|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
Hola!
Ja fa dies que volia preguntar-vos una cosa. Quan fa uns dies que no fem servir l'auto i obrim alguna aixeta, l'aigua que surt fa una mica d'olor d'ous podrits (suposo que a les canonades s'hi deuen fer algues). Si la sortida és de diversos dies, al cap d'uns dies de córrer l'aigua ja no passa. La meva pregunta és: algú de vosaltres ha afegit una mica de lleixiu al dipòsit d'aigua neta a fi de clorar-la una mica més i evitar la formació d'algues? Si és el cas, quina proporció de ml/litre feu servir? La solució de buidar el dipòsit després de cada sortida sovint fa mandra i tampoc no evitaria que quedés aigua estancada a les canonades. El tema de clorar l'aigua no deu ser res estrany, ja que en el manual del nostre Neil ja diu que s'hi pot posar lleixiu (no tinc el manual al davant però eres unes gotes per litre). Simplement voldria saber si algú de vosaltres ho ha fet i els resultats que n'heu obtingut amb el tema males olors. Moltes gràcies i bon pont (a qui en faci) |
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Enric .
Jo, des de l'inici de tenir l'AC, cada tres o quatre vegades que omplo el dipòsit d'aigua hi tiro lleixiu, en la proporció aproximada de 1 cm per 100-120 litres. Ho faig amb una xeringueta i amb lleixiu "apte per la desinfexió d'aigua de boca" ( normalment ho posa en les botelles ). No he tingut mai cap problema d'olor, encara que habitualment no bebem d'aquesta aigua. On si hem notat mala olor, és a l'estiu a les piques de la cuina i labavo. Això també ho solucinem amb un bon raig de lleixiu. Salutacions. Joan Vives. |
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per JVL.
|
|
Jo de tant en tant també hi poso lleixiu apte per desinfecció d'aigua de boca. Quan me'n recordo... mai en bevem, de la del dipòsit
Enviat des del meu SM-N9005 usant Tapatalk |
|
|
Bon dia , tal com apunten els companys
jo faig igual: unes gotes al dipòsit d'aigües blanques de tant en tant. Nota: lleixiu clàssica, vull dir que no sigui d'aquestes sabonoses o perfumades que fan ara; la de tota la vida. La dosificació acostuma a venir indicada en algun lloc de l'etiqueta: , encera que també he de dir que aquesta aigua no la gastem per beure, només per cuinar, dutxes, etc. Per beure, o comprem garrafes aigua mineral o les omplim a les fonts que trobem. I pel que fa a les aigües grises: després de cada sortida sempre acabem abocant un rajolí via algun desguàs. Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
|
Nosaltres al dipòsit de netes no posem lleixiu i no fa olor. No la bevem, però sí que em rento les dents, per exemple.
Al dipòsit de grises li posem un raig de líquid blau (del tehtford) a través de l'aigüera, la dutxa i el lavabo. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
|
Bones!
ahir a la tarda, que era de compres, vaig descobrir que cada fabricant de lleixiu estableix la seva dosificació per desinfectar les aigües. És curiós, sempre havia pensat que el lleixiu era una composició química fixa ( com la de la sal, per exemple), però es veu que no. Serà qüestió de llegir l'etiqueta abans de fer-ne ús. Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per MarceCRN.
|
|
La composició del lleixiu o de la sal és fixe, però el lleixiu es ven diluït. Suposo que cada fabricant el fa en una diferent concentració.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|