• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Emisora CB autocavarana fa 4 anys 6 mesos #51349

Hola bones tardes.

Fa un temps que estic donant voltes a instal·lar una emisora CB a l'autocaravana, creieu que val la pena fer-ho?.
Quins pros i contras creieu que pot tenir?, quants la porteu instal·lada?.

Salutacions i gracies.
Josep Lluis

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Emisora CB autocavarana fa 4 anys 6 mesos #51352

Una altra pregunta, que penseuu de la nova app de Midland per telefon móbil que emula una emissora de CB?, algú de vosaltres l'utilitza?, sembla que va prou be i diuen que no consumeix massa megas

Emisora CB autocavarana fa 4 anys 6 mesos #51353

Bon dia Josep MAria,

Noslatres només pose l'emisora quan sortim amb alguns amics que tenim, i i sfem viatges d'alguns cies, però no és fixa, sinó de posar i treure.

El que no faig és porta-la sempre, ja que no crec que l'utilitzés, ja que tampoc hi ha un canal fix per a autorcaravanes,

L'Aplicació que parles no la conec,

slts
Salut, Kms i República!!!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Putxet

Emisora CB autocavarana fa 4 anys 6 mesos #51356

Aquest és un tema al que sempre li dono voltes des que tinc l'AC.
Emissora i antena tinc, sols caldria posar-la i ja està.

I m'agrada molt anar amb ella quan surts de viatge, sincerament els trajectes son molt més amens, divertits i en certa manera fàcils de fer.
Però clar, cal anar en grup. I de moment això encara ens falta donat que estem sortint sols.
Moltes vegades he pensat de posar-la i així pel trajecte és una "distracció" (ben entesa) més. però em tira enrrere la instal·lació de l'antena per tres motius:
.- No tinc clar el lloc adient (que no vol dir l'ideal) on posar-la. Si no sobresurt bé de la carrosseria, limitem molt el seu camp d'acció, i si sobresurt bé anem a una alçada en punta moooolt gran. L'antena que tinc ara és de 150cm aprox.
.- Els forats a l'exterior de l'AC (per passar cable) em fan un cert nus a l'estomac. I sense fer forat sols he vist dues possibilitats "fàcils", una és posar l'antena a la part del motor i d'allà el cable cap a dins és fàcil; l'altre es aprofitar el passacables de la placa solar, però significa posar l'antena a gairebé 3m d'alçada i després sumar la seva alçada (tocaria un infinitat de llocs, arbres, tunels, balcons, ves a saber...)
.- L'antena ha de tenir una bona "massa", això també limita en part les opcions. Excepte adquirir (€€) una antena de nàutica. Però clar, continuem amb els problemes d'ubicació i/o alçada total, havent ja gastat un grapadet d'eurets per potser fer-la servir poquissim.

Pel que fa a l'app de CB, la tinc instal·lada però o bé no tinc sort d'enllaçar amb ningú quan la he provat, o algo va malament i no rebo cap senyal.

Continuarem pensant en el tema.

Salutacions...
One live, live it

Emisora CB autocavarana fa 4 anys 6 mesos #51357

Hola kabretes.
Pero per sortir varies AC's juntes amb uns portatils PMR per tal de poder comunicarnos entre nosaltres ja es suficient, es el que portem nosaltres, d' aquesta manera t'estalvies instal·lació i uns calerons, perque aquest tipus d'emisssora es més asequible.
Estava donant voltes al tema, per tal com diu en Jordi fer el viatge una mica més distret, sobretot si viatges de nit, per aixó preguntava si realment s'utilitza aquest sistema

Emisora CB autocavarana fa 4 anys 6 mesos #51358

Hola JordiMT.
El CBTALK, si que funciona, a mi me va costar una miqueta, pero a la part esquerra, sota la roda de sel·lecció de canals hi ha un switch en el que posa CH a la part superior i GROUP a la part inferior.
Doncs si poses aquest swich en posicio GROUP, es allá on trobaras la gent.
Fins fa uns dies el hipotetic grup d'autocaravanistes era el EC02, ara crec que es el ESP14, pero no estic segur, realment está força animat, pero clar tampoc ser si es aixi per l'emissora tradicional.
La part bona de l'aplicació es que no hi ha limit de distancia o aixó diuen.

Salutacions

Emisora CB autocavarana fa 4 anys 5 mesos #51376

Bon dia!
i uff! em feu sentir-me iaio :laugh:
A començaments de segle ( :laugh: :laugh: ) amb la caputxina acabada de comprar em vaig afegir a un grup d'autocaravanistes, crec que hi havia algun caravanista, d'ESP i CAT, i vam impulsar i difondre , per fòrums bàsicament, l'ús del canal 2 com a canal habitual del món campista.
Jo encara tinc l'emissora muntada encara que no la utilitzo. Recordo que era molt útil en els viatges llargs amb diversos vehicles, feia molt amena la ruta.
De les aplicacions no en conec, no les he utilitzat.
Salut i encert!

PS: continuo fent de iaio :laugh: . Per poder tenir emissora vaig haver de treure'm una mena de permís/autorització administrativa, amb pagament de taxa inclosa, i l'havia de portar a sobre per justificar el seu ús....el tràmit feia pudor a resclosit, allò de què l'emissora podia ser un instrument de propaganda i agitació, i calia tenir-la controlada per l'autoritat competent. També, per visitar Marroc, els veterans aconsellaven desmuntar-la i amagar-la per no tenir problemes amb la policia fronterera marroquina.
Bé, un altre dia us explicaré quan el món de les autocaravanes va deixar el motor de vapor i va optar pels de benzina, va ser un canvi a pitjor evidentment :laugh: :laugh: :laugh:
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Kabretes, Putxet

Last edit: per MarceCRN.

Re:Emisora CB autocavarana fa 4 anys 5 mesos #51377

Ben cert, MarceCRN, abans feia falta la “llicència” corresponent que si no recordo malament havies de renovar cada deu anys (parlo de memòria).

Va arribar un moment que ja no la vaig renovar, i ara tinc entès que per a CB ja no és necessària, però no estic segur.

El concepte de la “llicència” era molt curiós, “por uso del espacio radioeléctrico del Reino de España”. Això, entre altres i variades coses, volia dir que sols era necessària en cas de “emetre” (parlar). Si restaves sols a “l’escolta” no et calia llicència.

Salut !!

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
One live, live it

Emisora CB autocavarana fa 4 anys 5 mesos #51378

Hola companys.

Efectivament, des de octubre de 2017 la CB es pública i no fa falta llicencia per tal de poder utlitzar-la

www.cb27.com/legal/reglamentocb

El tema es saber si avui en dia val la pena muntar una a l' AC, tot i que no es viatgi en grup.

Salutacions

Re:Emisora CB autocavarana fa 4 anys 5 mesos #51379

Jo si no la tinc posada és sols per que no acabo de veure la millor manera, o la menys dolenta, de posar l’antena.

Un cop salvat aquest punt, la duc segur...tot plegat ja la tinc.

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
One live, live it

Re:Emisora CB autocavarana fa 4 anys 5 mesos #51384

bon dia, tal i com us dic, la meva és de posar i treure, i en tinc dues, en una l'antena va amb un iman, i aquesta és la que portava en el 4x4 quan fèiem sortides, sobretot al MArroc, i tal i com ha dit en Marce, al passar la fronter a les amagàvem per si de cas.

Després al passar-nos a les ac, també l'havia utilitzada en la nostra granduca, posava l'iman a la port del copilot i així portava l'antena, no tenia un gran cobertura, però per les 2 o 3 acs que podiem anar, doncs era més que suficient.

Després el meu pare em va donar la que tenia ell pel seu 4x4, que era millor i l'antena va mb un soport que s'adapta amb 4 visos allen al marc de la porta i també l poso a la porta del copilot i l'unic que tinc feta és una preinstal·lacio que va a la bateria i per tant és molt fàcil de posar i treure, ja que els cable d'alimentació hi tinc muntat un parell de jacks per conectar i desconectar sense haver de potinejar la bateria.

si un dia surto i la poso, us passo alguna foto

siau!!
Salut, Kms i República!!!

• Pàgina:
  • 1

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• Illa de Ré, "la blanche", illa d'Oléron i la Rochelle +

Aquest estiu 2011 fem un viatge força tranquil visitant amb molta calma la Charente Maritime. A la costa atlàntica francesa, just enfront de La Rochelle i a uns 3 quilòmetres Llegir més
  • Rupit +

La sortida de cap de setmana a Rupit la vam protagonitzar alguns "Totcampinguistes". En aquesta ocasió tots erem autocaravaneros: RABOGA (Ramon, M José, Arnau i Ariadna), CALA (Cala, Sílvia, Ona Llegir més
  • Dels castells medievals a la Batalla de l'Ebre +

La ruta prevista ens farà reviure un dels capítols més sagnants de la Guerra Civil Espanyola: la Batalla de l'Ebre; visitant el poble vell de Corbera d’Ebre i el museu Llegir més
  • El pantà de Sau +

¿Quién dijo que las AC sólo son para vacaciones, puentes, o fines de semana? ¿Qué pasa con el resto del año? ¿Y esos días fríos y cortos? Pues nada nada, Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12