|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
|
Be el divendres el vespre despres de sopar vam anar ha dormir, amb l'ac esclar, a Camprodon, amb la sana ilusio de recolzar la manifestacio que es preparaba pel disabte en contra de alguns "intolerans" vinguts de la ciutat.
Segurament ja sabreu pels mitjans de comunicació que "alguns intolerans de can fanga (pixapins)" han manifestat el rebuix total al suroll de les campanes quan donen les hores al campanar, rebuix total a les esquelles de les vaques i eugues perque no els dixen dormir, el rebuix total als aromes de tothom coneguts de la muntanya i aixi un llarc etc. Tal i com molt be va dir el pages, que es va veura obligat a encintar les esquelles de les eugues perque no facin soroll, d'on pensan que surten els bistecs de la nevera o un enciam, doncs del esforç d'aquets homes i dones que tot i les inclemencies del temps surten cada dia a controlar el bestiar per aquells caps de serrats Encara que ja s'enten que aquesta gent "els pixapins" han donat riquessa a la zona tenen de tenir en comte que com molt be deia la pancarta a l'entrada de la poblacio "qui no vulgui pols que no vagi a l'era". Salut |
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Estic totalment d'acord amb la manifestació d'ahir.Tinc família vivint a pagès,soc descendents de gent de la terra,els meus avis i el meu pare van ser masovers d'una masia durant tota una vida fins que la revolució industrial i la fam els va fer treballar als telers de les colònies tèxtils.
A Lles de Cerdanya tinc uns bons amics que han tingut de recollir les tifarades de vaques tots els divendres al matí per una ordre també, que no deixava que hi hagués cap tipus d'excrement als carrers(m'agradaria veure que passaria a Barcelona i d'altres poblacions urbanes amb les merdes de gos),també el cap de setmana el bonic campanar de la població no toca quarts ni mitges hores.Ells ho han acceptat resignats per la riquesa que això els comporta,però ara passa de mida,els pagesos hauran d'aplicar les mateixes normatives que a ciutat i posar les seves gallines,porcs i vedells a 2 km de la població,on molts llocs aixó no es posible ni asumible. Potser caldrà esmolar un altre cop l'eina,per si arriba un altre juny. Endavant pagesos i pageses sou el fruit de la terra vivent.No us deixeu trepitjar. Una abraçada. Salutacions, ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
La veritat es que llegir aixó i pensar que jo treballo a un institut que queda al final del poble, i que el que veig a terra i que embruta ja m'agradaria que fossin tifes de vaca, veig plastics, trosssos de pa gcagades de gos, profilactics fets servir, ho veig jo i els 200 alumnes que van cada dia a l'insti, a mi visc a una ciutat al centre, en una casa per tant la nostra habitacio te una distancia de 2m i amb l'acera del carrer, em desperten moltes vegades (vui es una) a les dues i tres de la matinada cotxes amb la musica a tot tren, baixen i parlen com si fossin les 10 del mati a mercat, i no son ni quillos, ni cotxes tunejats i molts grups passen la trentenam a vegades son mes joves pero a vegades, com avui son dues parelles que han baixat d'un AUDI, pero baixen de tots terreny, d'esportius, parlen catala es diuen Oriol, Aniol, Pau, Mireia, ... per tant l'estereotip de gent que te una caseta a Camprodon i unes campanes o una esquella els molesta, la veritat es que jo també vinc de pages i em fa pena i vergonya pensar que estem perdent el respecte, l'interes per les arrels, que ens espera??
|
|
|
No em considero pixapí, quan vaig a algun poble i sento algunes olors que no m'agraden tinc dues opcions: O no hi torno o m'aguanto. És molt senzill.
No se m'acudiria comprar-me una caseta si TOT l'entorn no m'agrada amb la pretensió de canviar allò que no m'agradi després. Dit això, més tard o més d'hora tothom ens apuntem a gaudir de les millores de l'evolució. A qui beneficia el soroll de les campanes a la nit ? Abans amb els rellotges mecànics era complicat, però ara no costa res que no toquin per la nit. Encintar les esquelles em sembla absurd. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
Estic d'acord en que les campanades poden deixar de sonar al menys una estona a la nit, però crec que les esquelles del bestiar tenen de continuar amb la seva tasca.
No savem que va ser primer: l'ou o la gallina ... El que és ben cert és que primer van ser les vaques i les eugues i molt més tard els "pixapins". Son ells qui han rodexat els horts i les masies amb les seves residencies, no al revés. Salutacions. ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
pues yo soy de ciudad y en parte estoy de acuerdo con lo que deciis y en parte no, creo que los excrementos de las vacas hay que quitarlos, pero no solo los viernes sino todos los dias, me molestan las campanas de las iglesias llamando a culto ( sea de la religion que sea), no asi las del ajuntament que marca las horas, desconozco la funcion que tienen los cencerros de las vacas, naturalmente si tienen una funcion necesaria se tiene que permitir y si ese ruido se puede aminorar, pues se reduce, como procuramos reducir el ruido de los coches, con silenciadores, asfaltos aislantes y el ruido de toda la industria, no creo que a nadie, salvo a algun alergico, le moleste los aromas de la montaña, mas bien los aromas que molestan son otros que poco tienen que ver con la montaña.
Esto no quiere decir que este de acuerdo con casos recientes, como el de la señora que protesta por una granja que estaba alli desde hacia años y ella se construyo despues su casa, creo que ella se tendria que haber construido su casa en otro sitio o mas bien el ajuntament no haberle dado el permiso de contruccion, al igual que los que se fueron a vivir al lado del aeropuerto y luego se quejan del ruido de los aviones. Fina entiendo que no te guste encontrarte lo que te encuentras en la puerta de tu instituto, pero ¿ de verdad que te gustaria encontrate excrementos de vacas? muchos de nosotros conocemos sitios de Francia, nosotros hemos visitado algun pueblo y alguna granja, siempre nos ha dado la sensacion de que las vacas de las granjas francesas estan mas limpias que las de aqui, es mas en muchas granjas tienen una pequeña tienda y ven al recien llegado como un invitado que trae algo bueno, no como un intruso que viene a molestar. |
|
|
nouespai ha escrit:
pues es bastante frecuente, mira sino los que se compran el piso cerca de la modelo y luego piden el traslado, o los que se compran el piso en la calle principal de un pueblo y luego piden la variante, o el caso mencionado antes del aeropuerto, todos queremos mejorar nuestra calidad de vida y la calidad de vida, entre otras cosas se mide por el ruido que soportamos, la llamada contaminacion acustica, ya venga de una moto o de un campanario, segun los decibelios se considera ruido molesto y no se puede permitir. |
|
|
Hola Tonio.
Doncs les esquelles tenen la funcio de poder coneixar o escoltar i aixi saber on son els teus animals situats a la muntanya. A alta muntanya existeixen el que enomanem els "EMPRIUS" en llengua castellana "EJIDO" i aixo que vol dir doncs que la muntanya no te propietat particular si no qu'es de propietat comuna siguent l'administrador l'ajuntament de cada poble i tinguen els pagessos i ramaders de la zona dret natural a alimentar les seves besties de les herves que la muntanya els dona El que si estic totalment d'acort es que molts ajuntaments per l'afany de fer diners a urbanitzat zones dedicades exclusivament a la ramaderia. Nosaltres sense anar mes lluny de tota la vida hem sentit cantar els galls a la 5 de la matinada, gallines quan acavam de fer l'ou, els gats (sobratot el mes de febrer) que estan en cel, els gossos cridan tota la nit perque tenen por fins i tot de les cuques de St.Joan Be crec que vivim en un mon on la intolerancia a fet acte de presencia i els essers humans no volem reconeixar que avui hem molestes tu i demá et molesto jo, fins i tot ens molesta veure coses i actituts de altres persones, pero en el fons si ho pensem be ens podriem dir per dintre " si aixo fa quatre dies que jo tambe era aixi ho feia aixo" Perdoneu el totxo, pero sincerement hem sap greu que pasin aquestes coses. Una abraçada |
|
|
Jo, en aquest tema em quedo amb el lema de Camprodon: "qui no vulgui pols que no vagi a l'era".
Molt bo, no li sobra ni una lletra. Salutacions, Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
|
Jofranc ha escrit:
creo que en la frase falta una palabra previa a "exclusivament" porque si el ajuntament la ha urbanizado ya no es exclusivamente dedicada a ganaderia, entonces si el ajuntament(se supone de poble, no de Can Fanga) la ha urbanizado se tendra que cumplir la normativa vigente de nucleo urbano. A mi uno de los motivos que menos me gustan para justificar una norma es aquel que dice " es que siempre se ha hecho" para mi este motivo no es valido, porque se podria hacer una lista enorme con las cosas que siempre se han hecho y hoy en dia no son correctas. .- El derecho de pernada siempre se habia hecho hasta que ,,,,, pero seguro que los ultimos en aplicarlo se justificaban con esa coletilla. Seguro que todos sabriamos poner mas ejemplos, especialmente las mujeres, pues creo que esta coletilla la han sufrido mas ellas que nosotros. Creo que las cosas evolucionan, incluso en el mundo de pages, mi familia es originaria de un pueblo de Avila, Narrillos de San Leonardo, en casa de mi abuelo el vater era la comuna, los animales estaban debajo de la casa-vivienda, luego los llevaron al establo y ahora tienen que estar fuera de poblado y todas las casas tienen cuartos de baño completos, la primera vez que fui, de niño, las casas no tenian agua corriente, la gente iba a la fuente a buscar agua, la casa de mi abuelo fue de las ultimas en tener agua corriente dentro de casa porque la fuente estaba enfrente y segun mi abuelo "siempre se habia hecho asi", claro el no iba a por agua, de eso se encargaban las mujeres. por fortuna, sobretodo para los pageses, la vida de pages ha cambiado muchisimo en los ultimos años, de hecho por Camprodon ya no pasan vacas, seguro que tiempo atras, vale, mucho tiempo atras "siempre" habian pasado, la cosa cambio, quizas gracias a que una persona de Can Fanga protesto y reclamo lo que muchos otros vecinos no se atrevieron a hacer porque, es una de las cosas malas que tienen los pueblos, no puedes llevarte mal con tu vecino aunque te moleste mucho. |
|
|
Mi opinión es que en los pueblos ya se han cambiado muchas cosas. Si vamos a esos pueblos es precisamente por sus peculiaridades. Si tocan las campanas con las horas, que toquen, si hay "mierda" de vaca, que haya, si tocan a culto, que toquen, si tocan..., si tocan..¿quienes somos nosotros (los de ciudad), para cambiar nada?. Esos pueblos llevan siglos ahí y si han sobrevivido sus costumbres es porque han estado sin los de la ciudad. Ahora todo lo queremos cambiar!!...Si hay algún de ciudad que no le gustan los pueblos y sus comtumbres, que se quede en casa, esos sí, sintiendo el sonido de las bocinas de los coches, las sirenas de los bomberos, las de las ambulancias, la música del vecino, los gemidos de la vecina y los improperios del de enfrente. ¡¡Vivan las costumbres de los pueblos y su repicar de campanas!!, los cencerros de las vacas y los ladridos de los perros, y si cabe el aullar del lobo.
Joan Bta.
|
|
|
Hola Tonio, entiendo tu postura pero ...
Las personas que tienen sus raices en estas poblaciones, viven en ellas todo el año,tienen allí su familia, sus hijos van a sus escuelas y trabajan en los municipios de la comarca son los que deberian decidir sobre su futuro, pero el que por capricho decide construirse una residencia a 50 m de una granja para pasar los fines de semana no deberia poder exijir que se cambien ciertos hábitos porque a el le molesta el hedor o las campanas. Cuando en Cerdanyola se construyó el aeropuerto no había ninguna vivienda en las cercanias. El que ha costruido casas a 50 m o las ha comprado ahora se quejan del peligro que esto supone. Es peligroso un aeropuerto cerca de zonas habitadas o es un peligro construir casas cerca de un aeropuerto ??? ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Un dels perills que tenim les persones es que ens pensem que els jocs que jugem son els únics i per tant tenen certs drets per damunt dels atres. Aquest mon sería mes fàcil si fosim tots més tolerants.
records |
|
|
mi postura no es otra que la de "no quiero para los demas lo que no quiero para mi"
en un pueblo, naturalmente dependiendo del tamaño, no todos us habitantes tienen ganaderia, mas bien es un grupo muy reducido, como mucho dos o tres, normalmente eran los señores del pueblo los que tenian ganado, lo mas comun era ser campesino, agricultor, con un poco de suerte propietario de una parcela, lo normal en muchos pueblos es que el pueblo "sufra" las molestias que provocan los ganaderos, por eso el que en la mayoria de poblaciones, independientemente del tamaño, se les ha ido sacando de poblado, no creo que en todos los casos haya sido por protestas de caprichosos de Can Fanga, por cierto yo en Can Fanga he visto en 1970 una vaqueria en la Zona Franca, creo que seria la ultima, seguro que en Hospitalet, Badalona, Manresa, Lleida, etc etc, tambien deberian haber vaquerias "desde siempre" ¿por que ahora no? para mi lo que seria penoso seria que los de ciudad quisieramos conservar lo pintoresco de los pueblos y no dejarles progresar, que siguieran usando comunas en lugar de cuartos de baño, que fueran a lavar la ropa al fregadero publico en lugar de tener lavadoras, ¡¡ que fotografias hariamos los de Can Fanga!!, que les reclamaramos al ajuntament que pongan excrementos de vacas por sus calles porque hace "rural", mientras que en nuestras calles pedimos que esten limpias. por ultimo siempre defendere que una persona de pueblo cuando venga a Can Fanga, aunque sea solamente cinco minutos en su vida, tenga "exactamente" los mismos derechos y obligaciones que cualquier ciudadano natural de Can Fanga. |
|
|
Neus ha escrit:
EPPPPPPPPPPPPPP !!! Que a Cerdanyola no tenim aeroport. O et confons amb Gavà que protesten pel aeroport del Prat, o et refereixes amb l'aeròdrom de Sabadell que només es per avionetes i helicòpters !!! I qui hagi comprat una casa a prop de l'aeroport, doncs com seria més econòmica (per que estava l'aeroport) ara que es calmi i es posi taps i aïllament... Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
Upssssssss
... volia dir l'aeroport de Sabadell ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
|
Hola companys, tema delicat aquest…
Els de ciutat van a buscar al pobles rurals tranquil·litat, aire sà i un bon entorn, fins aquí completament d’acord, però el que trobo incomprensible és que després algú comenci a queixar-se per tot i vulgui canviar la "vida" dels veïns justificant que tot evoluciona i que vivim a l’era moderna. . Si els que vivim al poble ja ens està bé sentir tocar els quarts i hores al campanar de l’església i ens agrada sentir com repiquen amb alegría el diumenge de Rams o el dia de Nadal o ens marquen certa tristesa quan toquen a difunts per la mort d’un veí... per quin motiu s’ha de prohibir? per un estiuejant de cap de setmana i vacances que no pot dormir? doncs ho sento per ell però les coses son així. Si demà em planto al mig del peatge de Martorell i dic que no pago perquè tot evoluciona o, al mig del Corte Inglés començo a demanar a crits la seva clausura perquè comprar allà crea estrés em fa l’afecte que em prendran per boig i m’enviaran una patrulleta dels Mossos per receptar-me aspirines!!. Sincerament, tot evoluciona i així ha d’ésser, però si ens carreguem aquestes petites tradicions dels pobles, a la llarga i per la mateixa regla de tres també ens carregarem la Cavalcada de Reis per ser una enganyifa, els Tres Tombs perquè avui tot va amb betzina o l’enterro de la sardina i la crema del Rei Carnestoltes per ser una festa republicana i anti monàrquica. Salut No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)
|
|
|
No se si ho fa perquè som de poble,però estic d'acord amb el Cim,m'agrada el meu campanar i el seu repicar,les seves tres tocades que indiquen l'anada a missa,el repicar dels difunts on sabem pel tocar si el mort es un home o una dona,el correquet'atrapu de setmana santa...etc,els veïns ni es plantegen que no ho faci i si ho planteges algun nouvingut o algú del poble i ho posessin a votació crec que la gent continuaria volguent el seu repicar,fins i tot ara hem recuperat el campanar del monestir i en tenim dos que toquen puntualment les seves hores.Quan diem que tot evoluciona,però volem menjar els productes ecològics de la terra o les galetes artesanals o la llonganissa feta a mà,o volem visitar aquell poblet tant tipic com Rupit o Vallfogona...etc estem dient no a la tradició,no als pobles amb costums(bones o dolentes però nostres)i això no respecte gens la llibertats que tenim.Benvinguts sigueu tots al nostre poble,però no per canviar-lo ni desarrelar-lo si no per disfrutar-lo tal com es.Tots sabem que algun dia fa ferum de suc,el fa el de cal Singla que tant bo fa els embotits,però cal tenir porcs per a fer-lo i els porcs,gallines,anecs o qualsevol animal fan pudor,olor de poble.
Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
primero de todo reconocer que tengo que estar equivocado en mis ideas, cuando una sola persona opina diferente a todas las demas, seguro que debe de estar equivocada o que no sabe ver lo que los demas ven tan claro, por eso quiero dejar bien claro que seguro que teneis razon, no se en que, porque no lo veo, pero no puede ser que todos esteis equivocados y yo no.
tambien deciros que no pienso cambiar de ideas (con deciros que de niño le dije al emperador que iba desnudo), creo que aunque no sepa situar bien en el mapa a Coria, aunque no tenga intencion de visitar nunca Coria, seguire protestanto por el maltrato del toro de Coria, aunque los habitantes de alli lo tenga por tradicion de siempre y a ellos les guste. esto mismo sirve para el toro de Medinacelli, para la cabra del campanar, para la abladaccion del clitoris de Nigeria, para la burka de Afganistan, etc, etc, todas ellas tradiciones que se han hecho siempre asi en los respectivos lugares y cuentan con el beneplacito de sus habitantes. Creo que el sonido de la campana que tanto le gusta a Jepi no puede entrar en la casa de ninguna persona por encima de los 32db por la noche y que el derecho al descanso de esa unica persona esta por encima de los gustos sonoros de todo un pueblo, porque asi lo manda la ley. siempre pensare que yo tengo los mismos derechos siendo un campista itinerante que los campistas fijos de un camping, aunque ellos me veran como un recien llegado que quiere cambiarlo todo, (por cambiarlo todo ellos entienden las cosas que hacen habitualmente fuera de normativa). y seguire pensando que argumentos como el si porque si, el no porque no, porque ha sido asi de toda la vida, solo tapan la sinrazon, me gustan mas los argumentos basados en el respeto, en las leyes, en los derechos individuales de las personas, en las normativas sanitarias y de seguridad, en definitiva en el uso de la razon. os pido disculpas por no saber ver, lo que todos vosotros veis tan claro. |
|
|
No Tonio,no,no es que tu no ho vegis,es que tu no i vius ni has viscut,i ni jo vull tenir la raó,només vull dir que les lleis les fan gent que viu a la urbe i a vegades si ho veiessin amb els seus propis ulls i ho trapitjesin amb els seus propis peus es veurien d'una altre manera.
No discutiré amb tu ni amb ningú sobre lleis ni sobre el que es tradició o no,perquè això també es una cosa molt personal.Jo sempre creia que tothom veuria llogic que si un pagès ha tingut sempre un galliner en un poble que durant la setmana hi viuen 60 habitants i les cases estan distanciades entre elles,aquest pobre pagès hauria de treure el seu galliner perquè algú li molesta el dissabte a la nit,però ja veig que no tothom pensa igual i això es normal.Penso que el teu criteri d'elecció de tradicions son bones i no sere jo qui les jutgi(tinc el meu criteri,però tu hem diràs que no soc parcial ni llogic). De totes formes et tinc tant ben considerat com a persona i company que no accepto les teves disculpes,accepta tu les meves per veure les coses com les he mamat. Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
|
|