Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
Sitges ha pasado de ser una población en la que estaba prohibido la entrada de las autocaravanas a ser una población que sensible a nuestro tipo de turismo y crea un area de autocaravanas.
Este cambio de orientación se ha llevado a cabo grácias al trabajo de miembros de la UCC, que mantien conversaciones con el ayuntamiento y grácias al Concejal Marc Quero y al alcalde Jordi Baiget que han sido sensible a nuestras peticiones. A la inauguración participaron unas 15 AC con las que se llenó el area. Creo que además de alegrarnos por la creación del área, también nos tenemos que alegrar por la conversación que hemos tenido con el regidor Marc Quero en la que nos comunicaba de la forma que regulará Sitges el de las autocaravanas y nos ha dejado claro los siguientes puntos. 1º En Sitges no está prohibido "aparcar" las autocaravanas. 2º Un 5% de los aparcamientos estará destinado solo a vehículos de menos de 5 metros. Estos aparcamientos están ubicados sobre todo en primera línea de mar. 3º Se bajarán las tarifas del área, el llenado y vaciado de aguas es gratuito. 4º El bus que pasa cada media hora por el area , en 10 minutos llega a la estación de Ferrocarril, desde allí salen dos lineas mas una lleva a las playas . Los autobuses funcionan con el billete integrado la T 10, se pueden hacer hacer cuatro viajes en una hora y media, además son buses asistidos, puden subir sillas de ruedas. Quizás el area no está muy céntrica, pero es de destacar que está en las puertas del Parque natural del Garraf bastante desconocido, donde hay muchas posibilidades de excursiones tanto a pie como en Montabike. Lo que si es una realidad es que el ayuntamiento de Sitges a cambiado su tendencia y está demostrando la sensibilidad por nuestro turismo. Intentemos todos demostrar nuestro civismo y que pueda ser ejemplo para otras poblaciones turísticas. |
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
|
|
John Steinbeck
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per MarceCRN.
|
|
John Steinbeck
|
|
Com ja he comentat, passarem a veure-la.
Pel que dius, entenc que la comunicació amb el poble no és massa senzilla encara que amb voluntat es pugui resoldre. Si no està ben situada, servirà com punt de pas, de buidatge i de pernocta, però no com a lloc per visitar "una estona Sitges" per als que estiguin de pas. També penso que de turisme no els hi manca i que el que podem aportar els hi és igual. A veure si més endavant troben que els hi resulta interessant tenir-nos més aprop del centre com fan centenars de poblacions estrangeres. Gràcies de totes formes, per la vostra tasca. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
Last edit: per nouespai.
|
|
Es d'agrair que una poblacio com Sitges que li sobra el turisme ens fagi un area, encara que esta molt lluny del centre, si que el bus pasa sovint pero crec fins les 9 del vespre
|
|
Pel que em vàren comentar uns amics que van estar a l'inaguració, no és un lloc per quedar-se a dormir a no ser que hi hagi més d'una AC. Tampoc és un bon lloc per deixar-la aparcada durant el dia.
Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|
|
Nosaltres varem estar-hi, pero el Divendres varem anar a dormir a Aiguadolç dons si que es veritat que esta molt solitari.De dia com que hi pasa molta gent no i veg masa problema
|
|
Jo, personalment, li vaig veure potencial a l’àrea si bé val a dir que no sóc gaire practicant del turisme de platja, però sembla ser que per visitar el Parc Natural del Garraf pot ser una bona base. I també pot ser una bona base per gaudir de les típiques festes sitgetanes (Corpus i Carnaval) via transport públic; o ser un lloc per retirar-se a pernoctar o repostar viatjant per la zona metropolitana; o refer la despensa que al mateix carrer hi ha un Caprabo i un Lidl.
En quan a la seguretat , això és molt subjectiu, cadascú té el seu llistó. Jo vaig valorar el fet que està entre una mena de garden center i una zona de rentat de vehicles (les autocaravanes també hi caben), de tal manera que sembla que la zona estarà transitada de dia, sospito que també en festius, i si es dispara una alarma més d’un girarà el cap per mirar què passa. I de nit, bé, no vaig veure cap cosa significativa respecte altres àrees o llocs de pernocta : la rotonda i vials dels voltants està enllumenada; i al carrer hi han un edifici municipal així com diverses empreses, sospito que tard o d’hora alguna vigilància , privada o pública, passa per allà. L’única cosa que no m’agrada és que està massa a prop de casa meva com per anar-hi amb autocaravana ![]() Salutacions, Marce.
John Steinbeck
|
|
Nosaltres van anar un día abans de la inaguració i tot i que s'ha de valorar el pas fet per sitges i l'esforç de la gent que ha lluitat per aquesa àrea, dir també que l'àrea és troba situada molt lluny de sitges i l'entorn no és molt agradable, el terreny no és gaire plà per la qual cosa dormir allà és bastant incomode, no hi ha cap ombra, és zona blava, i no gaire segura.
Amb tots els respectes per la gent que ha lluitat per l'àrea que es mereix molt més del que ha ofert l'ajuntament, he de ser clar amb els meus sentiments i els meus principis. Crec que sitges amb aquesta àrea l'únic que ha fet és fer-se amb una excusa per que ningú els digui que són anti caravanistes. Per mi un gran pas, haguès estat fer un àrea en la qual l'accès a les platges estiguès més a prop, tot i que regulat per evitar que ningú s'aprofites. Possiblement l'ajuntament abans de fer l'àrea tenia que haver-se fitxat en altres àreas fetes en algun poble turístic de qualsevol país del nord d'Europa (aquí si que ens volen). Continuem sent considerats turistes de 5à categoria i això és el que més m'enfada, per tot això "a on no em volen no hi vaig i si vaig estacionarè on la llei em permet i no on m'obligen els interesos d'alguns." una salutació |
|
Voldria aportar un exemple d'àrea en un lloc turistic on ens volen. autobus al centre del poble gratuit i en un lloc agradable, amb serveis i segur . Es tracta del poble de Vannes a la Bretanya francesa.
saludos |
Last edit: per Santi.
|
|
Jo vaig passar per Sitges el dia de la festa major, el 24 d'agost,vaig anar amb el cotxe i amb gran sorpresa vaig veure al costat del senyal de parquing gratuït per cotxes i autocars a 5 minuts a peu al centre del poble, un senyal de parquing de pagament per caravanes i autocaravanes. El primer pensament és d'alegria al veure que a Sitges ja tenim àrea (encara que s'hagi de pagar). Amb curiositat vaig voler anar-la a veure, i anar tirant amunt i ......m'he perdut?! no.....un altre senyal..........encara més amunt.........fins que la vaig trobar.
Aquí el sentiment ja no és el mateix, un lloc a les 4 de la tarda totalment solitari (és el dia de festa major, tot tancat, no sé si passen autobusos, però no hi havia ni cristo). El pensament immediat és: si vinc a passar el dia a Sitges (per anar a la platja, al carnestoltes, al festival de cine, al rally de cotxes, etc) no aparcaré tant lluny. A passar la nit, jo no em quedo, és molt solitari. A mi m'ha donat la sensació que els de l'Ajuntament han fet aquesta àrea a l'últim racó de Sitges on ningú vegi els autocaravanistes i per dir que ja hi ha una àrea i no els molestin. Quin sentit té un parquing ben cèntric gratuït per autocars i les AC a l'altra punta de món i pagant. Més lògic seria deixar aquesta àrea gratuïta i una altra àrea més cèntrica de pagament. Això és una reflexió meva, en cap cas sóc ningú per criticar i sobre tot, no vull deixar d'agrair a totes les persones l'esforç, la dedicació, el temps que han dedicat a aconseguir que a Sitges no només hi hagi un àrea, sinó que també s'han tret els senyals de prohibir l'aparcament d'AC a tot el poble. |
|
Companys que trobeu l'area de Sitges negativa.
Us estic dien que a Sitges en contra del que pasaba fa uns mesos, "NO ESTA PROHIBIT APARCAR" a excepció de les zones blaves, sinò hi ha abusos, també es va aconseguir que es retiresin unes quantes multas. Aixó es un area de serveis , peró quan serà de molta utlitat serà a l'estiu i sobre tot per la gent que ve de fora. Quan negociem aquestes areas no nomes pensem en passar nosaltres el cap de setmana,yo com diu Marce per desgracia la tinc molt a prop i quan vull anar a Sitges vaig en cotxe i dormu a casa. Nosaltes pensem sobre tot en les 300.000 autocaravnes que atravesen les nostres fronteres i que habiat veuran disminuides les places d'arees al forum de Barcelona ,que seran en el futur 20 durant tot l'any(també estem treballan el tema), a la actualitat poden haber fins a 150 diaries. A mi m'agrada gaudir del treball que han fet els company alemanys , francesos , italians i de la resta d'Espanya quan viatjo, per aixó volem que quan vinguin al nostre pais tinguin tambén una bona acullida i no estiquin perseguits com a delinquents, aixó penso que s'ha conseguit a Sitges. Per altra part tenir un area a primera linea de mar, tingueu en compte que els inmobles a aquesta zona d'IBI pagan fins a 6000 euros anuals , per la qual cosa es dificil aconseguir un terreny i si s'aconsgueix estarà totalment incomunicat. Pero en principi no diran res si aparquem als carrers de segona linea al costat del Terramar i anar a omplir i buidar a l'area. Lo del pagament si que intentarem que al menys sigui mes barato. Treballar per la consecució d'una infrastructura per les autocaravanes al nostre pais es costos, es perd molt de temps i es molt poc valorat per el nostre col.lectiu. Es molt difícil que plogui a gust de tothom. Salutacions |
|
Jaume es pot dir mes alt pero no mes clar nomes qui ho intenta sap el que arriba a costar i se del que parlo
es veiem divendre una abraçada |
|
Hola a tots, fa temps que no entraba. Aquets diumenge hem estat al aparcament de ACs de Sitges i si es veritat que está una mica lluny del centre pero te una parada de bus devant mateig i tarda 10 minuts en deixarte al la Renfe i si ho fas caminat tardes sobre uns 20 minuts (no es tant).
Varem dormir totalment sols, no habia una anima (be.... si, el gos del garden que no paraba de bordar)i la veritat no varem tindre cap mena de por (posem tota mena de seguretats aqui i a tot arreu)i fins avui no ens ha passat res (toco fusta). Dic tot aixos (referent als comentaris d'aquest fil) perque crec que toc es molt subjetiu i depen de cada persona. Lo que si trobo al aparcament (que no área, pues no la denominen aixis) es el lletrero que posen i que crec sobren paraules (veure fotos)i potser si alguna explicacio per part del ajuntament. Jahugar, crec que vosaltres podríeu mirar d'aclarir-lo. Gracies per la feina feta. picasaweb.google.es/jordisoleroig/Sitges?authkey=Gv1sRgCPqv5__ZvOPSbA# Viu cada dia com si fos l'ultim
|
|
Hem de recordar que a Sitges no deixavan entrar a las AC, es veritat que està juny, pero a la població no està prohibit aparcar, aquest area serà de me utilitat als mesos de mes concurrencia turística.
Encara hi han regidors que encara son partidaris de mantenir les prohibicions sobre tot el que ha possat els cartells de la zona blava, també vem quedar que baixarien les tarifes i ademés hi haurien mes i millors indicacions. el cartell que prohiveix vuidar aiguas està possat perque no es vuidin els WC QUIMICS en aquell lloc, ja que provocaria basalt del continguts del quimics. De fet els quimics i les grises s'han de vuidar a on està el suridor d'aigua. Tinc constància de que hi voluntat de trobar un lloc mes proper al centre. Salut. |
|
Jahugar, ho entec perfectament tot el que dius i estic d'acord, pero lo que no es correcta es posar Aparcament enlloc de Area de Servei i el buidatge de les grises, si no vas amb un tub per poder fer arribar al forat, es fa bastan dificil.
En quan a la prohibicio de la placa crec que en lloc d'ella es tindria que posar una a sobre de la pilona de les negres indicanteu i amb aixos tot aclarit. Viu cada dia com si fos l'ultim
|
|
el buidatge de les grises, si no vas amb un tub per poder fer arribar al forat, es fa bastan dificil.
A Alemanya quasi a totes les àrees tenen aquest sistema, te’ns que porta una manega per poder buida les aigües grises, per sort nosaltres ens ben informar abans de sortir i ara la portem sempre al damunt per si un cas ![]() Els somnis d'hair són les esperances d'avui i poden convertir-se en realitat demá
|
|
Hola a todos, el pasado fin de semana de carnavales los hemos pasado en Sitges, llegamos el viernes por la noche al area, nuestra sorpresa no había nadie nos quedamos y dormimos solos pero sin ruido, al día siguiente nuestra intención era dejar la auto en el area pero no nos pareció prudente por estar sola, aparcamos cerca del paseo lejos del centro junto a otra autocaravana y coches, por la noche en el mismo aparcamiento habían cinco autocaravanas,una caravana, un par de camper, y un camión,todos ellos preparaos para pernoctar, nosotros nos fuimos al area y nueva decesión otra vez solos:sick: .
Nos pasamos los días quejándonos de que no tenemos areas y si las pocas que tenemos no las utilizamos de que sirve tanta queja,¿que pensara el ayuntamiento de Sitges que el area este vacía y las autocaravanas pernoctando en el centro? Vive tus sueños, no sueñes tu vida.
|
|
Didi ha escrit:
Jo no hi estat a Sitges pro l’ajuntament per el que se pot pensar!!! Està mal situada? Per posar un exemple. Jo particularment tinc la sensació de que ens fan àries de servei per treure’ns del damunt i un altra cosa la paraula ho diu molt clar, area de servei, no estàs obligat a quedar-te a dormir, pots buidar aigües, omplir i després com qualsevol pots aparcar i dormir si no molestes a ningú a qualsevol lloc. Es el meu punt de vista, serà que no hi ha gent que dorm dins del seu vehicle i no va a l’hotel!!! Els somnis d'hair són les esperances d'avui i poden convertir-se en realitat demá
|
|
|