Benvingut,
Convidat/da
|
|
A l'interior de l'auto portem dues bateries AGM de 100Ah que es carreguen amb la placa solar, i el motor. Les vam posar quan vam comprar l'auto al 2007 i sempre ens han donat bon servei fins ara.
Aquesta passada Setmana Santa, de sobte ens vam quedar a les fosques, l'indicador de l'auto marca que no tenen més d'un 2%, i ni endollant-nos a 220V quasi un dia sencer hem aconseguit que mantinguin la càrrega, per tant sembla que les haurem de canviar. En teniu idea de marques, tipus, etc. Estem bastant perduts. Gràcies !!! Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Bones!
a mi això em va passar i em va fer suspendre una visita a Les Landes :-( . La meva experiència sobre el tema bateries de l'habitacle: quan em va passar em vaig informar i vaig descobrir , via internet, que les millors bateries per al nostre cas semblava que són les bateries cícliques, dissenyades per suportar molt cicles de càrrega i descàrrega, i de fet les trobaràs recomanades comercialment per elements de càmping, vaixells de lleure, "toros" de càrrega i descàrrega... Fet el canvi, i el pagament de la cíclica, va tenir una vida normal, res excepcional. Vist el preu i la durada, al final , quan es va morir la bateria cíclica vaig optar per una bateria standard, més barata, seguint l'experiència i consells de molts companys del fòrum, que al seu dia van dir al seva: www.totcamping.cat/forum/tecnica/32153-una-consulta-sobre-bateries-auxiliars#32153 Salut i encert! i sort!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
Moltes gràcies.
Ostres, no recordava aquest fil en el que jo mateix vaig participar... , i on deia qu acabava de canviar les bateries... O sigui que en lloc de 10 anys m'han durat una mica més de 8, que és el temps que té el fil aquest. D'aquest canvi ni me'n recordava, pensava que eren les originals. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per nouespai.
|
|
:-D
Si jo recordava el fil era perquè venia d'una situació traumàtica :-D . Com deia vaig haver de suspendre una escapada de Nadal a Les Landes de fa anys. El dia previ a la marxa la bateria donava problemes i la vaig tenir en observació, però pensant que el viatja d'anada la carregaria. Arribats a destí, la primera pernocta va evidenciar que la bateria de l'habitacle no funcionava, ni per tant la nevera, els llums, ni la calefacció...molt de fred i mal rotllo, i més des de la meva condició d'analfabet mecànic/elèctric. A més, crec recordar que era inici de cap de setmana per allà així que l'opció de buscar taller local o similar era inútil. Al final vam decidir tornar a casa i mirar què li passava. Vull dir que aquest fil el tinc al cap :-D Salut i encert! PS: ara que hi penso crec que ha estat el viatge més curt que hem fet, vam travessar tota l'Occitània, d'est a oest, vam pernoctar una nit i tornada cap a casa.
John Steinbeck
|
|
Bona tarda.
Després d'haber llegit de tot sobre les bateries de l'habitacle, jo he obtat per posar-hi bateries normals. En porto dues en paralel i quan hi ha problemes canvio les dues. Joan Vives. |
|
A mi fa un parell de mesos se'm van morir les bateries de l'habitacle i el mecànic em va recomanar que les substituís per dues de gel. Em va comentar que eren més cares, però que suportaven més cicles que les de plom i que a la llarga això m'estalviaria diners. No ho sé; ara em penedeixo de no haver repassat els fils de Totcàmping que parlaven d'aquestes qüestions...Què hi farem!
Josep Tió |
|
Quan vagi a canviar-les us diré quina ha estat l'elecció, però vist el preu que costen he decidit reflexionar...
Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Com sabeu si la bateria de l'habitacle s'està morint?
Tenim placa solar amb una bateria de gel de 100Ah i mai hem patit cap baixada de tensió a l'habitacle fins en l'última sortida. Va ser a mitjans de gener a Andorra, després de passar tot el dia fora, vam tornar a l'autocaravana al vespre, he de dir que havia deixat la tauleta carregant. En arribar -no ho recordo- probablement els nens es van llançar sobre la tauleta i nosaltres vàrem posar algun mòbil en càrrega, també hi havia la TV i una tira de leds encesa; doncs quan vaig obrir l'aixeta per fregar els plats de sopar, va baixar la intensitat de la llum notablement. Immediatament vaig mirar la centraleta i es podia llegir com el voltatge baixava cap als 9v, de manera que se'm va ocórrer d'encendre el motor i desconnectar el mòbil, la bateria es va carregar una mica i vàrem poder veure la TV (amb el motor parat) normalment. Em pregunto si la nostra bateria està tocada de mort. |
|
Podria ser que la temperatura hivernal afecti (temporalment) també al rendiment de les bateries? Recordo una vegada que érem en un lloc fred i la bateria de l'habitacle va fer una mica "el tonto", per tornar després a la normalitat. La Caseta Sobre Rodes, el nostre blog d'escapades i viatges. casetasobrerodes.blogspot.com |
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per enric72.
|
|
Gràcies Enric,
També havia pensat en la tauleta o el connector USB com a sospitosos, però sóc de lletres i d'electricitat NPI. |
|
Els connecto de usb porta un transformador. Gasta corrent.
Salut LLUÍS DE CANET
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Tom Sawyer
|
|
Gràcies Vinya, ho controlaré a la vegada que tocaré fusta.
|
|
Sempre pots posar un interrupto. Fora mals de cap.
Salut LLUÍS DE CANET |
|
Bones!
A la nostra centraleta, Tom Sawyer, tenim un xivato vermell que s'encén quan la bateria interior fa figa. I aquest desembre vam haver de fer nou canvi, d'una bateria normaleta, pel que fa a la de l'habitacle. Tenim placa solar i un ús poc exigent de la bateria interior ( no gastem tele, totes les llum són leds, etc.) i encara i així crec que la bateria no ens dura més de 3 anys. Si ho recordo, quan vagi al pàrquing aquest cap de setmana, anotaré la data de compra de l'actual i miraré quina vida tindrà. Salut i encert!
John Steinbeck
|
|
La nostra bateria farà 3 anys al març i la il·luminació de tot l'habitatge és de leds, tot i això tenim TV, DVD i la maleïda tauleta. No ha saltat cap alerta a la centraleta, però va fer el ruc i ara no me'n refio. L'observaré en les properes sortides, no voldria pas que em fes la gracieta durant les vacances d'estiu.
|
|
Les bateries de gel a nosaltres ens van durar molt, i no tenim leds, tot bombetes. Jo crec que per la tauleta no serà.
Ara, quan les vam comprar, ens van dir que fora bo endollar-se un cop al mes, però no ens resulta massa fàcil. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|