Benvingut,
Convidat/da
|
|
Salutacions al respectable públic,
Com se que per aquí corren naturals de la Comarca del Bages, voldria fer una consulta. M’estic mirant vies ciclistes o verdes properes a la zona metropolitana de BCN, més que res per endur-me als nens a pedalejar (els reis l’han portat una bici a la meva filla, 7 anys, i és qüestió de rodar-la). Em sembla que la via més propera és la de la Sèquia de Manresa, però no sé com està. Alguna referència consultada diu que no es recomanable pels nens en altres diu que està acondicionada. Algun veí de la zona sap com està? És prou ampla o segura? Com està el ferm? I ja posats, el Parc de l’Agulla és bo per pernoctar?, i en cas negatiu em recomaneu algun altre lloc?. Gràcies. Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Benvolgut Marce.La Sequia es un recorregut que segueix al costat de l'aigua.Els caminets son tots transitables per caminar i bicicleta,l'altre cosa es que estigui adaptat o no,en principi es tal com la natura l'ha deixat i com que te molta circulació de gent que hi camina i gent que hi corre o va amb bicicleta el terra esta ben marcat.En vies verdes que hem fet,el terra es tot alquitranat o amb ferm de ciment ,aquest es tot en terreny de terra compacta.Normalment un cop a l'any es fa una caminada,bicicletada i inclus en cavall ,on hi participen milers de persones de totes les edats,mai hi ha hagut cap incident que jo conegui.No recordo si els meus fills amb 7 anys l'agesin feta,ara en tenen 11, 12 i la fan molt bé sempre vigilant algun tros estret on la sequia està al costat de no fer-se una remullada.
Sobre si el parc de l'agulla es bó per pernoctar.No sabria que dir-te ,no ho he fet mai soposo que per proximitat,pero allí a les nits es un lloc de parelletes,per lo tant no se si es tranquil o no. L'excursio de l'asequia es una bona opció per aquests dies d'hivern que fa sol. Una barçada . Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
MarceCRN: La ruta de la Sèquia, com et diu el Jepi és rústica (amb això vull dir que no està asfaltada). Hi ha trossos prou amples per passar i per tant són molt còmodes. D'altres però són molt estrets i crec que amb nens petits no són del tot adequats (possible bany gratuït a la sèquia 8O).
El que passa és que podeu, perfectament, fer alguna volta al llac de l'Agulla i després començar a fer, des d'allà, la ruta de la Sèquia. Si trobeu un lloc que no ho veieu clar (massa estret per l'habilitat de la teva filla petita) gireu cua i s'ha acabat. El que va bé és que, la major part del tros, és molt planer. Tingues en compte que no està del tot indicat. Hi ha zones que passen a tocar la sèquia però de cop el camí s'aparta i has de trobar per on anar. Comentes si per dormir és adequat el pàrquing del parc de l'Agulla. Jo no m'hi quedaria. És a peu de carretera i queda apartat de cases. En tot cas et recomanaria que entressis a Manresa, i de seguida veuràs carrers amples, plens de cases i tranquils. Millor optar per aquí. Si necessites que et precisi alguna cosa, ja m'ho diràs. I si veniu, que us ho passeu bé!! :D |
|
Gràcies, companys. Em sembla que hi anirem, i a part de la sèquia també estarem pel parc.
Salutacions, Marce.
John Steinbeck
|
|
Marce,si us ve de gust feunos-ho saber que si som per aquí us vindriem a saludar.
Una baraçada salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Hola MarceCRN,
Com ja t'han comentat els companys, no hi puc afegir-hi gran cosa més. L'unic que et puc dir es que pernoctar al Parc de l'Agulla jo no t'ho aconsello gens. Potser es per que no tinc la visió d'autocaravanista, però es un lloc molt solitari per la nit, gens enllumenat i massa a tocar de la carretera que conecta Manresa amb Santpedor. Com et comenta la Mireia, val més que entreu a Manresa i només entar ja trobaras avingudes plenes d'habitatges, enllumenades i amb racons on poder pasar la nit perfectament. Doncs res, si veniu disfruteu del Parc i un consell, un aperitiu el diumenge al migdia a la terrasa del Berenador del Parc amb el solet que hi toca es un petit plaer que crec que no us el podeu deixar perdre. Salutacions ![]() P.D. Al llac hi han anecs, ho dic per si la teva mainada vol portar alguna cosa de menjar per donar'ls-hi. :mrgreen: No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)
|
|
Doncs la idea seria fer-lo el proper diumenge, però tinc alguns condicionants importants:
-demà porto l’AC a M3 per a que reparin una coseta: tinc un foc de la cuina que si bé s’encén a la primera, després no manté la flama. Sembla ser que es podria reparar ràpid :D ....o no ![]() -aquesta tarda em diran si els meus fills tenen competició d’atletisme el cap de setmana, ja veurem .... Si no podem sortir, sempre ens queda la riba del Llobregat per fer una mica de bici. En qualsevol cas no perdo l’esperança, que ja fa més d’un mes que no sortim amb l'AC i tinc el mono :D . Salutacions i novament gràcies. Marce
John Steinbeck
|
|
Jo tampoc faria nit al Parc de l' Agulla. No crec que sigui massa segur.
En quan a la sèquia, crec que amb 7 anys en pots fer algun tros, de fet el camí de la sèquia comença a Balsareny (a 22 km de Manresa) i la segueix fins a desembocar al Parc de l'Agulla. Un llac artificial que fa de pulmó d'aigua a la ciutat. El tros més interessant per fer amb nens seria des del Parc de l'Agulla, cap a Santpedor, on hi ha uns aiguamolls on sobretot a la primavera podrieu gaudir del ocells que hi viuen. Si no recordo malament aquest tros de sèquia es pot fer força bé amb bici. La caminada popular comentada més amunt, té diferents inicis, pels més preparats Balsareny, terme mig a Sallent i els menys agosserats des de Santa Anna a Santpedor. Per cert i només com a comentari, la sèquia va construir-se per transportar l' aigua del riu Llobregat i per tant el trajecte és de baixada des de Balsareny a Manresa i de pujada a l'inrevés. Tot i que aquesta és molt suau. |