Benvingut,
Convidat/da
|
|
Hola a tots!
L'any passat vem fer una escapada d'un cap de setmana que va resultar molt interessant i donat que pot ser d'interés per a molts hem decidit passarla "al paper". Es tracta d'una escapada per les comarques de de l'Alt Berguedà, el Baix Berguedà, i el Bages, durant la que vem visitar llocs com les Fonts del Llobregat, el Museu del Ciment del Clot del Moro, els Jardins d'Artigas, la Colonia Vidal, així como les Mines de Sal de Cardona, fent un recorregut pel passat de la industria i la mineria catalana del segle XX. Aquí us en deixo el link: blog.kampistas.com/eskapadas/agua-cemento-y-sal/ Desitjem que us agradi. Records a tothom! hthttp://blog.kampistas.com/
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per conrad.
|
|
Com sempre un bonic relat i aquestes comarques són un lloc bastant oblidat de les rutes turistiques de Catalunya.
I trobo a faltar una visita a casa meva i al monestir de Sant Benet:laugh: ![]() ![]() ![]() ![]() Una abraçada pillos. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Hola, gracies per la informació, a nosaltres ens agrada visitar aquests llocs a prop i importants en la nostra història. Les mines de carbó de cercs, hi son? no he pogut llegir-ho perque quan clico el link em diu que no pot trovar la pagina, si saps com es pot arreglar fes-m'ho saber perque m'interesa llegir el vostre relat, gracies i salutacions
Josefina |
|
Josefina, l'enllaç a l'article del blog d'en Conrad i l'echobelly: blog.kampistas.com/eskapadas/agua-cemento-y-sal/
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Jepi doncs la veritat que les mines de sal i la Colonia Vidal si que estan una mica oblidat pero les fonts del Llobregat eren pitjor que les rambles en hora punta
![]() Per cert, ens queda pendent anar a visitar les mines de Cercs així que ja ens ho planejarem per visitar també "la cova d'en Jepi" ![]() Fina a l'enllaç que t'ha posat l'Eva (Gracies Eva!!!) pots accedir al nostre blog, y ara també al que vaig posar jo que he conseguit arreglarno. hthttp://blog.kampistas.com/
|
|
La cova d'en Jepi sembla més una gruta endimoniada que qualsevol altre cosa:laugh: ,però i sereu molt benvinguts.L'àrea nova està ja en construcció i la volen inaugurar per la Monacalia,però jo crec que l'àrea no estarà en condicions per aquelles dates,ja ho anirem comentant,perquè també es pot seguir utilitzant la vella.
Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Molt maco el realt. nosaltres vam estar pel Berguedà fa uns 2-3 anys,(la memòria ja falla una mica) i ens va agradar molt.
També hi ha, per la proprera sortida, unes miens de petroli, les de riutor, quie són força curioses. Jo també estic esperant per ana-hi a la cova d´en Jepi! ![]() Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
Hola Conrad!!!
Gràcies per compartir el relat i la tarda amb nosaltres. Ens va agradar molt conèixer-vos i esperem coincidir una altra vegada. Per cert, nosaltres el diumenge també vem visitar la Colónia Vidal!!! (ho he tingut que mirar al album de fotos perque no m'en enrecordava si havia sigut aquell cap de setmana). Ens va agradar molt, especialment a mí, doncs la meva àvia s'hi va estar molts anys en una Colónia téxtil, i m'ho vaig mirar tot d'una manera més propera. No sé com estarà el tema però ho havien comprat uns inversors alemanys per fer un hotel o apartaments, tot i que ens van dir que mantindrien una part del museu. En aquella época, pel maig-juny, estava preciós amb el camp plé de roselles (amapolas). Ei Jepi, m'en alegro que hi hagi una nova àrea en construcció, la intenció era bona però el lloc no era del tot adient. Em va semblar llegir que la nova àrea seria a prop del Llac, és aixi? Una abraçada per tots!!! Maite |
Last edit: per Karmai.
|
|
Jepi, doncs esperarem l'àrea ansiosament, encara que amb el tema de Gaià hem sol·lucionat prou bé el tema de la pernocta per la zona. També vem dormir un dia a dalt de tot del Castell de Cardona i la veritat es que s'estaba molt tranquil.
Matrix, de les mines de riutort tambén en tenim informació pero el cap de setmana no donaba per mes. Haurem de fer una segona part de la ruta properament! Karmai, un plaer haver compartir part de la ruta amb vosaltres. A veure si un altre dia també coincidim. Sobre la colonia vidal em sembla que son uns americans que en faran un complex de luxe. El que no està clar es que passarà amb la fábrica i altres llocs que es visiten avui en dia, ja que segons ens van dir l'unic edifici que no s'ha venut es el principal, on es venien els tickets i hi havia el cole, el museu, etc.. Molts records a tots! hthttp://blog.kampistas.com/
|
|
EII ja sabeu que sempre sereu molt ben rebuts a la nostra gruta:laugh:
![]() Sobre la construcció de la nova àrea es veritat com dius Karmai que es a la vora del llac,el lloc es bonic doncs estas a la vora del riu i s'hi poden fer activitats d'aventura(cayac,tirolines,tir amb arc,etc).Quedes una mica més apartat del centre del poble i de Sant Benet i de la zona d'excursions en bicicleta o la ruta de les fonts,però volen fer un camí de sortida per fer la ruta fins al monestir pel costat del riu desde el llac.La intenció es que s'hi instal·li una màquina de recollida d'aigües netes i negres i una font per carregar-hi aigua(depèn de la crisis).La intenció es bona,ara s'esta materialitzant.Tu que coneixes el lloc et podràs guiar perquè es ben be a sota de la font de la cura. Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
Gràcies Jepi per la informació.
Fa un temps em va semblar que feien obres a la Font de la Cura. La veritat és que fa moltíssims anys que no hi vaig, però era un lloc molt fresquet per quan apreta la calor a Navarcles i ademés hi havia taules i espais per fer barbacoes. Hi queda quelcom d'aixó? Trobo que si l'àrea está aprop del Llac potser tindrà més éxit, l'entorn es maco amb activitats a l'estiu. A la vora de les piscines i tampoc massa lluny del centre del poble, passant per l'ermita de Sant Bartomeu i per la Font Vella i de la Mina (ja no existeixen però no sé com es diu la plaça), és un passeig. Una abraçada Maite |
|
Es molt interesant aquesta ruta... i molt mes avui en dia, perque els nostres pares i avis ens la van deixar.
Que veuran els nostres nets de la ruta per la industria calatana del segle XXI?? només es una reflexió!! ![]() http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
Last edit: per raboga. Raó: ho tenia mal redactat
|
|
Bé, quan ens vam compra l'AC fa un parell d´anys vam fer el seguiment d'un relat que havia fet la monrib. No vam visitar els museus de les colònies tèxtils però a mi m'en van quedar moltes ganes.
Hi ha però unes informacions que em van ésser molt útils una vegada a la pàgina web del museu de la sal de Cardona www.salcardona.com/dossiers.html Sé que hi ha unes petites publicacions dels diferentes museus que són molt bonics i entenedors, sobretot pels que viatgeu amb els fills. Us poden servir per a fer una preparació prèvia pels més petits. Salutacions, David Viatjarem més que el nan d´Amelie...!
(F.A.N.J. - Front d´Alliberament dels Nans de Jardí) |
|
Gracies Conrad i Eva, encara que fa temps que vau escriure jo no habia pogut llegir-ho. Per cert el meu avi va treballar a les mines de Cercs, a mi em va encantar la visita, pero crec que a algu sense lligams emocionals també li pot agradar molt.
|
Last edit: per fina.
|
|
raboga ha escrit:
Esta clar que es el que deixarem als nostres nets Ramon: Internet i les hipoteques per pagar!!! ![]() hthttp://blog.kampistas.com/
|
|
encara que sembli broma, Conrad, es ben cert aixo que dius.
salut http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|