Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
Hola,
Com ja he dit en un eltre fil estem mirant autocaravanes. Vam estar a la fira i crec que tenim bastant clar les maques que en agraden. Pero tenim dubtes en el tipus, caputxina o integral. En la distribucio, menjador en L o clasic. Amb garatge o sense. Ara, normalment anem 4 perones, pero en pocs anys (2 o tres) serem 2, encara que, suposo, segons a on anem vindran els nostres fills. Els que teniu experiencia amb autocaravana, que opineu?. Moltes gracies. Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
hola Jordi, espero que els companys t´ajudin a trobar el que busques....jo el salt el faré quan els nanos no vinguin...per això ja tinc molt clar que no tindré lliteres.....penso que seria bó saber si tu les vols o si dormiran junts....perque será la base de la distribució.....
Jo prendré nota .... :mrgreen: Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
L'any passat vam anar al Canadà i vam llogar una autocaravana. Els nanos van dormir junts, doncs era una caputxina. Però tenin en compte que en poc temps ja no vindran amb nosaltres, tot i que esporadicament s'hi apuntaran. No se si és millor una caputxina, que em sembla que el llit és més comode, o una integral , que quan no vinguin, el llit es pot amagar i no tens un espai mort sobre la cabina.
Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)
|
|
crec que una de les coses que es té de tenir en compte es precisament
el manjador, gairebe t'aconsellaria que fos em L ja que el clasic quan vas en ruta els que tenen de seure aqui s'afarten de mirar per la finestre ja que el saient de l'altre canto de la taula tapa tot el parabrisa i no veuen res.Ara bé en el teu cas si dius que dintre de poc només sereu dos, a les hores potser tampoc te massa importancia i potser una altre cosa que ens tindiem de fixar es que tingui la corroseria larga o sigui que les rodes del derrera estiguin ven aprop del derrera, sino tart o dora em la carga totes penjan. potser si aneu solament dos també estaria be tenir un llit sempre parat, un manjador lliure i un bany complert,compruba que no estiguin les coses una sobre l'altre, vull dir que quan estas dintre no et dongui la sensacio de claustrofovia, ja que a l'hivern es el lloc on feras mes vida i tindras de compartir espai De totes formes tu mateix sap les tevas necesitats |
|
Si Jofranc, no ho he dit abans, però també tenim clar que volem un llit parat sempre, és a dir, el llit de la caputxina o el de la integral seria per als nanos.
Tens raó amb lo del manjador, no hi havia caigut. Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)
|
|
Nosaltres normalment anem dos, pero de tan en tan ve alguna de las mevas filles amb la seva parella. Els joves dormen al caputxino y nosaltres vam convertir el saló en U de derrare amb un llit fixe, amb somier de láminas i matalás (2,10 per 1,45 m). La taula del menjador sempre está montada. Cadascu pot aixacarse a l´hora que vulgui i sempre n´hi ha lloc per esmortzar.
:arrow: :arrow: :arrow: Se per experiencia que montar i desmontar llits fa molta mandra :!: :!: :!: i si la AC es integral i els fills dorment sobre la cabina no es poden arrancar motors fins que ells no s´han llevat. ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
Nosaltres tenim una caputxina amb lliteres la part lateral posterior de la AC , l'avantatge que tene es que hi ha una porta lateral i es pot convertir en un garatge per ficar 3 bicis o les tumbones i tot l'equipatge que bulguis.
Algunes begades a l'estiu ve el meu fill i la parella venen amb nosaltres , ells dormen a la caputxina i nosaltres al menjador, les lliteres son el gran portaequipatges. Segurament ens aniria millor tindre altre llit doble o les lliteres a la part posterior amb dues portes una a cada banda convertin-las en un garatge. lo de la caputxina la veritat es que es guanya molt espai, pero aumenta el consum. Avui per avui jo hem quedo amb la meva distribució, no hem queda un altre remei. Salut |
|
Uff! Aquestes coses són com el DNI...molt personals i intransferibles. Jo penso que és pot partir de dos situacions:
-A, comprar una AC per a 2 persones adultes i esporàdicament per a 4. -B, comprar una AC per a 4. Cas A: penso en una AC que tingui llit doble ( ja sigui en caputxina o integral) i lliteres posteriors convertibles en un gran arcó quan aneu només dos. Poden servir caputxines i integrals modestes en preu i llargària (< 7 m). Amb semi menjador (allò de que els seients de cabina s’incorporen a la taula), tal vegada amb un frigo mtitjà ja n’hi ha prou, i com l’ocupació per 4 és esporàdica no cal disposar de molts arcons o espai interior.... Cas B: penso en una gran AC, en llargària , sobre 7 m o més per allò de tenir espai vital per a 4 adults, frigo gros, dipòsits d’aigua generosos o duplicats. Em venen al cap les caputxines amb menjador complert i gran saló posterior en U , o aquelles AC amb lliteres que duran el dia la llitera inferior és un altre minimenjador. Ah!: valdria la pena que tingués doble planxer per a poder disposar d’arcons i encabir tot l’equipatge i andròmines de 4 adults. Un avantatge del plan B: quan noteu que us va gran la AC, perquè només aneu dos, es ven i es pot fer el canvi a una AC tipus A o inclús una perfilada per a 2-3 persones. Salutacions, Marce. |
|
Nosaltres, després de molt barrinar, per dos adults, nen de 5 anys i adolescent de 15, quasi estem decidits per una amb lliteres darrera, la inferior convertible en garatge, cuina i menjador en L, llit gran a dalt i xassis amb doble terra per ficar tot el que es pugui.
Altres opcions que valorem també és tot igual però amb cuina normal i un llit gran darrera, pensant en que dos poden dormir també junts i segurament sovint serem tres. El problema el veiem en que sovint serem tres perque no hi ha lloc per cinc ( 1 amic que s'afegeixi ), així que no ho tenim del tot decidit. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Nouespai pel que dius, crec estas parlan d'una caputxina de sis plaçes,
dues a les lliteres,dues al caputxino i dues al majador sempre que sigui convertible. En la sagona opcio es dona el mateix cas nomes varia el llit fixe que tambe te dues plaçes, es important lo del garatge ja que sempre s'omple de paquets per tot arreu. |
|
tenin en compte que es el nostre apartamentet, i per tant te de tenir gairebe tots els serveis per estar mitjanament bé, no esta malament tenir en compte que zona d'opercions de la mastressa de casa o sigui la cuina
tingui un escorraplats, els fogons potser em dos n'hi ha prou quan hi tens un tupì i una paella la resta quedan inservibles, encara que si i son doncs ja esta bé |
|
Potser la millor sol-lucio sigui la de la caputxina, amb llit de matrimoni fitxe darrera, i aixi tindre la taula del menjador (en L) sempre parada.
El que encara no tinc clar es lo del garatge Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)
|
|
Jo estic més en la linia del Marce, però faig un apunt: el dilema entre caputxina i integral, un cop has provat les dues, només té un condicionant: el preu. La integral és més còmode, més espaiosa, més agradable de conduïr, més segura, més ràpida, més maniobrable... El llit plegable és molt més còmode que el de la integral, i això que jo vinc d'una caputxina amb la mansarda més alta de la seva classe en aquell moment, la Knaus. Però el de la integral queda molt més baix i tens prou espai per, per alt que seguis, seure còmodament sense tocar el sostre i enfilar-te sense cap esforç. Plegar i desplegar el llit no porta més de 5 segons mal comptats.
La distribució cal escollir-la en funció de l'us habitual, mai en "per si de cas". Si no, correm el risc de sacrificar habitabilitat, comfort i economia per una o dues ocasions a l'any en que fariem servir les places addicionals. Si habitualment viatgeu quatre, que quatre persones puguin habitar-la amb comoditat, si si vol afegir algun satelit ja buscarem sol.lucions. Els nanos estan més còmodes en lliteres que en llits dobles, tenen més espai i més intimitat que sovint no valorem. Si ells viatgen a gust i dormen cada un en el seu llit és fàcil que vulguin venir més temps, tot i que això s'acaba i més aviat del que pensem i volem. Una integral de quatre places, amb menjador en L convertible en un llit auxiliar, cuina en L, lliteres transversals al darrera o llit de matrimoni segons la llargada que estiguem disposats a suportar, una dutxa espaiosa que no hagis de saltar per damunt la tassa del wàter, una bona reserva d'aigua neta i capacitat de grises proporcionada, doble planxer per guanyar espai i seguretat, frigo gran, una bona calefacció combinada amb un aïllament tèrmic de primeríssima qualitat... Els seients de cabina s'integren al menjador, i segons si tens o no butaca lateral hi poden fer tertúlia entre 6 i 8 persones còmodament asseguts. El doble planxer allibera arcons dels dipòsits d'aigua i ofereix un espai enorme per a portar embalums llargs i caixes de menjar, per tant la necessitat d'un garatge és molt discutible. El meu és petit, de l'amplada de la llitera transversal (80 cm.) i m'hi caben dues bicicletes, dues caixes de menjar, la taula, tres cadires, i infinitat d'estris que es poden inquibir en els racons (barbacoa, carbó, eines, sabates, escombres, etc.). Si viatgem quatre ja no puc dur les bicis (tampoc les podríem fer servir) però encara m'hi cap més menjar. És molt personal, Jordi, però si pots mira't una integral. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
Hola JordiJ.Nosaltres en aquests moments ,amb dos nens i dos adults,per nosaltres la caputxina es una bona opció.Amb un bon garaig,que no sigui convertible sino fixe(diuen ,garaig que si treus la llitera es molt gran,pero normalment,la llitera sempre esta montada,amb aixo vull dir snse lliteres.) on hi capiguen els esquis el menjar d'un mes de vacances dues motos si vols o tota la catxarreria que molts arroseguem tot l'any.Actualment i ha distribucions de caputxines que son molt similars a les integrals ,pero sense haver de desarmar mai res.Hem referiexo a que tenen el mejador amb l i que els seients del conductor i acompanyant s'integren al menjador.Amb el tema lliteres aquest any a la fira els nostres nanos ens varen dir que no en volien que volien continuar dormint junts i a la caputxina que es la seva cova secreta.
Ara bé,contra gustos no hi ha disputes.Jo només he probat la caputxina,no puc opinar de les altres amb massa propietat.Aquí et deixo la meva humil opinio. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
M'han dit que un dels problemes, a part del preu, que tenen les integrals es que estructuralment son bastant mes febles que les caputxines. Creieu que es cert?
|
|
nosaltres encara que anem en caputxina, tenim clar que si puguesim ens comprariem una integral. El motiu doncs que es mes clara mes espaiosa
i el devant tens una visio perfecta. Pero no per aixo tal i com ja hem dit deixa d'agradar-nos la que tenim i que per molts anys ens duri :mrgreen: Nosaltres no tenim garatge, tenim un portamotos incorporat de fabrica, que a mes de la moto també fa les funcions de portabicicletes i el "bombo" serveix de desembarras (coixins,mantes,sacs de dormir,lançols,anoracs per mandra de posar-los al armari,enfi un pilot de coses) tenin en compte que l'habitacle encara que tingui 6,5 mt, tal i com han dit mes amunt, si fas sortides largues acabes omplin-ho tot En quan a la resistencia no et put donar cap resposta perque ho desconec pero tingues en compte que tots aquets artilugis mes aviat son delicats i cal anar sempre en compte. Salut |
|
Hi ha una cosa molt important que no he dit en la meva exposició anterior, i no serà perquè no ha estat prou extensa :oops: : el que descric és només una preferència personal basada en la meva experiència, de cap manera pretén ser, com rellegit sembla, una tesi doctoral sobre l'autocaravana que en Jordi s'ha de comprar so pena de caure en l'heretgia més vil.
Els meus fills sempre han dormit millor separats que junts, a la caravana compartien llit de bon grat, però van estar molt contents quan a l'auto varen tenir un llit per a cada un. Això no vol dir, es clar, que tots els nanos prefereixin el mateix i potser seria bona cosa preguntals-hi. Jo no porto moto ni en portaré mai, per tant el gran garatge és per a mi innecessari. Els grans embalums van al doble terra i l'espai disponible, amb les dues lliteres parades, ens sobra per a tot el mejar d'un mes de quatre persones. I dic que ens sobra perquè encara tinc menjar per a 4 o 5 dies! I la taula, les cadires, les rampes per la cadira del Miquel... i espai per anara carregant regals i records que vulguis o no vas comprant. L'espai és molt important, però a vegades en fem una necessitat més aparent que real i acabem carregant molt més del que necessitem. Ara bé, si cal portar una o dues motos, esquís, l'escala per netejar el sostre de l'auto, la roda de recanvi, la gasolina per les motos, el trineu, els dotze rens, el periquito i el hamster... si, el garatge gran és indispensable. :D Ep, i que consti que excepte dues coses d'aquesta relació, totes les altres les he vist, no juntes es clar, en algun garatge gran d'autocaravana, com per exemple 2 parells d'esquís, botes i pals... per anar al desert marroquí! I ara més seriosament: qualsevol autocaravana és, estructuralment, tant resistent com una caixa d'ous. El fet que la cabina sigui o no la d'origen no li dona més resistència, potser fins i tot al contrari doncs l'assemblatge és més precari. L'unica autocaravana que he vist amb una H d'acer que en cas de tomb podria evitar que s'esclaflés com una capsa buida és la Knaus caputxina, però li criticaven que no es podia plegar el llit de la mansarda per facilitar el pas a la cabina i l'han tret. Però per norma general els autocaravanistes som prou prudents i hi ha molt pocs accidents. Seguim aixi! Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
Be, mes o menys anem tenint les coses mes clares.
Crec que ara el que ens toca es anar als concessionaris de les marques que ens agraden, i amb trnaquil-litat i els consells que ens aneu donant (dels quals estem molt agraïts) mirar-se be les autocravanes. Es una decisio de la qual em d'estar ben segurs, doncs es una inversio bastant gran i que en principi ens ha de durar bastant temps. Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)
|
|
Sabeu, si el concessionaris acustumen a deixar provar l'autocaravana que t'agrada, aixi com fan el concessionaris de turismes?
|
|
jo quan me vaig comprar la meva caputxina si que hem deixar probarla , aixo si com condicio imprecisdimble per comprarme.la, depen del concesionari fan i desfan pero normalment no possen moltes pegues. :mrgreen: :mrgreen:
|
|
|