• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 2 mesos #32153

Una pregunta tècnica: he de canviar la bateria auxiliar de l’autocaravana, la de l’habitacle. D’entrada, pel que tinc a hores d’ara i el que s’ofereix (segons internet) ha de ser una bateria cíclica o de llarga durada (el manual de l’autocaravana també l’anomena semi-estacionària). En concret la que tinc és una de la casa Banner , mod. 95751, de 100 Ah (20h), com aquesta
Ara venen les preguntes:
1. On heu comprar aquesta mena de bateries? Em valdria qualsevol lloc de la conurbació de Barcelona a lo bèstia: des del Garraf al Maresme, passant pels Vallesos i el Baix Llobregat.
2. Coneixeu alguna altra marca amb les mateixes prestacions?
I ja està.
Salutacions i gràcies.
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 2 mesos #32158

Hi ha qui està enamorat de les de gel ( el doble cares i la mateixa durada)o n'hi han molts que les compran al Carrefour d'acid, diguem les normals,et donan dos anys de garantia i son funcionals igual que les altres.
Tu mateix

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 2 mesos #32161

Gràcies Jofranc. Demà començaré a escombrar centres comercials i centres de l’automòbil, a veure si trec l’aigua clara.
A mi d’entrada el que m’ha cridat l’atenció és que el fabricant de l'autocaravana es preocupa en diferenciar les bateries d’arrancada (la del motor) de les ciclíques , de llarga durada o semiestacionàries , aconsellant-hi aquestes últimes per a l’habitacle, sense fer distinció entre les d’àcid o de gel.
Salutacions,
Marce
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 2 mesos #32187

i aquí és on començaran els teus problemes: comparatius d'ofertes i capacitats de les bateries.
T'explico la nostra: després de fer quasi 2mil km, va fer fallida la nostra. Vaig haver de canviar-la a la Rep. Txeca , tot i que no parlo el txec!!
Vaig possar la més senzilla, i fins ara! (uns 18 mesos)
Evidentment, feina vaig tenir per entendre'm com per que encara demanés que fos semi-estacionària o de gel!!
Sort!
Sense forum, no hauria vist ni la meitat del que he vist.

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 2 mesos #32188

Al final ja he trobat la solució. A veure si m’explico, perquè en això de l’electricitat no entenc gaire :unsure: .
El meu fabricant al Manual d’Ús deixa ben clar que la bateria auxiliar no ha d’ésser una bateria d’arrancament, sinó semiestacionària. Després, buscant per internet, arribo a deduir que el concepte semiestacionaria és sinònim de “bateria de càrrega profunda” i també és sinònim o similar al de “bateries cícliques”, amb aquest últim terme arribo a entendre alguna cosa: les cícliques estan dissenyades per suportar molts períodes o cicles de càrrega-descàrrega, i això és el que les fa adients en caravanes, autocaravanas, nautica, cadires de rodes, toros montacàrregues, instal•lacions d’energia solar, etc.
Ara bé, vas a una botiga de recanvis (com Aurgi i Norauto) i ni en tenen i em sembla que ni entenen. Al final, via Pàgines Grogues he fet una ronda de trucades, fins trobar una empresa de Badalona que les tenia, és aquesta

t’arriba a donar 105 amperis i et treu 212 euros ( la de gel es disparava ) . I no sé, igual he fet el panoli, i amb una de normal podia haver tirat. Ja veurem.
En qualsevol cas, el que m’ha emprenyat és el fet que ens ha espatllat la nostra escapada a les Landes :( .

Salutacions i gràcies.
Marce.

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 2 mesos #32190

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1806
  • Gràcies rebudes: 46
Nosaltres el cap de setmana del pont de la Constitució, ens vam quedar en un tres i no res sense corrent a l'habitacle, i sense calefacció tota la nit...:-S
Al dia següent a ple sol, entre la placa i els kms. de baixada des del Pirineu al Vallès vam poder re-carregar-la només d'un 10%, segons la centraleta.

Porto dues bateries a l'habitacle. Sabeu com puc mirar, amb un "tester", si el que s'ha espatllat és una de les bateries ?

Haig de desconnectar-les prèviament ?
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Last edit: per nouespai.

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 2 mesos #32193

MarceCRN, dona la sensació que es una bateria molt grossa

Sincerament, jo fa 4 anys que porto les mateixes y les vaig comprar al carrefour y van d'allò més bé

Nouespai, no se massa com va aixo, pero crec que no fa falta desconectar-les.Has mirat si tenen aigua o son sense manteniment?

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 2 mesos #32197

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jofranc ha escrit:

Has mirat si tenen aigua o son sense manteniment?

Juraria que són sense manteniment però estan a la zona fosca...:laugh: i no les he mirat gaire.

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 1 mes #32763

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
nouespai ha escrit:

Jofranc ha escrit:

Has mirat si tenen aigua o son sense manteniment?

Juraria que són sense manteniment però estan a la zona fosca...:laugh: i no les he mirat gaire.

Doncs ho hagués jurat i hagués anat a l'infern. :diablo::diablo::diablo:
Jo fa anys que no miro les bateries del cotxe i pensava que les de l'auto eren iguals, però no...les dues que portava eren amb manteniment i estaven seques i una d'elles comunicada.

M'ha tocat de canviar les dues i me'n refiat dels d'AreaPuntoControl que m'han posat unes noves de "recombinació d'oxígen a descàrrega lenta" de la marca NDS Elettronica, sense manteniment.
El canvi, per no revisar les bateries velles ( 2 anys ) m'ha costat 520 euros.:-S:-S:-S

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 1 mes #32768

Nosaltres tenim les de ‘tota la vida’ és a dir les de arrencada, en el habitacle dues de 100 amp, i tinc anotat a la agenda mirar el nivell de líquids per setmana santa o abans de vacances, ja que al ser de manteniment tens que vigilar. La qüestió és que estan sota del seient del acompanyant i cal afluixar els cargols i treure el seient i aquesta activitat necessita una dedicació horària que cal ‘trobar’.

En un futur quan les tingui que canviar (i esperem que trigui), a priori em plantejo substituir-les per altres del mateix tipus ja que el cost és sensiblement més baix i per ara el rendiment és bo. El que si que tinc previst mirar és la capacitat per si puc incrementar-les, en aquest enllaç www.amitec.es/files/bateriasdearranque.pdf es relacionen les capacitats i mides que em permetrà veure si hi cap o no en el espai reservat.

Salutacions :)

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 1 mes #32813

Hola Carlos.
Per ventura no saps pas els preus d'aquestes bateries ?

Gracies

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 1 mes #32821

Jo nomes coneixia les de gel i les de plom d'aquestes que parleu no havia sentit mai.Quina diferencia hi ha amb la de plom,la de gel,la ciclica i la d'oxigen?ENS VEIEM.

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 1 mes #32836

Bon dia,
jo no entenc gaire, Mega, i només puc parlar per la meva recent experiència: les cícliques són com les de sempre, només que estan dissenyades, sembla ser, per suportar molts períodes o cicles de càrrega i descàrrega, i , sembla ser, que són les recomanades per elements de camping, embarcions, toros montacàrregues i coses per l'estil. També se'ls ha de fer la revisió de nivells, com a mínim una vegada a l'any. Però pels comentaris de la resta de companys, no semblen imprescidibles, amb unes de normals també va bé.
Les de gel, segons el noi que em va atendre, no necessitem control de nivells, duren el mateix temps (4 anys, si fa no fa) i acostumen a costar el doble de les cícliques. El noi també va defensar la seva seguretat, de les de gel: són estanques, no tenen àcid, no poden esquitxar acid si es manipulen ni emeten gasos.
Nota: paga la pena que el lloc on estan les batèries, normals o cícliques, estigui ventilat, pels gassos. Al meu cas l'habitacle de la bateria està aïllat en una mena de receptable metàl·lic amb tapa i amb una perforació que el comunica amb l'exterior.
I tal com comenten per aquí dalt, al comprar una nova batèria paga la pena mesurar les dimensions del lloc on van emplaçades, perquè n'hi han un munt de batèries amb dimensions variables, no són estandars.
Salutacions, i espero que un altre s'explica millor.
Marce.

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 1 mes #32838

Una puntualització de les bateries de gel.No es poden deixar descarregar mai ja que aleshores no les recuperes mai mes.Es el que ens va passar a nosaltres,no feia ni un any i un dia entrem a l'auto i ja no yteniem carrega i tampoc va carregar mes del 30% circulant.Si posses una de gel has de tenir o una placa solar que la carregui sempre o enxufar-la al arribar a casa.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re:Una consulta sobre bateries auxiliars fa 14 anys 1 mes #32845

Jofranc ha escrit:

Hola Carlos.
Per ventura no saps pas els preus d'aquestes bateries ?

Gracies

Hola Jofranc,

No ho sé, però mirant he trobat aquest enllaç:

www.formatia.net/caravaningalava/foro/foro.asp?func=2&cont=9465&inicio=1

Si finalment truques, ja ens diràs si els preus són competitius.

Salutacions :)

Re: Una consulta sobre bateries auxiliars fa 11 anys 4 mesos #44962

Bona nit,
només comentar que la bateria de càrrega profunda o cíclica , i específica per autocaravanes, que vaig comprar fa 2 anys i 10 mesos ens ha deixat. A la família, molt afligits, hem vist com s’extingien els seus últims electrons en la passada escapada :-P .

I vist això, em sembla que optaré per la solució standard que m’apuntava al seu dia el Carlosk75 i el Jofranc: bateria normaleta ( de 100 Ah, si la trobo ), que encara que em duri la meitat de temps ja hauré millorat aquesta última si pensem que surten per 100€ menys.

Val a dir que nosaltres no consumim gaire des del punt de vista energètic, no tenim ni TV ni cap estri que xucli molt, el consum penso que és el normal: les llums necessàries per fer vida a l’habitacle, en comptades ocasions veure alguna peli en un reproductor DVD i ja està. En conclusió: ni tres anys de vida, massa poc si considerem que la primera ens va durar 4-5 anys. El que deia: demà col•locaré una de normaleta.

Salutacions i si sortiu de cap setmana, que gaudiu de la lluna plena que tenim.
Marce.

Re: Una consulta sobre bateries auxiliars fa 11 anys 4 mesos #44966

Hola MarceCRN
despres de llegir-te li he demanat a la dona a veure quan temps fa que portem les mateixes "bacteries ;-) " i ja no ens enrecordem les vam comprar al carrefour fins i tot la del motor en total tres i de moment va collonut

Salut i bon cap de setmana a tots

Re: Una consulta sobre bateries auxiliars fa 11 anys 4 mesos #44970

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Em sembla que en general, amb el mateix ús, si les bateries bones duren 3 anys, les dolentes venen durant uns 35 mesos...

Espero que les meves encara em durin, ja avisaré.

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Vercors, llac Maggiore, Como, S. Moritz, Vall de Venosta +

Seguim pel costat esquerra del llac i ens endinsem cap a la vall de Valstrona. És una carretera amb un únic carril per compartir i amb un munt de revolts Llegir més
  • Nadal a l'Alsàcia +

Si hi ha algun lloc a Europa que es celebri el Nadal amb especial interès és a Alsàcia. Tota Alsàcia es tomba a lluir els carrers, places i especialment les Llegir més
  • Irlanda, una illa maragda amb ovelles de colors +

...Poc a poc el cel es cobreix de núvols, i fa acte de presència una fina pluja que ens va calant. El mariner de la nostre closca de nou ( és Llegir més
  • Baix Empordà, pobles amb encant +

Vam anar a la comarca gironina del Baix Empordà, amb l'autocaravana, amb la intenció de visitar uns pobles, encara que petits, encantadors, que deixen un grat record en la memòria Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12