• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 6 mesos #49130

Bon dia,
no sé si a vosaltres us passa, jo ho he descobert ara, una vegada m'he posat a endreçar les fotos del darrer viatge d'estiu.

La qüestió és que quan he volgut ordenar les fotos m'he trobat que entre les fotos meves i la de la resta de la família ( ara tothom fa fotos amb els mòbils) m'he trobat amb més de 1600 fotos !!!! , un promig de 150 fotos per dia !!! uf, quina feinada de selecció perquè, clar, moltes fotos repeteixen tema; en conclusió: un munt d'hores de classificar, filtrar i descartar ... i a sobre he de constatar que les fotos dels meus fills són millors :pinch: .

L'única esperança que tinc és que tard o d'hora algú s'inventi un programa o aplicació que ajudi a agrupar les fotos amb el mateix tema i a continuació faci una classificació de la millor en funció de criteris fotogràfics... si algú s'hi posa ja li ofereixo gratis la idea sempre i quan em regali la primera versió :laugh: .

Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: EvaV

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Last edit: per MarceCRN.

Re:Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 6 mesos #49131

Bon dia.
Si trobes alguna solució, avisa.... ☺

Enviat des del meu SM-N9005 usant Tapatalk

Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 6 mesos #49132

Jo fa anys que només amb 3 càmeres tradicionals ja en sumava 8000 (la majoria però fetes per en David). Aquest estiu tenim 2 càmeres reflex, 1 GoPro, 5 mòbils (a més de la videocàmera).
Totalment immanegable.
De fet no he aconseguit recollir tot el material, i a cada etapa que escric del relat demano les fotos dels mòbils, llavors tothom filtra el que em vol fer arribar i el que no (moltes fotos són de "sesioneo" de les noies, per a compartir-ne una de mil a les xarxes socials amb les seves amistats).
En fi, una bogeria.
A veure si algú t'ho (ens ho) solucina !!
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 6 mesos #49140

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1806
  • Gràcies rebudes: 46
Jo tampoc tinc temps de posar-m'hi i només les tinc ordenades per anys al núvol...però tinc el programa adobe lightroom que anava molt bé per editar, ordenar, etiquetar fotos per a quan em jubili i tingui temps.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 6 mesos #49146

Doncs, per a mi el millor o més conegut és Lightroom que a més d’organitzar et permet editar-les.

El ‘problema’ és que és de pagament (Adobe), malgrat ara Adobe s’ha apropat al usuari i per una quota mensual raonable pots utilitzar el seus productes i estar sempre al dia de les versions, deixo un enllaç per si vols mirar-ho: creative.adobe.com/es/plans?promoid=PC1PQQTW&mv=other&store_code=es

Jo no tinc Lightroom, utilitzo un mètode molt antic, i és arxivar-ho per carpetes, Any/mes, desprès aquelles que m’agraden les edito i llavors el resultat final (un altre fitxer) ho deixo per temàtica o lloc on he fet la foto.

El programa que utilitzo per visualitzar les fotos és un gratuït: FastStone Image Viewer 5.9 www.faststone.org/index.htm que llegeix tot tipus d’arxius fotogràfics, amplia, redueix, fa tractament per lots i pots afegir funcions ràpides com obrir directament des de Photoshop, etc.

Si cerques de gratuïts hi ha molts, però jo no els he provat.

Com veus o passes per caixa o tots estem en una situació similar...

Last edit: per carlosk75.

Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 6 mesos #49149

Hola Marce, Eva, Josep M., Carles... Un ocellet m'ha demanat que em passi per aqui i em fa molta il·lusió retrobar-vos. Xavi, et saludo igualmente però em sembla que no ens coneixem. Discupa'm si primer he saludat a vells amics.
Estic completament d'acord amb en Carles, pero tenim un problema i és que volem agrupar centenars i milers de fotos de diferents dispositius. Axil és una feinada important doncs els noms d'arxiu són diferents, les dates es dupliquen... fer-ho bé comporta molta disciplina i un bon programa que por ser perfectament Lightroom o d'altares que de segur trobareu a la xarxa. Per a PC hi havia, no sé si encara existeix, l'ACDSee, un potent classificador que permet canviar noms i editar RAW. El secret està només en etiquetar les fotos al mateix moment que les descarreguem a l'ordinador. És molta feina però es fa per lots grans: vacances, agost, Suïssa, autocaravana, paissatges, llacs, vaixell, nens (o no tant nens) i Sara, per exemple. Axí dintre de 10 anys serà molt fàcil de trobar aquella foto on la Sara surt en un vaixell a Interlaken.
He de confessar que jo no ho faig, però només arxivo les meves fotos: carpeta d'any (2016), carpeta de tema numerat (22- Reus SETEMBRE 2016) i dintre tots els RAW i carpetes de fotos processades, pujades a les xarxes, etc.
En fi, molta paciència i sort!

Una abraçada!
Ítaca t'ha donat el bell viatge,
sense ella no hauries sortit. (Kavafis)

Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 6 mesos #49154

Toni, m'alegra reveure't per aquí !
Efectivament, amb tants dispositius la cosa està més complicada que abans.
Vaig a veure què tal és l'ACDsee, el deixo instal.lant !
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 6 mesos #49155

ACDsee instal.lat, hi ha 30 dies de prova per a intentar trere'n l'entrallat ! A veure si el cap de setmana m'hi fico una estona.

Re:Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 5 mesos #49168

Hola a tots!
Jo faig àlbums amb google photos. Els comparteixo amb família i si algú en vol afgir alguna a l`album compartit es pot fer. A banda d`això, també les deso en un disc dur extern i poso any_mes_dia_títolÀlbum per trobar-les més fàcil. Res de l`altre món, però volia compartir-ho.
Bye!

Enviat des del meu LG-E430 usant Tapatalk

La Caseta Sobre Rodes, el nostre blog de sortides i viatges:
casetasobrerodes.blogspot.com

Re:Què faig amb tantes fotos? fa 6 anys 4 mesos #49245

Jo menos mal que ting la Nieves que s, ha encarregat sempre de aquesta feina.

Si hagues sigut per mi, de cap de las maneras . . . . . . Soc un negat per aixo.

Salut.

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• El pantà de Sau +

¿Quién dijo que las AC sólo son para vacaciones, puentes, o fines de semana? ¿Qué pasa con el resto del año? ¿Y esos días fríos y cortos? Pues nada nada, Llegir més
  • Sud de Catalunya +

Feia molt de temps que volíem anar per aquesta zona, ens cridava molt l’atenció poder pujar al Mont Caro. Sortim de casa a primera hora, les 7 del matí, per Llegir més
  • Via Verda per la Terra Alta i Baix Ebre +

Un cap de setmana de tres dies fent bici per la Via Verda de la comarca de la Terra Alta i el Baix Ebre. El projecte de construcció del ferrocarril Llegir més
  • Països Baixos +

Diari de viatge als Països Baixos, del 5 al 21 d’Agost de 2006, escrit sobre la marxa. Viatgem l’Imma, el Xavi i la Irene (8 anys) en una camper Marco Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12