|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
M'estic romian posar-hi placas solars a l'ac,no se si donan bon resultat
algú de vosaltres en porta? si es aixi, quan valen? i per ultim per carregar dues bateries de 100 ampers,quin tipus de placa necesito? gracies |
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
SI!!! Vaja, de fet, depèn de què feu. És la solució si no vas a càmpings. La placa et permet tenir la llum que necessitis. És clar que no és un pis però no en falta mai. El muntatge pot tenir moltes possibilitats. Primer de tot, no totes les plaques són iguals. N'hi ha que carreguen amb molt poc sol, en canvi d'altres necessiten més intensitat de sol per carregar bé.
La segona qüestió és les bateries. Nosaltres en vam afegir una altra, és a dir, portem la del motror (és clar), la que alimenta l'habitacle de 100 A (la que també ve amb l'AC) i la tercera de 100 A també (l'afegida) que està junt amb aquesta. Així, quan l'ACs roda carrega totes tres bateries i quan estem parats, la placa solar va carregant les dues bateries del darrera. Potser més d'un pensarà que és una exageració posar-ne dues pes l'habitacle però penso que tant per tant, sabates grosses (allò que diu el refrany). Empipa molt estar parat un parell de dies i veure que la bateria està a punt de quedar-se a zero. A l'hiver, sobretot, que també va la calefacció a tot drap, baixa molt més de pressa. Ja sé que, si la cosa està apurada, engegues una estona el motor i s'ha acabat, però el que això carrega és només per salvar el moment. Nosaltres així amen molt bé. Jo et diria que sí, que és ideal, però et repeteixo que si endolles als càmping segurament no et val la pena. Del preu no m'en recordo, o sento |
|
|
Nosaltres també i portem dues bateries a la celula de 100 A cada una,
pertant també anem em sabates amples,penso que nomes es per fer un mantaniment com molt bé has dit, el que pasa que si ho demano en els llocs on venen les Ac's, normalment els preus es disparen. Si hem permets abusar una mica mes de la teva paciencia,et voldria demanar si les plaques que portes van conctades directe a les bateries o es necesita algun altre aparell.Dic aixó parque he anat a marcadejar en una botiga i amb volien vendra un aparell que ja fa la funcio de les bateries, par lo qual cosa quedaben inutilitzades, i aixo no m'ha covençut ni agredat. |
|
|
Jofranc:
Nosaltres també portem una placa solar. Un amic ens va dir que la demanéssim com a regal al negociar la compra de l'auto, i així ho vam fer. Per això no en coneixem els detalls tècnics. Aquest hivern passat vam estar-nos cinc dies aturats a pistes d'esquí, i no vam tenir cap problema elèctric, tot i que no consumim massa: els llums, el motor de la impulsió de la calefacció, i l'ondulador si carreguem algun mòbil. No tenim televisió ni DVD (de moment, si més no). En David em comenta que quan fa sol carrega 4 ampers. 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|
Nosaltres portem dues bateries i una placa solar de 100 i estic pensant per aquest hivern de posar una altre placa solar, ja que per festes fem deu dies de vacances i l´any passat ens vam trobar que cada día nevava i haviem de vigilar amb la llum, sobretot amb el televisor i DVD, que gasten una mica més, com que el día és molt curt et passes moltes hores a dins de la AC, al menys nosaltres que anem a fer muntanya i no pots anar a passejar per enlloc.
Jordi Tu pots enviar els missatges a les estrelles, així jo et podré comprendre.Tu pots dibuixar l´horitzó rera totes aquestes muntanyes, així jo et podré mirar.
|
|
|
Per a Jofranc:
No hi ha cap més aparell que faci la funció de les bateries (que és acumular electricitat); l´única alternativa és el grup electrògen, que ja sabem què és. A veure si puguessis explicar-ho d´una altra manera i en treiem l´entrellat. El que si que hi ha d´haver entre les plaques i les bateries és el regulador de càrrega ( aquest aparell connecta o desconnecta automàticament les plaques ) a fi de garantir la màxima durada de les bateries. Salutacions, Rha-mon |
|