• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48772

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA

Encara que es que hi ha un lloc específic per publicar els viatges, realitzo la publicació en aquest apartat ja que en l'altre queda tot molt tancat i no cap les consultes d'altres usuaris ni comentaris.

Aquest relat no vaig poder publicar-ho en el seu dia en AC Pasion perquè van tancar el fil del viatge i això que demani que no ho fessin i després em van fer esborrar un link de la meva signatura on redirigia a la crònica en un fòrum que va obrir exclusivament per a l'esdeveniment.

Informo que les millors fotos no puc posar-les perquè surten gent del grup i algú comento que no desitjaven que es publiqués la seva imatge.

El relat continua així ....

Aquest any per a les festes de Nadal i cap d'any desitjava passar-sense els clàssics tòpics de les festes, compres, desitjos, etc ... ja que cada any m'embarga més la nostàlgia al veure éssers estimats que no estan asseguts a la taula i que aquesta és cada vegada més petita i on millor anar que al Marroc per evitar les musiquetes i espots publicitaris de Nadal.

Des de l'estiu passat ho tenia clar i Inicialment desitjava partir de la meva casa el mateix 20 de desembre, però al final al veure en un altre fòrum d'autocaravanes (AC Pasion) estaven preparant una "excursió" per cap d'any, per passar l'estret el dia 27 al matí, per la qual cosa al final vaig sortir de casa el dia 25 després del sopar de Nadal i de dormir un parell d'hores direcció a Madrid on vaig agafar l'autocaravana que llogui per a l'ocasió i que vaig tornar el dia 12 de gener del 2014 a la tarda. En el viatge em va acompanyar la meva dona i filla de 15 anys.

Al final vam ser un grup de 20 autocaravanes i 48 persones de tots els tipus, condicions i edats, un grup molt maco i amb el que compartim aquesta experiència i que en ser el grup molt gran hem estat força lligats al mateix fins que passada el sopar del cap d'any alguns vam crear grups més reduïts per poder anar més al nostre ritme i no a remolc dels altres i arribant tots junts a les coordenades on ens concentràvem tots per fer nit junts.

la ruta del viatge va ser aquesta:

Un total d'uns 2.500 km per Marroc més els pertinents 2.600 km per la península i passant i visitant innombrables ciutats i pobles.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Last edit: per Aramos. Raó: Ampliar informació

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48773

DIA 1 - 2013.12.25

Després de carregar el maleter del vehicle i part dels seients fins a dalt vaig sortir rumb cap a Madrid on m'esperava l'autocaravana, només trastos ja que el menjar la compri tota a Algesires.

Era una mica estrany veure l'alt trànsit que havia a aquestes hores, un dia 25 de desembre a les 4 del matí i que mentre molts tornaven a casa després de celebrar la nit bona, nosaltres sortíem de Barcelona rumb a unes petites vacances per desconnectar del món mundà del qual no he sabut res, absolutament res durant 18 dies.

El viatge fins a Madrid va ser de "puta mare" ..., pluja tot el temps, una mica de calamarsa i neu i una temperatura en ocasions de 0 graus i amb la notícia que el port d'Algesires estava tancat i que no havien sortit els ferris. Un cop a Madrid ja sense pluja però amb molt fred, vam contactar amb un altre autocaravaniste del grup i vaig recollir l'autocaravana i que la meva dona va di que era molt nana ja que era una Joint de 5,80 m aproximadament.

La primera nit que va ser la del dia 25 la vam fer en un poble anomenat Campotejar de la província de Granada hi ha només uns 300 km d'Algesires i després d'aparcar en un racó dels afores del poble vam anar a fer una volta pel mateix .. ., ¡¡¡¡quina merda, NO HI HA 3G !!!, de manera que després del "descobriment" que no havia Internet vaig haver d'anar a dormir. La meva preocupació per la falta d'Internet va ser una mica absurda ja que al Marroc poques vegades he pogut tenir connexió i de molt mala qualitat.

Després de veure innombrables "toritos" per la N II poc comuns a Catalunya (crec que vaig veure 7 o 8) i una parell de Tios Pepe, el que mes em estrany, va ser que en els balcons no hagués banderes de l'estelada i en lloc d'això les hi hagués del nen Jesús: lol:

Last edit: per Aramos. Raó: Rectificació de negreta

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48774

DIA 2 - 2013.12.26

Clarejat el dia 26 vam sortir rumb cap a Algesires que era el lloc de concentració dels 20 autocaravanistes i ciutat on es passaria nit i que per arribar només ens quedava uns 300 km, on arribem a l'hora de dinar, durant el camí tot eren whatsapps del grup ja que alguns autocaravanistes s'anaven ajuntant amb altres i anaven portant en grups fins a viatges Normandie en Els Pamons, on retiraven els passatges segons s'anava arribant, es realitzaven presentacions, salutacions, etc ..., ja que pràcticament ningú es coneixia personalment.

Vam menjar allà mateix al restaurant de Normandie un grup de l'expedició i ens vam anar a concentrar al pàrquing que hi ha darrere del Mercadona i en el qual si que és permès aparcar AC's ja que el del LIDL l'han tancat per a aquest ús i poc a poc van anar arribant tots els integrants i l'últim arribo a les 2 del matí perquè la policia havia prohibit el pas a vehicles per la carretera del Llevant a causa del vent.

Tot pintava bé ja que aquest dia, dia 26 va fer bon temps a l'estret i havien sortit tots els ferris a la seva hora i havien buidat de camions i vehicles al port.

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48775

DIA 3 - 2013.12.27

Per fi el dia 27 al matí ens dirigim tota la comitiva de AC's cap al port d'Algesires des de Los Palmons i muntant un caos circulatori per la zona i allí a esperar l'embarcament a les 11 AM, que al final va ser a les 12,30.

El món és un mocador ja que esperen al port a l'espera de l'embarcament vaig veure un conegut d'un altre fòrum que és fabricant de cèl·lules 4x4 i que encara que havia parlat amb el diverses vegades no ens havíem vist mai en persona ...

Ja en el vaixell vam córrer a efectuar el consegüent segellat de passaports i una vegada efectuat vam anar a la proa del vaixell per veure el mar i veure ja al fons la costa marroquí.

Un cop ja al Marroc i passar la duana molt lentament ja que estaven en aquest moment menjant i després d'un parell d'hores en que aconseguís passar tot el grup vam sortir disparats des d'allà cap al autopista direcció a Larache, ciutat on passem la primera nit al pàrquing Comarit que estava tancat, sense llum i sense aigua ja que l'empresa que l'explotava ha fet fallida, però que els vigilants van obrir gustosament per a nosaltres.

De Larache totes les fotos que tinc són impresentables, però vam estar passejant un parell d'hores pel seu nucli antic per acabar sopant peixet en una taverna típica de la ciutat (semblava un bordell). No he trobat en els altres mòbils cap foto mes per presentar ja que eren curioses les fotos dels nens enganxant en els cotxes (alguns vehicles marroquins portaven claus en els para-xocs perquè no es poguessin pujar), el casc antic amb la resta del que van deixar els espanyols barrejat amb el "nou" Marroc és força impactant al viatger que visita per primera vegada el Marroc i la ciutat que respira a decadència i a petroli de bus mal cremat.

Cal comentar que molt a pesar meu que a Larrache va ser on vaig entendre de l'perquè de les normatives Euro5, 6 etc .. mediambientals que prevalen a Espanya i Europa i haver de donar-los la raó, ja que l'olor a petroli mal cremat em recodo a 40 anys enrere quan et passava un autobús al costat teu, es mastegava la contaminació ambient i al principi d'estar al centre costava fins respirar.

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48776

DIA 4 - 28/12/2013 (1 de 2)

La ruta del dia marcada era de Larache a Azrou i encara que inicialment pesàvem visitar les ruïnes romanes de Lixus i també el parc Nacional de Merdja Zerga, vam haver d'abstenir-nos a causa del mal dia que cap a ja que va estar gairebé tot el dia plovent i perquè el grup matino poc..., coses d'anar en grup i en aquest cas gran.

Ja dirigint-nos a l'interior comencem a veure alguna cosa del Marroc rural típic, bicicletes i vehicles antics sobre els quals destacaven la quantitat de furgos MB 309, animals solts, etc...

De camí cap a Azrou vam fer un alt en una gasolinera amb "tots els serveis", gasolinera, bar... carnisseria i asador on fer la carn. Va ser un batibull... els va venir gran el que mes de 20 persones comencessin a sol·licitar bocatas i carn rostida.

Després d'omplir el budell seguim la ruta però ja gairebé tots els grups junts (anàvem 4 grups de 5 AC´s) seguim el lent caminar pels paratges del Marroc

Contínua en 2 de 2 perquè el màxim de BBCodes és de 6 o 7...

Last edit: per Aramos.

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48777

DIA 4 - 28/12/2013 (2 de 2)

A la tarda nit arribem al Càmping EURO, en el qual existeix un projecte inacabat d'hotel de luxe.

Aparquem les autos a l'interior del recinte i després de donar una petita volta per Azrou efectuem una petita festa en una haima del Càmping L'Euro on es "aprofito" el ser el dia dels sants innocent.

Insisteixo i lament en no poder posar mes fotos "interessants" ja que no tinc permís dels assistents al viatja i es que hi ha alguns poc inclinats a exposar la seva imatge.

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48783

Preciosa crònica, Aramos, et llegeixo amb interès !
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Aramos

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48785

EvaV va escriure: Preciosa crònica, Aramos, et llegeixo amb interès !

Estic una mica aturat ja que solament es permet 6 fotos per *post i hauré de tallar-ho molt ja que la meva intenció inicial era posar un post per dia de viatge.

Aramos

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48787

Hola, bon dia a tots i totes,
gracies Aramos per penjar el teu viatge en aquest forum
Et llegiré amb molt d'interès.
Salutacions
Antoni
P.D. I sí, es un problema la qüestió de les fotos.
Deixeu-me que us digui una cosa... jo sóc català
Pau Casals a les Nacions Unides

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48790

DIA 5 - 29/12/2013 (1 de ?)

Al matí següent va aparèixer tot cobert amb una petita capa de neu ja que a la nit la constant i fina pluja es va convertir en nevada, deixant una vistes i paisatge d'ambient nadalenc.

El guarda del complex ens va obrir les portes a l'interior de l'edifici principal del que deuria ser un hotel de luxe i vam poder visitar l'interior d'edifici i els acabats del qual són recarregats al màxim.

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48791

DIA 5 - 29/12/2013 (2 de ?)

El guarda del complex ens va obrir les portes a l'interior de l'edifici principal del que deuria ser un hotel de luxe i vam poder visitar l'interior d'edifici i els acabats del qual són recarregats al màxim.

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48792

DIA 5 - 29/12/2013 (3 de ?)

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48793

DIA 5 - 29/12/2013 (4 de ?)

Com a detall a destacar de l'edifici és una dels seus penells... lol

Lol... UN TORITO.

Després d'una baralla de boles de neu i que el guia que ens acompanyava es vestís de berber i fes una mica el fantasma, per fi sortim del complex direcció al bosc de cedres i a veure el Gran Cedre Gouraud i els micos que habiten el bosc, El dia era plujós i tot el paisatge estava blanc.

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48794

Caram, quina sorpresa, una nevada !
Així va semblar més Nadal, oi?

Curiós el WC de colorets. Tot això està en desús ? Inacabat però essent acabat, o aturat del tot?
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48795

EvaV va escriure: Caram, quina sorpresa, una nevada !
Així va semblar més Nadal, oi?

Curiós el WC de colorets. Tot això està en desús ? Inacabat però essent acabat, o aturat del tot?

Hola Eva,

Si que va caure una petita nevada la matinada del 29 de desembre el puesto que es a Azrou que aquesta en el *pre Atles.

L'edifici i el complex aquesta practicament acaba, però el propietari que és o era l'ambaixador d'Emirats Arabes al final no ho acabo d'engegar a causa que els comerciants de la zona i altres càmping es van queixar ja que tot ho venia a un euro, estada un euro i et regalava el pa, fruita, etc..., el bufet un euro, les nits d'hotel que té *ahi pegat a un euro, etc... i al final encara que aquest acabat i solament faltava moblar estava allí parat. La *pagina web del lloc és www.camping-morocco.com/euro_camping.html on pots veure informació del lloc.

En les fotos no s'aprecia bé i el del WC és el de menys, els sostres, parets, etc... estaven arrebossats i decorats amb pa d'or.

Crec que segueix tancat.

Llaurem

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48798

Sí, suposo que al pre Atles i a l'Atles hi pot fer fred de debó, lluny de la imatge enganyosa que hi podríem transportar de la resta del país, amb calor.

Buff, el complex folrat de pa d'or i tot a un euro !. Si més no, aquest embaixador en certa manera repartia part dels seus diners amb preus rebentats per a uns serveis d'alt nivell, posant-los a l'abast de molta gent.

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48805

EvaV va escriure: Sí, suposo que al pre Atles i a l'Atles hi pot fer fred de debó, lluny de la imatge enganyosa que hi podríem transportar de la resta del país, amb calor.

Buff, el complex folrat de pa d'or i tot a un euro !. Si més no, aquest embaixador en certa manera repartia part dels seus diners amb preus rebentats per a uns serveis d'alt nivell, posant-los a l'abast de molta gent.

A molta gent, no. Solament per a occidentals.

Segons sembla aquest senyor és un egolatra narcisista que li agrada ser el centre d'atenció i sentir-se com a déu.

És una manera com uns altres per comprar "amics".

Aramos

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48806

Vaja, quina lectura més ingènua que he fet !!
Sí, vist així deu resultar ofensiu per a la població marroquina.

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48807

EvaV va escriure: Vaja, quina lectura més ingènua que he fet !!
Sí, vist així deu resultar ofensiu per a la població marroquina.

Als nadius els dóna el mateix perquè els posa unes quantes mesquites amb escoles alcoràniques on enviar als nens, on els donen de menjar gratis i adoctrinen als nens des del bressol que és quan és més fàcil i els pares encantats de no haver-se de preocupar a alimentar-los, donar-los roba, etc… i mentre ell va d'occidental.

Aramos

MARROC CAP D'ANY 2013 - ORGANITZAT PER SAHARA-ROSA fa 10 anys 7 mesos #48808

DIA 5 - 29/12/2013 (5 de ?)

En anar amb tantes autos y el mal estat de la carretera no ens vam poder ficar per l'interior del bosc pel camí turístic que existeix i en ser diumenge i migdia l'aparcament estava de gom a gom de visitants natius i a més que en haver-hi plaques de gel en la carretera i hi havia gent bastant preocupada amb el tema ja que estaven passant els lleva neus

Seguim el camí direcció a Midelt que era la ciutat de destinació i poc després de passar la zona d'aparcament en el bosc de cedres una de les AC es quedo derrapant en el gel i que per sortir li van haver de tirar terra en el traçat. El ficar-se pel bosc pels camins de terra és una tasca impossible per a una AC.

Segons sortim del bosc, a poc a poc ens anàvem introduint en el Marroc profund i entre la pluja i el sol que havia sortit, els paisatges s'anaven buidant de neu.

• Pàgina:
  • 1
  • 2

Cercador

Alguns viatges

• Ruta per Alemanya +

...Un país amb infinitat de palaus, esglésies, llacs, muntanyes, art i arquitectura, glorioses poblacions medievals que contrasten amb Berlín, una de les ciutats més avantguardistes d'Europa. Un país que ha Llegir més
  • Baix Empordà, pobles amb encant +

Vam anar a la comarca gironina del Baix Empordà, amb l'autocaravana, amb la intenció de visitar uns pobles, encara que petits, encantadors, que deixen un grat record en la memòria Llegir més
  • Eslovènia, Bòsnia i Croàcia +

Destí: Eslovènia, Bòsnia i Croàcia Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Pirineus francès i català +

Després d’alguns caps de setmana sense poder sortir, el 16 i 17 de juny, vam poder fer una escapadeta amb l'autocaravana pels Pirineus, francès i català. 16 de Juny Com Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12