• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51537

Hola companys!
El mes passat vaig passar la ITV (de fa dos anys l'he de passar cada sis mesos:-( i l'home que em va posar l'enganxina em va explicar que, donat que la meva auto sempre ha estat una auto (no és cap furgo camperitzada per mi), podria demanar que em canviessin la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "autocaravana". Es veu que les autocaravanes que es venen ara, ja ho porten. Diu que a la fitxa tècnica, a dalt a l'esquerra hi ha de posar el codi "3200". Em va recomanar dues empreses (de Sevilla!) que fan aquesta gestió de canvi de classificació: Idiada i Inta.
La meva pregunta: algú ha fet aquest canvi? Algú l'ha fet amb alguna empresa catalana? Què val?
De passada, si algú em pot explicar la raó per la qual alguns hem de passar la ITV cada mig any, li estaria agraït. Em va semblar entendre que tenia a veure amb transformar furgos comercials ens campers, però no n'estic segur.
Moltes gràcies a tots/es!

Enric
@fotoenric

La Caseta Sobre Rodes, el nostre blog de sortides i viatges:
casetasobrerodes.blogspot.com

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Last edit: per enric72.

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51545

Hola Enric,

No puc ajudar-te amb el tema de l'empresa, tot i que diria que Idiada és una empresa d'aquí, hauria de ser fàcil trobar-la. En quant a la periodicitat de la ITV ve donada, precisament, pel codi d'homologació que teniu. Quan anàvem a la recerca d'autocaravanes era una de les coses en què ens fixàvem. Per sort, la nostra està homologada com autocaravana.

A veure si algú més pot ajudar-te.
Mercè & Cia.

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51546

Hola Enric, tu al igual que jo ens hem trobat aquest problema, la teva auto no se si es de segona má o nova, peró la meva, que es d'ocasió, quan la vaig comprar, el comercial me va explicar que antigament, crec que a partir del 2007, molta gent que comprava autocaravana, la matriculava com vehicle mixte adaptat a vivenda, per tal d'estaviar-se algún impost, que ara no recordo quin es.
Total que fins al canvi de nromativa d'ITV, els vehicles anaven passant cada any, fins ara que la passen cada sis mesos.
La raó es perqué está matriculada com a vehicle industrial i no turisme.
Jo estci intentant contactar amb una empresa d'aqui Catalunya, quan sapigui alguna cosa informare.

Salutacions i quilometres
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: enric72

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51563

Hola,
en espera de la resposta de Putxet, que deu ser la més fiable, jo he trobat aquesta instrucció del ministeri d'interior espanyol on tractaven diversos temes, entre ells:
la classificació numèrica dels nostres vehicles....
Estos límites de velocidad serían aplicables a las autocaravanas que circulen sin remolque, clasificadas en su tarjeta ITV con los siguientes códigos:
- 3148 (vehículo mixto vivienda)
- 3200 (autocaravana sin especificar de MMA menor o igual a 3.500 Kg.)
- 3248 (autocaravana vivienda de MMA menor o igual a 3.500 Kg.)
Las autocaravanas clasificadas con los códigos:
- 3300 (autocaravana sin especificar de MMA mayor de 3.500 Kg.)
- 3348 (autocaravana vivienda de MMA mayor de 3.500 Kg.)
- 2448 (furgón vivienda)

com la freqüència d'ITVs....

....se aplica la siguiente frecuencia de inspección a las autocaravanas y a los vehículos vivienda.
“Antigüedad:
- Hasta cuatro años: exento.
- De más de cuatro años: bienal
- De más de diez años: anual”

Trobareu la instrucció complerta aquí: docplayer.es/13874847-Ministerio-del-interior-asunto-autocar...ruccion-08-v-74.html

NOTA: ha plogut molt des del 2008, no sé si s'ha canviat el marc nromatiu, per això dic que doneu més vigència a allò que digui Putxet.

Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Last edit: per MarceCRN.

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51565

Exacte Marce, considerases turisme les que comencen per 32, es a dir 3200, 3248, aquestes ITV un cop l'any les classificades amb el 31, es a dir 3148, con es el meu cas, es un vehicle mixte, es a dir industrial, es a dir un camión, te collons el tema, aquestes ITV cada sis mesos i el mes importante restricció de velocitat de vehicle industrial, no de turisme, ojo aquí, que canvien una miqueta.
En quan contacti amb l'empresa d'homologacions comento alguna cosa, ja qué es una mica complicar poder parlar amb ells.
Salutacions a tots

Last edit: per Putxet.

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51566

Bona tarda copanys.

Avui he contactat amb una altra empresa d'hologacions de Sant Cugat, ja que de la primera que ho vaig intentar no me van dir res.

Doncs be avui mateix m'han contestat, us informo del més important el preu de l'homologació es de 140 euros + IVA i consisteix en realitzar el canvi de clasificació a autocaravana (3248), tot i que m'ha demanat que li envii la fitxa técnica per mail, per veure si es pot passar a turisme vivenda (1048), desconec si será millor.

Continuare informant, peró per si a algú li pot interessar deixor el link de web
apshomologaciones.com/

Salutacions i quilometres

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51568

Marce, la normativa ITVa canviat aquest any, s'han posat molt restrictius amb el tema aquest i tot el que no sigui turisme, passa la ITV cada sis mesos, i com dic la restricció de velocitat.

Exrmple practic i cert, la meva AC (3148), va passar ITV fa dos anys i me la van donar per un any, l' any passat ja me la van donar per sis mesos.

Amb classificacio 3200 o 3248, teóricamente ja hauria de ser anual i velocitats turisme.

Lo de les velocitats no ho dic per correr mes, ho dic perqué per carretera canvien i ens la poden fotre.

A part d'aquests canvis hi ha d'altres, peró encara no ho han fet a totes, volen conectar l'ordinador i mirar posibles falles dels sistemes de seguretat, etc..

Salutacions!!!!

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51569

Aquí mès o menys ho explica.

itv.com.es/itv-furgonetas

Salutacions

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51574

Hola!
interessant el web que anotes. A itv.com.es/cuando-hay-que-pasar-la-itv hi trobareu tot el ventalls de periodicitats de passar l'ITVs segons tipus de vehicles.
I tant de bo puguis fer el canvi, i passar les ITVs cada any. Veig que econòmicament en poc més d'un parell d'anys, ja has amortitzat el canvi. I si algun dia la vols vendre, suposo que serà més fàcil, més atractiva.

Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Last edit: per MarceCRN.

M'ho deixo estar!canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51579

Hola!
Per si us interessa, la gent de la botiga l'Alba hem van dir que Carran ( despatx d´enginyeria) , fan aquestes coses . Es seu teléfon : 934342700 , mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., Sr Xavier Casadevall 607497935

Els acabo de trucar i crec que m'ho deixo estar. M'han dit que per fer el canvi (suposant que pel tipus de vehicle es pugui) cal fer (o fer veure que es fa) un canvi d'algun element de l'interior de l'autocaravana, per exemple un armari. Això implica un projecte que s'ha de legalitzar i homologar, després cal portar-ho tot a l'ITV que fa el canvi de denominació. M'han dit que tot plegat pujaria uns 600-700 Euros!!!!!!! No em pensava que fos tan car! Amb aquest preu tinc per passar unes quantes ITV (encara que siguin dues a l'any:-)
Com ho veieu?

Last edit: per enric72.

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51584

Hola Enric.
Contacta amb els d'APS homologaciones, el que ho porta, un tal Albert, també es enginyer mécanic, i els hi expliques, si es una autocaravana, a mi m' ha demanat quatre fotos exteriors i alguna d'interior, foto de la fitxa técnica per davant i pel darrera i del permís de circulació i tot via mail, sense estudi ni res, clar, si es una camper aquí ja no ho se.
Avui li he enviat les fotos i una part del import, ja anire informant, el preu com vaig dir, en principi son 140+IVA.

Salutacions

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51585

Continuo informant sobre el tema, com he dit al post anterior, avui he enviat les fotos i la paga i senyal (100 euros), ja m'han contestat i m'han dit que segurament en un parell de dies tindre l'informe fet del canvi a autocaravana (3248), ITV anual i velocitat restringida a vehicle autocaravana, que crec que gracies a la PACA (Plataforma autocaravanas Autonoma ), es equiparable a turismes.

Continuare informant per a qui pugui interessar.

Salutacions
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: merce67, enric72

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51590

Bona notícia, doncs! Podries passar mail/mòbil de contacte?

Putxet va escriure: Continuo informant sobre el tema, com he dit al post anterior, avui he enviat les fotos i la paga i senyal (100 euros), ja m'han contestat i m'han dit que segurament en un parell de dies tindre l'informe fet del canvi a autocaravana (3248), ITV anual i velocitat restringida a vehicle autocaravana, que crec que gracies a la PACA (Plataforma autocaravanas Autonoma ), es equiparable a turismes.

Continuare informant per a qui pugui interessar.

Salutacions

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51591

Hola Enric.
Te paso telefon i mail.
Telefon: +34 626 66 98 05
Mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Jo ho he fet tot per mail i cap problema
Tan bon punt tingui l'informe ja us dire
Salutacions

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51595

www.autofacil.es/autocaravanas/2019/01/21/autocaravanas-podr...r-120-kmh/48383.html
Entra en vigor a partir del 29 de generar, recordatorio autocaravana, no vehicle mixte
Salutacions

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 10 mesos #51606

Bones companys!!!

Ja tinc l'informe, ara queda anar a l'ITV per tal de que modifiquin lq fitxa técnica del vehicle.

Continuare informant.

Salutacions
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: enric72

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 1 mes #51973

Bon dia companys.

Despres d'un temps inactiu per falta de temps, fa uns 15 dies, vaig poder anar a l'ITV per fer el canvi de classificació.
Doncs res, que ja torno a tenir l' autocaravana classificada com "autocaravana vivienda" i no com a vehicle mixte adaptable a vivienda.

Salutacions.
Josep Lluis
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: merce67

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 4 anys 1 mes #51977

Genial! A veure si la teva experiència pot ser de profit a algun company més!
Mercè & Cia.

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 3 anys 10 mesos #52062

Be, després de molt de temps, ahir vaig passar la primera ITV amb classificació 3248, es a dir, oficialment ja torno a ser autocaravana i he deixat de ser camionet, així que a partir d'ara la tinc que passar anualment i no semestralment

Salutacions a tots

canvis a la fitxa tècnica de "furgón vivienda" a "Autocaravana" fa 3 anys 10 mesos #52063

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1808
  • Gràcies rebudes: 46
El darrer cop al Novembre em van dir que havia de passar de nou als 6 mesos, i a la fitxa posa Autocaravana 3300.
Trucaré a veure si trec l'entrellat.

Entretant he trobat aquest article:
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Last edit: per nouespai.
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

L'últim al fòrum

Cercador

Alguns viatges

• Tots els colors del verd - Noruega 2008 +

Corria l'any 1976. Feia poc que s'havia fet la presentació del primer Volkswagen Golf, i la revista "Autopista", la més coneguda llavors a l'Estat Espanyol, va fer una prova de Llegir més
  • La costa de Portugal +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per veure el relat al seu bloc cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Escapada pel Ripollès +

El Ripollès és un bell racó del Pirineu on la muntanya, de mides raonables, comença a donar pas a valls amples i fèrtils, preàmbul de la rica plana osonenca... No Llegir més
  • Austria +

Salimos de Barcelona dirección Briançon en los Alpes Franceses. Aquí sólo pensábamos pasar la noche para salir al día siguiente hacia los Dolomitas Italianos, pero un gran error por mi Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12