• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Una curiositat! fa 19 anys 11 mesos #2936

Abans de sortir de vacances... molt abans ... tota la familia vem preparar el viatge... sobre la taula del menjador hi havien estesos els mapes i la informació que ens havien donat a la fira de turisme...teniem una ruta escrita en un paper i anavem buscant els lloc en els mapes per encerclar-los...fins i tot teniem una llista amb el mejar que ens endoriem . una ltre de la roba.. .. i una altre del presupost que hi hauria en cada lloc a vistar...
Vem comprar uns diccionaris en alemany i chec....pensavem que serien com el de francès, anglès o italià... ho teniem tot lligat... o gairabé tot... Això es el que pensavem.....perque la sorpresa va ser nostra quam vem averiguar que no donaven resultat :roll:.. bé.... només a mitjes..
A Alemanya, Austria la part alemanya de Suissa encara ens van entendre amb angles i el diccionari gairebé no el vem fer servir... però a chequia... ay deu meu!!!!!!!!!!
Intentava pronunciar els sons escrits en el dicionari .. però els meus interlocutors no m´entenien.. ves a saber quina mena de sons reproduia jo per la meva boca!!!!!! :roll: .els hi havia d´ensenyar el dicconari i ells ho llegien... però això era el de menys.. el problema venia quan em contestaven :-| :-| :-| no entenia les respostes =)) =)) ..
Aixi que vem temtar la sort i junt a la mimica i "el xaporreo" al final semblavem checs de "les borges blanques de chequia " =)) =)) !!!!!!
Vem riure molt!!! i vem aprendre parauletes i frases fetes..d´un altre idioma llunyà al nostre.... i el mes important .....els checs ens han ajudat moltisim a fer- nos entendre... i a entendre´ls..!!!!!!!!!!!!

Mª josé

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Una curiositat! fa 19 anys 11 mesos #2938

Ai Mª josé, mira que m'has fet riure!!!! =)) =)) =)) =))
Tan facil que seria si tothom parlés en català oi? :mrgreen:
Salutacions ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Una curiositat! fa 19 anys 11 mesos #2941

La família Tiramillas estic segur que es faria entendre fins i tot al Congo :mrgreen: .La bona gent sempre s'enten.
Salutacions
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: Una curiositat! fa 19 anys 11 mesos #2949

:D Aixó vol dir, que el llenguatje per senyes funciona molt be, i ens podem fer entendre per tot arreu.
Salutacions.
El campisme es més que una forma de entendre la vida

Re: Una curiositat! fa 19 anys 11 mesos #2953

Ahhhhhhhhhh :mrgreen:
Ayúdame siempre a ver la otra cara de la moneda, no me dejes de culpar de traición a los demás por no pensar como yo

Re: Una curiositat! fa 19 anys 11 mesos #2963

Lince???? :roll:

Re: Una curiositat! fa 19 anys 11 mesos #2986

¡¡ Cuanta razon tienes Tiramillas !!
lo importante, diria yo, lo unico importante, es querer entenderse, si dos personas se quieren entender aunque hablen diferente idioma se ponen de acuerdo.
Y lo mismo al reves, cuantas veces vemos que hablando el mismo idioma y no se entienden.

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• De tornada a Suïssa +

...Quedo boquiabierta por la grandiosidad del paisaje y por el hecho de poder estar aquí. El guía nos explica que el grosor del hielo en el punto central del glaciar Llegir més
  • Almeria +

Diuen els entesos que els musulmans quan van veure la tranquil·la badia d’Almeria, els hi va semblar un gegantí mirall, i per això la van batejar Almería, el-mirall. I de Llegir més
  • Port Aventura +

Aquest cop l’indret de la sortida l’han triat els nens. A Cauterets en una d’aquelles tertúlies que ells tenen a les nits, mentre nosaltres fem el ressopó, varen decidir i Llegir més
  • Sortida als estanys de la Pera, a la Cerdanya +

Aquest és el relat rebut d'en Jofranc sobre la seva sortida als estanys de la Pera, al passat mes de Juny 2011 i romandrà a l'apartat de Sortides amb les Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12