• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31387

Hola,
Som nous en el mon de les AC i voldriem saber si es pot circular amb alguna llum encesa dins la AC. Ara que es fa fosc tan aviat els nens no s'hi veuen....
Si algú ens pot ajudar, ho agrairiem.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31388

Hola, enc.

No et puc dir si és permès o no, però nosaltres a estones hi anem (perquè les nenes berenen, sopen o el que sigui).
A veure si algú altre et pot treure de dubtes.

Salutacions,
Eva
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31389

Un plaer de gaudir de la vostra companyia, sigueu benvinguts.
No et puc ajudar perque mai m'havia fet aquest pregunta, però em sembla un tema molt interessant per això pujo el fil fins que algun dels companys, amb la sabiduria que els caracteritza ;-)ens ho pugui aclarir.
Enyorar el passat, és córrer rera el vent<br>

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31390

Benvinguts!!
No se si es o no legal, però de vegades tambe circulem amb la llum de l'habitacle encesa. Nosaltres quan ho fem, passem la cortina que separa la cabina de l'habitacle i així no molesta per conduïr.

Salutacions.
Salutacions

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31393

Enc sigueu benvinguts!!!
Nosaltres també ens hem fet la mateixa pregunta i quan hem necessitat encendre la llum ho hem fet. Jo m'he raonat a mi mateix que si els autocars porten llums de cortesia al vehicle en marxa, nosaltres que també la tenim al sostre també ho podem fer, i amb aquesta auto-convicció me he ‘quedat’ tranquil.

A veure que diuen altres companys

Salutacions :)

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31400

Doncs ..mira, jo tampoc t´ho ser dir....però també la porto encesa...
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31408

Moltes gràcies a tots:-P :-P

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31412

Benvingut Enc,nosaltres al portar els nens al darrera i ells fer la seva vida allí la porten sempre oberta i mai ens ha dit res al contrari,però de totes formes seria bo saber la legalitat que té.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31439

Jo recordo quan em vaig treure el carnet i a més sempre ho he sentit a dir és que està prohibit circular amb els llums interiors encesos exepte els vehicles de servei públic i d'emergències.
El fet que un autocar els porti ensesos és per que el codi, l'obliga a dur-los mentre porti passatge, en cas contrari els pot dur tancats.

Potser sí que sería interessant d'esbrinar-ho, doncs pel que veig alguns de vosaltres les porteu enceses i teòricament per viatjar, en un vehicle privat no són necessàries.

Salut :emoticon_wi
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31621

Ningú en sap res????? es que igual som tots uns il.legals:laugh: :laugh: .
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31623

Jo, la veritat, és que de nit no m'agrada conduir amb molta llum a l'habitacle, si de cas els nens porten encesos els punts de llums puntuals que els permet llegir algun llibre o comic, però no portem la llum principal. Més que res és pels reflexos que puguin "contaminar" la visió frontal o dels retrovisors.
Li he fet una lectura, en diagonal, al reglament del 2003 ( www.autoescuelasasociadas.org/ppal/legisla/circulacion.htm ) i només he vist alguna cosa que regula , molt de passada , la "vida" a l'interior d'un vehicle (allò dels DVD, GPS, auriculars i la resta) i no diu res de la llum de l'habitacle. Us copio l'article en qüestió:

"""..........ARTÍCULO 18. Otras obligaciones del conductor.

1. El conductor de un vehículo está obligado a mantener su propia libertad de movimientos, el campo necesario de visión y la atención permanente a la conducción, que garanticen su propia seguridad, la del resto de los ocupantes del vehículo y la de los demás usuarios de la vía. A estos efectos deberá cuidar especialmente de mantener la posición adecuada y que la mantengan el resto de los pasajeros, y la adecuada colocación de los objetos o animales transportados para que no haya interferencia entre el conductor y cualquiera de ellos (artículo 11.2 del texto articulado).

Se considera incompatible con la obligatoria atención permanente a la conducción, el uso por el conductor con el vehículo en movimiento de dispositivos tales como pantallas con acceso a internet, monitores de televisión y reproductores de vídeo o DVD. Se exceptúan, a estos efectos, el uso de monitores que, estando a la vista del conductor, su utilización sea necesaria para la visión de acceso o bajada de peatones o para la visión en vehículos con cámara de maniobras traseras, así como el dispositivo GPS.

2. Queda prohibido conducir utilizando cascos o auriculares conectados a aparatos receptores o reproductores de sonido, excepto durante la correspondiente enseñanza y la realización de las pruebas de aptitud en circuito abierto para la obtención del permiso de conducción de motocicletas de dos ruedas cuando así lo exija el Reglamento General de Conductores.

Se prohíbe la utilización durante la conducción de dispositivos de telefonía móvil y cualquier otro medio o sistema de comunicación, excepto cuando el desarrollo de la comunicación tenga lugar sin emplear las manos ni usar cascos, auriculares o instrumentos similares (artículo 11.3, párrafo segundo, del texto articulado).

Quedan exentos de dicha prohibición los agentes de la autoridad en el ejercicio de las funciones que tengan encomendadas (artículo 11.3, párrafo tercero del texto articulado).

3. Se prohíbe que en los vehículos se instalen mecanismos o sistemas, se lleven instrumentos o se acondicionen de forma encaminada a eludir la vigilancia de los agentes de tráfico, o que se emitan o hagan señales con dicha finalidad, así como la utilización de mecanismos de detección de radar.
........."""""

...y hasta aquí puedo leer :laugh:
Salutacions,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Re:llums per circular en ac fa 12 anys 2 mesos #31624

• nouespai
  • Fora de línea
  • Professional
  • Professional
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1799
  • Gràcies rebudes: 46
Nosaltres normalment portem les llums generals apagades doncs em reflecteixen en el vidre frontal.
Les petites les encenem quan cal.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

• Pàgina:
  • 1

Aniversaris

anioliver en 2 dies (27.01), Sabaterra en 4 dies (29.01), city490 en 5 dies (30.01), Damia i Carme en 9 dies (03.02), mire en 9 dies (03.02), BIGMYCH en 11 dies (05.02), clara en 11 dies (05.02), DAN en 12 dies (06.02), nouespai en 12 dies (06.02), raboga en 23 dies (17.02)

Alguns viatges

• Besalú, un cap de semana a l'Edat Mitjana +

L'èxit de la novel·la “El pont dels jueus”, de Martí Gironell, va despertar el meu interès pel poble en el qual es desenvolupa dita història, Besalú, així que vam decidir Llegir més
  • Vimbodí, Vallbona de les Monges i Verdú +

Si ens haguéssim de guanyar la vida organitzant viatges en autocaravana, ens moriríem de gana. Aquesta setmana teníem plans per anar cap al nord i hem anat cap el sud. Llegir més
  • Esqui de fondo i "La Corrida" a Puigreig +

El sábado día 21 nos levantamos tempranito, ¡nos íbamos a esquiar! A las 7 de la mañana habíamos quedado en la gasolinera de la C-58 y nos retrasamos 5 minutillos Llegir més
  • Midi Pyrenées +

Ja havia passat un mes des que vam tornar de les vacances i teníem l´auto una mica abandonada. Aprofitant que era la diada i que el cap de setmana era Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.