• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Biodiesel fa 16 anys 9 mesos #2405

uno procura ser lo mas respetuoso posible con el medio ambiente, hoy he visto las noticias y hablaban de las maravillas del Biodiesel, ¿algun entendido? ¿alguien lo usa?, que contamina menos parece que seguro, pero que contraindicaciones tiene es lo que me preocupa, ¿se puede mezclar con el diesel normal, hay que hacer un vaciado de deposito, algun cambio de filtro?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Biodiesel fa 16 anys 9 mesos #2409

Hola Tonio,

Anem per parts, en primer lloc segons els estudis fets es cert que el Bio contamina menys.

En realitat, el bio està format per una barreja del 90 % de gas-oil i un 10 % d'oli vegetal reciclat (oli de fregir tant l'oliva com de girasol).

Cada vegada són més els transportistes i els particulars que l'usen, segons les valoracions fetes diuen que el motor està molt més lubricat i no consumeixen tant, a més a més el seu preu es més econòmic per estar subvensionat per el Govern de l'Estat :D .

No obstant, hi ha fabricants de vehicles que no autoritzen el seu us per als seus motors, per exemple Mercedes-Benz que es l'unic que ho fa per escrit i Audi en segons quins models però nomès de paraula, ningún fabricant més vol responsabilitzar per escrit una averia en els injectors de gas-iol amb la certesa de que pot ser degut per el bio. :?:

Jo l'utilitzo en dos dels quatre cotxes de casa i no hi he tingut mai cap problema, en els altres dos, un no ho permet el fabricant (Mercedes-Benz) i en l'altre es molt vellet i em fa por de fer-li més malt que bé.
Si el vols usar, tingues present que el pot barregar sense cap problema, l'unic que els primers dies quasi segur que sentiras una oloreta de patates fregides cada vegada que engeguis el motor del cotxe ( no es broma 8O ) principalment al garatge i que t'aconsello (els mecanics tambè ho fant) que canviis el filtre de gas-oil més sovint a les dues primeres revisions.

Sobre la marxa tu mateix pots anar-ho valorant i treure les teves pròpies conclusions.

Si estic tant informat es perqué la meva estimada esposa OXO , treballa en una empresa de carburants i porta tot el tema de qualitat, a més, es l'ùnica estació de servei que serveix en exclusiva el Bio-diesel a la ciutat de Manresa i comarca del Bages.

Despres del rotllo espero que et serveixi d'ajuda.

Salutacions ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Biodiesel fa 16 anys 9 mesos #2413

Gracias Carles, cuando estaba escribiendo la pregunta pensaba en ti, seguro que un profesional sabe si conviene o no.

Re: Biodiesel fa 16 anys 9 mesos #2414

Hola Tonio. Jo també l´utilitzo sempre que puc, el meu Freelander es motor BMW.
Hi ha dos tipus de Biodiesel , el que comenta Carles que prové d´olis reciclats i un altre que s´extrau directament d´oli de semilles cultivades expresament per aquest ús, en aquest cas el porcentatje crec que arriva al 20 %.
Una altre ventatja es que el pots barrejar es a dir, si portes el dipósit amb biodiesel i arriba a una altre bencinera que no en té pots posar tranquilament diesel normal i a l´inrrevés.

Re: Biodiesel fa 16 anys 9 mesos #2415

Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re: Biodiesel fa 16 anys 9 mesos #2416

Fà dos anys i mitg que vaig estrenar un cotxe amb motor diesel i desde
el primer dia que l'hi poso, la veritat es que no i noto res de res, ara els dos ultims dias hi he possat gasoil del mes car E10, tot ben varregat i
tampoc hi he notat res,si a mes no contamina tant doncs millor.
Salut

Re: Biodiesel fa 16 anys 9 mesos #2419

Marta no puedo entrar en el enlace, me haces un pequeño resumen, Gracias

Re: Biodiesel fa 16 anys 9 mesos #2844

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1806
  • Gràcies rebudes: 46
L'enllaç es nomès per registrats en aquell web.

En ell jo comentaba, per exemple, que tinc un amic propietari de tres benzineres i parlant del tema em va dir que si el cotxe es molt modern potser tindria problemes als injectors, que millor que posés el normal.

Divendres passat, a Alemanya, gasoil en un lloc económic a 1,12 euros, biodiesel a 1,04 i un BMW grandet li va omplir de bio al costat meu, així que tú mateix.

A França no he vist, ara que hi penso, biodiesel en cap lloc.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Biodiesel fa 16 anys 8 mesos #3236

Les dues darreres vegades que he repostat l'Scenic ho he fet amb Bio Diesel del bo, no del que es fa amb oli reciclat (o almenys això em sembla entendre) La diferència de preu crec que és d'1 cèntim d'€, o sigui que amb la diferència aviat em podré canviar el cotxe o comprar una auto nova. I em dona l'impressió que gasta bastant més, però això és difícil de verificar doncs ara faig molt poca carretera.
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

• Pàgina:
  • 1

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• Dels castells medievals a la Batalla de l'Ebre +

La ruta prevista ens farà reviure un dels capítols més sagnants de la Guerra Civil Espanyola: la Batalla de l'Ebre; visitant el poble vell de Corbera d’Ebre i el museu Llegir més
  • Descobrint la ruta dels càtars +

A plom sobre el penya-segat i amb una vertiginosa verticalitat es van alçar dues sòlides muralles reforçades per unes torres obertes cap a les gorges. Al llarg corre un camí Llegir més
  • Nadal a l'Alsàcia +

Si hi ha algun lloc a Europa que es celebri el Nadal amb especial interès és a Alsàcia. Tota Alsàcia es tomba a lluir els carrers, places i especialment les Llegir més
  • Rupit +

La sortida de cap de setmana a Rupit la vam protagonitzar alguns "Totcampinguistes". En aquesta ocasió tots erem autocaravaneros: RABOGA (Ramon, M José, Arnau i Ariadna), CALA (Cala, Sílvia, Ona Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12