• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

El dièsel ha mort, visca el liti! fa 6 anys 6 mesos #49136

Bon dia ,
no sé si vau llegir, fa uns dies, l'article de l'ara.cat on s'explicava que els motors dièsels tenen els dies comptats. Crec que dóna una visió de conjunt de l'estat de la qüestió i com quasi la majora d'autocaravanes són dièsel he pensat que val la pena compartir-ho.

No és per ser alarmista però segur que l'eliminació del dièsel ens afectarà tard o d'hora, per ara alguns ja s'estan posicionant, transcric: "el govern noruec ha anunciat la seva intenció de prohibir tots els cotxes amb motor dièsel i de gasolina a partir del 2025"... ja triguem en pujar al Cap Nord :cheer: .

I si esteu pensant en autocaravanes elèctriques, al marge de prototips futuristes, l'única cosa real que he trobat és aquesta camper:


L'article és aquest: www.ara.cat/economia/diesel-contaminacio-aire-ambiental-frau...es_0_1651634992.html
I el fabricant de la camper: www.hillsideleisure.co.uk/blog/the-dalbury-e-electric-campervan-review/

Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Last edit: per MarceCRN.

El dièsel ha mort, visca el liti! fa 6 anys 6 mesos #49137

O sigui, que no ens afanyarem a canviar l'autocaravana de moment, fins al 2020, a veure si està tot més clar !!! . Doncs gràcies per compartir-ho, Marce !
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

El dièsel ha mort, visca el liti! fa 6 anys 6 mesos #49142

  • nouespai
  • Avatar de nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1806
  • Gràcies rebudes: 46
Home, jo crec que cada cop serà més difícil entrar fins el centre de les ciutats amb motors antics i contaminants (de fet, l'etiqueta de l'euro 3, euro4, euro5...va per aquí) però d'aquí a no poder circular per carreteres en 10 anys...em sembla una exageració doncs no veig com canviaran la tecnologia de camions i furgonetes de repartiment en tan poc temps.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

El dièsel ha mort, visca el liti! fa 6 anys 6 mesos #49150

Bones ,

Jo començo a tenir a clar que la propera autocaravana ( ep! encara falta, d'aquí a 5 anys mínim) ja serà amb alguna motorització alternativa. De fet ja comencen a haver-hi busos elèctrics 100% . És qüestió de temps ...i de pressupost, és clar :) .

Si no fem el canvi, l'altre canvi - el climàtic - ens acabarà encalçant (es nota visc en un delta, oi?).

I com apuntes, nouespai, suposo que l'abandonament del motor de combustió serà gradual, i els últims en abandonar-ho seran els transports especials ( avions, vaixells, militars, maquinària pesada, etc.). Ja veurem.

Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Last edit: per MarceCRN.
  • Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

  • Cáceres y sus valles +

    Cáceres era uno de nuestros destinos pendientes desde hace tiempo, por ser tierra natal de Pere, tanto por parte de madre como de padre. Pero , la verdad, hacer el viaje Llegir més
  • Nadal al Marroc +

    Emprenem el viatge cap el nord direcció Meknès. Tornem a travessar l'alt Atles i trobem neu i un llac completament gelat. Va plovent tot el camí. Una mica bans d'arribar Llegir més
  • Nova Zelanda +

    Fer un cronograma del nostre viatge a NZ seria una mica llarg i avorrit, però sí que podem fer unes pinzellades i aprofundir en els llocs més interessants. Sota els Llegir més
  • Petita ruta pels Alps +

    Ens hem proposat, per dir-ho d'alguna manera, fer la volta al Montblanc. Sortim de casa al voltant de les 9 hores 30 minuts aproximadament, gairebé sempre fem la mateixa ruta Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí