Benvingut,
Convidat/da
|
|
Aquest cap de setmana decidim fer una surtideta, no gaire lluny, passar la nit i tornar. Un lloc que anem de tant en tan es a Malgrat de Mar, entre el poble i la zona de campings hi han les fàbriques i si mes no, s'està tranquil. Doncs be arribem al vespre, ja passades les 11 i pernoctem al costat d'un parell d'autos mes que hi son allà. Tot perfecte, fins que a les 10 del matí em desperten unes veus parlant al costat de la nostra auto. Tot despentinat (com de costum), surto i veig que hi ha en Perito (un company del foro) i dos agents de policia local, aquest estan prenen nota de les matricules de les autos i ens diuen que com a màxim podem estar 12 hores, encara que semblava que no anaven a passar fins al matí següent, però, que si ens trobaven allà, ens multarien. La veritat es que no tenia ganes d'entrar en polèmica, va ser tot molt respectuós, jo porto la normativa impresa per trobar l'ocasió de ensenyar-ho, però, que vols discutir?, es inútil... el lloc es tranquil, nomes 4 autos, 5 o 6 cotxes i ningú mes, no molestes a ningú, no hi han vivendes, nomes 4 fabriques grans que aquestes si que haurien de denunciar per la forta pudor que surt d'elles, i encara així, som nosaltres els "delinqüents", fins quan no es donaran compte que es millor tenir-nos a favor, que no en contra?.
país!... http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Jo l'any passat vaig agafar una forta enrabiada a Lloret perquè no em deixaven aparcar als pàrquings municipals ( autocars, camions, i turismes podien ) i vaig fer denúncia contra l'Ajuntament.
Al cap d'unes setmanes em van contestar que com tenia raó farien esborrar les senyals que prohibien l'aparcament. Una que vaig comprovar fa uns dies a no hi era. Pots fer la denúncia usant qualsevol full de reclamació dels que té qualsevol botiga i entregant-lo ( si vols quedar-te còpia ) a l'Ajuntament teu, o enviant-lo per correu certificat a Malgrat. Cal donar canya a aquests regidors indocumentats !!! Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Hola Josep Maria, ja veig que a tot arreu fan de les seves.
El que es mes bo, es que no hi havia cap senyal en lloc que digués que no podíem estacionar (ni les autos, ni ningú), es a dir, que si no arriba a ser perquè vaig sentir la conversa, jo, n'hi m'hages assabentat de que teníem un limit d'horari. Em podia haver trobat la denuncia al parabrisa i ni saber el perquè. Evidentment, al darrera hi han interessos de terceres persones ![]() Fins després. http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
|
El primer que els hagues dit, seria vosaltres us apunteu la matricula peró jo m'apunto el vostre nº d'agent i ara mateix presentare una denuncia, ja aguesis vist quin pilot d'explicacions t'haurian donat.
|
|
Si, pot ser que si Jofranc, peró llavors ja entro en la dinàmica de la discussió i la baralla per veure qui te raó o qui no, i molt mes amb uns agents que "son unos mandaos" fan la seva feina que els hi han dit que fessin. Es per això, que crec, que l'ho mes adient seria enviar un escrit a l'Ajuntament de Malgrat, al departament que correspongui (que no sabria dir quin es) i explicar el tema, fent-lis veure que estan aplicant una normativa municipal irregular, que tal i com diu textualment "en cap cas podran les ordenances municipals oposar-se, alterar, desvirtuar, o induir a confusió amb els preceptes d'aquest reglament". Llavors estan infringint la nova normativa sobre estacionaments d'autocaravanes que està reflectida en la modificació del Reglament General de Circulació, Reial Decret 965/2006 d'1 de setembre, segons el qual una autocaravana es tractarà igual que qualsevol altre vehicle i no pot ser excluida de cap lloc pel criteri de construcció o utilització.
Suposo que fent veure a les autoritats corresponents, que no som una colla d'ignorants i que tenim unes lleis que ens aparen, igual... podem fer alguna cosa. Si trobo alguna adreça de correu on dirigir-me, enviaré jo mateix la queixa i us tindré informats. Salutacions. Ramon. http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per raboga.
|
|
Hola Ramon,
He llegit el fil que has obert, lamento el que t’ha passat ja que té que ser molt indignant veure que no molestes, que no et tenen per que dir res i ”t’obliguen” a marxar. Jo crec que si em trobés en una situació similar a la teva ,hauria obrat igual, és més important el meu temps i benestar de la meva família, que no la alteració de quedar-se amb el neguit que aquesta “visita” ha generat. Això sí, al tornar a casa, començaria a fer les gestions de notificacions que correspongués per tal que al menys no quedés desapercebut (potser tampoc s’arreglaria res, però al menys fer quelcom). Destaco el apunt de Jofranc de prendre nota del nº de agent. Gràcies per informar-nos i a seguir endavant Salutacions ![]() Les meves fotos en: www.flickr.com/photos/carlosk75lm/
|
|
Raboga,
A Malgrat ???? ![]() Ja seguiré alerta de com respiren per aquí al Maresme...... |
|
Si Montse, a Malgrat i a mes a la zona industrial, un lloc que l'unic que te es la platja, perque el lloc en si, doncs.. no es gaire bonic i tal com he comentat hi ha una olor molt forta a productes químics que venen de les fàbriques.
Ara per la crisi, clar, volen que anem als seus establiments, i abans, sense crisi també.. hi ha un dit que diu, l'avaricia rompe el saco... El dificil moment económic que estem vivint, sobre tot en aquest pais, ens fa plantejar els negocis de manera diferent a tal i com eren fins ara, perque tot està canviant i un s'ha d'adaptar als nous esdeveniments, ens tenim que possar les piles, i els del sector campista també. Ja tinc documentació enllestida per enviar i fer la queixa pertinent, només em falta el lloc on poder enviar-ho, si algú ho sap, que m'ho digui. Salutacions. Ramon. http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
|
Be doncs, ja he enviat un correu a:
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. amb el text seguent: Benvolgut senyor/a: Aquelles famílies que sortim un dia, una nit, un cap de setmana, amb la nostra (o llogada) autocaravana, no hauríem de sentir-nos malament pel fet de gaudir d'unes hores d'esbarjo amb la família o amics a qualsevol lloc de qualsevol població del nostre país. Dic això, amb referència al fet que em va passar a mi personalment, juntament amb d'altres famílies que hi érem estacionats el dissabte dia 25/07/09 al voltant de les 10 del matí al camí de la Pomereda, mes o menys a l'alçada de la fàbrica Henkel. Cap aquesta hora, es va presentar una patrulla de la policia local els quals anaven prenen nota de les matricules de les Autocaravanes que allà hi érem i advertien que hi havia un límit màxim de 12 hores d'estacionament. En aquell moment no vaig voler discutir, vem gaudir d'un bon dia de sol i platja, menjar uns gelats al passeig marítim... i des de lluny veure els focs que a la propera població de Blanes estaven fent. De tornada a casa, la meva filla, em va preguntar el perquè aquells senyors no ens deixaven estar allà?, perquè la policia ens havia fet fora?, que havíem fet de dolent per no poder dormir a la nostra auto?. Bé, l'únic que se'm va ocorre en aquell moment, era dir-li que escriuria a qui correspongués de l'Ajuntament de Malgrat de Mar, perquè s'adonessin que estaven fent malament, que hi ha una nova normativa que empara, entre altres coses, el estacionament de les autocaravanes, equiparant la seva limitació a la mateixa que pugui tenir un altre vehicle, citant textualment: "...Per tot això, és indiscutible que l'exclusió de determinats usuaris ha de ser necessàriament motivada i fonamentada en raons objectives com ho seran les dimensions externes del vehicle o la massa màxima autoritzada, però no pel seu criteri de construcció o utilització ni per raons subjectives com ho poden ser els possibles comportaments incívics d'alguns usuaris, com sorolls nocturns, sortides d'escombraries o d'aigües utilitzades a la via pública, monopolització d'un espai públic mitjançant la col·locació d'estructures o altres situacions d'abús contra les quals les autoritats locals disposen d'eines legals eficaces que han de ser utilitzades de forma no discriminatòria contra tots els infractors, ja siguin usuaris d'autocaravanes o de qualsevol altre tipus de vehicle." Un altre punt important: "No estableix el Reglament General de Circulació altres condicions que hagin de complir-se al efectuar l'aturada o l'estacionament del vehicle, motiu pel qual es considera que mentre un vehicle qualsevol estigui correctament estacionat, sense excedir les marques vials de delimitació de la zona d'estacionament , ni la limitació temporal del mateix, si n'hi hagués, no és rellevant el fet que els seus ocupants es trobin en l'interior del mateix i l'autocaravana no és una excepció, havent-hi prou amb que l'activitat que es pugui portar a terme en el seu interior no s'exterioritzi a l'exterior mitjançant el desplegament de documents que traspassin el perímetre del vehicle com parades, tendals, dispositius d'anivellament, suports d'estabilització, etc." Per aquest motiu, senyor/a, i amb tots els respectes, us adjunto dos fitxers amb les normatives que existeixen i estan en vigor actualment des de febrer del 2008. Un amb català redactat per les comissaries de mossos d'esquadra i un altre en castellà del Ministeri de l'Interior cap a la Dirección General de Tráfico. Tant la meva família com jo, i un molt important col·lectiu de famílies autocaravanistes itinerants agrairíem una resposta positiva a aquest correu i no sentir-nos malament pel fet de visitar la seva població amb el nostre vehicle. Agraint el seu temps i atenció. Ramon Boladeras García. Mollet del Vallès Ara ja, només queda esperar la resposta. Ja us ho diré. Salut a tots. http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per raboga.
|
|
RAboga, sento la mala estona que vàreu pasar. Ja ens dirà sla resposta que rebs de l´ajuntament.
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
Hi tant que si Marta, si responen ho comunicaré rapidament. De moment ja han passat uns dies i no respiren per enlloc.
Seguim a la espera. Salutacions. http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
|
Hola, doncs, a dia d'avui he rebut resposta de part de la policia local de Malgrat, al menys, ens han deixat les coses ben clares.
Aqui teniu: Benvolgut Senyor, Vull en primer lloc demanar disculpes per respondre la seva queixa amb uns dies de retard, però és aquesta temporada alta de feina per a nosaltres i no sempre podem respondre amb la rapidesa que ens agradaria. És d'agrair sobretot els termes en que vostè exposa la seva queixa, en un temps en què molts es pensen que el dret de queixa és el dret a insultar o faltar al respecte. Per tant gràcies per expresar-se simplement com una persona educada. Tant des del Departament de Policia, com des de la Regidoria de mobilitat i fins i tot la mateixa Alcaldia, no tenim intenció de dificultar l'accés a la població ni a les nostres platges a cap persona i estem agraïts per la seva visita. No obstant, tot i coneixent la normativa resepecte de l'estacionament, que vostè amablement ens fa arribar, de vegades les queixes d'uns i altres, contràries entre sí, ens obliga a prendre mesures per tal de mantenir un equilibri. De fet, tal i com vostè manifesta en el seu escrit els agents de Policia Local només els va informar que l'estacionament es limita a 12 hores. D'aquesta manera hem intentat donar solució a persones que com vostè volen pasar un dia de platja a la nostre població i ho poden fer sense problema, i no entenem que s'hagi de sentir malament perquè els agenst li facilitin aquesta informació. I també donem solució a les persones que es queixen (també amb raó) de l'acampada d'aquests tipus de vehicles de manera perllongada i que sovint deixen escombreries i altres a la via pública i causen mala imatge de la nostra costa. Existeix una altra qüestió per la qual inrtentem que no quedin vehicles amb persones pernoctant a l'interior, és una qüestió de seguretat, durant les nits es solen produir robatoris en vehicles en aquesta zona i més d'una vegada les persones que hi pernoctaven han resultat agredides. No obstant, Senyor Boladeras no veiem cap motiu pel qual vostè no pugui visitar tranquilament la nostra població, amb aquest o amb qualsevol altre vehicle, a no ser que pretengui acampar o muntar un campament d'autocaravanes. Es tracta de fer compatible els drets i les queixes de tothom. La nostra tasca radica precissament en això mantenir l'equilibri entre les queixes d'uns i dels altres. Per aquest motiu i coneixent la norma, a vostè no li han prohibit l'estacionament ni l'han sancionat simplement l'informen que no resti més de 12 hores en aquest lloc. Esperem tornar a gaudir de la seva visita properament. Atentament, JOAQUÍN MARTÍNEZ SÁNCHEZ INSPECTOR POLICIA LOCAL AJ. MALGRAT DE MAR Telf. 93 765 42 24 Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. A partir d'aquí, que cadascú interpreti la resposta com vulgui, però, crec que seria tema de debat. Salutacions a tots. Ramon. http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
|
I tant que seri de debat. Ha quedat clar que rebremn persions externes.
El Límit de 12 h, está posat a la vista? és per a tots els vehicles?............ Existeix una altra qüestió per la qual inrtentem que no quedin vehicles amb persones pernoctant a l'interior, és una qüestió de seguretat, durant les nits es solen produir robatoris en vehicles en aquesta zona i més d'una vegada les persones que hi pernoctaven han resultat agredides. aixó és per fer-se importants, per donar por? Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.
|
|
Naturalment Marta, es veu d'un hora lluny. Fan tot el que la normativa diu que no poden fer, i a mes, saben que existeix, que encara es pitjor.
Salutacions. Ramon. http://picasaweb.google.es/ramon.boladeras/ImGenesDeBlogger?authkey=6hEl6QYp3GQ#5290358116198352514
|
|
Increïble !!!
O sigui que coneixent que no poden fer el que fan ( limitar l'estacionament ) ho fan per fer contents a terceres persones ???? Jo a això li dic prevaricació. I crec que estaria bé de fer una tanda de correus (tan educats com el d'en Raboga) fent-los veure que ells són els primers que han de complir la llei. Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Cada ajuntament s'empesca la seva, el de Sitjes diu que vol regular l'aparcament posant limitacions de llargada
|
|
Sembla ser que molts municípis prefereixen el turísme de "juerga i borratxera" abans que un turisme familiar, i aposten pels bars i locals de festa abans que potenciar un turisme trànquil que l'únic que vol és gaudir de la platja ó muntanya (depenent de la seva situació), fer alguna visita cultural i descansar.
Ela autocaravanistes formen part d'aquest turisme familiar ja que sovint els seus usuaris son parelles amb nens o parelles de mitjana edad i jubilats sense ganes de gresca. Malauradament, España mai tindrà "l'estatus turístic" de França, país que cuida i mima totes les formes possibles de viatjar, i quan els nostres gobernants se n'adonin, potser ja serà massa tard. Mentre ells continuen pensant d'aquesta manera, no ens quedarà més remei que traspasar les nostres fronteres cada cop que tinguem un parell de dies de festa. Salutacions ...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!
|