Benvingut,
Convidat/da
|
|
Algú coneix si hi ha alguna escletxa per sortir-se'n d'haver-lo de pagar per la especial condició de vehicle que són les autocaravanes?
Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
És que segons la documentació que t'envien, d'especials res... classificació M1, com tots. |
|
Pel poc ús que tenen aquests vehicles hauria d'ésser un preu diferent. Igual que passa amb els cotxes històrics.
No és normal que una autocaravana pagui el mateix que una furgoneta gran de repartiment de mercaderies que fa un munt de quilòmetres a diari. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Jo he pagat 159,68 € perquè
" No es disposa de les emissions oficials per aquest vehícle i s'han calculat en funció del tipus de combustible i de la categoria". Em xifren les emissions en 294,257 g/km. ????? El més sorprenent es que en aquest càlcul el més pesa es la "Massa en ordre de marxa ", 3087 kg , cosa que deu ser molt similar en totes les autocaravanes. Algú s'ha trobat amb xifres similars ? |
|
Ara no tinc els fulls aquí però he pagat quasi 170€, i l'any que ve serà pitjor.
He fet un recurs a l'Agència Tributària que segur que no estimaran. He parlat amb l'oficina del Síndic de Greuges i li he explicat la situació, que no és única. Li he dit que... "Ens trobem que de les autocaravanes, pel tipus de vehicles que són, no se’n fa un ús diari o intensiu sinó que fan un número de quilòmetres molt reduït al cap de l'any i per tant les seves emissions REALS no tenen res a veure amb les que faria un vehicle de repartiment industrial que portés el mateix xassís i motor. És un cas similar als cotxes històrics que n’estan exempts de pagar l’impost per la seva tipologia de vehicle. A altres països europeus les autocaravanes, per aquesta raó, paguen una taxa fixa i molt més reduïda. Per altre part, totes les autocaravanes procedeixen de vehicles industrials transformats i si aquests no tributen per CO2 les autocaravanes tampoc ho haurien de fer...." M'ha dit que si no em responen o no ho fan de forma positiva que em torni a posar en contacte. Potser fora bo que féssim alguna cosa. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Gràcies per la resposta.
No sé que s'hi pot fer. Consultar la Federació de Càmping i Caravaning, o la Unió Caravanista de Catalunya ???? |
|
Potser en tenen informació.
El gremi de fabricants Gremcar o l'associació de fabricants Aseicar també haurien de fer pinya Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|