Benvingut,
Convidat/da
|
|
Bon dia,
Us volia comentar un tema: aquest estiu per Bèlgica ens vam forçar la finestra lliscant del copilot. Va ser una obertura neta, on només va patir la molla del tancament del pany que surt a la foto. I de fet després vaig poder recomposar, sense eines, el pany ( ja sense molla) de tal manera que la finestra tancava ( i em va estalviar canviar de plans ...uff, menys mal). Ho dic, i no vull ser alarmista, perquè si teniu aquesta mena de tancament a la finestra sapigueu que sembla ser que és fàcil forçar-la. Després he millorat el tancament de la finestra ( de manera rústega), a veure si demà dissabte m’acosto al pàrking i hi faig una foto. Ah! l’autocaravana és una integral Bavaria, ho dic perquè tal vegada el sistema de tancament sigui el mateix en Pilotes i Frankias. Salutacions,
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Hola MarceCRN, Fa molt temps que li estic donant voltes per reforzar la tanca i no he trovat cap sistema bo i discret, si troves una solucio factible, podras publicarla?
Gracies i Salutacions. |
|
Hola MarceCRN
Espero que només et tranquesin la molla i no passes d'aqui. Nosaltres tenim un Benimar i tenim totes les finestres amb el tancament que ensenyes a la foto, seria molt interesant el sistema de poder millorar una mica el tancament, també vull dir que mai m'ha passat rès (toquem fusta) Salutacions |
|
Bona tarda,
demà aniré al parking i faré unes fotos del sistema que he implantat, i és molt simple, en la línia d'aquella cadeneta en la porta de casa que evita que s'obri del tot. Doncs això, entenc que és una mica cutre però és que jo en temes bricolatge em vaig quedar en l'edat del bronze . I ens vam entrar a dins i m'imagino que l'alarma volumètrica no els hi va donar gaire temps, només van poder arramblar dos passaports, una play station i... la meva pipa de fumar ![]() El lloc: a 50 metres de l'entrada del Museu Hergé, a Lovaina La Nova, ciutat universitària... Salut!!! Marce.
John Steinbeck
|
|
Quin ensurt !
Nosaltres tenim una caputxina i no et puc parlar per experiència pròpia. Diria haver llegit que algú hi posava un bastó o pal que travava el moviment de la finestra. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Bona tarda,
us passo les fotos del que he fet . I una breu explicació: com aquesta mena de pany de la finestra sembla fàcilment forçable llavors la idea es travar la maneta per dins amb una cadeneta, que es pugui treure i posar fàcilment: A considerar: 1. que la cargoleria no travessi la paret. Això és molt bàsic, però en el meu cas s'ha d'insistir per evitar danys pitjors ![]() 2. que tots els elements metàl•lics estiguin protegits contra la corrosió, és a dir que siguin inoxidables o galvanitzats ( zincats). A les autocaravanes a vegades acumulem molta humitat. 3. vaig protegir la cadena amb un tros de tub de plàstic, per evitar que la cadena dringui en ruta o grati el vidre. I ja està, i perdoneu el nyap. Salut!
John Steinbeck
|
|
John Steinbeck
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per MarceCRN.
|
|
jo tinc totes les finetres correderes i amb el mateix pany que la teva ac,ja feia temps que rumiaba a veure que hi podia fer i sincerament reconec que es una bona solucio, lo de si queda més be o malament no hi dono gaire importancia, es mes important la seguretat
|
|
Salutacions
|
|
Salutacions
|
|
Entiendo que son cristales correderos ,una solucion que creo sencilla y economica es colocar unos listones de madera o de aluminio ,abajo en la guia para que no pueda deslizarse el cristal.
En furgonetas como la Renault Expres he visto que alguno lo lleva. Saludos Amador |
|
Hola MarceCRM, de fet es el mes disuasori que he vist i segurament practic amb plantejaba fer el mateix pero amb un cable d´acer folrat que es mes facil de manejar. vaig provar el pany de serreta d´en mercury pero no vaig saber com adaptar-lo per la distancia i diferencia de gruix de la pared i finestre, y per ultim la solucio del amador, te rao es sencill jo tambe l´he vist en alguns vehicles pero no se si apoyat sobre el marc inferior de la finestre al ser tan gran inpedira realment que obri o decantara el vidre, i colocarla al mig de la finestre presionan la tanca cantara molt i per la forna de la finistre no se com aguantar-la.
MarceCRM, m´alegro que fos de poc import pero suposo que la sensacio d´impotencia de que qualsevol et pot entrar a casa es important. Salutacions, |
|
M'ho miraré a veure si és possible, però penso en la possibilitat de posar un llistó llarg -tant com l'amplada de la finestra fixa- i quadrat de fusta, aproximadament d'un cm. i deixar-lo a la guia quan està tancada ?
La finestra no es podria obrir perquè el vidre toparia amb el llistó Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|