntes molt concretes:
1- Tinc entès que amb el xip potenciador el motor diesel gasta menys doncs va menys forçat per fer el mateix treball, és cert? RESPOSTA: El fabricant sempre busca la millor relació entre prestacions i consum, prioritzant aquest darrer i les emissions contaminants. Si augmentem el rendiment augmenta el consum i la contaminació, en cas contrari ja ho farien de sèrie. 2- M'han dit que el motor està perfectament preparat per a suportar aquest increment de potència i que pràcticament no afecta a la seva durabilitat i fiabilitat; al cap i a la fi, el mateix motor Audi de 1900 cc pot donar entre 90 i 150 cv només modificant la centraleta. RESPOSTA no és cert. És el mateix cubicatge, però al augmentar a potència es modifica i reforça tot: culata, transmissió, cigüenyal, refrigeració... 3- En definitiva, m'han dit que sumat i restat tot és convenient el xip per a millorar les prstacions d'uns vehicles que normalment portem al tope de càrrega. RESPOSTA: només és interessant per aquells "nens" que es compren un tdi i volen fer el merda sense tenir en compte ni el consum, ni les emissions, ni la durada del motor. Insisteixo en que jo no hi entenc, però les respostes em semblen raonades i lògiques. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
Dons jo la informació que tinc és:
Es millor reprogramar la centraleta que posar un xip "a sac". La centraleta de sèrie ve preparada amb els mateixos paràmetres per funcionar a Algèria o a Suècia, amb un gasoil txetxé o anglès, amb humitat o un clima sec, és una mena d'equilibri general d'un munt de paràmetres. Quan la reprogramen li modifiquen aquells paràmetres deixant els que són lógics aquí, segons la seva experiència i els resultats acostumen a ésser bons. A part el client li pot demanar "a la carta" millors baixos o més potència, i el preparador, si és expert, acostuma a aconsellar en funció del que es pot fer sense perjudicar el motor. També, si el client és un "nen" com el que diu en Toni, i/o no és massa escrupulós, es pot fer una programació "exprimint a tope" encara que la vida del motor quedi mengüada, deprés se'l venen amb 50000 kms, desprogramat, i li pasen el problema a un altre. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Això ja em sembla més raonable. I també el tema de vendre’l amb 50.000 km i que el problema el tingui un altre. És el que va dir en un fòrum molt popular un famosíssim forer, defensor a capa i espasa del xip potenciador i autocaravanista de pro. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
Recupero aquest fil del fons del sac. No sabem si pel pes en buit de la nostre autocaravana, o per què, però ara que fa uns mesos que la tenim, trobem que tira poc, sobretot en pujades. L'altre dia en Jepi, en una, quasi "m'arrenca els adhesius" al avançar-nos, i tenint en compte que portem més o menys els mateixos cavalls, però ell en xassís ford i jo fiat estic mirant solucions, "perque això no pot restar així" :twisted: Mireia, vas modificar el xip oi ? Què tal ? Algú més ha fet alguna cosa ? Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
A nosaltres ens van reprogramar el xip i n'estem més que contents. Tira pràctiment el mateix que una altra AC de les mateixes mides i amb el motor de 150 cv (el nostre és de 127)
El soroll és incomparablement millor, no se'l sent tan apurat ni forçat. Va a molt més baixes revolucions i corre i tiba molt més. Claríssim que ho tornaríem a fer si ens trobéssim amb el mateix. Josep Mª, si vols més informació del lloc i el preu, t'ho passo. |
|
Suposo que en aixó de potenciar el motor hi han opinions per tot.
A mí que sempre m'agradat anar "fortet", amb altres vehicles que he tingut, no ho he fet mai, perqué d'entrada la marca sempre m'ha dit.... nosaltres sí vols el muntem, peró perds la garantía de fàbrica, la qual cosa ja et dóna una pista. Espero que els que el porteu muntat, no us dongui problemes. Tot i que com dic m'agrada la competició, jo estic amb la resposta del toni-de-ros. DISFRUTEU, QUE SÓN QUATRE DIES!!!!
|
|
Masi, només un aclariment... No ens han muntat res!! No hem posat cap xip potenciador, han reprogramat el que portem i el motor no se sent gens apretat.
Ah, per cert... no gasta més sinó més aviat al contrari |
|
Hola.
Josep Maria, l'altre dia vaig portar l'AC a la primera revisio, i abans de demanar res, em van sortir amb una oferta de potenciar el motor (de 127 a 140), al mateix concesionari oficial. Eran 300 euros. Deia que tenia 1-2 litres menys de consum i que el motor no ho notaba gens. NO el vaig posar, nosaltres no pesem gaire, pero segurament a la seguenta paradeta per el taller........cau. Adeu. |
|
Mireia, gràcies pel aclariment, ara penso que potser aquesta opció , no afecte la garantía, ja intenteré saber-ho.
També potser que els concessionaris es treguin les "pusses" de sobre.... :roll: :roll: :roll: DISFRUTEU, QUE SÓN QUATRE DIES!!!!
|
|
JO TAMBE PENSO QUE ES MILLOR MODIFICAR CENTRALETA PERQUE ET DONARAN EL QUE REALMENT NECESITIS
|
|
Efectivament Mireia. nosaltres ja ho vem fer a la nova auto... i funciona de "conya", tal i com ens vas comentar.
Gracies. Salutacions. Ramon http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
|
Ostres colla ara ja no us atraparem.
Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Jepiiiii...no et quexisss.... que si alguns ja no tenim adhesius a l'auto es perque els arrenques cuan ens adelantes amb la fortero... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
|
estem pensan de reproramar la centraleta per el comsun , ¿¿ realment se nota ?? ¿¿ cuants litres per 100 km se pot arribar a estaviar???
Mària |
|
Hola Jaume, nosaltres ja fa un temps que vem fer-ho, i realment es nota, el consum, nose, diria que entre un o dos litres, tot depen de com condueixis, si tens un vehicle que es mou, dons a les pujades no et fa res de trepixar-li i veus que respon, pero clar, també consumeix mes. Aixo es una mica relatiu, ara bé, el que si que et puc dir, que val la pena.
Salutacions. Ramon http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
|
|