Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
De moment estic pensant en la possibilitat (per a 2013, que somiar és de franc...) de passar pel Mont St Michel camí d'Escòcia, fent escala a la illa de Guernsey (un llibre que va recomanar en Marce en té la culpa...).
Això de Guernsey és complicat, fins l'any passat no hi volien autocaravanes, ara s'hi pot anar si es té reserva al camping, però el ferry sembla que només admet fins a 2,95 m d'alçada (exactament el que mesurem nosaltres), esbrinaré si tot això és així. I passar per Cancale, és clar, s'han de tastar les ostres, diuen que són les millors de França, oi?. Aprofitant que caldria agafar el ferry de Guernsey a Saint-Malo. I a Londres vam deixar deures pendents, la Xènia vol anar al Madame Tussauds. En fi, canviarem d'idea mil vegades, però tot és anar rumiant ...(Mª José, no hi sumo Quiberon perquè ben bé afegiria un parell de dies més i no arribaríem a Escòcia, però me l'apunto). 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
EvaV ha escrit:
|
|
Pels que esteu mirant de visitar Bretanya i Normandia, nosaltres tenim publicat al nostre blog el viatge que vam fer a Normandia l'any 2009 i aviat hi publicarem el de la Bretanya del 2011. Potser us pot servir d'inspiració, ... o potser no !
|
|
Maria, buscant informació sobre Guernsey, m'he refredat una mica. Com que sempre viatgem amb pocs dies, m'estimo més gastar els dos dies en alguna illa escocesa, que són més feréstegues i solitàries. Si tinguéssim més temps, era un bon pla de ruta, però !
Mesquiu, gràcies per recordar-me el vostre blog. Acabo de passar per St. Malo, Cancale i Mt. St. Michel, que són els llocs on penso que ens voldrem desviar en el camí d'anada. Coneixeu altres punts de la costa maragda, o Emeraude ? Val la pena resseguir-la, hi ha altres llocs que us hagin agradat d'aquest trosset? Veient com us va agradar el Puy de Fou, em direu que sí, que cal aturar-s'hi, oi? És que també ens toca aturar-nos a Londres, la Xènia vol anar al Mme. Tussauds, i ja em falten dies per arribar a Escòcia ![]() 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per EvaV.
|
|
Hola Eva, Jo sóc el marit de la Glòria (Iogui) i hem estat dos vegades a la Bretanya, la primera va ésser al 2007 i la darrera aquest estiu.
La primera vegada hi vam anar amb l'agost ja una mica més avançat i ens vam trobar força gent i alguna vegada amb dificultat per trobar una àrea d'autocaravanes i lloc (també s'ha de dir que nosaltres som dels que anem amb els nostres horaris i no acabem d'adaptar-nos als horaris francesos). Aquest any vam aprfitar per sortir agafant part de la darrera setmana de juliol i a llocs on abans havíem trobat dificultats per trobar lloc ens va ésser més fàcil. De fet, vam sortir la mateixa tarda que hi va haver l'incendi de la Jonquera i ens vam trobar amb un tap impressionant. Ens van fer desviar per Girona i llavors vam decidir sortir pel País Basc.Vam anar pujant per les landes i vam parar a Biscarrosse Plage. Després vam enfilar cap a la Rochelle, un destí que ens agrada molt. Normalment hem anat al Parking Relais Jean Moulin que té una connexió amb navette fins la ciutat. És un lloc on hem vist que fa força calor i hi havia força gent doncs és un destí turístic, però ens agrada molt per l'ambient, pel port, pel museu dels vaixells. Havíem d'anar cap a Nantes però al final vam canviar de destí i ens vam adreçar cap a Carnac per veure els aliniaments. L'àrea està bastant plena però veure una posta de sol en aquesta zona i poder caminar al voltant d'aquests megalits és una passada (si enganxes un dia de solet amb el cel clar, com ens va passar la primera vegada). Obviament si fas horari "guiri" llavors ho tens molt malament, sempre hi ha algú o altre però si aprofites quan cap al tard els francesos ja són al niu, llavors pots caminar bastant més tranquil. Vam visitar les ciutats de Josselin, Rochefort en Terre i Pont Aven. Gràcies a un comentari del Lolo d'AcPasion, vam visitar el poble de Rochefort en Terre de nit, i com podràs pensar, cap allà a les 22h/23h era Jo quasibé l'únic que passejava pel poble (algun francès que em vaig trobar, no sé ben bé el que debia pensar però l'excursió nocturna s'ho va valer. Sense trípode les fotos no em van sortir massa bé però les sensacions van canviar completament, doncs els jocs de llums i ombres, a les cases era molt bonic). El poble té també un parking on es pot pernoctar però no hi ha àrea. A mi de la zona de Quiberon, em va agradar molt la zona i els camins de la Côte Sauvage, l'àrea d'autocaravanes està molt bé. Després vam anar a la Pointe du Raz i també hi havia lloc, malgrat que és un destí força turístic. En horari normal, està ple, cada roca està ocupada per dir-ho així...si no hi ha una gavina, hi ha un francès que està gaudint d'aquest paratge (estan portant un procés lent de recuperació de la zona, parcel.lant zones i camins de tal manera que la vegetacíó autòctona d'aquesta zona pot tornar a créixer). Ens va ploure i ens vam mullar. Però això més els nostres horaris, va fer que veiessim l'encesa dels fars de la zona del Raz du Sein (em sembla que es diu així) i quasibé Jo diria que a hores intempestives de la matinada érem els únics arrauxats caminant sota la llun de la lluna i fent fotografies, però vam gaudir d 'allò més. Bé continuaré més tard, salutacions! Però intentaré possar-vos un youtube de la propaganda oficial de la Bretanya, on surten imatges de la zona per la qual us voleu moure. David Viatjarem més que el nan d´Amelie...!
(F.A.N.J. - Front d´Alliberament dels Nans de Jardí) |
Last edit: per ciuatanejo.
|
|
Hola, David,
Moltíssimes gràcies per explicar la vostra experiència. Com que ens fa por la calor i les gentades, a l'estiu que ve el nostre destí no seria la Bretanya, però sí que faríem un breu tastet de Cancale, Mt. St. Michel i alguna cosa més que no ens fes desviar massa. No volia anar massa cap a l'oest, penso que és un destí que no sé quan, però l'hem de fer alguna vegada per Setmana Santa o Nadal (difícil, amb les poques vacances que tenim, i que de moment no volem renunciar a una setmana de neu, però ...) Nosaltres habitualment també sortim a l'agost, aquest any vam sortir una mica més tard que vosaltres, el divendres 27 al matí. Quina impressió trobar-vos amb el caos causat per l'incendi ! La Rochelle ens vindria gairebé de pas, però sense temps per a visitar-la, només fer-hi nit. Llavors suposo que perd la seva gràcia, si no agafem la navette i visitem la ciutat i el museu de vaixells. Carnac de ben segur que es mereix una posta de sol allà, però em penso que també ho postposarem per a una visita més sencera de la zona, en un futur. Tot i que no seria descartable com a pernocta de la primera etapa. Rochefot-en-Terre pinta molt bé i també podria ser un lloc on pernoctar si comencem jornada a Gruissan el dia de sortir de casa, això ja és més viable de visitar, al no ser una ciutat gran. Havent sopat i havent esmorzat, el podríem veure de dia i de nit. Quiberon, que també m'ho havia comentat la Mª José, pinta genial. Però em fa l'efecte que si hi anem sense temps per a un bany, un passeig, no la disfrutarem. Això seria sumar com a mínim un dia al rutòmetre i pinta més complicat en aquesta ocasió. A la Pointe de Raz, si cal competir amb les gavines i els francesos per a ocupar una roca, ho tenim pelut i estressant, jajaja. A més de que ja ens desvia força del destí. La propaganda de Youtube pinta genial, i veient els cavalls cavalcar per la platja, una altra cosa que casualment vaig consultar ahïr és la possibilitad de fer una excursió a cavall per la badia del Mont Saint Michel. Hi ha nivell per a principiants (les nenes en saben força, però els pares no hem muntat mai de la vida). Són dos dies d'excursió. A veure què em responen. És això d'aquí: www.randocheval.com/Programmes/ch146-mtstmichel.htm Doncs moltes gràcies, que sembla que alguna cosa podem fer per a millorar el viatge de pujada i posar-hi "una ciereta". 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Ui Eva, que encara no havia acabat
![]() Em faltava comentar la part de dalt de la Bretanya! ![]() Bé, a veure si no m'enrotllo massa però volia dir que si es pot s'ha de veure Locronan també, és un petit poblet, molt turístic. Hi ha àrea i es veu que aquest any feien un mercat aux étoiles, amb la qual cosa, en horaris dels habituals nostres, ens vam quedar descol.locats de veure tants i tants francesos en hores intempestives (més enllà de les 19h). Vam gaudir del mercat i d'una galette de sarracin amb ous, formatge i pernil dolç. També vam estar a Concarneau que també és força turístic. Vam visitar les puntes de Pen Hir (hi ha un museu de la batalla de l'atlàntic i antics búnquers que formaven part del mur de l'atlàntic). L'àrea és molt maca i molt recomanable i és Camaret sûr Mer i ens va donar un dels moments i postes de sol més macos i màgics doncs vam anar a parar a l'antiga casa d'un poeta francès anomenat Saint Pol Roux (molt a la vora hi ha també alguns aliniaments de menhirs), i des d'allí, a banda dreta hi havia la part més rocallosa i salvatge i cap a la dreta, hi havia una suau pendent cap una fantàstica platja la de Pen Hat amb un far a la vista (Punta i far de Toulinguet)...l'endemà em vaig aixecar a primera hora del matí i estava completament sol a les 8 del matí. Vaig baixar per la planura fins a la platja i va ésser un dels moments més esplèndids del viatge. Per desgràcia no vam visitar massa el poble ni el port que diuen que està molt bé també. Et poso un enllaç d'aquest punt tant bonic: [html]<a href="/ma-tvideo.france3.fr/video/iLyROoafYm6F.html" title="Le manoir de Saint-Pol-Roux à Camaret (11/8/2008) - Ma-Tvideo France3"> ma-tvideo.france3.fr/video/iLyROoafYm6F.html">Le manoir de Saint-Pol-Roux à Camaret (11/8/2008) - Ma-Tvideo France3[/html] A la banda de dalt, vam estar l'altra vegada a Roscoff que té unes marees força gran i un port que permet empalmar amb Gran Bretanya (crec, no ho sé ben bé) La sorpresa ens la vam portar a Saint Paul de Léon i la seva àrea d'autocaravanes que està molt bé. És un port molt bonic. L'àrea està a tocar del port i està molt bé de tant en tant aixecar la cortina de la finestra i veure directament el mar i el port. Trégastel i la costa del granit rosa també s'ha de veure. Un any vam tirar cap a la dreta i vam arribar fins el poble del costat, crec que era Ploumanach. Té un far i molins de marea. Aquest any vam tirar cap a l'esquerra del poble i vam anar a parar a una zona amb un camí circular, amb moltes platges, on la gent es banyava. Nosaltres vam posar els peus al mar i ja en vam tenir prou, ni el Noguera Pallaresa estava tant fred. Allí, hi ha un aquari insertat entre els blocs gegants de granit rosa. L'àrea de Trégastel acostuma a estar força plena, nosaltres vam trobar lloc i vam tenir un petit problema amb el sistema de pagament doncs han implantat una barrera on només llegeix les Tarjetes de Crèdit franceses.La nostra no la va llegir i sort d'una gent espanyola que ens va ajudar, també d'ACpasion. A Perros Guirec i vam fer una petita parada per veure el port. També hi ha un petit museu. Ës aconsellable anar al Cap Fréhel, però has de pensar que també hi trobaràs molta gent. Hi ha un parking de pagament a tocar del far i el cap (tres euros si no recordo malament). Abans s'hi podia pernoctar però es veu que en aquests anys hi comença a haver més restriccions. En el parking no s'hi pot estar a partir de les 22h. Malgrat tot, hi vam sopar, ben entrada la nit i vam sortir amb la fresqueta per veure l'espectacle de les llums del far (s'hi arriba en menys de 5 minuts). Després vam anar a buscar una àrea de la qual la Glòria havia buscat les coordenades i en una població molt propera. Pel camí entre l'àrea i el far, hi ha tot de platges. Des del far surten molts camins per anar a fer boniques passejades. El far és visitable. Molt a prop del far del cap fréhel, hi ha el Fort la latte i vam coincidir amb el "mogollón" doncs a l'estiu, feien com una mena de simulació de l'edat mitjana, amb tornejos i lluites a cavall, mercats medievals i vols de rapinyaires. Jo vaig aprofitar mentre tothom estava encantat mirant el vol de les aus rapinyaires per fer visita (ja les havia vist i amb molt més detall aquí a Catalunya al Turó de les áligues) però es veu que no vaig anar prou depressa per què la marabunta em va enganxar pujant a la torre del Fort la Latte i hi va haver uns moments que allò semblava el metro en hora punta, sort que la torre té uns bons fonaments que si no! A Cancale hi vam estar al 2007 i recordo el port i el mercat de venda d'ostres (ens vam centrar més en mirar com en feien la recol.lecció i els cuidaven que en menjar-les). Dinan també s'ha de visitar però té el camping municipal amagat, costa trobar-lo i com tenim horaris "spanish" ens vam trobar amb tres autocaravanes més a la porta del camping, amb la barrera baixada (baixen barreres a les 19h i allí no entra ni Cristo), ocupant el carrer i amb un bon emprenyament. Obviament les altres autocaravanes no podien tenir altra nacionalitat que l'italiana! Com ja l'haviem vist el poble vam decidir marxar. Allí s'ha de passejar pel poble, les muralles, la rue Jerzual (crec que es diu així) fins baixar al port. Allí un any vam menjar uns musclos amb patates tant típics de la zona (i suposo típics pels turistes). Saint Malo l'heu de visitar, sobretot la part d'intramuros. Allí hi ha moltes botiques i també és molt turístic però l'interessant és el passeig per les muralles, veure la pujada i baixada de les marees, visitar si es pot el petir fort que hi ha en una illa a tocar (si la marea es baixa es pot visitar anant a peu desde Saint Malo). Després hi ha un bar/pub que ens va deixar impressionat la primera vegada. Està decorat amb multitud de nines i com a detall, té una entrada una mica curiosa per anar als serveis: amb una carta molt curiosa on resa que no te l'emportis i que pel poc que costa te la compris, un lloc curiós: lajavacafe.com/ Nosaltres, la primera vegada vam aparcar en un parking aprop dels trens crec i amb un bus vam anar a parar a la part d'intramuros. Aquest any vam estar a una àrea molt allunyada però impressionant, un antic càmping reconvertit en l'àrea d'autocaravanes de Saint Malo. També vam poder veure l'entrega de premis de la Transat, una competició de vela entre el Québec i Saint Malo: www.transatquebecstmalo.com I en darrer terme, vam visitar el Mount Saint Michel (per tercera vegada). Penso que val la pena fer la visita nocturna a l'estiu per aprofitar el joc de llums i colors, sons i música. Estar-se una estona a la tarda/nit mirant el cel estel.la o ennuvolat en la zona/pati extern de l'església és una meravella. Si no vols gent, és un mal lloc! En les visites diurnes, la cua fins arribar a les caixes és esgotadora i lenta. Penso que val més fer una visita pels murs o bé l'exterior. A l'hora en què els francesos se'n van a dormir, hi ha molta menys gent. Ara ja no es pot pernoctar en els antics pàrkings inundables i el parking està força allunyat del Mount Saint Michel. Has de passar per un passeig terrós i sense ombres fins arribar als busos gratuïts que comuniquen fins el Mount Saint Michel i em sembla que no són barats. Nosaltres vam decidir pagar i entrar en el Camping Saint Michel (que s'ha vist escurçat per les obres noves dels parkings i tot el que estan fent). El camping ens va costar uns 26 euros la nit crec amb possibilitat d'entrar a serveis i llum (tres persones i un gosset). El camping és una mica més proper al monument i té arbres, molt millor que deixar l'Ac en aquell descampat si portes gos i fa calor. Realment amb aquest canvi suposo que es millora l'aspecte medioambiental de la costa però als autocaravanistes ens han fotut un bon privilegi com era pernoctar sota el monument i veure les vistes. El monument s'apaga a la una de la matinada. Si podem ajudar-te en alguna altra cosa, només cal que preguntis, encara que amb la vostra trajectòria, els viatges que heu fet i les preparacions que feu no crec que us quedin gaires dubtes. Bona nit! Viatjarem més que el nan d´Amelie...!
Last edit: per ciuatanejo.
|
|
I bé abans de despedir-me, em falta la bonus track que és un petit video, visita virtual dels fars de la zona no visitables a vol rasant i amb música d'ambientacio folk/celta. Espero que si hi aneu gaudiu tant i tant com nosaltres!
Viatjarem més que el nan d´Amelie...!
|
Hola:
Nosotros también hemos vuelto de disney y de los alpes Franceses, hemos sufrido la calor, sobre todo ya en el sur de Francia. Recomiendo el viaje, y sacarse el pase según los días que se esté para subirse a todos los telesfericos y ver las móntañas y andar, porque este año hemos andado, (Eva tennias razón cuando los niños van creciendo las caminatas se hacen menos pesadas). Yo también recomiendo la Bretaña Francesa, nosotros lahicimos hace como 14 años, en aquella epoca fuimos con coche y hotelitos, y es uno de los viajes que queremos volver a hacer con la autocaravana, pues vale la pena. Marta, anosotros nos paso algo parecido con el tiempo, algunos días si que hicieron bueno, pero la isla de sky fue todo lluvia, pero aun y así nos encanto el país y seguramente alguna vez volveremos, para ver otras zonas. Saludos Miss viajes: lofini.blogspot.com/
|
|
Mil gràcies, David, per tota aquesta info. De fet només volia fer un petit tastet camí d'Escòcia.
Saint Paul de Léon pinta molt bé, pel que veig a Google, tot i que una mica apartar d'on volíem anar. Trégastel i la costa del granet rosa, també. Però si la resseguim definitivament no arribem a Escòcia !!! Cancale i Saint Malo ja eren a la llista dels desitjos, m'anoto el cafè, és ben peculiar, tan carregat ! Em recorda algun local de Barcelona però ara no hi caic... A part del Mont Saint Michel, de dia, de nit, i potser a cavall també, travessant la badia... Jo havia pensat que potser també anirem de càmping (a l'estiu ho solem fer), però en qualsevol cas m'anava a emportar en Mateo amb nosaltres cap al Mont Saint Michel, anant a peu (ja m'han comentat que al bus no hi podrà pujar) i fent les visites en torns de dos (mentre els altres dos es queden amb en Mateo, resignats, prenent alguna cosa...). Ho veus complicat? El video dels fars, i la música, genials ! *********** Loli, bienvenidos a casa, ya pronto los niños no son escusa para no caminar, caminan más que nosotros, jejeje. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
EvaV ha escrit:
Eva, crec que és una desició molt acerteda. Referent a Mont Saint Michel, nomes dir-te que vagis dora, a les 9 seria una bona hora, per no trobar aglomaració de gent, ja veures quan surtis de la visita la quantitat de gent que hi ha al carrer. Crec que s'ha dit abans, pot ser un bon lloc dinar a Le Mere Poulard, pro si no, es pot mirar desde fora com fan les truites |
|
Gràcies, Maria.
Precisament al blog de mesquiu també parla de la truita de la Mère Poulard, o sigui que veig que és un "must" !! 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
El lloc es molt conegut, si et poses a youtube en trobaras motlissims, precisament aquet es una mica borros
|
|
Gràcies, Maria.
La veritat és que ara toca somiar. Tan aviat sóc a Escòcia passant pel Mont Saint Michel, com penso que si puguessim anar a Islàndia ... Encara més complicat, això d'Islàndia. A part de costar molts diners el ferry, no està clar que sigui fàcil portar-hi en Mateo. En fi, potser que comencem a somiar amb Alsàcia aquest desembre, jajaja. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Nosaltres aquest any hem repetit la mateixa destinació de l'any passat: Leucate. Hem estat 15 dies molt tranquils, de pànxing total, doncs feia massa calor per visites culturals, i ben distrets amb els amics que anàven passant per l'àrea d'autocaravanes, en Jepi i la Carme, la Lupe i en Jesús (Tiowillson) i la Mirèia i en Nasi.
Per l'any que vé a mi m'agradaria anar a la Bretanya, doncs era la destinació que teníem prevista l'any 2006, quan em van operar, però ja veurem si finalment l'economia ens ho permet. I si no, tornarem a Leucate, que ja ens ho coneixem. Ciutanejo, si tens informació de càmpings per la zona, si són municipals millor, t'agrairé que me la passis. Una abraçada, Mercè Mercè & Cia.
|
|
Bona nit,
nosaltres encantats de passar-te l´informaciò que tenim. Ara estic a Pobla. Si em deixeu uns dies, us passaré el que tenim. Malgrat tot, nosaltres vam anar amb autocaravana i només vam estar en dos campings, el camping municipal de Dinan i el Camping Saint Michel, al Mount Saint Michel. Crec que vaig fer fotografies que us les puc passar també. El meu germà aquest any també ha anat a la Bretanya, ells si que van anar amb caravana i van triar 3 o 4 campings principals. Així que el vegi, li preguntaré també la seva experiència i complementaré. Salutacions, David Viatjarem més que el nan d´Amelie...!
|
Gràcies David, moltes gràcies. M'anirà molt bé tota la info que pugui anar recopilant, però no hi ha pressa.
Mercè & Cia.
|
|
Hola!
Mercè ho tenim en compte, el germà del David va estar a 4 campings base des d'on va fer molt de la Bretanya, més que nosaltres aquest any!! Eva, al Mount Saint Michel, jo penso que val la pena estar-se al camping, on vam haver de fer una reserva abans amb un codi que ens van dir per poder passar la barrera d'accés al complex hoteler i turístic a escasos 2 km de l'Abadia. No hi ha vista des d'allà però només que sortiu del camping a 2 minuts ho veieu. Nosaltres vam deixar el gosset a la ac, a l'ombra, ja és gran i ell ho prefereix ![]() Una abraçada gent! La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.
|
|
Gràcies, Glòria,
Algú ens ha dit això de les grues i sembla que és recomanable esperar fins el 2014. En qualsevol cas, això del camping sóna bé, si mes no amb poca estoneta tenim vistes diurnes i nocturnes, a més de l'ombra, pel que pugui ser. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|