Benvingut,
Convidat/da
|
|
Bona nit a tots i a totes,
com alguns de vosaltres sabeu el punt negre de la meva caravana és la calefacció. Doncs bé, fart de no anar mai els caps de setmana al K-3 per mirar de solventar-ho (té més poder de convicció el somriu dels meus fills) ahir diumenge la vaig anar a buscar amb la intenció de ficar-me per feina als vespres. Avui he anat a la caravana, he obert la bombona de gas, he obert la clau de pas de l'estufa, he girat el termòstat al màxim mantenint-lo apretat una estona i he començat a fer saltar la xispa que ha d'encendre-la. De xispa en fa, fins i tot un parell de vegades ha fet l'intent d'encendres. Al cap d'una bona estona, quan ja em feien mal els dits d'apretat el termòstat, l'he tancat. Abans d'aixecar-me he fet saltar una xispa per confirmar-me per enèsima vegada que en feia. Aquí és on m'he acollonit. En el moment de fer la xispa he sentit com una "explosió" d'aire, com si disparessin una arma d'aire comprimit sense balí. Jo blanc com la llet. Tot seguit sento un "plop" al sostre de la caravana i després "plap plap plap" a fora. En aquests moments el "corre-caminos" hagués semblat una tortuga al meu costat. Quan he estat fora he vist al terra una peça de plàstic de color gris. L'agafo, em separo un pèl de la caravana, miro al sostre i veig que el que tinc a la mà és el barret de la xemeneia de la calefacció. Torno a entrar a dintre amb prudència, no feia ni olor a gas (butà) ni a cremat. Amb molt de compte obro l'armari i toco el conducte de la xemeneia: fred. Surto a fora i m'ajupo per mirar la calefacció per sota: normal. Ara no sé que fer. Torno a intentar encendre la calefacció demà? O millor la porto al concecionari que tinc aprop de casa a que li facin una ullada? Accepto tota mena de consells. Moltes gràcies per haver arribat fins aquí. Jordi |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
A veure Jordi, ara potser sabem el perquè no et funciona la calefacció. Pel que dius, si gires el termostat al màxim i fas la xispa no se't encendrà mai, tens massa presió de gas i la xispa no pot amb tant gas. Proba de fer el seguent: Posa el termostat en posició 1, apreta el termostat avall amb el dit i mantingue'l així, apreta el botó que fa la xispa i teòricament a de fer una mini-combustió, llavors continua amb el dit apretat del termostat uns 10 segons més i finalment deixa'l anar, ara ja s'ha d'aguntar la flama tota sola. A partir d'aquí ja pots anar augmentant la força posant-la al 2, 3, 4,........Recordes les estufes catalítiques de butà? doncs el funcionament és el mateix.
Es clar!!!, 8O l'unic que has fet a estat provocar una concentració bestial de gas a tot el conducte de sortida i al fer-li la xispa a fet una explosió que "l'ona expansiva" t'ha fet saltar el barret. Pensa que es l'unic lloc per on poden sortir els gasos tant si es cremen com sinó (per això sempre diem tantes vegades que les calefaccions a gas de les caravanes, estan pensades i disenyades amb la màxima seguretat, vol dir que s'hi s'apaga i continua sortint gas o combustiona malament, l'habitacle queda salvat.
Jo provaria de fer-ho com t'he dit, potser el problema vé de que no s'han fet bé tots els passos per encendra-la, sinó te'n ensurts, sempre pots recorrer a un professional. Pensa que ara no tens barret, vol dir que si plou, malament arrai!!! :mrgreen: , quan acabis de fer les proves pertinents, posa-li una bossa de plàstic per protegir l'interior de la calefacció. Espero haver-me explicat bé :oops: Ja diràs el que. Salut ![]() No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Ostra Ostras Carlas, ets un Crac :mrgreen:
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Tens tota la raó PAYVI .icona_onada CiM for President .icona_onada Carles, pel barret no hi ha problema, va amb rosca i va ser per aquí d'on va saltar. Només necessito l'escala per poder tornar-lo a roscar, i si no entra doncs a martell |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Hola Bitxitos,
Esta clar que el gas arriba i que també fa xispa. Potser el problema és que esta bruta, ja que quan porta molt temps sense anar s'embruta el lloc de combustió. Prova de desmuntar la tapa del davant i bufar amb un copressor per davant i el filtre de la toma d'aire que tens sota la caravana. La tapa del davant surt tirant cap a fora. En quant a l'explosió que t'ha fet, al igual de sortir l'ona cap a dalt, també et pot sortir per baix. Mira l'entrada d'aire que hi ha sota la caravana que no hagi caigut cap péça a terra o que no hagi sortit de lloc. També no estaria de més comprovar que no s'hagi soltat o trencat el tubo que va de la calefacció a la xemeneia, ja que si així fos, t'entraria el CO2 a la caravana. Per tal d'evitar un altra explosió, al manual diu que has d'esperar un parell de minuts abans de tornar a provar d'engegar-la www.campingcar-bricoloisirs.net/entretien.html#marie www.trumauk.com/schematics-and-part-numbers/heating-schematics/trumatic-s-3002/ copiat i pegat: MANERA DE LIMPIAR LA ESTUFA TRUMA HOLA A TODOS Despues de muchas vueltas, de preguntar y de mirar por ahi, he conseguido que me expliquen como se hace, la limpieza del quemador de la estufa trumatic. La manera oficial es la suiguiente,me lo conto uno que trabaja en un concesionario: 1 Se desmonta el protector marron de la estufa ( la carcasa) no lleva ningun tipo de tornillo.Una vez quitado, veremos que va fijada al suelo mediante 4 tornillos que habra que soltar. 2 Por la parte inferior de la AC,es decir desde el suelo, veremos como le llega el tubo de cobre que lleva el gas, ese Racord tambien habra que soltarlo...de ahi veremos, que tiene una forma de cajetin, pues es ahi, donde esta el quemador. 3 Despues volvemos al interior de la AC y soltaremos la salida de humos de la estufa,es decir el tubo que expulsa el gas ya quemado a la calle........ Una vez hecho esto, segun me explico, ya tienes un buen acceso al quemador, y apartir de ahi con aire a presion y paciencia lo limpias, al igual que se hace con el quemador del frigorifico. Como veis bastante curro, ya que hay que andar soltando el racord del gas, y esas cosas dan siempre bastante respeto.......... En otro concesionario, me comento con palabras textuales que eso, tenia ¨mucho currazo¨ y que el lo hacia de la siguiente manera, esta la he probado y va bien : 1 Al igual que antes desmontaremos la carcasa de la estufa 2 Tenemos ante nosotros la estufa en si,y ya que esta a la vista no esta de mas, que con una brocha le quitemos el polvo que se acumula por todos los recovecos, pero bueno, sigamos con lo nuestro....veremos la mirilla del visor de la llama, con una llave de tubo de 7 procedemos a soltarla los dos tornillos que lleva, al principio parece que los tornillos llevan un par de apriete muy fuerte pero salen......... 3 Con una linterna enfocaremos al interior,para ver un poco donde esta el quemador,como tiene un agujero tan pequeño hay que ponerse en posturas un poco raras para tener angulo y ver el interior. 4 El siguiente paso, es pasarle aire a presion apuntando hacia los quemadores......yo lo hice en una gasolinera que tenia una pistola de aire ( yo les llamo asi por la forma que tienen) el problema que me encontres que la boca de la pistola de aire es de unos 5,5mm, y el agujero de la mirilla es de 5mm aprox, por lo que no entra y entonces no se consigue aplicar toda la presion de aire al quemador. Esto ultimo lo solucione con un tubo de plastico fino, que al ser flexible,lo podia aplastar un poco para que entrase por el agujero de la mirilla y desde fuera lo podemos ir orientando para que llegue el aire a todo el quemador......... Es recomendable llevarse alguna brida de electricista, para atar el tubo de plastico a la salida de aire de la pistola, y de esa forma, evitar alguna perdida de aire, que haria que llegase menos presion al interior del quemador. Asi lo he hecho yo y me ha ido muy bien,hay que reconocer que hay que estar un buen rato echandole aire, que no es llegar y en un minuto y ya esta.........hay que tener paciencia y ir orientando el tubo de plastico para que llegue bien el aire........y recordard que como nada es gratis hay que echar monedas en la maquina de la gasolinera para que funcione,no lo hagais con el manometro de ver la presion de las ruedas a mi no me dejo. Una vez que probeis, vereis que es sencillo, para facilitar aun mas las cosas decir que yo lo hice entere dos personas, una se encargaba de tener pulsada la pistola de aire para que saliese....y el otro con una linterna en una mano se encargaba de direccionar el tubo de plastico por el interior el quemador. Imagino que esta forma de limpiar, sera valida si no tienes el quemador muy sucio, la mia llevaria unas 200 h de funcionamiento, 2 Años tiene la AC. Aunque esta es una referencia que tal vez no sirva de mucho, ya que ultimamente estan habiendo partidas de gas SUCIO que lo unico que nos hace es perjudicar a los usuarios de AC`s, que es lo que me ha pasado a mi, me ensucio el quemador del frigo de una forma exagerada........ Esto mismo me lo confirmo uno de los currelas de un concesionario de AC`s y asi lo pude ver yo mismo, tenia mogollon de ellas, con la salida de gas del frigo marron/negra sintoma inequivoco de una mala combustion. Bueno menuda txapa, recordad de hacer esto con las lllaves del gas cerradas, espero que pueda servir a de utilidad a mucha gente................ Hasta otra............. Salutacions
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Gràcies Mercuri,
si no em funciona el sistema d'en Carles desmuntaré el vidre del visor, el que no sé és si a les benzineres que tinc aprop tindran pistola d'aire comprimit. |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
A falta de compressor, sempre va bé uns bons pulmons :mrgreen: :mrgreen:
Salutacions
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Carles, ets molt gran tiu...
.icona_onada CiM for President .icona_onada |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Ja Ja Ja! No havia llegit aquest fil! Sou boníssims tots plegats!
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
I en peces soltes no vegis... =)) =)) =)) =)) |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |