• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19201

Soc bastant nou forum. Vaig comprar una AC Elnagh Doral del 2000, de segona ma, al mes d'abril i, per seguretat vaig demanar que tingués passada la ITV. Tot correcte, doncs la venedora la va passar al juny d'enguany.
Ara, quan he anat a comprar bombones de propà, per donar d'alta el contracte, em demanen el certificat de l'instal·lació o la revisió periòdica. No tinc res, però pel que em diu el suministrador del gas per obtenir la revisió periòdica es necessari el certificat d'instal·lació.

Com ho pug solucionar, doncs la caravana crec que està importada d'Italia.

Agrairia comentaris.
AC.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19202

hola Ramon, en primer lloc benvingut al forum.
referent a les ampolles de propà, la veritat es que la primera vegada que vaig anar ha buscar una ampolla de butà, vaig portar-ne una de buida de casa i ningu hem va demanar res i aixi fins ara que fa 12 anys.
l'ultima ITV que vaig passar vaig demanar si era necesari portar els papers de la revisio i hem van contestar que a ells aixo els era igual.

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19204

Hola Ramon
A mi em sembla recordar que els mateixos del butà van fer la revisió i el certificat. Inclus van passar del caravaning aprofitant que tenien que anar-hi per fer els certificats d'unes autos noves per a lloguer. Pregunta-ho, no pers res

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19205

perdó, no van passar delcaravaning, sino que van passar pel caravaning :mrgreen: [/u]

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19208

ramon

nosaltres quant vam voler comprar bombones de propà tambe ens van demanar el contracte. Com no en teniem cap, vam buscar el distribuidor de "REPSOL BUTANO" mès proper a la botiga de AC i ells mateixos van pasar per la botiga per pasar l'inspecció, expedició del certificat i contracte de dues bombones de propà.

Et recomano que busquis el distribuidor mès proper a on tinguis la teva CV i quedis amb ell d'acord per alguna cosa semblant.

salut
<div>FAMILIA TORTUGUETA<br>LAIA,MARTA I JORDI<br>BARCELONA<br>CATALUNYA</div><br>

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19215

jo aixo del contracte ni se lo que es , ja m'ho han dit en varies ocasion i mai e sacat res clar , es necessari??????

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19223

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19227

Gràcies a tots per les contestacions tan ràpides.

Jo suposo que a la península deu ser mès fàcil solucionar el problema, però visc a Menorca i aquí, quan el distribuidor oficial de Repsol butà posa un problema, uf.....!!!

El problema no és poder fer funcionar amb gas butà, doncs com tinc varies bombones per la casa no tinc cap problema. El problema és que, segons tinc entès, en condicions de fret-fret, es fa necesari el propà. A més crec que aquí els de la ITV et demanen el certificat de revisió.

A vosaltres, al comprar l'AC, us varen donar algun certificat d'homologació o cosa similar? Aquí els distribuidors oficials de repsol-butà, que també son instal·ladors, em diuen que per fer el certificat de revisíó periòdica necessiten prèviament el d'instal·lació.

Jo pel meu compte, al ser de segona ma, no em varen donar cap paper de l'AC, només del cotxe.

De totes formes intentaré si trobo uns instal·lador que vulgui fer el certificat de revisió periòdica.

Amb aquesta experiència crec que el millor es tenir la precaució, quan es compra de segona ma, de demanar el certificat d'instal·lació o homologació del gas.

Salut per tots,

Ramon
AC.

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19246

ramon

tens tota la rao. la meva ac es nova, millor dit va ser nova. i per que repsol butano et vengui les bombones, pasen primer a fer el certificat d'intalació. Una vegada verificada l'instalacio et fan firma el contracte i et venen les bombones que el contracte reflecteixen.
El certificats de revisio crec que son com els del gas de casa, al 5 anys. i a l'itv els demanen.

salutacions
<div>FAMILIA TORTUGUETA<br>LAIA,MARTA I JORDI<br>BARCELONA<br>CATALUNYA</div><br>

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19251

Tortugueta,

Lo que no em queda clar és si en la documentació que et varen donar amb l'AC hi havia algun certificat de la instal·lació del gas o d'homologació de la instal·lació, o qualsevol cosa similar en referència al gas.
Això és el que em demanen per què diuen que el certificat de revisió periòdica només ho és de les parts visibles de l'instal·lació i del funcionament, però que prèviament necessiten un document de la pròpia instal·lació des de fàbrica.
De totes formes crec que aconseguiré un instal·lador de gas que em signarà el certificat de revisió periòdica, sense més. Però no sé si el problema em quedarà solucionat pel futur.
AC.

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19258

Hola amics,

sabeu si també afecta a les CV?

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19261

Si Bitxitos,els campings per deixar-te acampar es obligatori presentar aquest certificat igual que una asegurança de la cv,el que passa es que per un cap de setmana no el demanan,pero si fas temporada de segur que l'exigeixen.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19264

Jepi, me'ls acabes de fotre per terra. 8O

Amb el anys que té la meva CV a veure qui em fa el certificat. :(

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19266

Hola,
veig que dieu que per fer temporada has de presentar el certificat. A mí de moment no me l'han demanat mai.
Peró, aquest certificat, el donen al comprar una CV nova??
DISFRUTEU, QUE SÓN QUATRE DIES!!!!

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 7 mesos #19268

Aixó almenys passava l'any passat on un molt conegut meu regentava un camping i va rebre la visita de tecnics de la generalitat on l'hi adjuntaven un comunicat que havia de demanar als seus clients els requisits d'una assegurança d'accidents i la revisió del gas,tot va ser aconsecuiencia d'aquell tragic accident al Montseny ,crec,en que varen morir dues persones per deflagació de gas.Ho recordeu???.
El que passa es que quan passa una cosa la llei i vol possar remei pero despres tampoc o controla i més si no hi a un altre accident.
Si no t'ho demanem es una sort,crec Bitxitos que al camping on has d'anar si no t'han dit res es perque a ells tampoc els controlen o miren gaire,perdrien uns quants clients de segur,perque del camping que et parlo allí hi havien caravanes que no s'havien mogut en 20 anys.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

INSPECIO INSTAL·LACIO GAS fa 15 anys 6 mesos #19820

El certificat es necesari i obligat. jo al comprar la auto vaig insistir i el mateix concesionari amb la instalacio de fabrica i un instalador autoritzat , el van conseguir, ara que toca renovar vaig parlar amb repsol i per la revisio cap problema, pero la te que fer el servei oficial de la zona de residencia.
en tot cas es te que demanar al telefon de atencio general de repsol 901 100 100 i us facilitaran el telefon del servei oficial que us pertoca.

a10.

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 5 mesos #21397

SI NO VOLS PORTARLA A REPSOL ALGUNS CAMPINGS PASAN A FERLA.JO CREC QUE EL CERTIFICAT VAL LA PENA TENIRLO I AIXO ET MARCA LES REVISIONS OBLIGATORIES.SINO FOS AIXI NINGU FARIA MAI CAP REVISIO I EM EL GAS NO ES JUGA.

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 5 mesos #21805

Intentaré explicar el que diu la llei i el que s´ha de fer.
La llei no está feta pensant en els nostres elements d'acampada, si no que parla d'edificis habitats, tot i així ens hem de regir per aquesta llei que es la única que i ha, i la que fan servir els distribuidors de gas.
Las instalacións de gas han de tenir un certificat d'instalació expedit per un instalador autoritzat.
Tant mateix tenen que passar les revisions obligatóries, com la instalació de casa, cada quatre anys. Aquestas revisions, les ha de fer un instalador autoritzat i expedir el corresponen certificat.
Aixó es el que diu la llei, per tant, per solucionar els nostres problemas, només cal anar a qualsevol instalador de gas amb carnet IG2 i que ens faci les corresponents revisions i ens signi els certificats.
El problema el trobarem en que ells no están familiaritzats amb els nostres vehicles, i que la llei no en parla, a part si fan servir els seus coneixements i el que la llei diu sobre com han de ser les instalacions, ens les faríen canviar totalment, ja que les tuberíes i conexions que es fan servir en els nostres elements no son legals, segons la llei, en edificis habitats, per tant no saben que fer ni com fer-ho, i normalment diuen que no ho fan, o que no es cosa seva.
El que cal fer en aquets casos, es anar a qualsevol distribuidor de caravanes i, o bé que ells sen facin carrec de fer les revisions, o que ens diguin amb quin instalador treballen habitualment, i anar a veure a aquest instalador que ja sap de que va el tema i segurament ens ho fará.
Aquí no hi ha estranys, nomès amics als qui encara no coneixem.

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 4 mesos #22741

Todo esto, es si quieres utilizar bombonas de repsol o cepsa grandes de 13 kg, si utilizas las azules, no estás obligado por ley.
Saludos.

Re: Certificació instal·lació gas autocararavana fa 15 anys 4 mesos #22845

Todo esto, es si quieres utilizar bombonas de repsol o cepsa grandes de 13 kg, si utilizas las azules, no estás obligado por ley.
Saludos.

Realmente todo forma parte de la laguna legal que hay sobre nuestros elementos de acampada, simplemente no se mencionan y no están regulados.
Lo lógico sería que si lo estuvieran, dado el peligro que conlleva cualquier instalación de gas, hemos oído hablar de estufas de butano y otros aparatos que pierden gas y explotan, o asfixian a quién está alrededor, las juntas y tubos de goma se pasan y caducan con el tiempo y las tuberías de nuestros elementos sufren vibraciones y movimientos que podrían llegar a dañarlos exponiendonos a un serio peligro, por tanto todos los pequeños aparatos y electrodomésticos incluidos nuestros elementos, que utilicen cualquier tipo de gas y que pueda suponer un riesgo potencial, debería estar regulado. Esto no es tan fácil de hacer como de decir, así que se limitan a instalaciones fijas de gas natural y baterías de GLP incluyendo las bombonas de propano, por lo cual se exige el certificado cuando se compra el 1er envase, después ya no suele haber problemas para el cambio.
Aquí no hi ha estranys, nomès amics als qui encara no coneixem.

• Pàgina:
  • 1

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• Ripoll i Camprodon, la ruta del ferro +

Aquest cap de setmana hem aprofitat que no teníem els nens per fer la Ruta del ferro amb bicicleta i visitar els 3 monestirs de la contrada. El de Ripoll, Llegir més
  • Dinamarca +

Dinamarca, el nostre objectiu per aquest estiu 2009, és el més petit dels països escandinaus. Format per moltes illes, les més importants Sjaelland i Fyn, i per la península de Llegir més
  • Languedoc - Roussillon +

Inicialment quan ens vam començar a plantejar les vacances de Setmana Santa vam pensar en França; la nostra darrera experiència per terres gavatxes ens havia deixat molt bon record i Llegir més
  • Pirineu Gironí +

Malauradament, per aquestes dates el Pirineu presenta un aspecte pletòric i dic malauradament perquè tot es deu a l’absència de precipitacions que estem patim aquest hivern; això ha fet que Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12