• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2504

Hola a tots:

Després de molt anys de CV, aquest any ha estat el nostre primer de tour ( 3500kms) amb una AC. La veritat és que estava acostumat al consum del meu tot terreny amb una CV força llarga i l'assumpte s'en anava al 15 l/100Km.

El tema és que ara porto una KNAUS Sun Traveller Caputxina de tamany mig-petit amb motor Fiat 2.8 idTD amb 30000 Kms i 127 cv, i el consum m'ha deixat un pèl sorprés, perque torno als 15 l/100 Km de mitja per carretera i autopista.
¿ No creieu que és excessiu ? No he portat pràcticament l'aire condicionat.

¿Quin consums de gas-oil teniu als vostres vehicles?
Diferències entre Fiat-Renault-Mercedes-Ford...

Es tracta de comparar un mica entre conjunts de motoritzacions i carrosseries... i compartir informació.

Gràcies a tots !!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2506

Hola, Tiowilson:

Nosaltres (caputxina) aquestes vacances hem anat del mínim absolut de 10.5 litres als 100 km, conduïnt a 70-80 km/h per carretera, als 16 litres per autopista a uns 120 km/h.

He de calcular el promig total del viatge, però crec que sortirà al voltant de 14 litres als 100 km.

Salutacions,
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2514

Hola, em sembla una miqueta excessiu aquest consum.
Nosaltres viatjem amb una camper del any 97 VW. amb 105 cv. i segons els meus calculs no em arribat als 13 l / 100 km. aixó si, no passem de 90/100 kms. hora, i no anem per autopistes.
Salutacions.
El campisme es més que una forma de entendre la vida

Re: Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2580

Penso que per una caputxina els 15 l/100, estaria dintre del correcte. Per autopista i a 110 o mes el consum es dispara. Igual que en carretera de muntanya i aquest consum baixa significativament si tens kms a 80 o 90 Kms/h.
Tambe el tipus de vehicle si es perfilat te consums mol mes baixos. La nostre anterior era perfilada i vaig fer sortides de mitja 10 l./100, sense apretar el gas.

Re: Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2729

Nosaltres amb integral, carregats a tope, vol dir passar dels 3.500 kilos, per autopista a 130 kms. hora (per França), el primitg ens sortia a 15,5 litres/100. Quan feia carretera que anavem a 90 o 100 per hora , em baixava a 12 litros/100 i alguns cops a 13/100

Jordi
Tu pots enviar els missatges a les estrelles, així jo et podré comprendre.Tu pots dibuixar l´horitzó rera totes aquestes muntanyes, així jo et podré mirar.

Re: Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2770

Pues 15 litros es más o menos lo que gasto yo, con una auto igual (Knaus Sun Traveller), con el mismo motor, pero de tamaño extra enorme (más de 7 metros). No creo que lo tuyo sea exagerado, por varios motivos:
- El mayor aumento de consumo es por la poca aerodinámica de la capuchina. En concreto, la de Knaus es fantástica para dormir (es muy amplia por dentro), pero tiene un volumen tremendo y está muy adelantada (si ves la autocaravana de perfil y la comparas con otras marcas, entenderás lo que quiero decir: la capuchina tuya queda casi a la altura del parachoques; otras marcas, palmo y medio más atrás). Eso, para la aerodinámica, es un palo de narices.
- Doble fondo, aislante, aluminio.... ¿se te ha ocurrido pesar la auto en una báscula de camiones? Yo una vez lo hice, y me he guardado el ticket para enmarcarlo..... Si tu autocaravana actual no pesa un h***** más que el conjunto anterior de coche+caravana, profeso cartujo.
La única solución (radical pero no falla) es no pasar nunca de 90-95 kms-hora. Baja el consumo como a 10-12 litros, y menos, pero es muy difícil......

Re: Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2807

Nosaltres devem portar la mateiza AC que tu, Quincho. Per la descripció que fas em sembla que no hi ha gaire més possibilitats.
Nosaltres no gastem tant. Primer he de dir que la portem garregada fins les dents. Cada vegada que hem de sortir, el "jefe" el passa quatre dies abans de marxar rondinant que l'Ac no podrà amb tots els trastos que agafe. Sé que té part de raó.
L'any passat vam gastar 14 litres i vam fer-nos un tip de pujar ports de muntanya. Des dels Dolomites fins el Montblanc... imagineu-vos. I només 14, sí!!
Aquest any no ho he comptat exacte però no arriba als 12. Sí que és veritat que només amb una punta de gas. No ens agrada córrer. Per prudència, tenim en compte que portem un vehicle amb un volum i un pes enormes i que, en cas d'un ensurt (fenada brusca, petinada amb terra moll) no es domina igual que un cotxe.
El principal és gaudir del viatge i i es tarda una mica més no passa res. Davant de tot seguretat, i si a sobre s'estalvia en gas-oil és una meravella.

Re: Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2869

hola tiowilson jo trobo que es un pel massa, jo tinc una caputxina com tu i si vaig normal gasto un 12 o un 13,aquesta setmana marxo cap a paris i ja to dire com vaig per autovies i autopistes que encara no hi he anat mai.

Re: Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2943

Tiowilson,jo no conto mai el que gasta l'auto.Nosaltres intentem disfrutar del viatge ,el paissatge i pagem com tothom a les betzineres,pero si a sobre tingues que contar si es gasta molt,ja ens hauriem venut l'auto.No tinc ni idea de mecanica,pero pel pes i la forma de l'auto,totes han de gastar molt,unes 12 altres 15 pero soposo que totes ens han donat unes bones vacances i ens han retornat a casa sans i estalvis,a mi ja em val.
La resposta,com deia en Bob Dylan esta en el vent.
Una abraçada i a veure si ens podem trobar ben haviat.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: Consum de gasoil per AC's fa 16 anys 9 mesos #2984

Jepi, tens rao i la teva manera de pensar es bona i crec que jo penso semblant a tu ( en aquest tema almenys, je,je,je ) pero con tu dius el consum mitga de una AC va entre 12 i 15 l. algunas potser mes de 15l. i algunas menys de 12 l. crec jo que tambe deu influir al tipus de conduccio que faigi cadascu. El que jo dig es que de 12 l. a 15 l. van 3 l. de difarencia, posem 3 € de estalvis cada 100 km, si fas 10.400 km com nosaltres em fet am la nostra llalla ( Ac ) fes numaros del estalvi.
Com be dius, si disfrutas de la teva familia , de las vacances i del llocs que visitas i del viatge i a sobra arribas be a casa i te estalvias uns bons Euros, pots fotrat un bon sopar am els teus per festajarlo, com nosaltres tenim costum de fer cuan tornem a casa despres de las vacances i ancara en sobra algun euro per la tornada al cole de la nena.
Ens veiem el 11 S. salutacions a tots i totas.

• Pàgina:
  • 1

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• Sud de Catalunya +

Feia molt de temps que volíem anar per aquesta zona, ens cridava molt l’atenció poder pujar al Mont Caro. Sortim de casa a primera hora, les 7 del matí, per Llegir més
  • Pels llacs del Nord d'Itàlia +

...Visitem un del jardins més bells del nord d’Itàlia. Giardinio Melzi, una propietat de principis del segle IXX, amb preciosos jardins i arbres monumentals a vora mateixa del llac i Llegir més
  • Pirineus +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Miravet +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12