• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

La caravana, vocabulari bàsic fa 5 anys 4 mesos #50355

Bones!
enguany, que celebrem l'any Pompeu Fabra, pot estar bé repassar el vocabulari bàsic entorn al voltant del món de les caravanes (i campista en general, afegeixo jo):

i des d'aquí us podreu descarregar el poster en pdf: llengua.gencat.cat/ca/direccio_general_politica_linguistica/...tal/suropl/cercador/ , només cal clicar caravana al cercador.

Des del punt de vista lingüístic tot està correcte i normatiu, com ha de ser. Des del punt de vista campista hi ha una cosa que falla, que indica que l'il·lustrador no ha pujat gaire en caravana (o autocaravana, o camper) . Ho haveu vist? ;-)

Salut i encert!

PS: i si sou malalts de llengua, sobre l'any Pompeu Fabra: llengua.gencat.cat/ca/anypompeufabra/inici/
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: nouespai, vinya

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Last edit: per MarceCRN.

La caravana, vocabulari bàsic fa 5 anys 4 mesos #50362

el terme ESCAMBELL m'ha tocat...!!!

Deixo que investigueu les errates....

La caravana, vocabulari bàsic fa 5 anys 4 mesos #50375

Marce, amb endevinalla i tot !! :laugh:
A mi em resulten estranyes les reixes de la calefacció, i en canvi m'hi falta la de la nevera.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

La caravana, vocabulari bàsic fa 5 anys 4 mesos #50393

Bones!
bé, més que endevinalla, és el fet curiós que la claraboia de sostre s'obri en sentit contrari al de la marxa. Això , en la vida real no pintaria gaire bé i suposo que al cap de poc acabaria feta malbé o desajustada o amb filtracions :unsure: :

Però vaja, el pòster és de vocabulari campista, no de bones pràctiques constructives :laugh:

Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: vinya

La caravana, vocabulari bàsic fa 5 anys 4 mesos #50417

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1806
  • Gràcies rebudes: 46
Jo em sembla que recordaré més el nom d'esglaó.
Ho intentaré. Escambell, escambell, escambell, escambell, escambell, escambell,...es..glaó. :woohoo:
Quin luxe seria tenir més temps lliure...
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: vinya

La caravana, vocabulari bàsic fa 5 anys 3 mesos #50628

nouespai va escriure: Jo em sembla que recordaré més el nom d'esglaó.
Ho intentaré. Escambell, escambell, escambell, escambell, escambell, escambell,...es..glaó. :woohoo:

HOla Nouespai, crec que escambell i esglaó no son el mateix, més aviat un escambell és un tamboret, baix que més aviat s'utlitza per pujar-hi o posar--hi els peus.

Esglaó, seria un tram d'escala o bé quan utilitzes un escabmbell, per expexmple per superar un desnivell.

No se si m'explico, en tot cas, crec que escambell i esglaó son paraulres diferents per a diferents coses.

Salut
Salut, Kms i República!!!

La caravana, vocabulari bàsic fa 5 anys 3 mesos #50631

Per a mi l'escambell és un seient biax, sense respatller, sovint amb tres potes i prou. L'he vist utilitzar als pagesos quan munyien a mà.

La caravana, vocabulari bàsic fa 5 anys 3 mesos #50634

Bones!
va per aquí, JTC. En francès fan servir una paraula similar, escabeau ,per referir-se al mateix: seients baixos, tipus tamborets, i vinculats al món rural o antic. : Dans la vieille cuisine, quatre escabeaux entourent la table

Salut i encert!

• Pàgina:
  • 1

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• Besalú, un cap de semana a l'Edat Mitjana +

L'èxit de la novel·la “El pont dels jueus”, de Martí Gironell, va despertar el meu interès pel poble en el qual es desenvolupa dita història, Besalú, així que vam decidir Llegir més
  • La Franja i el Maestrat +

Sortim de Martorelles (Mollet) i agafem  l’AP-7 en direcció Tarragona. Ens desviem cap a Reus, per la N-420 passem per Móra i Gandesa. A Gandesa fem la primera parada. Cal Llegir més
  • La Vall de Camprodón +

Vam decidir passar el dia fora i vam triar La Vall de Camprodon, doncs la muntanya sempre és maca. Són les 8 del matií quan sortim de Prats, direcció St. Llegir més
  • Vimbodí, Vallbona de les Monges i Verdú +

Si ens haguéssim de guanyar la vida organitzant viatges en autocaravana, ens moriríem de gana. Aquesta setmana teníem plans per anar cap al nord i hem anat cap el sud. Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12