Benvingut,
Convidat/da
|
|
Entro en farina.
Per aquest estiu estem preparant Suïssa, després d'haver valorat algunes alternatives i haver canviat d'opinió dues o tres vegades. Hi vam estar el 2008, per la zona de Berner Oberland i Valais. Aquesta vegada voldríem anar cap a l'est. Inicialment em mirava els Grisons. En Jofranc hi ha estat, em penso. També em cridava l'atenció el Ticino, però potser el trobarem massa calorós per al nostre gust. Llavors hi vaig afegir Appenzell. I ja que som aquí ... la família no ha vist les catarates del Rhin. I llavors en Jorge (Xanquete) va i em parla del llac de Luzern o dels 4 cantons. I tot plegat és massa extens per a nosaltres, que gaudim fent zones petites, amb tranquil.litat. O sigui que igual deixo caure les catarates del Rhin. I el Ticino. Bé, he començat a penjar unes xinxetes a un mapa de Google. Tinc els preparatius una mica aturats, ara, però aniré posant indrets que ens semblen interessants, a veure si algú ens en pot dir alguna cosa. Aquí el mapa: maps.google.es/maps/ms?msid=217009842833921463129.0004b867d4a6aaa1ee304&msa=0 Una de les coses que em fa il.lusió és visitar la fàbrica (o la botiga) de VictorInox a Schwyz. Entre d'altres coses perquè li hem de reposar a la Xènia la navalla que ens van requisar a l'aeroport en tornant del Canadà, em vaig oblidar de facturar-la a la maleta. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Bon dia EvaV,
de Suïssa no tinc ni idea, la tenim pendent de visitar. El que si recordo, d’algun relat llegit fa temps, és que havia un racó de Suïssa que només era accessible per tren de tal manera que si vols anar-hi has de pujar la teva autocaravana a un vagó-plataforma (no és conya, és de veritat) i un tren t’hi porta. I jo també sóc de l’opinió de , si podem, focalitzar el lloc de visita i dedicar-li tot el temps possible: acabes coneixent més en profunditat el lloc i una conseqüència directa és que fas pocs quilòmetres/etapa i la ruta és més descansada per a tothom... per això mai visitaré els països bàltics, al menys fins que disposi de >30 dies de vacances ![]() Salutacions, Marce
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
L’últim cop que vam visitar Suïssa varem recórrer la Vall del Rhône, des de l’est del llac Leman fins la glacera on neix aquest riu, visitant i fent parada a les grans estacions d’esquí que es troben a banda i banda de la vall (Crans-Montana, Zermatt, Saas-Fee...) etc. Després vam continuar pels alts ports de muntanya (Furkapass, Oberalspass, Julierpass , Pass de Fuorn i algun altre) fins arribar a la frontera italiana que varem creuar direcció Merano.
Van ser unes vacances molt intenses amb uns paisatges espectaculars, alguns quasi solitaris, altres com Täsch i Zermatt plens de turisme, però igualment amb moltes opcions per fer caminades fora de les rutes més transitades. L’única pega en que ens varem trobar durant aquestes vacances va ser l’onada de calor que va patir Europa on ni tant sols als cims de les muntanyes, durant el dia, les temperatures no baixaven dels 30º. Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
Ui Suisa!!!! que malament ho porto, tot havent estat
Neus, avisa de les pesades de la ac |
|
Bona tarda, Marce,
He vist que hi ha trens de transport vehïcles, que passen per túnels que eviten fer carreteres de ports de muntanya, moltes tancades a l'hivern (de vegades ni tan sols hi ha alternativa per carretera). No sabia, però, que a algun d'aquests llocs el tren fos la única forma d'arribar-hi. Nosaltres també disfrutem "pentinant" una zona, fent desplaçaments curts un cop som al destí. Fins i tot a Lauterbrunnen vam deixar l'auto parada 4 dies al càmping. No sé si per la zona de St. Moritz aquest any les possibilitats seran similars. ********* Neus, pel que veig agafem una petita part de la vostra ruta, algun dels passos de muntanya com el Julier i potser el Fuorn. El que espero no agafar és l'ona de calor, que precisament buscàvem fresqueta dalt de les muntanyes ********* Maria, veig que aquest destí no "és dels teus". M'imagino això que comentes que pesen l'autocaravana. En aquest sentit anem força tranquils, perqué la nostra auto fa 6 metres de llarg i no té garatge. Un parell de vegades que l'hem pesada estàvem força bé. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Efectivament Eva, la vostra AC és més petita que la nostra, i ara que ja sabeu que els suissos tenen la costum d’enregistrar i passar els nostres vehicles, anireu preparats, però a nosaltres ens va agafar per sorpresa i anàvem de bàscula en bàscula (suposo que òpticament la veien molt gran). Per sort només el primer cop ens van enganxar en sobrepès doncs ja vam anar controlant l’aigua alhora que els aliments i les begudes s’anaven gastant.
Aquests ports de muntanya son veritablement vertiginosos i s’han de fer desprès d’assegurar-nos que portem els discos i les pastilles de frens en bon estat. Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
Eva, en la vostra ruta no he vist cap aproximació a la glacera Aletsch (Jungfrau), des de la cara sud. Crec que s’hi pot arribar des de Mörel, agafant un funicular fins Riederalp.
Suiza es tierra de paisajes privilegiados, eso es sabido. Los Alpes cobran allí una fuerza inconmensurable, que se traduce en las vistas de montaña más bellas que podamos imaginar. Y el glaciar Aletsch es un rincón alpino muy especial, ya que es el mayor de los Alpes. Se lo puede apreciar desde el mirador del monte Eggishorn a 2,927 metros de altura, que permite sobrecogerse ante la magnitud blanca del coloso helado. Tiene 23 kilómetros de largo y acumula unas 27.000 millones de toneladas de hielo. Forma parte de la región Jungfrau-Aletsch-Bietschhorn, un hábitat incluido en la lista de los Patrimonios Naturales de la Humanidad de la UNESCO. Para llegar al mirador que mencionábamos, hay que tomar uno de dos teleféricos que transportan hasta allí. Uno, tiene punto de partida en la ciudad de Fiesch, y el otro desde la localidad de Fiescheralp, a 2.212 metros de altura. Al monte Eggishorn se lo conoce como la “montaña de las vistas”, y ello se debe a la impagable panorámica que ofrece, que incluye los Alpes valesianos, el Monte Cervino y el célebre Mont Blanc, aunque principalmente se pueden apreciar el Eiger (3.970 m.), el Mönch (4.107 m.) y el Jungfrau (4.158 m.). ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per Neus.
|
|
Neus, gràcies pel suggeriment.
Al 2008 vam pujar al Eggishorn, efectivament l'Aletschgletscher és una visió impactant, una autèntica autopista de gel. En vam tenir una lleugera visió des del mirador de Jungfraujoch, però encara molt millor des de l'Eggishorn. Tant ens va agradar, que la vaig agafar com a imatge de portada del nostre relat. Som conscients que aquell any vam veure indrets de Suïssa meravellosos, però aquest any ens plantegem la zona de més cap a l'est. Un "descobriment" que vaig fer a la guia "Camperstop" és un restaurant a la població d'Appenzell, on els clients poden pernoctar. A més he llegit a algun lloc que val la pena veure la posta de sol des d'Appnezell, o sigui que aquí poso la pàgina web de la troballa: www.eggli-appenzell.ch/seggli.html 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Eva, com be dius "no es dels meus", encara que tinc força informació.
Aquests dies vaig molt enfainada, preparant la nostra ruta, però ja mirare la zona exacta on anireu i en cas de tenir informació te la passo |
|
Eva, la teva troballa està tota en alemany
![]() Nosaltres, el dia que vam pujar al l mirador de Jungfraujoch feia un fred que pelava, estava nevant i havia una boira tant espessa que ni des de les vidrieres de la cafeteria ni des de l’observatori superior no varem veure més enllà que el nostre nas. Desprès dels diners que ens va costar pujar fins allà dalts vam tenir una gran decepció. Estic parlant de fa potser 16 o 17 anys , i va ser el primer cop que vam visitar Suïssa venint de Baviera. En el recorregut per la Vall del Rhône ( uns anys desprès) no tenia noticies que des de el Eggishorn es podia veure molt millor la glacera Aletsch i a un preu força més econòmic. ... Ara, ja no se si estaré a temps de pujar-hi !!! Maria, explica quina serà la vostra ruta. Millor encara, obre un fil on poder fer aportacions !!! ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
Maria, explica quina serà la vostra ruta. Millor encara, obre un fil on poder fer aportacions !!![/quote]
Neus, la ruta, els càmpings i visites ja estan preparats, però fins a l'ultim moment sempre estic rebuscan. Ara estic centrada amb el tema de Venècia, hem estat dues vegades, i tinc 30 paginas en word sobre la ciutat, però segueixo buscan. No obstant això obrire un fil de la ruta per a aquest estiu |
|
Neus ha escrit:
Neus, en alemany i crec que en dialecte, ja que jo també hi ha coses que no entenc ! Però en fi, m'interessava que es veiessin les fotos. No deixa de ser un restaurant amic de les autocaravanes a un paratge que espero que sigui idíl.lic. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Eva, aquet mes de maig ha sortit la revista Viajar com a protagonsta Suisa
|
|
Gràcies, Maria, la buscaré.
Vaig comprar-me ahïr "Viajes", de National Geographic. La tinc a l'autocaravana, per a llegir-la aquest proper cap de setmana. Hi surten els Alps italians, però em sembla que et marxa una mica de la teva ruta, oi? 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Eva, dons crec que no hi haura temps, de fet primerament voliam visitar els Dolomitas, pro tot no pot ser, encara que pasarem per Bolzano que es troba molt a prop. Varem preferir una mica d'Eslovenia que ens fa molta il.lusió i d'aquesta manera aprofitem la tornada per una altra ruta que ens porta a Venecia.
Ho deixarem per una altra ocasio. Gracies |
|
Eva,crec que en aquesta part de Suïssa es parla el Romanche (llengües grisones), que poden ser d’origen alemany o italià:
commons.wikimedia.org/wiki/File:Swiss_languages.png?uselang=es Tot i l’incomprensió del tex, crec que és un lloc idíl•lic on ha de ser un goig poder pernoctar ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
Hola:
No si si teneis pensado hacer la ruta de los 3 puerto, o la hicisteis la otra vez. Grimsel Carretera de Meiringen a Glest - 37km - 1,30mi Gultannen - Paisaje * Hondeggfall * - Cascada y vistas Grimselpass ** - Vistas desde monticulo sitiado detrás hotel Glaciar Rodano ** Cueva hielo * - Panorama ** Furka Carretera de Glestsch a Andermat - 32km - 2,15mi Panorama *** Furkapass ** - panorama ** Susten Carretera de Andermatt a Meiringen - 62km - 2,30mi www.ig-alpenpaesse.ch Goscheneralpsee * - Glaciares Sustenpass ** Nosotros la hicimos con coche, pues en aquella época teniamos caravana. Con tu permiso me he cogido la chicheta de los perros San Bernardos, com sabes este año queremos hacer los Alpes Franceses, bueno una parte de ellos. Besos Miss viajes: lofini.blogspot.com/
|
|
Neus, el romanche el feia més similar al català (llengua llatina), i cap a la zona dels Grisons.
Appenzell queda apartat, està en zona teòricament de parla Alemanya, tot i que em sembla un alemaany "estrany" el de la pàgina web del restaurant. Loli, gracias ! Esta noche me miro los detalles. Creo que se nos aleja un poco de la ruta, ya que en el 2008 sí hicimos los tres puertos, para ir de la zona de Interlaken a la de Saas Fee, dando un rodeo adrede. Pero voy a ver qué me falta y si me cae en ruta. Nosotros este año intentaremos pasar por el Col du St. Grand Bernard, por el tema de la granja de los perros precisamente. Creo que nos cae totalmente fuera de ruta, pero intentaremos el rodeo, aunque imagino que nos costará un pico en el túnel del Mt. Blanc por lo poco que miré ayer en el mapa. A ver si todavía vamos a coincidir !!! Puedes tomar todas las chinchetas que gustes ! 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
Verge Santa, quins preus per a TMB !!!
51,50 aurelis per l'auto, un sol trajecte. No obstant veig que el Google Maps ens fa passar per Chamonix i Martigny (pel port de la Forclaz), no pel túnel. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|