Benvingut,
Convidat/da
|
|
Bones
Se'ns encen una llumeta de la centraleta i no sabem ben bé que pot ser. El dibuix es el de la bateria de cabina, però l'AC és nova de finals d'agost i no creiem que s'hagi esgotat tan rapidament. A més, bastantes de les vegades que hem sortit ha estat a càmping i hem endollat. Algú sabria quin es el problema? Moltes gràcies! Enviat des del meu RNE-L21 usant Tapatalk |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Bon dia , miquelarmen.
No sé si podré ajudar-te, d'entrada perquè en temes elèctrics no tinc gaire formació. Només puc parlar de la meva experiència amb incidències de bateries de la meva autocaravana, ja sigui amb la bateria del vehicle o la del habitacle. Som-hi: - quan no he mogut l'autocaravana durant setmanes sovint em trobava descarregada la bateria del vehicle. - la durada esperada de les bateries, segons els fabricants, mai s'han complert; sempre he vist que són menors. Vull dir que allò que havia de durar 4 anys, es queda en 2, per exemple. - amb la bateria de l'habitacle sempre he tingut més motius perquè es descarregui involuntàriament pel fet que si no vigilo puc deixar-me alguna llum encesa ( un armari, la de la dutxa, la llum exterior, etc.). La solució: quan no sortim, desconnecto la instal·lació de l'habitacle amb un interruptor general que tinc a la centraleta. I per acabar: sempre pots dur-la al concessionari (sospito que l'autocaravana està en període de garantia) i que revisin la bateria/instal·lació elèctrica, per si cal fer alguna cosa. Salut i encert! I sort! I ja explicaràs com ha anat.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: miquelarmen
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Bon día a tothom.
Veig a la esquerra 4 indicadors i a sota 4 interruptors (o pulsadors), penso que s´encen el que tens seleccionat, prova a pulsar per exemple el de la batería del habitacle o un altre a veure que fa. A vegades fa falta apagar del tot el panel i tornar a començar perque mesuri bé Salut i Km D'on no n'hi ha, no en pot rajar
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: miquelarmen
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Gràcies MarceCRN. Acabarà al concessionari, però el problema es que desde que la tenim (24 agost d'aquest any) fins avui, ha estat més dies al concessionari per coses que no funcionen (canvi d'injectors del motor inclòs) i la auto es nova de trinca.
Esperem que sigui una tonteria d'algun cable i ja està. Gràcies!! Enviat des del meu RNE-L21 usant Tapatalk |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Gràcies per la resposta BIGMYCH.
El llum que s'encen només surt quan la bateria està baixa. Si apretrm els de sota ens surt el nivell de bateria i ens indica que està a l'1 (mínim). El que no entenem es com es que no ens surt cap indicador al quadre de comandaments de conducció, ja que entenc que es la bateria del motor i suposo que també ho indica allí com a un turisme. O potser no va així? Enviat des del meu RNE-L21 usant Tapatalk |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Hola! i quina m#rda, miquelarmen.
Espero que ho pugueu solucionar. Mentre feu temps per dur-la al concessionari tal vegada trobis per internet la teva incidència i alguna solució. Allò de ficar al ggogle les paraules claus i a veure que en surt. Si el fabricant de l'autocaravana és estranger, pot estar bé fer la recerca en la seva llengua. Ah! i no deixis de comentar pel fòrum com t'ha anat i com t'han tractar al concessionari, és informació que pot interessar a altres companys i companyes de cara al futur. Per cert: l'autocaravana arrenca malgrat que el "xivato" de bateria està encès? Salut i encert! i sort!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: miquelarmen
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Bones
he buscat el manual de la centraleta per internet i no el trobo enlloc, ni al web del fabricant. Els acabaré enviant un correu a veure. El curiós es que la auto arrenca a la primera i no falla el motor (de moment i toquem fusta!). I ahir quan la vaig anar a guardar al pàrking la vaig endollar i el llum va desaparèixer. Li vaig donar al botó per saber com estava de carregada la bateria i em sortia quasi a tope (en 5 segons no crec que es carregui oi?). Vaig desendollar i vaig tornar a mirar la centraleta i el llum no s'encenia i el nivell seguia indicant quasi a al 100%. Aquesta setmana m'aproparé i ho tornaré a mirar a veure si torna a aparèxier o no. Ja us informaré. Moltes gràcies i bona entrada d'any! |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Quan està endollada, el carregador està donant corrent per sobre del voltatge de la bateria, per tant sempre sembla que estigui a tope. El nivell cal mirar-lo desendollat, una bona estona després. Fins i tot després de fer algun petit consum.
Sort!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: miquelarmen
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |