• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 10 mesos #2178

Hola després del viatge que hem fet amb una miqueta de calor hem pensat que la primera inversió per l´auto serà un enfriador, tipus Viesa o Dirna, ja que davant encara s´hi va bé però a darrera la veritat es que els petits pasan calor.
He parlat amb algunes persones que ho porten i estan molt satiesfetas, s´ha de tenir clar que no es un aire acondicionat, però es que un aire ja porta un tema de bastant més gasto ja que s´ha de posar també un generador i l´enfriador funciona a 12 volts.
En fí si algú te un enfriador i vol explicar la seva experiéncia l ´hi estaría molt agraït.
També clar està per soportar el consum de l´enfriador faràn falta plaques solars, he lleiguit a alguna banda que hi han de varies potències 75-85, 100, 120. ¿Quina es la idonea en una relació poténcia preu ? (vull dir que a lo millor hi ha una petita difereéncia en la poténcia i una gran diferéncia en el preu)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 10 mesos #2186

• Bages
  • Visitant
  • Visitant
Hola Cala,

D'enfriadors no en tinc ni idea pero de plaques solars crec que si. Normalment el preu es directament proporcional a la potència de les plaques ja que qui marca el preu és el Silici de la cel.lula. El preu sol rondar els 3,5-4 Euros per cada watt de potència comprades en quantitat. Una sola placa pot valdre al voltant de 5-6 Euros per watt de potència.

Ni ha que fins i tot son flexibles ja que solen ser de capa fina el seu rendiment és inferior pero son més "integrables".

Apa ja he dit la meva i ja he destapat l'olla dels grills.

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 9 mesos #2410

Hola Cala,

No en tinc ni idea, però et poso un enllaç d'un altre foro que parla dels enfriadors.

www.campingsalon.com/foros/tema_mostrar.asp?idTema=39589&pagina=1

Hi ha altres fils que també en parlen.
Només has de posar "enfriador" a la busqueda.
Salutacions

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 9 mesos #2417

Hola cala, yo puse un enfriador "Viesa". Funcionaba muy bien, pero para la noche. En las AC no sirven para nada, nosotros queremos fresquito cuando pega el sol por el dia. Resultado....enfriador quitado y puesto un aire como toca. Resultado: frio cuando hace calor y calor cuando hace frio. Ruido el mismo. Alimentación a 12 y a 220, solo que a 12 va muy mal (solo tengo bateria, con acumulador van mejor y con generador de cine). Mas resultados el enfriador me costo 1160€, de quitar 250€, el aire 1800€. Una ruina perooooooo una ruina fresquita. El mio es de la marca waeco, puedes verlos en internet. Un saludo Pepe

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 9 mesos #2418

Cala, el tema ja va sortir a l'altre forum, primer vaig consultar,ara no se si es el representan o la fabrica a Cabrera de mar, i d'entrada ja em van
dir que el petit que valia aproximadament uns 1000 €,era massa petit per
una Ac,masas metres cubics, llavors hi ha t'en vas al gran que ja val igual
que un aire condicionat i nomes tens un humidificador.
Mes tard vaig trucar a Granollers que hi ha un taller on instal-lant l'aparell
per els camions uns 900 € i per les Ac,s uns 1800 € parque porta molta feina,aixo es el que hem van dir
Per tant nosaltres ens comformat en tenir aire corrent :mrgreen:

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 9 mesos #2422

Gràcies per les experiències. Jo la veritat he entrat en una auto que tenía un enfriador de la marca Dirna i la veritat s´estava bé, però es clar no es un aire acondicionat, "només" refresxca l´embient, no baixa la temperatura a 23ºC al mes de Juliol .
El problema que l´hi veig als aires acondicionats es que necesiten un motor auxiliar i aquí es quan el preu es dispara.
No ho sé continuarem rumian i preguntant i proban a veure si arribem a algún lloc, però el que es cert es que aquest estiu hem pasat força calor, sobretot els nens i la dona quan viatjem, jo encara amb les finestres obertes s´està bé.

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 9 mesos #2424

Cala jo també fà molt de temps que busco alguna cosa, inclús ja estaba
dicidit per Turbo-Vent, que es un ventilador molt potent i vem pensar
que tant sols es pugui treure l'aire vicios i calent ja dona l'impresio de que la cosa refresca una mica, pero bé amb l'escusa de que la dona nomes té uns deu dias de vacances i a mes vem dicidir de anar als Alps
per estar una mica mes frescos, doncs ho hem deixat per un altre any
De totes formes si trobo alguna ocasio penso posar-li, la calor ens mata

Joan

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 9 mesos #2808

Nosaltres també hi vam barrinar força. He sentit algú que diu que va bé però algun instal·lador m'ha dit, amb confiança, que em deixi d'històries.
Aquest aparell és el mateix que uns que fan per a casa (no parlo dels aires portàtils tipus "Pingüino"). Fa força anys, abans de posar l'aire condicionat a casa, vam provar un d'aquests aparells domèstics. Si t'hi posaves al davant et convencies de que sí que refredava perquè l'aire que treia era fred de veritat. Però vaig comprovar-ho amb un temòmetre i us asseguro que la temperatura no va baixar ni un sol grau, per més estona que estigués en funcionament.
Si algú el té a l'AC i ho comprova AMB UN TERMÒMETRE, m'agradaria molt que ens pogués dir que sí que funciona perquè seria la solució per a molts que no aguantem gens bé la calor.

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 9 mesos #2838

Nosaltres (sobretot jo) patim força amb la calor, i de moment també ho deixem còrrer perquè tampoc no ho tenim clar.

Jo crec que només que puguéssim dormir a la nit, ja faríem. M'incomoda molt si estem a un lloc on no puguem obrir finestres.

En fi, anirem postposant la decisió, a veure quines experiències van donat els evaporitzadors.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 7 mesos #7402

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1806
  • Gràcies rebudes: 46
Cercant informació sobre aquest tema he trobat aquest fil i es clar, veig que molts de vosaltres porteu una placa solar i una batería extra però llavors no podeu posar aire condicionat. Tampoc tinc clar que sigui del tot necessari en una AC, tot i que no compraria un cotxe sense.

Ara de nou, una altre possibilitat és enlloc d'una placa posar un generador, amb el qual en un futur podríes posar un aire condicionat en la célula ( encara no sé si es pasa molta calor dins, o no ).

Quines avantatges/inconvenients té una cosa i una altre ?
El generador fa soroll ?
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 7 mesos #7404

Josep Maria,

nosaltres seguim sense haver decidit ni una cosa ni l'altra.

De moment ens resistim al generador, només tenim consum de bombetes, ara per ara no tenim televisió, i amb la placa solar fins ara no hem tingut cap problema energètic (la nostra limitació són les aigües, però no la llum).

A la cabina hi tenim aire condicionat (a l'habitacle no) , i mentre estem circulant ens fa el fet, per poder estar comfortables tots plegats (en realitat a davant a la cabina passem una mica de fred, voluntàriament, per tal que es refresqui l'habitacle).

Al parar a dinar, un parell de dies feia tanta calor (estàvem en plena ona de calor) que ens hem quedat a dins l'auto, i a estones engegàvem el motor i l'aire de la cabina, i hauríem donat el que fos per un aire a l'habitacle.

Normalment, però, obrint finestres sol ser suficient, excepte aquestes situacions angoixants, que en el nostre cas no solen ser gaires dies l'any, ja que a l'estiu no ens movem massa, excepte per al viatge llarg, sempre cap a destins més fresquets.

A la nit, si es poden obrir finestres, també es soluciona el tema. Això ho faig als campings, és clar, però no a les àrees d'autopistes o si estem aparcats en pobles o ciutats. I si no es poden obrir finestres, també li vendríem l'ànima al diable per un aire condicionat a l'habitacle.

Ara bé, l'aire condicionat requereix generador, i depèn d'on aparquem tampoc podríem engegar un generador.

L'evaporitzador ens permetria seguir essent autònoms energèticament, i silenciosos, però no sabem si realment ens permetria dormir, encara que no tinguéssim la sensació de ser a la nevera !!!

I per això seguim deixant passar els dies, esperant més opinions de tothom.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 6 mesos #7427

fa uns quans dies vaig mirar una web, que no la vaig anotar, per no perdre la costum, pero si que hem vaig quedar apuntat de la marca que
era, era de la marca EBERCOOL i el seu nom es Mobile Cooler Portable,
hem va fer gracia perque es portatil si no recordo malament i cabien uns
5 l. d'aigua i es conectaba al andoll del metxero, hem va agradar, encara que petit, perque penso que la calor es puntual, a les hores de dinar..per
exemple, i es quan el pots tenir engegat. El que no se es el preu ni on es pot anar a buscar. Els mes grans els que poden anar penjats al sostre,
l'altre dia ho vaig demanar ha un camioner i hem va dir que si que funcionaba be pero quan fa una estona que va dona la sensacio de xafagor i un pensa tanta humitat dintre del habitacle es bo per els mobles?
a les hores vaig pensar que el petit i posar-lo en funcionament una estona
potser no passa res
Be no m'enrollo mes, si descubriu el preu i on es pot anar a buscar i sou
tant amables de dir-ho os estare agrait
Salut per tots

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 6 mesos #7428

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jo a la fira vaig veure i vaig agafar, de passada, un fulletó publicitari d'uns generadors alemanys EFOY, que fan 39 dB a 1 m. de distància. www.efoy.eu
Carreguen entre 600 i 1600Wh/dia, però no sé si aquesta és la dada important.

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 6 mesos #7434

He mirat la propaganda i sembla un bon aparell, pero la pregunta es: aixo
es un generador, em que funciona, o es una pila electrica que es carega
mentre funciona el cotxe?

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 6 mesos #7449

Crec que l'aparell en qüestió és una mena de pila, que funciona amb uns cartutxos de metanol que cal comprar quan es buiden (no estan dissenyats per a ser reomplerts).

Això és el que he vist al manual d'usuari de la pàgina web.

Per la resta, seria bona idea, ocupa poc, pesa poc, no fa més soroll que un ordinador, ni desprèn més vapor d'aigua i monòxid de carboni que una criatura respirant.

A més, té un sensor que el fa entrar en funcionament automàticament si cau el nivell de la bateria.

Cal saber on trobar els cartutxos, el preu, i quant duren.
He omplert un formulari demanant informació.

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 6 mesos #7450

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
L'altre dia vig veure un nou estri que potser és interessant...(no sé el preu) però em fa no se qué comentar-ho, no penseu qué sé jo...i aquest estri comentàven que només pot anar a 230V, per tant en càmping o amb generador...
Es tracta d'un petit rentaplats Dometic que acabaría amb les discusions de "qui frega avui?" i a més estalvia molta aigua, doncs nomès utilitza 9 litres.

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 6 mesos #7451

Eva no entenc quina es la funció del metanol. T´ho dic perqué es un líquid tóxic que per exemple al meu laboratori l´hem substituit per l´etanol que no es tóxic. O sigui que tot el que sigui alliberament de metanol a l´ambient de l´auto a mí no hem faría molta gràcia, però no ho sé com funciona l´artefacte en questió.
Jo per el que he lleiguit i provat en directe hem quedo amb el refredador de DIRNA que funciona en marxa i parat amb la batería auxiliar ja que no sóc partidari de generadors amb ho que implica , soroll i un dipósit o garrafes de bencina dintre de l´auto

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 6 mesos #7453

Nouespai, referent a lo que dius del rentaplats, els Excursionistes van
possar a la venta una Ac que ja ni tenien un de instal-lat, en el sub-forum
Mer-Cat hi avia les fotos i per cert quedaba molt be.La dona diu que m'ho comenci a mirar, si no vull fregar mes plats
L'unic problema que tenen tots aquets aparells es que al final ja tindrem de comprar un camio per poder portar tant de pes

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 6 mesos #7455

Cala, el metanol de la cèl.lua en qüestió va en cartutxos subjectes a estàndars de seguretat (suposo que per això no són reomplibles).

El metanol s'utilitza per a transformar energia química en elèctrica, però els unics residus, (a part de l'electricitat generada) són vapor d'aigua i diòxid de carboni.

Re: Enfriadors, generadors i plaques solars fa 16 anys 6 mesos #7458

Sobre el rentaplats, jo també vaig pensar que era una bona notícia (a casa gairebé no rento res a ma, i a l'auto aquest lloc de treball és meu...), tot i que suposa sacrificar algun armari, a part de veure quanta llum gasta (bé, ja has dit que només va a 230V.)

De moment, tot i que no és gens ecològic, per a esmorzar i dinar utilitzem plats d'un sol ús. Per sopar solem estar més instal.lats i em fa il.lusió utilitzar (i rentar ...) els de melamina: em fa una mica de conciència llençar tants plats.

Els gots per a aigua són els de melamina, però cadascú té el seu (porten el nom), i el rento un cop al dia, després de sopar.

Els gots per a la resta de begudes (llet, infusions, iogur, etc.) també són d'un sol ús.

Igualment cal rentar, però cada vegada menys coses.

• Pàgina:
  • 1

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• Albi i retalls de l'Aveyron +

Teníamos 3 destinos claros para este viaje: Albi, Millau y Roquefort. Salimos el viernes por la tarde, sin mucha prisa, del parking sobre las 6.30. Encontramos bastante retención, lo que Llegir més
  • Gran Bretanya +

A pocs dies de començar les vacances la incertesa ens angoixa. No viatjarem a un país exòtic, ni tant sols llunyà, però sí a un país diferent. Un país on Llegir més
  • Rupit +

La sortida de cap de setmana a Rupit la vam protagonitzar alguns "Totcampinguistes". En aquesta ocasió tots erem autocaravaneros: RABOGA (Ramon, M José, Arnau i Ariadna), CALA (Cala, Sílvia, Ona Llegir més
  • De tornada a Suïssa +

...Quedo boquiabierta por la grandiosidad del paisaje y por el hecho de poder estar aquí. El guía nos explica que el grosor del hielo en el punto central del glaciar Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12