• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43429

Quina passada de càmping i pub, oi?
He pensat que si no admeten en Mateo, el podem deixar a l'auto, ben a prop del lloc.
Quina trompeta més espectacular, jajaja.

Estic fent una mica les etapes per Google, per tal d'imaginar on podem dormir, i què podríem visitar a darrera hora del dia, mentre travessem Anglaterra, per tal de fer les etapes una mica menys monòtones.
Llavors si cal ho canviarem tot.
És divertit, m'he baixat els PDIs de campings de l'Archie, els he obert amb el Google Earth, i veig tots els campings que tinc en ruta entre dos punts. Llavors en busco més informació.
Ja gairebé sembla que hi hagi estat, jejeje.
I en un mapa de Google ja havia clavat xinxetes d'atractius turístics, amb tot plegat em faig una idea.

Avui hem tornat a canviar d'opinió.
A la illa de Mull hi volíem dedicar 4 dies, un dels quals per a veure Tobermory i visitar la destil.leria de whisky. Un altre per a fer l'excursió a l'arbre fossilitzat: www.walkhighlands.co.uk/mull/fossil-tree.shtml
I havia descartat la illa de Staffa, amb les seves columnes basàltiques, per haver de reservar l'excursió en barca, massa complicat.
Però ens agradaria anar a les illes de Staffa, i de Iona.
O sigui que sacrifiquem Skye, i dedicarem 6-7 dies a la illa de Mull (amb Iona i Staffa).

De moment queda així:

5 dies trajecte anada (creuar França i Anglaterra, visitant el Big Ben i London Eye en un dia)
6-7 dies illa de Mull
4-5 dies illa de Uist (o bé Barra)
5 dies Wester Ross
4 dies tornada a casa

És curiós.
Saps que hi ha una afició a Escòcia, que es diu "Munro bagging"?
Es tracta de col.leccionar Munros, és a dir, pujar a tots els cims de més de 3.000 peus del país. Estan inventariats.

Doncs un autor d'un llibre ho compara amb "island bagging", col.leccionar illes.

Això si, diu que si només es té una setmana, més val veure dues illes que no pas quatre.

En fi, que començarem la col.lecció d'illes, però amb calma. Dues illes, i ben disfrutades.

A Mull hi ha molt per fer, a part de platges idíl.liques per a pernoctar.
A Uist hi ha platges d'aigues turquesa, i espero trobar postes de sol espeterrants. Les nenes duran neoprens.

No obstant, l'autor recomana 3 illes: Mull, Barra i Colonsay.

O sigui que potser encara farem algun altre canvi.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Last edit: per EvaV.

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43433

En aquest món hi ha col·leccionistes de quansevol cosa...
... hi ha qui colecciona cromos, juguets, culleres de postres o els tretze 8.000; ara ja sé que també hi ha qui col·lecciona "Munro bagging" i "Island bagging" :laugh: :laugh: :laugh:
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43435

Avui he fet una altra reserva, sense voler-ho.

Vaig enviar un mail a Turus Mara, per tal de fer una consulta sobre l’excursió en vaixell des de la illa de Mull fins a la impressionant cova de columnes basàltiques de Staffa.

Els preguntava si per a una família de 4, viatjant amb un gos, i per a determinada data calia reservar molt per endavant. Total, que m’han contestat que ja tinc la reserva feta.
Al preu de la família de 4, cal sumar-hi una lliura per a cada pota del gos (paraules textuals d’ells, diuen que la cua és gratis...), i cal tenir el gos ben controlat quan baixem a les illes.
I que ja pagaré allà. Només he de trucar per telèfon unes hores abans per a fer el check-in.

Això comença a fer olor de mar !! I en Mateo hi és benvingut ¡
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43436

EvaV ha escrit:

MarceCRN ha escrit:

Bon dia,
...
I al parlar d’illes escoceses volia recomanar-te una novel•la que em pensava que estava ambientada allà, però no, la història passa a una illa britànica del Canal de la Mànega, però no deixa de ser una novel•la ( bona segons el meu gust) ambientada en una illa britànica. El llibre, de títol interminable:

...
Marce
Ahïr vaig rebre la novel.la, i aquest matí he llegit les primeres pàgines, que ja prometen !
Ja he llegit gairebé la meitat del llibre, m'encanta.
Per cert, fa 3 o 4 dies pel canal Viajar feien un reportatge d'illes britàniques i va sortir Guernsey (la illa protagonista del llibre). És una illa on actualment hi viu gent amb molt de diner !

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43437

Eva, ja pots dir que el viatge està cada dia més lligat !!!
M'ha fet molta gràcia llegir que cobren 1 Lliure per pota i que la cua és gratuita. El que no se és el que cobrarien si el gos fos manco :laugh:

A reveure

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43438

És graciós, oi?
El mateix comentari vam fer a casa ...sobre el número de potes del gos.

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43463

Una troballa interessant: El blog d'una parella d'autocaravanistes que van passar 8 setmanes a les Hèbrides exteriors.
Un mes de gener van estar a les illes Uist (candidates al nostre rutòmetre :laugh: ), aquí veiem l'etapa corresponent a North Uist: motorhometrips.blogspot.com/2010/02/western-isles-2009-north-uist-berneray.html
Tinc ganes de trobar aquesta pila de platges sense ningú (tot i que a l'agost hi hagi més autocaravanes), les postes de sol a la costa oest, les foques, la pau...

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43467

Hola Eva,
Gràcies pel enllaç de Ian i Sue, li he fet una ullada i té relats interessants, les fotos també són maques, a casa el miraré amb més tranquil·litat. :)

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43481

He passat per un altre blog que conté algunes frases que m'han impactat, i em fan sentir afortunada per tenir aquest destí "tan a prop de casa":
porelcaminodesanthiago.blogspot.com/2010/05/scottish-highlander.html

"Empero, las fotografías que encabezan este espacio (primero, la isla de Skye, luego el lago Nah Achlaise y ahora, las montañas Three Sisters en Glen Coe) describen mi afición por el que estoy convencido es el lugar más hermoso del mundo (con el perdón del páramo ecuatoriano, por supuesto): Las Tierras Altas Escocesas, las prominentes Scottish Highlands. "

M'ha impressionat que algú desitgi d'una forma tan vehement travessar l'Atlàntic des de terres de l'Equador, per la impressió que li causen els paisatges de les Highlands escoceses.

"Para mi gusto, entre campings y trenes, el viaje bordearía los 3000 euros por 4 días en otoño, cifra nada despreciable. Pero el lugar es tan mágico y desolado, tan único, que si tuviera esa cantidad no dudaría en emplearla en esta hazaña."

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43483

Un lloc tranquil i solitari, però una mica més llunyà és el
Highlands National Park. Està situat a l'illa de Cap Breton a Nova Escocia (Canadà).
... només a l'altra banda de l'Atlàntic !!!

cbisland.com/things-to-do/cape-breton/Cape-Breton-Highlands-...onal-Park-of-Canada/

Salutacions

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 2 mesos #43486

Uau, només travessant una mica d'aigua !!
Quantes coses maques per veure ...

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 4 dies #44007

Eva, tens el fòrum una mica oblidat, com van els preparatius ???

Re: Illes escoceses i Highlands fa 12 anys 4 dies #44009

Ho tinc una mica al ralentí, entremig hem estat de comunió, i llegint el llibre de la dieta Dukan.

També ho tinc al ralentí perquè ja està força enllestit, ja no dubto de la tria feta i ja tinc ganes de veure-ho al natural.

Es resumeix en unes hores a Londres.
6 dies a la illa de Mull (amb excursions a les illes de Staffa i Iona)
5 dies a les illes Uist, amb tornada a través de la illa de Skye.
5 dies a Wester Ross (costa oest de les Highlands, entre Skye i Ullapool).

Em falta acabar de perfilar els darrers 5 dies de Wester Ross, tot i que ja en tinc una idea per alt.

Fa un parell de dies vaig reservar un càmping al bell mig de França (per a fer-hi etapa durant l'anada cap a Escòcia), prop d'Orleans, el municipal de la Grande Sologne.

És a dir, de mica en mica ;-)

Re: Illes escoceses i Highlands fa 11 anys 11 mesos #44144

EvaV ha escrit:

EvaV ha escrit:

MarceCRN ha escrit:

Bon dia,
...
I al parlar d’illes escoceses volia recomanar-te una novel•la que em pensava que estava ambientada allà, però no, la història passa a una illa britànica del Canal de la Mànega, però no deixa de ser una novel•la ( bona segons el meu gust) ambientada en una illa britànica. El llibre, de títol interminable:

...
Marce
Ahïr vaig rebre la novel.la, i aquest matí he llegit les primeres pàgines, que ja prometen !
Ja he llegit gairebé la meitat del llibre, m'encanta.
Per cert, fa 3 o 4 dies pel canal Viajar feien un reportatge d'illes britàniques i va sortir Guernsey (la illa protagonista del llibre). És una illa on actualment hi viu gent amb molt de diner !

Fa una setmana vaig acabar el llibre.
M'ha encantat, Marce, moltíssimes gràcies per la recomanació.

I de pas m'he apuntat a la llista de pendents que més endavant voldria visitar Guernsey, ja sigui combinat amb altres illes del Canal, o bé amb la Bretanya francesa, o bé amb alguns comtats del sudoest d'Anglaterra

Re: Illes escoceses i Highlands fa 11 anys 11 mesos #44145

Bon dia,

m’alegro que t’hagi agradat. Jo tinc un bon record de la seva lectura i fins i tot la seva autoria és curiosa: la va escriure la Mary Ann, una iaia sense experiència en escriure novel•les, però la va haver d’acabar la seva neboda Annie, per problemes de salut de la primera.

Jo ara estic a la recerca d’un llibre del John Steinbeck: “Travels with Charley in Search of America, (Viatges amb Charley a la recerca d’Amèrica)” que narra el seu viatge pels EEUU , amb el seu gos Charley, i la seva autocaravana “Rocinante”, al 1962.

I penso que promet, no només per l’autocaravana :whistle: si no per la qualitat previsible: l’home va guanyar el nobel de literatura el mateix any i he llegit alguna cosa seva que m’ha agradat molt: “Las uvas de la ira” i “A l’est de l’Eden”.
I si no el trobo en català, fins i tot igual m’atreveixo a llegir-lo en anglès.

Salutacions i bon viatge per Escòcia, que ja la teniu a tocar.
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
Adjunts:

Last edit: per MarceCRN.

Re: Illes escoceses i Highlands fa 11 anys 11 mesos #44147

El llibre del viatge de l'Steinbeck per USA pinta molt bé, me l'anotaré per tal de tenir-lo en compte després dels dos que tinc ara a la tauleta.
Adjunto imatge de la camper, la tenen exposada al centre Steinbeck.
Adjunts:

Re: Illes escoceses i Highlands fa 11 anys 11 mesos #44149

No vull avorrir amb el tema, però sembla ser que l’Steinbeck quan va dir als seus amics que es llançaria a la carretera amb una autocaravana, els amics li van dir que estava com un llum...i ell , seguint la beta de la seva bogeria, va decidir batejar l’autocaravana com el cavall del Quixot, un altre suposat boig.

D’aquell viatge va sortir la seva frase en el sentit que nosaltres no fem el viatge, si no que és el viatge que ens fa a nosaltres..... més raó que un sant.

Salutacions,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Last edit: per MarceCRN.

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• Almeria +

Diuen els entesos que els musulmans quan van veure la tranquil·la badia d’Almeria, els hi va semblar un gegantí mirall, i per això la van batejar Almería, el-mirall. I de Llegir més
  • Nova Zelanda +

Fer un cronograma del nostre viatge a NZ seria una mica llarg i avorrit, però sí que podem fer unes pinzellades i aprofundir en els llocs més interessants. Sota els Llegir més
  • La Franja i el Maestrat +

Sortim de Martorelles (Mollet) i agafem  l’AP-7 en direcció Tarragona. Ens desviem cap a Reus, per la N-420 passem per Móra i Gandesa. A Gandesa fem la primera parada. Cal Llegir més
  • Les illes Highlands d'Escòcia +

No tardamos en ver los famosos acantilados blancos de Dover (es nuestra primera vez, la anterior viajamos por el Eurotunnel de noche). Su brillo casi deslumbra. No parecía posible, pero Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12