|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
|
Jo tinc uns oncles al poble que són ramadres, crec que ara son els únics. Tenen la casa davant la quadra on tenen les vaques, darrera no hia res més, només el camp per on pasen les vaques per anar a pasturar.
Fa un any han construït unes adosades.... de momento no han dit res..però qualsevol dia.... Jo entenc que és incomprensible que facin moure a gent que porta vivint al mateix lloc un munt de temps... és injust. Però amb lo de les campanes.... no tothom té la matiexa profunditt de son, penso que seria just que de 24 a 8 h no sonèssin... Els meus pares tenen una de les cases a costat de l´esglèsia, donsc en Pere mai ha volgut dormir allà, les sent totes, les campanades. I lo de les tifes..... ostres... que estem al camp!! cada vegada hi ha menys espai pels animals... Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
tenim de tenir en compte que des de temps inmemorials el bestiar a alta muntanya a servit també per coneixer gent d'un cantó i de l'altre, ja que els animals no coneixen fronteres. Dic aixo per la sencilla raó de que els meus avanpassats eren de Llanars i pagessos. I havia una pagesseta que anava a recollir el bestiar i de França i habia un pegessas que tambe anava a recollir el bestiar i un bon dia es van coneixer es van enamorà, es van casar
i d'aquesta unió en va sortir la meva mare PD Tonio no t'enfadis home, tothom té el seu punt de vista i el teu es tant respectable com els altres, secillament com diu la Matrix cada vegada els queda menys espai per pesturar i nosaltres cada vegada tenim mes gana Salutacions |
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per Jofranc.
|
|
Jofranc,no crec que el Tonio s'enfadi es home de parlar i ell te la seva raó amb tot el que diu,encara que jo no hi estigui totalment d'acord.
Una abraçada a tots. salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
"ahivalaostia" Jofranc, no se que hacemos discutiendo cuando podriamos arreglar esto a ostias.
Yo en ningun momento he hablado de "alta montaña", siempre me he referido a zona poblada. |
|
|
Tonio ha escrit:
Petit matis: "zona poblada rural".... amb tot el que això comporta. Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
|
matrix ha escrit:
pero con los mismos derechos y obligacions respecto a La Ley. ya para terminar, al menos por mi parte considero que el tema no da mas de si, hay una norma basica en un Estado de Derecho, los usos y constumbres no pueden estar nunca por encima de la ley escrita, los de Can Fanga que han hecho reclamaciones, las han hecho ante los tribunales, no se plantan delante de las salidas del ganado o cualquier otra actuacion, son los tribunales quienes dictan sentencia, fuera de La Justicia esta la ley de la selva, la ley del mas fuerte. ya he dicho antes que es imposible que yo solo tenga razon, pero yo creo que el Derecho no se mide por el tiempo que una persona lleva en un lugar, creo que las cosas cambian y siempre (bueno, la mayoria de veces) para mejor, antes se vendian los petardos de Sant Joan en tiendas debajo de edificios habitados, algunas de esas tiendas estaban antes que algunos vecinos,,,,,,,,,,,el resto no creo que haga falta ni que os lo cuente, en fin que se podrian poner tantos ejemplos como querais. que conste que no me enfado, solo me cuesta de entender que personas que hacen turismo itinerante se consideren con menos derechos que los residentes de los sitios que visitan, simplemente porque estais de paso y ellos no. |
|
|
Jo reconec que no estava al cas de la polèmica, i després de seguir per sobre aquest fil m’he adonat que l’arbre no em deixava veure el bosc, així que he volgut recuperar la polèmica en origen. Aquí va una descripció que penja en internet:
“... En Joan Moret no s'imaginava fa unes setmanes que el seu cas despertés la consciència sobre el problema del mobbing rural. Després d'aparèixer als mitjans comarcals va saltar als nacionals i la xarxa social Facebook ho va acabar d'amplificar. Les esquelles precintades de les seves eugues s'han convertit en poques setmanes amb el símbol de la denúncia del mobbing rural i de la negativa de convertir els pobles en 'paradisos pels habitants de les segons residències. Joan Moret és un eugasser de Llanars que va precintar les esquelles del seu ramat ja que cinc o sis propietaris de segones residències es queixaven repetidament. Això ho feia cada any en època de cria -quan les eugues fan més soroll i se situen en un camp més proper al nucli urbà- però enguany s'ha plantejat deixar-ho de fer. I és que en transcendir el cas als mitjans els “urbanites” molestos amb les esquelles no ho van voler reconèixer. El coordinador del sindicat Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) reconeixia que el cas de Moret no és pas assetjament rural. En tot cas “posa de manifest l'actitud intolerant que pot arribar a fer tancar granges i a convertir-se en autèntic mobbing”. Aquest sindicat juntament amb l'Associació de Criadors d'Eugues del Ripollès -presidida per Joan Moret- van donar suport a “l'esquellada” convocada per un grup de joves de la Vall de Camprodon el passat dissabte...”. No sé, sembla que al final tots han guanyat: les eugues no portaran sordina i els urbanites la propera vegada que comprin/lloguin una casa de camp segur que s’informaran sobre el modus vivendi dels seus veins. Un final feliç Salutacions, Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
|
|
|