• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Instal·lar bateries en caravana fa 19 anys 2 mesos #14032

Hola a tots/totes,

voldria instal·lar bateries a la meva caravana per tal de fer-la autònoma i no dependre de la connexió amb el cotxe o d'una presa de 220v.

La idea és que aquesta/es bateria/es es carregui/n quan vagi en ruta o estigui connectat a 220v, opcinalment també podria haver-hi la possibilitat de plaques solars o aerogenerador.

Els problemes són:
a.- la caravana té 18 anys i pertant dispossa d'una caixa de fusibles.
b.- no tinc ni idea de com hauria de ser la instal·lació ni les bateries necessàries.

He buscat per internet peró només he trobat temes sobre segones bateries per a habitacles d'autocaravanes.

Si algú em pogués ajudar li estaria molt agrait.

Bitxitos

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Instal·lar bateries en caravana fa 19 anys 2 mesos #14054

El fet de carregar la Batería de la cv desde el cotxe, es un tema un xic complicat. En primer lloc, hi ha el problema de la caiguda de tensió, per la que sería dificil carregar aquesta desde el vehicle. Tot i així, si no tinguesis aquesta caiguda de tensió, ahuríes de posar al cotxe algún sistema perque discriminés les bateríes tant a l'hora de carregar com a l'hora de utilitzarla, si no fos així i les pos-sesis en paral-lel et donaríen problemas, es un tema problemátic i complicat.
El més fácil es posar una batería a la cv, conectada amb paral-lel a l'entrada de 12v del cotxe, peró intercalant un conmutador que serveixi per seleccionar si vols treballar amb corrent del cotxe (en viatge) o corrent de la batería (en repós). Per carregarla, un carregador fixe de 220v que posarás en marxa quant interes-si, i opcionalment una placa solar, de les quals jo no t'en puc parlar (no m'he posat a investigar el tema). Jo la porto així, i encara no m'ha deixat mai tirat. La batería te que ser de les de "descarga profunda" si no m'equivoco, donen menys poténcia peró amb més durada.
Aquí no hi ha estranys, nomès amics als qui encara no coneixem.

Re: Instal·lar bateries en caravana fa 19 anys 2 mesos #14106

Gràcies garoppa per la teva resposta.

Quan deia de carregar la bateria de la caravana des del cotxe em referia a quan la portés enganxada amb el cotxe en marxa, aprofitant la línia que dóna llum a l'interior de la caravana. Segurament hauria d'instal·lar algún tipus de discriminador a qualsevol altre aparell per evitar problemes, i és aixó el que m'agradaria saber.

Bitxitos

Re: Instal·lar bateries en caravana fa 19 anys 2 mesos #14169

El problema es que una batería está carregada quant dona 13v i descarregada dona 12,25v, per tant, fa falta que arribin els 13v desde el cotxe a la batería per poderla carregar fins als 13v i aixó es molt complicat i dificil, el cablejat desde l'alternador fins a la batería de la cv sería massa gruixut per no perdre els 13v. Ara per ara tinc algunes ideies per provar, peró costan temps i diners, jo soc electricista i espero trobar la solució algún día, peró tampoc mi capfico, quant tingui temps faré calculs i proves, peró va per llarg.

Re: Instal·lar bateries en caravana fa 19 anys 2 mesos #14184

Nosaltres vam tenir una Eriba Touring, a la que fam fer instal.lar el que la casa Hymer n'anomena kit d'autonomia, que bàsicament és la segona bateria i la circuiteria necessària per tal que de forma intel.ligent es carregui del cotxe o del corrent elèctric del càmping, o subministri energia a la caravana, o no faci res de res (si estàvem enganxats al cotxe, però aturats).
No hi entenc ben gens, d'electricitat, però no sé si el nom del kit pot permetre trobar-ne algun esquema per Internet.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Instal·lar bateries en caravana fa 19 anys 2 mesos #14186

Preguntaré a Autosuministres aixó del Kit D'autonomía per saber que diuen, jo ja imagino el que pot ser, tinc varies possibilitats, peró preguntaré, i tinc que anar aviat, jo tinc una Hymer Eriba Living 560. ¿Son ells els que t´ho han montat Eva?

Re: Instal·lar bateries en caravana fa 19 anys 2 mesos #14187

Sí, ens ho van muntar a ASV.

És un kit que els alemanys anomenen Autark Paket.

El kit d'autonomia que vam instal.lar portava: carregador de bateria, bateria de gel de 50 Ah, i booster per tal d'activar automàticament la càrrega de la bateria si la caravana es connectava a l'electricitat o engegàvem el cotxe, i activar automàticament l'alimentació de la caravana a travès de la bateria auxiliar si estàvem en repòs i no connectats a l'electricitat.
El cost de tot plegat, ja sumada la ma d'obra, va ser de 1.068 EUR.

Pel que he vist per Google, l'Eriba Living també té un paquet d'aquest estil, amb una bateria de 80 Ah. Està en alemany, però aquí ho diu:
www.hymer.com/de/815_ausstattungen.html
És la frase "Elektro-Autark-Paket beinhaltet: Wohnraumbatterie Gel 80 Ah, 13-adriges Anschlusskabel, Ladeautomat für 230V, LED-Ladekontrollanzeige, Booster"
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Instal·lar bateries en caravana fa 19 anys 2 mesos #14191

Moltes gràcier per les repostes, peró la veritat és que busco una solució més econòmica.

A campingsalon hi he trobat un fil d'un campista que ho feia amb relés, si arriba prou corrent a la caravana des del cotxe carrega la bateria, si no arriba doncs només alimenta la nevera.

Ja m'ho miraré amb més detall i us ho comentaré.

Bitxitos

Re: Instal·lar bateries en caravana fa 19 anys 2 mesos #14193

Quan anavam amb caravana, el Ramón fa fer passar un cable de la bateria del cotxe al malater i li va conactar una "pinya" igual a la de la toma de corrent de la CV.
Va comprar una bateria i li va conectar un altre "pinya" aquesta igual a la de la "bola" del cotxe.
Com que cada día feia una pila de Km, mentre conduia el turisme conectave les pinyes i mentre se li carregava la bateria auxiliar.
Quan sortiam amb la AC y arrivabem a lloc, treia la 2 bateria del malater i la possaba al arcó i la conactava a la pinya (aixi només consumia de la batería auxiliar, no de la del motor del cotxe.
El endmá quan ens possabam en marxa repetia l'oparació: treia la bateria del arcó i la possaba al malater i mentre feiam la ruta del día es tornava a carregar.

Era una solucío sencilla pero que ens donava força autonomía.

Salutacions ¡¡¡
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Lisboa, Setmana Santa 2009 +

El divendres dia 03/04/09 a les 20 h. vaig a buscar l’auto al pàrquing de Montcada, mentre Maite prepara les maletes. Volem arribar fins a Saragossa però a l’alçada de Llegir més
  • Baviera, Selva Negra i Alsàcia +

Som dues families amb 4 nens ( 2 nenes de 6 anys, una nena de 4 anys i un nen de 2 anys), i anem amb 2 caravanes. Sortim el dissabte Llegir més
  • De tornada a Suïssa +

...Quedo boquiabierta por la grandiosidad del paisaje y por el hecho de poder estar aquí. El guía nos explica que el grosor del hielo en el punto central del glaciar Llegir més
  • Gorges del Tarn, la França en estat pur... +

...La població de Meyrueis és un poble encantador, amb el seu llarg i frondós passeig de plàtans a la vora d'un riuet d'aigua fresca. Als voltants del poble, hi ha Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12