|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
Señores creo que esto no es un Foro de Politica, esta muy bien que cada uno tenga su ideologia, pero creo que tendria que tenerse cuidado, porque a veces podeis herir a otra gente que no piensa como vosotros...
Este foro se creo por que os sentiais discriminados y mirados como bichos raros en Campingsalon, por favor no hagais que ahora parte de la gente que estamos aqui, nos pase lo mismo...! :mrgreen: Hay que respetar todas las opiniones, pero tengo la impresión que aqui para no tener enfrentamientos en estos temas, hay que mirar para otro sitio... Espero que por el bien comun, no se entren en depende que temas... Por que yo creo que a veces se os olvida que aqui estamos entrando gente de Toda España... Yo soy de Madrid y me siento orgullosa de serlo... Y quien me conoce me puede tachar de muchas cosas pero no de "Intolerante"... Espero que podamos encontrar entre todos un punto medio, para que nadie se pueda sentir mal... :mrgreen: SAluditos Que poco tiempo y cuantas cosas por hacer.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Josep María: sin entrar al fondo de tu reflexión (quizá porque yo soy de "allí" y ahora vivo "aquí"), se me ocurre un motivo básico para que exista una asociación que sea cuanto más de "allí" mejor. Y aun si pudiera ser de toda Europa, mejor..... pero de eso ya hablaremos en otro hilo.
Me explico: una de las razones de ser de la PACA es mejorar las condiciones en que las autocaravanas pueden aparcar-pernoctar. Evidentemente, para nosotros que este problema esté o no resuelto en Barcelona tiene un interés muy relativo (lo cual no quita para que luchemos por resolverlo, pensando en quienes nos visitan); tiene más interés que se resuelva en Catalunya (pensando también en nosotros, además de en quienes nos visitan) y tiene mucho interés que se resuelva en toda España (pensando en nosotros mismos, carape), porque en los países más cercanos (Francia, Italia, Alemania...) este problema no lo tenemos. De los destinos potenciales de un autocaravanista catalán, es "aquí" y "allí" donde peor lo tenemos... así que nos tendremos que asociar todos para resolverlo. En cuanto a los "sapos" que Evav, Cala y otros han tenido que tragarse, no son solo (y aun diria que en ningún caso son) por ser de "allí" o de "aquí". Son... ¿como lo diria?.... porque unos cuantos ¿individuos? de algunas ¿asociaciones? aun viven en el 19 de noviembre de 1.975.... pero eso no se lo están haciendo sufrir solo a los de "aquí", sino a todos los demás que no piensan como ellos (o sea, a los que sí piensan...) Y, por favor, que este úlitmo párrafo no se interprete como que yo opine o deje de opinar a favor de una u otra corriente política actual. Me refiero (y creo que se me entiende) a una determinada forma de hacer las cosas... a unos tipos que o estás con ellos (por sus c*j***s) o estás contra ellos.... |
|
|
Hola Quincho:
Totalmente de acuerdo contigo... :mrgreen: Saludos. Que poco tiempo y cuantas cosas por hacer.
|
|
|
Josep María l´ideia era estar en una organització forta a nivell de tota Espanya i que tingués una manera de treballar desentralitzada. L¨important creia jo era unir esforços, es a dir pots aconseguir més coses quan tens un major número de persones a darrera recolçan-te.
També et diré que depén de les persones concretes i no de les regions d´on es sigui. Torno a dir crec que la PACA ha fet i està fent coses bones per els autocaravanistes, si avuí hi han les àreas que hi han a Espanya (amb més o meys encert) moltes son gràcies a la PACA. Si per ho que sigui de moment no ha cuallat el tema a casa nostre ho que tindrem que fer es intentar reconduir-ho cap a un altre banda a veure que treiem en clar de tot aixó per millorar el tema del autocaravanisme a casa nostre. |
|
|
Estic d'acord amb tots vosaltres, i molt especialment amb el Quincho. Aquest home crec que té les idees clares i, molt important, sap exposar-les.
Ara bé, la afiliació a una gran entitat de caire estatal fa que els esforços es diversifiquin en excés. M'explico: una única junta directiva de caire estatal ha de vetllar per un gran nombre de socis i endegar i mantindre moltes actuacions en una territori molt gran. Això només és possible amb una organització de caire federal molt descentralitzada, que suposo que és el que volíeu fer els que ara heu plegat. Això, i disculpa Echobelly si sembla que entro en política, en aquest país en que vivim és molt difícil d'aconseguir i "a las pruebas me remito". Tanco parèntesi politic. L'altra via és la del associacionisme a nivell més local sota l'ampar d'una federació estatal. Uy, uy! El problema és quan algú es converteix en propietari d'una federació amb la finalitat d'avançar-se i evitar que en un futur arribés una autonomía que pugues posar en perill la sacrosanta unitat. Vale, ja ho deixo, disculpeu... Què ens queda? Doncs molta feina per fer, què voleu que us digui. A nivell individual es poden fer moltes coses si es té iniciativa, ganes... i temps! De suport de grans entitats no ens en faltarà, però no esperem que ens donin més que suport, la feina es fa al carrer i als despatxos. Però compte, és molt diferent presentar-se a un lloc i dir "soc fulanito, autocaravanista inquiet i cabrejat" que dir "soc fulanito, delegat del club xxx que té x.xxx socis inquiets i cabrejats". Això ho tenim a l'abast, no cal fundar res ni ficar-se en camises d'onze vares, però cal invertir-hi... això, iniciativa, etc. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
|
perdoneu la meva ignorancia, pero aquesta societat o associacio La PACA
va neixa em la finalitat d'arreglar el problema de les pernoctes i aparcaments? perque si es aixi penso que no s'arreglara mai, perque feta la fiena que més farem? Encara que tambe dieu que hi ha molts socis, pero tampoc entenc que tanta gent no faci la força necessaria per poder fer alguna cosa eficas Penso que com molt be dieu, aqui a Catalunya hi ha la sufucient força, economica i humana com per fer el que calgui Pero potser el problema més gros tal i com ha dit el Toni son els politics i el mon que l'envolta..sense anar mes lluny quan vaig sentir el Sr Cuevas que em un tò ironic i despectiu es ficaba els empresaris catalans a la boca i els empresaris van contestar que els in teresos em la resta del pais son tant grants que no valia la pena parlar-ne més, si aixo va passar a les grants esferes imagineu-vos una petita associacio. Deixan la politica a part, tal i com diu el Toni podem fer molt de soroll sense possar-nos a cap freginat. Joan |
|
|
No entrare en politica.Abans que res respecto totes les opinions,pero soc del parer que a vegades formar part d'una gran massa associada,que a voltes està acomodada, perque ja te la feina feta (la qual es cobrar els carnets de soci)no es una solució practica.Gran no vol dir que tinguin més ganes de treballar.Crec més en el que estem intentant alguns forers desde els nostres pobles.Ja se que l'unic problema no són les areas,pero si el que ens afecta més directament.Les multes també les recorre el Racc,les assegurances les pots buscar amb facilitat...etc
Es per aixo que crec ,que el nivell politic alt ,es de moment bastant inacsecible pel nostre col.lectiu,pero a nivells d'ajuntaments i consells comarcals potser es podria enfocar d'una altre manera.I aixo ho pot bellugar un palanganes com jo :roll: i com tu i com ella ...si,si,tots. Es una questio de poder-hi dedicar una mica de temps del cual anem escasos la majoria.Voler es poder.Sóm pocs pero ben par.ts. Es una sencilla i modesta opinio. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Mmmmm, Jepi, ho sento però no hi estic d'acord. Et posaré un exemple, fictici per descomptat, però que té un paralelisme en una altra comunitat autònoma:
En Jepi, un autocaravanista trempat i ben parit, de bon rotllo amb l'alcalde del seu poble aconsegueix que es faci una àrea per autocaravanes amb un bon lloc per aparcar i pernoctar. Tot fantàstic i es fa una inauguració multitudinària doncs en Jepi és tio popular i estimat que arrossega molta gent, com no podia ser d'una altra manera. Però, ai las! a pocs kms del poble hi ha un camping al propietari del qual no li fa cap gràcia que les autocaravanes no passin les nits al seu establiment pagant el corresponent impost revolucionari, i fa la pertinent queixa al'alcalde: que si ell paga una llicència fiscal, els impostos municipals, els empleats que té a sou, que està obligat a dur un registre i que, en definitiva, la llei prohibeix l'acampada fora de campings a tot l'estat. L'alcalde, que té bon rotllo amb el Jepi i amb la penya autocaravanista doncs li han muntat un festival que ha fet sortir el poble a tota la premsa comarcal, es veu en un dilema dificil i dona llargues a l'assumpte. El sr. propietari del camping pertany a una poderosa associació d'empresaris que tenen calés i bons advocats, i comencen a interposar demandes i recursos interpretant les lleis al seu interès. En Jepi no té advocats, no pot recórrer; l'alcalde veu el que li ve a sobre i pren la decisió més fàcil: tanca l'àrea, la converteix en un parc per a infants i prohibeix estacionar autocaravanes a tot el terme municipal. Els problemes se li han acabat. Quines són les claus d'aquest fracàs? básicament dues: la indefinició de les lleis autonòmiques i estatals en els àmbits d'acampada i estacionament de vehicles habitables, i la falta de suport legal i econòmic per enfrontar-se amb igualtat de condicions al empresari de camping. Jepi, perdona la extensió i la personalització, ja sé que l'exemple és agafat pels pèls però m'he permès una llicència literària per intentar fer-ho més entretingut i inteligible, però amb les degudes matitzacions el que he dit es pot aplicar en tots els casos. Si no s'actua primer en l'àmbit de les lleis i amb un recolzament fort i preparat, totes les àrees obertes se'n poden anar en orris en quatre dies. Ja hi ha precedents. Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis) |
|
|
Crec entendre el que ens diu l'amic Quincho i que d'altres i mostreu suport, però com diu en Jepi, "de voltes", lluitar mitjançant un sol estament, plataforma, sindicat, digue-li com millor os agradi, dúu al totalitarisme, no tot-hom és sent representat i comencen les discordies, que sembla és el que ara mateix passa.
Perque tenim mes d'un sindicat, mes d'un partit polìtic, mes d'una ONG, etc? Doncs perque des de la diversitat, molts cops s'aconsegueix arribar a punts molt mes ponderats per a totes les parts afectades, tant les que reclamen, com les administracions involucrades, que no ho oblidem tenem la darrera paraula. Direu que dividir segurament no és positiu, doncs jo crec que molts cops si que ho és, perque finalment per arribar a la mateixa fita no toca mes que acostar posicions, totes bandes i no que cedeixin sempre els mateixos, el que provoca malestar i desunio. Aleshores, no crec que fos mala idea crear una plataforma des d'aqui estan, no te perque ser l'enemic públic de la famosa PACA, però potser cal que s'adonin els seus responsables que no hi son sols en aquest cami, que això de mirar-se el melic, no pot seguir i aquestes postures dictatorials que algú de vosaltres cita, sgurament s'acabarien. Fixeu-vos que en cap moment parlo de política, ni si és millor ser d'aci o d'alla, nomès d'engegar una plataforma des d'aqui i estic segur que si s'arriba a assolir alguns éxits aqui a casa, l'acostament serà inevitable. Be al menys aquest és el meu parer, imperfecte segurament, però respectuos amb tothom Enyorar el passat, és córrer rera el vent<br>
|
|
|
Buenos dias a todos:
Respetando todas las opiniones y no entrando en Politica que no es lo mio... Pienso que si hacemos una plataforma desde Catalunya solucionaremos los posibles problemas que puedan surgir en esta zona... Si este es el gran "Reto" para la mayoria, tendreis casí ganada esta batalla. Pero yo me he comprado la AC para viajar no se vosotros, y pienso que se deberia solucionar el problema a nivel global, por que de nada servira tener un pequeño oasis aqui, por que cuando queramos movernos fuera de esta zona, seguiremos dandonos de bruces con el mismo problema. En fin sigo viendo demasiadas lagunas en este tema, supongo que si hay que asociarse " Para solucionar esta problematica" tendria que tener muy clará que la implicación será real y que tendra sus frutos, aún así creo que será como poner un pequeño parche para tapar un gran pinchazo... Saluditos a todos. :mrgreen: Que poco tiempo y cuantas cosas por hacer.
|
|
|
Segurament no m'explicat prou be, si és crea una plataforma aqui, con be diu l'echobelly, els resultats a casa nostra segurament seràn ràpids i prou satisfactoris i a partir de llavors, no crec que sigui molt dificil rebre suport per part de gent que segurament no és prou feliç a la PACA encara que no sigui d'aqui i ampliar l'horitzo.
Si no tinc mal entes la PACA va neixer en un ámbit territorial delimitat a Asturies i posteriorment va creixer fins arribar al ámbit actual, perque no pot passar el mateix des d'aqui estant. Estic plenament convençut que no és bo l'existencia de nomes una plataforma, asociaciò o com és vulgui dir, crec de debo que si la PACA se sent presionada per un altre grup que aconsegueix bons resultats, tindrà que entrar al joc de la negociació i deixar-se de dictadures i totalitarismes. Evidentment això no s'aconseguirà en cuatre dies, parlo d'una tasca que duri en el temps i que cada dia creixi en nombre d'afiliats i per tant en àmbit territorial. Enyorar el passat, és córrer rera el vent<br>
|
|
|
Quan a casa i a fora i ha problemes,jo intento resoldre primer els de casa.Perque?
Doncs perque es la gent amb qui més hauré de conviure,portare el dia a dia arreglat,més tart intentare solucionar el de fora perque també m'inconveix,pero no tant. aixó portat al tema de areas i altres problemes del campisme significa,que jo he anat a Asturies un lloc on no he utilitzat cap camping per pernoctar i enlloc m'han possat trabes per aparcar i pernoctar.Aquí si t'acostes a la costa Brava en plena temporada veuras quins problemes tindras i no tant en plena temporada doncs a quasibé tot arreu han possat vallas de 2 m per que no entrem als parkings.Majoritariament jo disfruto de l'auto tot l'any i volto els caps de setmana per Catalunya.A mi personalment m'agradaria que aixo estigues resolt a casa meva,despres ja m'ocupare de que tots els nostres veins ,que segurament ja estaran lluitant per lo mateix ,ajuntin les seves forces i les nostres per fer pinya.Abans d'arreglar lo nostre no podem solucionar lo del vei.Es una opinio,que segurament quan et trobis a l'estartit amb l'auto i et facin fora del poble i no et donin cap més alternativa que anar a un camping (i tu nomes vols visitar el poble)canviaras d'opinio. Ostres Toni ,m'encantaria ser de veritat el protagonista d'aquesta historia tan bonica que ens has explicat, =)) :mrgreen: pero malauradament jo no soc un heroi Una abraçada a tots salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Ahora entiendo por que nunca he pertenecido a ninguna Asociación... y es por que discrepo con todo el mundo... jajaj "Soy inconformista por Naturaleza".
En fin, seguire pensando que lo mejor sería que nos encontrasemos agusto en nuestra zona y en la del vecino, y si me apuras hasta en Marte... jajaj Yo quiero la Utopia completa, Conrad siempre me dice que soy una soñadora, y yo le contesto que no tengo prisa, que cuanta mas gente Soñadora exista en este mundo, mas sencillo será cambiarlo! Bueno chicos me considero una ciudadana del mundo y en este momento estoy viviendo en Barcelona, una ciudad realmente preciosa, en la cual me encuentro como en casa, pero yo no quiero limitarme ni ponerme fronteras, como diria Peter Pan "Hasta el infinito y mas allá" Que tengais un buen dia. Que poco tiempo y cuantas cosas por hacer.
|
|
|
Echobelly,eso no lo decia peter Pan lo decia( Buster lan year) o quelcom aixi,personatge de Toys.
M'encanta que el món estigui ple de somiadors,ara se que no estem sols(com deia en lennon,pero ser somiador vol dir que cada un de nosaltres el pot tenir diferent i aixo complica les coses)No es tan facil dir jo no vull que hi hagi fam al mon i despres no fe res per la causa,no donar el teu minim 0,7 per cent dels ingresos,no col.laborar amb una ong,no apadrinar un nen..etc .pero amb aixo que estem fent ,resolem la fam a l'Africa,potser si,pero no arreglem la gent d'aqui que no pot arrivar al cap de mes amb 300 euros de paga de jubilat.No ho podem arreglar tot,nosaltres hem de ser part de la solucio. Jo no puc resoldre amb eficacia un problema a Caceres doncs la distancia i les prioritats segur que seran diferents.Val mes que els de Caceres es resolguin el problema a casa seva sense prioritzar si es més important el de Bilbao,on allí ja hi haurà gent que estara resovent aquell problema.Si el de Bilbao necesita ajuda per resoldre'l,que ens cridi que farem els posibles per solucionar-ho,de tot cor l'ajudarem,pero sense abandonar el nostre problema que es que viurem a diari, Es un plaer debatre amb tu loli,ens entendrem o no pero sempre restara per sobre de tot una bona amistat que va neixer a Puigcerdà. Una abraçada Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Totalmente de acuerdo amigo Jepi, creo que podemos tener muchisimas diferencias que nos podrian separar pero tenemos una que nos une, y es que somos amigos, y a un buen amigo le puedes decir todo...!
Cada uno encuentra un punto de apoyo para seguir adelante, uno apadrina un niño, otro ayuda en Ongs, y otro simplemente se preocupa por el que tiene mas cerca, cada uno intenta aportar su granito de arena. Simplemente soy un espiritu libre, y nunca me han gustado poner fronteras de ningun tipo... Por eso me revelo! Odio la burocracia y la palabreria, creo que si hiciesemos las cosas en vez de hablarlas tanto, todo seria mas sencillo. En fin que te voy a decir, que tengo ganas de verte, y hablar de este tema y de cien mil mas, delante de una buena taza de chocolate (ya sabes que a mi el cafe no me gusta... jaja) Besitos Que poco tiempo y cuantas cosas por hacer.
|
|
|
Les meves paraules van ésser......"Per qué sempre hem d'anar a fer coses allà on no ens demanen ? Per qué hem d'anar a oferir-nos on en general no ens volen ? En aquest cas concret, no podem articular aquí una associació forta ? Sempre em de mirar al sudoest o al sud ? Ells son veins, i amb els veins, sovint nomès i adéu.... Loli, no veig on t'has pogut sentir ferida per les meves paraules, 8O doncs era la meva resposta a Evav on deia que sovint ens miren malament només pel lloc d'on anem ( ella ho deia en referència a la PACA). No crec que vivint aquí puguis negar que es cert en molts aspectes del dia a dia. Evidentment, no tothom ho fa. No he vist que a ningú se li hagi dit res pel fet d'esser d'un lloc en concret ni d'escriure com vulgui fer-ho, i fins ara tothom ha respectat totes les opinions i ha parlat del que li ha semblat bé, i per la meva part vull que segueixi així. Segur que ho he entés malament, doncs entenc que dius que com es un fòrum on poden entrar, com dius "de Toda España" no podem parlar del que creiem convenient, i aixó no serà així, doncs parlarem, amb respecte, del que vulguem malgrat a algú pugui no agradar-li. Si en un fòrum no m'hi sento a gust, per la raó que sigui, no hi entro. Loli per últim, a Barcelona, Madrid, París i Melbourne segur que hi ha gent fantàstica, doncs el haver nascut en un lloc només es fruit de la casualitat. Respecte a la resposta de Quincho, jo estic d'acord, com no, en que una associació àmplia és molt millor, però a mí m'agrada més una federació d'entitats, ( i si és europea millor, més força tindrà ) que puguin unir-se quan calgui per defensar determinats interessos estiguin on estiguin. Una entitat potent, federada amb altres, hauría de poder defensar de la mateixa forma un problema que hi hagi a Le Perthus o a Puigcerdà, a Lyon o a Múrcia, però sempre sempre sembla que només podem mirar en una direcció, que si mirem cap a altres llocs ja som els dolents de la pel·licula.
Loli, si algún dia tinc una AC, també serà per viatjar per tot arreu. Però em sembla, disculpa si no t'interpreto bé, que quan parles de problema global vols dir d'un problema a l'Estat Espanyol. Si el problema fós realment global s'hauría de resoldre com a mínim a Brusel.les, si parlem d'Europa. A mí em serà exactament igual viatjar al Perigord, a la Toscana o a Roncesvalles, allà on trobi uns bons serveis i uns bons preus, allà anirem. I allà on no ens deixin parar, encara que sigui a Palamós, no m'hi veuran. Salut, Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
Buenos dias:
Vamos a ver Nouespai, todo lo que he escrito es fruto de lo que he sentido desde que llevo entrando a este foro, al igual que tu estoy en todo mi derecho a expresar mi opinion, dentro del respeto y el cariño que tengo a mucha gente de este foro. Tu tienes unas ideas que yo no comparto en absoluto, no entro a valorar si son malas o buenas, simplemente no las comparto. Tendria que entrar en materia (y sinceramente a buen entendedor pocas palabras bastan) no creo que sea aqui el lugar para exponerlas, si tengo la oportunidad de hablarlo personalmente contigo y tu quieres no tendré ningun problema en dialogar. Pienso que todo es mejorable en esta vida, seas de BArcelona de Paris o de donde sea... Pero siento decirte que a veces tu manera de expresarte me parece demasiado evidente, (no entro a valorarla)... Saludos. Que poco tiempo y cuantas cosas por hacer.
|
|
|
Jepi, ja et faré veure la pel.licula a la propera quedada :D BUZZ LIGHTYEAR Nouespai i Echobelly, La desgracia dels forums és que la gent no sabem amb quin sentit es diuen les coses i el receptor les pot malinterpretar. Potser si que aquí som tots una mica políticament correctes, però crec que aquesta és la gracia de que vagi bé. De vegades hi ha comentaris que potser no compartim o fins i tot ens poden treure de pollaguera i més d'un cop jo mateixa he estat a punt de respondre alguna fresca, però després m'ho he rellegit i he preferit no fer-ho. I no perquè no ho sentís, sino per no provocar un malestar a qui respongués. Quan un parla cara a cara pot argumentar una primera exposició, però aquí les coses es deixen anar sense poder donar una explicació. Quan vaig llegir el fil encetat per l'EvaV, vaig pensar, "que encara havien durat massa, que encara hi ha força gent que pel sol fet de ser català et mira diferent". I ho sento així. Tothom va anar donant la seva opinió i va arribar la de l'Echobelly i en Quincho i vaig pensar: "ho diuen perque ells viuen aquí i coneixen la realitat catalana, però n'hi ha molts que creuen que som uns catalanes separatistas, que hi farem...". I llegint aquests últims missatges penso que sóc catalana i em sento catalana i que potser per entendre aquest sentiment s'ha de ser també català. P.D.: Que ningú es molesti, que sóc una catalana una mica espanyola Els meus avis, valencians i aragonesos Els meus sogres, gallecs i andalusos La meva cunyada viu a Extremadura Uns tiets viuen a Eivissa i d'altres al Pais Basc A Madrid també hi tinc arrels. |
|
|
Buuuf, cuánto se ha escrito en este hilo desde el otro día.... y, no sé por qué, pero de alguna parte me siento responsable....
Bueno, vamos por partes. Primero, lo casi último: una reflexión de Nouespai: “I allà on no ens deixin parar, encara que sigui a Palamós, no m'hi veuran”. No, no, no. Precisamente, allá donde no nos dejen parar es donde tenemos que ir. Si no vamos, ¿cuándo nos dejarán parar? Yo, desde luego, no pienso cambiar mis planes de viaje por las decisiones ajenas, ni que sean las de un alcalde con vara de mando, si pienso que esas decisiones no son legítimas. Y aun voy más allá: estoy convencido de que muchos problemas del autocaravanismo se acabarán resolviendo, mal que nos pese, por la vía judicial, por el recurso, no por evitar la multa. Segundo, otra reflexión, esta de Echobelly: “Respetando todas las opiniones y no entrando en Politica que no es lo mio”. Tiene a veces uno la sensación de que la política es mala; aun más, no es difícil encontrar, en este u otros foros, opiniones descalificadoras de la política en general, y de los políticos en particular (habitualmente, acompañados de la palabra “vividores”. Con lo elegante que queda decir, por ejemplo, logreros....). Tiene uno ya edad suficiente como para observar que en mi vida he atravesado dos etapas: una en la que este pais estaba administrado por unos militares, con un general gallego bajito al frente; otra, en que lo han administrado los polítcos. A mí me gusta más la etapa de los políticos, que la de los militares (¡qué le vamos a hacer, es que soy así de raro!). Y lo que estamos haciendo en este foro (discutir civilizadamente cómo resolver un problema, aportando cada uno su punto de vista que, normalmente, no es unánime –es que el gallego aquel que ganaba los referendos con el 101% de los votos, ya murió) es, precisamente, política. ¿Qué tiene de malo? ¿Hay forma mejor de atacar un problema? Y que largo me está saliendo el tocho. Mejor envío esta parte, y luego sigo con la “miga” |
|
|
Seguimos.
Sobre sensibilidades, ofensas y otras zarandajas. Tengo casi 46 años (me faltan 12 días.... ya admito felicitaciones), de los cuales he vivido, grosso modo, 9 en Castilla, 22 en Aragón y 15 en Catalunya. Y, gracias a haber vivido aquí y alla, he aprendido, entre otras (pocas) cosas, una. Cuando Josep María dice: “Per qué sempre hem d'anar a fer coses allà on no ens demanen ?”, o cuando dice “Ells son veins, i amb els veins, sovint nomès i adéu”, no está diciendo nada que tenga por qué levantar la susceptibilidad de nadie (empezando por mí y terminando por Echobelly). Es más, si sus palabras despiertan esta susceptibilidad, él es el primero que no lo entiende. Y sin embargo, la provocan. ¿Por qué? Por una cuestión que hemos aprendido todos en un momento de nuestra vida, en un momento tan básico (yo diría que antes de los 8 años) que ahora es como un “programa operativo” de nuestras neuronas: quién es el “nosaltres” y quién son los “ells” en esas frases. Yo sé que cuando han sido escritas, los sujetos de las frases son unos; cuando son leídas, son otros. En otras palabras: cuando Josep María habla de “nosaltres”, no se refiere a los mismos “nosotros” que cuando lo digo yo. Y la diferencia no es sólo idiomática (que también...), sino conceptual. Si alguien ha ido a ver la película “El viento que mueve la cebada”, lo verá enseguida: la diferencia entre el “nosotros irlandeses” y “vosotros ingleses” está clara. Luego, resulta que hay otra diferencia, entre “nosotros, pobres” y “vosotros, ricos”, que es la que verdaderamente cuenta.... Pero me estoy yendo de lo que quería decir: en realidad, Nouespai y Echobelly han estado diciendo todo el rato lo mismo; lo que cambia es quién es el sujeto de la frase. Y ahora termino, creo, en la siguiente etapa..... |
|