Benvingut,
Convidat/da
|
|
Bona tarde companys.
Que us sembla si en aquest fil obert posem les webs per tal d'aconseguir els diferents distintius ambientals que fan falta a Europa, com poden ser el de França, Alemanya, Austria.... Crec que serviria d'ajuda per tots els companys que vulguina anara aquests paissos i desconeixen aquests fets i com aconseguir-los Salutacions Josep Lluis
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Kabretes
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Hola a tots
Per mi perfecte, no puc aportar res pero he llegit algo aqui: Important, no demaneu cap vinyeta a aquesta web, son nomes intermediaris i ho cobren a preu de "gasoil" je je je www.green-zones.eu/es.html Salut i Km! D'on no n'hi ha, no en pot rajar
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Putxet
|
|
La meva aportació:
França: www.vignette-critair.com/?q=obtenir-sa-vignette Alemanya: www.berlin.de/labo/mobilitae...shop.85047.php o www.distintivo-ecologico.es/e...ecologico.html A veure si algún company pot posar les de Suissa, Anglaterra, Austria... Gracies a tots |
|
FRANÇA
www.certificat-air.gouv.fr/ Aquesta es la web oficial i només cobren 4,5€ i son molt efectius ALEMANIA Tabe es pod obtenir parant a la primera TUV(la nostra ITV) presentar els papers i te la donen per uns 5€ Per mes informació de zones i països la aplicació green zones informació molt complerta pero com son intermediaris les vignettes les venen entre 25 i 30€ Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk |
|
Bon dia,
Per anar a Anglaterra, recordeu que també cal obtenir l'autorització per accedir a la zona LEZ. tfl.gov.uk/modes/driving/low-emission-zone Aquesta si que e´s ben entretinguda, però amb paciència s'aconsegueix. Bon dia! Salut, Kms i República!!!
|
|
Bon dia!
Jo, a la pràctica, només conec el cas alemany. Per visitar Alemanya al 2017 vaig voler aconseguir la certificació ambiental. Vaig contactar amb dues empreses certificadores alemanyes amb seu a CAT (DEKRA i TÜV): d'una encara estic esperant resposta ( quan vaig plantejar el tema, no sabien de què en parlàvem, van prendre nota i "ja el trucarem"); i de l'altre, em va atendre un senyor que em va dir, conegut l'any de l'autocaravana, que no podria circular pel país!!!!. Conclusió via internet vaig conèixer una manera de obtenir el certificat, en aquest cas en front l'administració berlinesa, i per 6€ en uns dies em va arribar l'enganxina per correu postal. Els detalls els vaig explicar en aquesta ressenya del bloc: www.autocaravana.cat/2018/01/visitar-alemanya-amb-letiqueta.html , per si algú vols saber els detalls. Una pregunta Kabretes, que és el LEZ? Crec que tard o d'hora visitaré ANG i podria interessar-me aquest tema en concret. Salut i encert! i gràcies!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
Bon dia Marce,
La zona LEZ és una zona que inclou Londres i tota la seva area metropolitana en la qual, els vehicles s'hi han de registrar per validar el nivell d'emissions i confirmar si hi poden circular. El que intenta evitar és que s'hi posin vehicles molt contaminants i en cas que sigui inevitables, aleshores toca passar per caixa. Agafa un perimetre bastnat important, crec que 40-50 kms ben bons, per tant encara que et quedis fora de Londres sigui en càmping o no, t'hi has de registrar. Com sempre els problemes els tenen els vehicles antics, i la veritat és que el registre és una mica ferragós, però cal fer-lo. El que no s'ha de confondre és amb la congestion tax, és a dir l'impost que es paga per accedir al centre de Londres i que aquesta es paga si o si, si hi vols circular. Per qualsevol dubte, aquí estem. Salut, Kms i República!!!
|
|
Bona nit companys.
Mirant per la xarxa he trobat informació interesant sobre distintius ambientals europeus, us deixo diferents enllaços, per poder anar mirant si hem de sortir: Belgica: www.lez-belgium.be/es.html Alemania: www.blaue-plakette.de/es.html Austria: www.umwelt-pickerl.at/es.html Dinamarca: www.ecosticker.dk/es.html Txequia: www.emisni-plaketa.cz/ I per fianlitzar us deixo aquest enllaç, que el trobo força interesant www.distintivo-ecologico.es/es/sobre-nosotros.html sembla ser que tard o d'hora serán obligats a tota Europa. Salutacions Josep Lluis
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: BIGMYCH
|
|
Hola,
molt bona aquesta entrada, Putxet, per tenir a mà quan vulguem sortir del país. Relacionat amb aquest tema, de manera tangencial això sí, recordo aquest article de l'ara.cat que va sortir a l'estiu on parlava de futur dels motors dièsel. Em va semblar interessant donat que la majoria de les autocaravanes porten aquesta mena de motors. Recordo que em vaig quedar amb un gust agredolç al llegir-lo: per una banda es destacava el fet que aquests motors tenen els dies comptats per raons mediambientals ( Noruega al 2025*) ... encara que el L'article: www.ara.cat/economia/diesel-contaminacio-aire-ambiental-frau...es_0_1651634992.html (* ja triguem en pujar a Cap Nord!) Salut i encert! I gràcies per l'entrada, Putxet.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per MarceCRN.
|
|
Gracies Marce, vaig veure bé fer aquesta entrada, básicament pel que diu, per si algún company vol sortir a Europa, que pugui veure si fa falta distintiu i on ho podria trobar.
Referent al article, posa també que ni els benzina podrán circular al 2025 per Noruega, pues ja podem correr per anar perque d'aqui uns anys no ens voldran. Salutacions!!! Josep Lluis
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: BIGMYCH
|