• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Sistema estabilitzador fa 19 anys 4 mesos #12206

Bona nit a tots/es,

com ja vaig dir en el post de presentació un familiar ens ha regalat la seva caravana que ja no la feia servir. És una Bürstner City 530 TK o TS, no n'estic segur.

Ara mateix estic mirant els tràmits per legalitzar-la, doncs no està matriculada ni ha passat cap ITV, canviar-la de nom, reparar petits desperfectes, etc.

Però no sé que fer amb el sistema estabilitzador, la caravana està equipada amb ballestes (té uns 18 anys) i pel nostre cotxe (Nissan Almera Tino) ens han de col·locar una bola de coll de cigne. Davant d'això tinc dues opicions:

a.- Instal·lar-me a la bola un adaptador per les ballestes. Sistema més lent i potser engorrós de muntar, però pel que he sentit molt bo.
b.- Canviar el capçal de la llança per un de nou. Ràpid i fàcil de muntar, però molt més car.

Suposo que entre vosaltres hi haurà gent que ha fet servir els dos sistemes i agrairia poder coneixer les seves experiències i opinions sobre els dos sistemes.

Moltes gràcies per la vostra atenció, atentament.

Bitxitos

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Sistema estabilitzador fa 19 anys 4 mesos #12208

Hola bitxitos,

Estic dacord en el que comentas que el sistema de ballestes és molt bó, segur i fiable, peró recorda que també es molt engorros i lent a l'hora d'enganaxar la caravana al cotxe.

Jo en el teu lloc no en dubtaria ni un moment, canviaria el capçal per un de nou tipus Al-ko que son igual d'efectius i molt rapids per enganxar.

A més, si montes un adaptador a l'enganxall per les ballestes, esteticament queda una mica així així, però això ja es qüestió de gustos.

Sigui quin sigui, posis el quin posis, t'aconsello que en montis un per lo grossa que és la caravana.

Salut ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Sistema estabilitzador fa 19 anys 4 mesos #12209

Gràcies CIM.

Pel que fa al tema estètic no em preocupa, a qui no li agradi que no miri.

El que jo si miro és la seguretat primer i la butxaca després, m'explico:

Sé que tant un sistema com l'altre són segurs, donant algún puntet més a les ballestes. Ara, un adaptador pot costar entre 70 i 100 €, mentres que un capçal se'n va fins als 300.

Per la feina en muntar-ho, home, serà el primer cop que portir remolc, i si per guanyar un 30 ó 40 % més de seguretat m'he de passar 20 minuts muntant les ballestes me'ls passo. En canvi, si guanyo un 10 % de seguretat i he trigar 45 minuts... m'ho pensaria.

Re: Sistema estabilitzador fa 19 anys 4 mesos #12219

Nosaltres només hem fet servir els estabilitzadors d´ara...el que si que et puc dir és que ntre el alko (més conegut i corrent) i el MR3000 (espanyol, menys freqüent però més barat) , no hem notat la diferència a l´hora de conduïr.
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Pirineus +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Entre els núvols dels Alps +

Un petit accident el diumenge abans de sortir direcció Escòcia, va fer anul•lar les nostres desitjades vacances, i encara que el Ramon es va recuperar molt ràpidament vam haver de Llegir més
  • Albacete +

Destí: Albacete Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Le Tarn i l'Ariège +

Després d'un llarg parèntesi sense fer ruta amb l'autocaravana, ens venia molt de gust fer aquesta escapadeta. Quan ens vam començar a plantejar la sortida, teníem clar que seria a Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12