Benvingut,
Convidat/da
|
|
LA MEVA MODESTA APORTACIÓ:
Aquestes vacances vam tenir un petit cop a l’auto. No sota un pont, però sí a una corba, molt tancada, creuant-nos amb un autocar. Ell es va parar, (pujava) i jo també, (baixava), doncs no hi havia lloc per tots dos. El cas és que, en re-anudar la marxa, sense acabar de passar jo, ell va engegar també. Vaig sentir un cop. En aquells moments, us prometo que vaig sentir el que diuen de gelar-se la sang. Baixo i observo que no ha estat greu: el pilot de dalt penjant i una petita ratllada, feta pel mirral retrovisor gegant del autobús. Us heu fixat mai lo grans que són?. Vam estar la resta de vacances sense aquest pilot. Va ploure i, per tant, crec que es van mullar les connexions. Ja a casa, compro el pilot i una bombeta. Procedeixo a la seva restitució i, oh, sorpresa! No funciona. Ni el nou, ni la llum de posició de davant, ni les laterals de posició, ni ... 4 bombetes sense funcionar! Seran els fusibles? Obro el capó del motor i veig una caixa amb molts fusibles, però cap ni un que el mapa de la tapa identifiqui les llums de posició. Busco el llibret de manteniment i resulta que la FIAT DUCATO te tres caixes de fusibles: una al motor, una altre sota el volant i la tercera a la banda contrària. BUF! Efectivament: al llibre hi ha un mapa de localització per cada component elèctric del vehicle. A més, afortunadament, els de FIAT han pensat en lo potes que soc i han previst de posar-me alguns fusibles de recanvi. Una vegada localitzat el que tocava i bescanviat per un de nou: la meva gran satisfacció del dia: les llums tornen a funcionar! RECOMANACIONS: Porteu sempre el llibret del vostre vehicle a sobre, una vegada comprovant avui mateix, que hi surt les indicacions dels diferents fusibles. Assegureu-vos de que teniu fusibles de recanvi. Estic segur que dueu eines a l’auto, no? Avui mateix, també, comproveu-lo. No vull pensar si haig de fer tot això a Suïssa, sense recanvis ni eines!!!! Sense forum, no hauria vist ni la meitat del que he vist.
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Una altra de fusibles:
Aquest estiu, Suïssa (però amb recanvis): Es va desmuntar una mica l'endoll a 12 volts del DVD de les nenes, al desendollar-lo va fer curtcircuit, es va fondre el corresponent fusible, ens vam quedar sense llum a l'habitacle, i va saltar la vàlvula de descàrrega de congelació del boiler, estant a ple sol i a uns 25 graus !!! Primer de tot la desesperació (i vergonya) per a intentar aturar el raig d'aigua que deixava anar el boiler, en ple aparcament públic farcit de vehïcles !!! Era aigua neta, però això només ho sabíem nosaltres... I després, per sort, duiem el fusible correcte, i a la caixa de fusibles de l'habitacle estan tots etiquetats, tot i que en alemany. ( Em penso que al manual hi ha la traducció). El truc: Fa 3 anys ja ens va saltar un fusible la nit abans de sortir cap a Noruega, i ja vam proveïr-nos de recanvis. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per EvaV.
|
|
Ei, que això també ho hem patit !!!!
![]() Les nostres primeres vacances les vam passar a Astúries, un viatge fantàstic, sense cap incident i amb alguns llocs de pernocta espectaculars i d'altres llocs sense cap problema. Quan tornàvem, creuant la Rioja, no acabàvem de trobar cap lloc per passar la nit que ens semblés prou tranquil i segur i a més no veiem cap autocaravana. Així que se'ns van fer les "quinientes" i ens vam quedar sense les llums llargues ![]() Al que anàvem, quan vam ser a casa, primer vam comprovar que es tractava d'un problema de fusible. I segon, on nassos estava el fusible ??? ![]() Busca i rebusca i al final després de desmontar mig motor de l'auto, va apareixer darrera dels llums !!! ![]() |
|
Yo, después de que una vez un fusible me dejara la auto clavada (y me quedé sin ir a una quedada....), llevo (a más del libro de instrucciones que, como dice jimmy, siempre hay que tenerlo en la auto... sobretodo, porque si NO lo llevas, automáticamente se estropea algo), fusibles de todos los tipos.... y, en el caso de una auto con chasis Fiat, eso quiere decir que:
- Hay 2 tamaños de fusibles distintos, el de Fiat y el de la célula. El de Fiat, evidentemente, en la Fiat no lo venden (y te ponen cara de sorpresa, como si ese tamaño de fusible no lo hubieran visto nunca.... ¿cuando llevas un vehículo a arreglar al taller, puentearán todas las conexiones? ¿o directamente robarán los fusibles a otro que esté aparcado delante?) - Pero también hay los de 230v - Y, de los de 12v, hay de cualquier amperaje que quieras conocer, y más...... y siempre que se funde alguno, es el que no llevas.... Consecuencia final: Hay una tienda en el Paseo de la Zona Franca en la que, cuando me ven entrar, desenrrollan la alfombra roja.... |
|
Aquesta mena de sinistres no són gaire habituals però hi passen. Jo també vaig descobrir un dia l’existència dels minifusibles i vaig posar cara de “haba”, un que és malpensat ja estava despotricant del fabricant per fer servir fusibles de joguina
![]() I dins d’un altre ordre de sinistres aquest estiu hem tingut una topada , en concret al Túnel de Cotefablo (Huesca), anant de Cabdella a Torla. Resulta que el túnel és al mig del port i m’imagino que es va fer abans de la guerra perquè és estretíssim i llarg (uns 200 m, penso), ens vam creuar dues furgonetes i se’ns vam trencar les banyes, és a dir, els retrovisors. El retrovisor de l’altre es va despenjar, el nostre amb el mirall fragmentat en 7-8 trossos. Sortosament, amb cinta americana vaig poder fixar els trossos i evitar la seva caiguda, perquè si s’arriben a caure, ens quedem sense vacances, no m’imagino conduint l’AC només amb el retrovisor de l’esquerra. Dins de l’emprenyament del fet, podia haver estar pitjor: com els nostres retrovisors no són els standards de Fiat, sinó que són “industrials” (d’aquells que són una gran orella tubular on es fixa el mirall, com en algunes furgonetes i camions), ha estat fàcil i barat comprar els recanvis i fixar-los jo mateix...i mira que jo sempre em queixava dels retrovisors tan espartans que muntava la meva AC. Si arriba ser un retrovisor standard de Fiat, sospito que hauria estat més complicat, i car, la seva reparació. Salutacions, Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
Fusible d'emergencia
En cas de no dispossar del fusible, podem fàbricar un démergencia, si agafem un cable electric en tallem un troç ho suficenment llarg, el pelem, observarem que esta composr per un grapat de fils de coure, cada filet d'aquest aguanta 5 amplers, si els unim als dos extrems del fusible deixant el fil entre els dos tindrem un fusible de 5A, si necesitem 10 posem dos 15 tres .... l'Amperatge drl fusible esta indicat en aquest i normalment correspon amb aques codí de colors Rosa = 2 A Marrón = 4 A Verde = 6 A Rojo = 10 A Negro = 13 A Gris = 16 A Azul = 20 A Amarillo = 25 A Negro = 32, 35 ó 40 A Blanco = 50 A Cobre = 63 A Plata = 80 A Rojo = 100 A Aixó es una solucio d'emergencia, cas de fer lo servir, parem a la primera vencinera i en comprem Espero que us puguir se d'utilitat |
|
Moltíssimes gràcies, PepiYoli !!!
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Ostres què interessant, m'ho copiaré per si de cas.
Jo, després de llegir-ho no recordo a quin web, vaig comprar de tots els que porta la ac, davant de la sorpresa de la meva dona per la "multicoloritat" i em va dir si calien tants... L'any passat, a les vacances, a la meva filla se li va acudir endollar el assecador de cabell a l'endoll de sortida de l'inversor de 300w i va petar un fusible gran. El vaig buscar, el vaig canviar, mentre amb la meva dona ens vam mirar somrients, sense dir res... Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Gràcies,
Per poder-lo imprimir: www.totcamping.cat/index.php?option=com_content&view=article...bricolatge&Itemid=94 Planta cara a la por i dóna aliment als teus somnis.
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per webmestre.
|