• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41174

• nouespai
  • Avatar de nouespai Autor del tema
  • Fora de línea
  • Professional
  • Professional
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1799
  • Gràcies rebudes: 46
Durant les vacances comentava amb en Piti sobre la obligatorietat o no de dur visible una placa quadrada amb franges blanques i vermelles si portem bicicletes al darrera de l'autocaravana.
Jo havia sentit que era obligatòria només a Itàlia.

Teniu informació sobre si és obligatori o no a tota l'UE?
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41176

Jo havia sentit que era obligatòria a altres països (entre els quals el nostre), variant l'homologació de la placa en qüestió segons el país: que si metàl.lica, que si amb un llum vermell, etc.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Last edit: per EvaV.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41179

Bé cal recordar que es obligatori porta placa a la majoria dels paisos donat que es un objecte sobresortint del vehicle tan si es amb autocaravana com amb caravana, com també comentar que no pot tapar cap llum ni la placa de matricula, la placa homologada a espanya es la metal·lica si si la que val un 30€ la de plastic fiamma no esta homologada si no recordo malament la sanció es de 200€
Opel Vivaro + Hobby 500 Kmfe

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41180

Ídem que Eva, en Alemanya no cal.
En Espanya és obligatori, però he vist sovint turismes amb portabicis de porto sense cap tipus de senyalització.
Adjunts:

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41181

El KArlos te raó hi ha molt de turisme que no el porta i recordo que aixó comporta sanció , també cal dir que estant estudiant el tema d'aquests portabicicletes com el de la foto per un manca de seguretat deixant nomes els que no porten trinxes es a dir es tipus fiamma.

També hi ha molts turismes que amb el portabicicletes tapen la placa de matricula i aixó encara es més greu amb la reforma del codi de circulació.

Last edit: per trenkakames.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41185

• nouespai
  • Avatar de nouespai Autor del tema
  • Fora de línea
  • Professional
  • Professional
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1799
  • Gràcies rebudes: 46
La veritat es que no l'hi trobo la utilitat, però compraré la placa. En el meu cas en tenir portó posterior el porta-bicis està a partir de quasi 2 mts d'alçada.

Dic que no li trobo utilitat per què el cas és que "si no arriba a ésser per la placa no veus les bicis del vehicle del davant" és que o vas molt cec i no hauries de conduir o es que et manquen ulleres.

És diferent en el cas d'objectes llargs...on podries no veure la punta.

Trobo que si algú s'apropa tant com per donar-se amb les bicis és que anava massa a prop.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Last edit: per nouespai.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41194

si no recordo malament, vaig llegir un fil de Acpasion, que la guardia civil volia multat una autocaravana que no portava la placa, pero el mes fort, es que no portava bicicletes i el portabicicles anava plegat. La guardia civil deia que tot el que sortís de la carrosaria tenia que anar senyalitzat.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41196

No es per fer la punyeta ningú pero es així el portabicicletes tot i anar plegat a de portar la placa perqué normalment sobresurt de la carroseria i a més es un accesori que es posa a posteriori es a dir no va amb el vehicle.
Tot i que sembli subrealiste es així jo per precaució quant he desortir de la terra tot i que no porti bicis, porto la placa.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41198

Efectivament hi ha la obligacio de portar-ho senyalitzat amb la placa, que te de ser metalica, no pot ser plastificada, a més si no ha canviat el tema, crec que els portabicicletes de caravanes i autocaravanes no estan homologades, quan es pasa la itv es tenen de treure, per tant quan els duiem penjats (els portabicicletes :woohoo: ) que sou uns mal pensats,tenen d'estar senyalitzats es portin o no les bicis.
El que pasa es que la poli normalment fa la vista grosa i no diu res.
De totes maneres jo el porto de plastic ( la placa eh)

Last edit: per Jofranc.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41200

Bona nit,
jo fins ara aplicava el Reglament General de Circulació del 2003 on ve a dir, resumidament que:
1. per un vehicle que trnasporta no només mercaderies, la càrrega pot sobresortir un màxim variable entre un 10% i un 15% de la longitud del vehicle. Aquí intervé un concepte interpretable, i jo interpreto que és un 15%. B-)
2. tota càrrega que sobresurti s’ha de senyalitzar amb la senyal V-20 (la xapa amb franges vermelles i blanques)
Si l’aplico al meu cas:
Autocaravana=6.650 m
15% de 6.65m= 1 m.
Les meves bicis poden sobresortir 1 m com a màxim i he de dur la xapa penjada.
De fet sempre la penjo, encara que porti el portabicis recollit i sense bicis. No fa nosa i impedeix o dificulta la visió des de fora per la finestreta inferior de les lliteres.
El reglament el trobareu en www.boe.es/boe_catalan/dias/2004/01/01/pdfs/A00183-00270.pdf (pdf de 2.6 MB), i l’article que ens interessa és el 15.
Salutacions,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41205

Jo vaig passar l'ITV amb el portabicicletes plegat i sense la placa i no em van dir res, suposo que és el cas del 15% que pot sobresortir, y a més és un objecte mòbil. tinc entès que si vas amb el portó obert del darrera en un turisme, no cal senyalitzar-lo, sempre que els llums i la matrícula siguin visibles.
Duia una placa metal·lica i la vaig perdre pel camí, ara duc una de plàstic ríguid (mes barata si la perds), no veig perquè ha de ser il·legal.
Aquest és un cas semblant al del suport del tendal que duiem al lateral de l'auto, alguns diuen que és il·legal a Espanya, de fet la lley diu que no pot sobresortir res pel lateral de la carrosseria. La meva auto va ser legalitzada per Industria amb suport incorporat.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41209

Bones, pel que fa al tendal lateral i segons el que diu el reglament ( art.15, punt 7) el tendal hauria de sobresortir més de 40 cm per haver d’abalisar-lo, i no acostuma a ser el cas. De fet a mi em sobresurten més els retrovisors que no el tendal.
Salutacions,
Marce
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Re: Senyalitzar transports de bicicletes fa 10 anys 4 mesos #41288

Nosaltres quan portem el portabicis plegat NO el portem senyalitzat. I de moment (tocarem fusta), ningú ens ha dit rés. Fins i tot aquest setembre he passat ITV amb portabicis inclòs i no m'han dit rés al respecta.
Quan ho portem amb la placa rígida és només quan portem les bicis i prou. ;-)

• Pàgina:
  • 1

Aniversaris

anioliver en 2 dies (27.01), Sabaterra en 4 dies (29.01), city490 en 5 dies (30.01), Damia i Carme en 9 dies (03.02), mire en 9 dies (03.02), BIGMYCH en 11 dies (05.02), clara en 11 dies (05.02), DAN en 12 dies (06.02), nouespai en 12 dies (06.02), raboga en 23 dies (17.02)

Alguns viatges

• Una aventura escocesa +

..ens movem cap a Falkirk Wheel. Un canal on hi ha un mecanisme hidràulic molt enginyós per a que les embarcacions puguen salvar un desnivell considerable. Ho fa a través Llegir més
  • Miravet +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Quatre parròquies osonenques +

...Tothom qui hagi passat per la Plana de Vic ha trepitjat algun punt o altre del municipi de Gurb, encara que no n’hagi vist el poble: els seus 2500 habitants Llegir més
  • Pirineus francesos +

El més ràpid per anar al Circ de Gavarnie és entrar per Viella o per Bielsa. Nosaltres volíem veure el Port de Puymorens, hi tenim bon record, així que vam Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.