Benvingut,
Convidat/da
|
|
Hola a todos!!!
Estamos pensando en instalar una batería a nuestra CV. Hemos preguntado en varios sitios.. En unos me dicen que es mejor la instalación para que la batería se cargue con la luz cuando entremos en un camping ... En otros me dicen que es mejor la instalación para que se cargue con el coche mientras que va en marcha.... Otros que es necesario un convertidor de 12V a 220? Otros que la batería auxiliar debe tener los mismos amperios que la del coche? Que se debe manipular con mucho cuidado por riesgo de sobrecalentamiento (fuego,cortocircuito...??? Dicen que con una batería de 100 hay bastante??? 8O 8O 8O Con la autonomía de esta batería podríamos pasar la noche llevando cuidado con el consumo? (Usar el teford, alguna luz, la tele, los grifos....) Los precios tambien varian bastante desde 350 hasta 800 Euros. Sitios de confianza para realizar el montaje? Bueno creo que me he enrollado un poco :oops: :oops: Espero vuestras respuestas |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Hola, jo no entenc d´electricitat, pero vaig anar a area punto control i em van conectar la bateria a la centraleta per poguer tindre autonomia propia, la bateria es de gel de 100 i la carrego amb un carregador que ja tinc instal.lat al costar de la bateria. ah.. a la llança tinc una pinya, i quan desconecto la del cotxe, el cable el conecto a la pinya de la caravana per poguer tindré corrent de la bateria.
No se si t´ajudat gaire, records |
|
Hola Eli,
Penso que tens dues opcions: La primera, es instal·lar fixe una bateria a la cv (cofre, als cofres del menjador, sota el llit...) i passar una línia per sota la cv i conectar-la a una pinya fixe a la llança com la que portas al cotxe. Quan tinguéssis necessitat de llum, desconectes el cable de la pinya del cotxe i el conectes al de la llança. Per carregar-la, quan arribes a un càmping la poses a carregar amb un carregador de 220v i ja torna a estar llesta. La segona, pots tenir una bateria portàtil i agafar-la quan la necessitis. La conexió seria similar, tenir un cable que en un cap hi hagi unes pinces per conectar a la bateria i a l'altre, una pinya com la del teu cotxe, això t'ho pot fer qualsevol electricista de vehicles. La diferència és que no tens que portar sempre la bateria a sobre, la pots posar sota la cv o dins al cofre per passar un cap de setmana i que per carregar-la, sempre ho pots fer a casa amb un carregador de 220v i sempre la tens apunt de marxa. Crec que amb una bateria de 100 amp. en teniu de sobres, inclús més petita i tot, si l'únic que voleu es conectar algun llum, el W.C. i les aixetes. Segur que la segona opció és més econòmica que la primera, però també més "incòmode". Cal pensar quantes vegades ho podeu utilitzar. :roll: Nosaltres al tenir l'aparell que mou la cv ja porta una bateria, ara només ens cal fer l'opció A per tenir també una mínima d'autonomia per passar alguna nit sense llum elèctrica. Salut ![]() No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)
|
|
Aquest tema m'interessa força, doncs ja fa temps que li dono voltes. Encara tinc un altre dubte, aquesta bateria auxiliar ens dona electricitat a 12V o a 220V? Més que res, perquè si ho fem seria per la nevera, que en el nostre cas no és trivalent i només funciona a 220. En aquest cas, caldria instal·lar un convertidor?
A veure si es connecta en Diego (Gordis) i ens explica com ho té ell montat i si li funciona l'acumulador que li van regalar per reis... Gràcies pels consells. Mercè & Cia.
|
|
merce67, si poses un transformador de 12 a 220v et quedaràs sense bateria en mitja hora.
|
|
Mercè,
Efectivament, la bateria et dona corrent a 12v.. Podries posar un convertidor, però com et diu en Jordi, et quedaras sense bateria en un tres i no res.... Un convertidor el veig viable per endollar puntualment i per molt poca estona un aparell, però per la nevera, impossible. De totes maneres, esperarem a veure si en Diego ens diu com ho té muntat, així n'apendrem tots, però jo diria que la nevera fora de càmping la fa funcionar amb gas. Records ![]() No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)
|
|
Gracies per les vostres respostes :D :D
Piti, la centraleta ja la portaba la teva CV o la vam posar amb la bateria? Carles, en un dels llocs que he preguntat m'han dit que es millor la bateria que es carrega amb el cotxe ???? Las que tu em comentes es carreguen a la llum veritat? La veritat es que estic feta un embolic ja que de electricitat entenc ben poc :oops: :oops: |
|
Jo igual que en Piti també alimento la caravana amb la bateria auxiliar, amb un cable a traves de la pinya de la caravana que tenim tots per endollar al cotxe. El que passa que per no fer un forat al terra de la caravana per passar el cable per sota ho he fet de la següent manera: La bateria auxiliar esta situada a sota el llit de matrimoni que es a davant de la caravana, he agafat un tros de cable paral-lel pla li he posat dues pinçes que conecto a la bateria i el passo per la porteta d'acces de l'exterior a sota el llit i a l'altre punta del cable l'hi he postat una basse com la del cotxe. Ho he fet d'aquesta manera perqué com que ho farem servir puntualment era la forma de fer-ho mes senzilla.
Per carregar ho fem a traves d'una placa solar.. Aquesta bateria és de 70 ah i és la que tenim pel dispositiu de moure la caravana. |
|
doncs la centraleta es la que porta de serie, jo li dic centraleta, pero de fet es on hi han tots el cables de la caravana i transforma totes les llums de 220v a 12v o al reves, no se. Jo el carregador que tinc per la bateria nomes funciona a 220v, pero a mi ja em va be, ja que la caravana la guardo a la feina i puc carregar la bateria abans de sortir. També porto un fusible "aeri" entra la bateria i la centraleta, por si acaso! algo falla! |
|
Exacte Eli, jo la carrego amb el carregador que em venia de sèrie amb l'aparell de more la cv i funciona amb corrent elèctric a 220v. El fet de carregar-la, sempre es fa a 12v, l'unic que el carregador elèctric transforma l'electicitat de 220v a 12v. Si el que vols fer és, que quan endollis la cv a la pinya del cotxe es començi a carregar automàticament la batería auxiliar que l'hi vols posar, això ja s'em escapa de les mans i no et sé dir com fer-ho. :roll: Suposo que es deu tenir que fer una línia de la bateria al transformador de 12v. de la cv, així ja carrega per l'alternador del cotxe quan està en circulació. La meva modesta opinió és que pel que ho podeu fer servir (que possiblement siguin contades les vegades) i per questïons econòmiques, ho facis amb una bateria portàtil, un cable amb unes pinces a un cap i a l'altre una pinya, i un carregador senzillet elèctric per poder-la carregar a casa comodament quan necessitis endur-te-la. No sé si t'he aclarit o t'he embolicat més. :mrgreen: Salut ![]() No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)
|
|
Hola a todos, de vez en cuando voy pasando por aquí y os leo aunque no escriba......es que voy bastante liado....
Bueno os comento lo que yo tengo montado para tener autonomía en la cv. Tengo una batería de 45ah de las que puede llevar cualquier coche pequeño. tengo un cargador de baterías a 220v. esto lo llevo dentro de una caja de plástico. en la cual también llevo un cable que en un extremo tengo una piña como la del coche. la llevo dentro del maletero del coche pero la puedes llevar dentro del arcón. esta batería tienes suficiente para 3 o 4 días utilizándola para encender la luz interior y utilizar la bomba de agua. utilizandola para ver la tele se reduce bastante la duración y si conectamos una nevera de 12v en tres horas lista. El coste puede ascender a unos 35 € la batería + un cargador 20€ + cableado y piña unos 20 + Luego existe en el mercado unas centrales que sirven para arrancar el coche . que las venden en norauto, lo que no se que autonomía tienen y ya llevan el cargador incluido. pero creo que para un fin de semana no habrá problemas. (cuesta unos 50 €.) + la piña y un conector para mechero. Merce el aparato aquel que me regalaron no lo he llegado a provar. Si alguien quiere ver como lo tengo montado pues quedamos un día y ya esta. Saludos. |