• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

TEMA:

Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27158

Quan veig tots el comentaris que es fan en tots els forums de campisme sobre la negativa de l'estacionament de les AC em sento discriminat i que cadescú pensa tan sols en el seu benefici.
Jo vaig amb caravana a tot arreu i faig el mateix que pot fer una ac. I no puc, s'em prohibeix l'acces a parquings, a parades, a carreteres, a arees d'autocaravanes, etc.
I lo pitxor de tot es cap associació o col.lectiu ens te en compta i lluita per tenir els mateixos drets tothom. Tan sols es preocupen per el seu interes.
Si esteu suscrits al a la revista Campingsalon, aquest mes tothom estava orgullos que les ac han aconseguit que....... i que ara se'ls tindrà en compta que ......., i els demes? que no fem campisme?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27160

ixent2 hola

No se si el que et dire et respondra a la teva pregunta pero ho intentaré

Nosaltres tambe feiem camping, teniem un remolc-tenda, pero un bon dia(d'aixo ja en fa uns quans anys)vam decidir de canviar-nos a l'ac, quan vam anar a mirar ja ens deient que aixo era un altre mon, una altre cosa, que no tenia res a veure amb els campings, que inclús podria ser posible que ens agrades....i aixi es, no te res a veure

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27161

Aquest cap de setmana anavem 2 ac i jo. Sort d'ells per ells s'han preocupat de parlar amb qui fes falta perque no se a on hagues parat fora d'un camping.
Se que el mon de l'ac es totalment diferents, però això no treu que et posin impediments i que ningu parli de la possibilitat a que algú ho pugui fer.

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27163

ixent2 jo puc donar fe que aquest pont de maig una caravana ha pernoctat a una área de autos amb el cotxe enganxat sense cap problema ;-)

Mª José :mrgreen:

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27167

Perdona Mª jose, però he de dir-te "que una flor no fa estiu", jo tambe he dormit amb ac, però costa

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27176

Confeso, hem estat nosaltres qui hem dormit en una àrea d'autocaravanes :oops: , però val a dir que no era la nostra intenció, doncs la nostra caravana no està gens preparada per dormir fora d'un càmping, però les circumstàncies (els càmpings eren tancats quan vam arribar) ens van obligar.
Com que és el primer cop que ens passa això, no sé si som una flor d'estiu o no, el que sí és veritat és que hi havia més de 20 autocaravanes a l'àrea, i ningú ens va dir res. De totes maneres, encara que m'haguéssin dit quelcom tampoc els hagués entés ;-)
Ara parlant seriosament, habitualment les caravanes i les autos tenen unes característiques que les diferencien, i cada propietari té les seves necessitats. A nosaltres ens agrada anar a càmping, amb tots els avantatges i inconvenients que això comporta, i si tinguéssim AC és molt possible que continuéssim anant-hi.
Això no vol dir que no entengui el teu emprenyament, que l'entenc, però com que no dones gaires detalls no sé si és que algú et va dir clarament que havies de marxar de l'àrea, i si aquest algú va ser l'autoritat competent o un usuari de l'àrea. En aquest darrer cas, crec que parlant s'entén la gent, i que com a membres del col·lectiu campista sí que ens hauríem de mostrar més solidaris envers els altres, però això no deixa de ser un tema de l'educació de cadascú. I, malauradament, els maleducats es fan notar més...
En fi, perdona el "totxo", espero que en altre ocasió tinguis més sort. ;-)
Mercè & Cia.

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27179

JO CREC QUE EL PROBLEMA ES QUE CADA AJUNTAMENT SU MANEGA COM VOL,A SANT HILARI JA PODEU VENIR QUE NO US FARAN FORA,NI AMB AC NI AMB CV.ENS VEIEM. caravana-ou autocaravana dibuix tenda dibuix SOM UNS DISCRIMINATS =)) =))

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27184

ixent2, des d'una perspectiva una mica desencisada, efectivament cada associació lluita per als seus propis interessos, i de vegades em sembla que ni tan sols està massa clar quins són aquests interessos, tret d'unes poques persones que lluiten amb moltíssima generositat.

Sí, anant amb l'AC ja costa poder parar a alguns poblets i visitar-los.

Anant amb la caravana fer el mateix encara costa molt més, totalment cert !!! No només el vehïcle és més llarg i difícil de maniobrar i aparcar, sinó que a més tant l'autoritat competent com els usuaris de les àrees recelen, rondinen i protesten al veure caravanes als seus "reialmes", on les caravanes estan prohibides.

Segurament si en lloc de ser 2 ACs i 1 caravana haguéssiu estat 3 caravanes, tot hauria estat encara molt més complicat, al no estar "escudats" per 2 vehicles autoritzats a fer ús dels espais concrets.

I en aquest cas, de ben segur que el turisme que practicàveu tots 3 elements era del tot itinerant, sense més diferències entre vosaltres que la llargada dels elements.

Suposo que ja costa argumentar que l'AC és un vehïcle que estaciona i no necessàriament acampa (és la base principal de la defensa dels drets de les ACs a estacionar, l'equiparació de l'AC amb un turisme, mentre s'utilitzi com a turisme, ja que els usuaris d'AC no tenim un altre turisme amb el qual fer les excursions, necessitem aparcar la nostra AC a castells, pobles, parcs naturals, etc per tal de visitar-los).

Imagina't defensar el mateix per a la caravana !!! És encara més difícil la defensa (una caravana desenganxada podria estar més dies immòbil ocupant una plaça, mentre el vehicle tractor podria estar fent turisme per la zona), sumat al fet que hi ha tantes caravanes que el dia que s'equiparessin els "drets" d'ús amb les autocaravanes, automàticament hi hauria un terrible dèficit d'espais (em penso que aquest, realment, ÉS el problema).

Lògicament, parlem de França.

A Espanya de moment molts consistoris veuen exactament iguals les ACs i les caravanes, per a ells tot és acampar, i tot és prohibit.

Company, cap a França !!! No t'hi facis mala sang, dues horetes i pots veure molt de món, tastar bons vins, i practicar idiomes.
I continua anant-hi amb alguns col.legues d'AC !!!
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27185

La nostre cv està preparada per estar fora de campings, `fins ara no ho habia fet quasi mai i sempre al nord de vacances. Aquest cap de setmana anant a la zona del mont ventoux ens hem trobat que he entrat a dos aparcament de dos pobles de pagament, deixaven entrar a les ac pero a nosaltres ens deien que marxessim o que no podiem estar allà. Jo era l'única cv.
Si faig els comentaris anteriors es perque no he llegit que cap plataforma faci cap comentari de la possibilitat de que una cv faci el mateix que una ac. I pot ser que hem de pensar que a mes de fer rutes amb autocaravanes hi han mes formes autónomes que volem disfrutar de la independencia que et dona estar preparat.
Poso com a prova anar a l'aparcament del forum de bcn.

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27186

Si el incovenient es que es quedarà la cv sola i podem sortir amb vehicle, tan sols impedint que es desenganxi ja està solucionat.
Evav, crec que em tingut fora d'aqui varis comentaris sobre el tema i sempre em arrivat a la conclusio com molt be dius de fer 2 hores de ruta fins l'altre costat de la frontera, això si, acompanyat d'unaa ac com a minim.

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27188

ixent2, no et capfiquis massa. Jo he preguntat diverses vegades si les CV poden usar les "Àrees per a AC" i la resposta que he tingut pràcticament sempre ha sigut "que en principi no hi hauria d'haver-hi cap problema".

Jo m'estic equipant la CV per a que sigui autònoma per tal de poder fer ruta i poder parar a dormir on sigui. També és cert que no tinc intenció de muntar el "camp base" en una àrea i fer excursions amb el cotxe, però si passar dues nits en una àrea per tenir un dia per visitar una població sempre que aquesta estigui dintre el municipi o ben comunicada amb transport públic.

Una altre avantatge que trenin les CV pesades (+ 750 kg) és que al disposar de matrícula pròpia paguem el corresponent impost de circulació i per tant tenim dret a estacionar el vehicle a la via pública, per tant, podem estacionar la CV aprop de l'àrea i visitar la ciutat còmodament movent-nos amb el cotxe.

També et dic que personalment crec que les àrees haurien de ser de turisme itinerant, es per això que per poc que pugui participaré en totes les activitats que es muntin en aquest sentit, com la KDD de l'aplec del cargol a Lleida (la zona per "acampar" és un pàrquing municipal) o una altre que un membre del fòrum està organitzant en el seu municipi on si està movent el projecte d'una àrea de turisme itinerant oberta a tots.

Si que és veritat que s'està batallant molt per als drets de les ACs i espero que quan hagin assolit els seus objectius es recordin de les CVs.

Atentament,

Bitxitos - Jordi

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27199

.......Una altre avantatge que trenin les CV pesades (+ 750 kg) és que al disposar de matrícula pròpia paguem el corresponent impost de circulació i per tant tenim dret a estacionar el vehicle a la via pública, per tant, podem estacionar la CV aprop de l'àrea i visitar la ciutat.......

Jordi, només volia fer-te una petita rectificació, les Cv’s no paguen l’impost municipal de circulació, estan exemptes de pagament degut a que es consideren remolcs amb una càrrega útil inferior a 750 kg.
Pensa que qualsevol caravana, la carrega útil pot ballar entre els 150 kg i el 300 kg com a màxim per posar un exemple. La càrrega útil es calcula restan el pes màxim autoritzat (PMA) del pes buit (Tara).

Si mai l'Ajuntament del teu municipi te'l reclama, aquí et deixo això per confirmar-ho i per demostrar-ho:

LA LEY 50/98, DE 30 DE DICIEMBRE DE 1998, DE MEDIDAS FISCALES, ADMINISTRATIVAS Y DEL ORDEN SOCIAL, (B.O.E. Nº 313, DE 31 DE DICIEMBRE) INTRODUCE UN NUEVO APARTADO EN EL ARTÍCULO 93.3.B DE LA LEY REGULADORA DE LAS HACIENDAS LOCALES, DONDE SE DISPONE QUE NO ESTAN SUJETAS AL IMPUESTO SOBRE VEHÍCULOS DE TRACCIÓN MECÁNICA LOS REMOLQUES Y SEMIREMOLQUES ARRASTRADOS POR VEHÍCULOS DE TRACCIÓN MECÁNICA CON CARGA ÚTIL INFERIOR A 750 KGS.

Salut ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27202

. Aquest cap de setmana anant a la zona del mont ventoux ens hem trobat que he entrat a dos aparcament de dos pobles de pagament, deixaven entrar a les ac pero a nosaltres ens deien que marxessim o que no podiem estar allà. Jo era l'única cv.
Si faig els comentaris anteriors es perque no he llegit que cap plataforma faci cap comentari de la possibilitat de que una cv faci el mateix que una ac. I pot ser que hem de pensar que a mes de fer rutes amb autocaravanes hi han mes formes autónomes que volem disfrutar de la independencia que et dona estar preparat.
Poso com a prova anar a l'aparcament del forum de bcn.

¿Es posible que lo que relatas haya ocurrido en Francia? (Lo digo por la mención a la "Zona del Mont Ventoux"). En ese caso, y todo y que no soy un experto en legislación francesa, tengo entendido que, efectivamente, en las áreas de autocaravanas francesas están prohibidos todos los vehículos que nos sean autocaravanas. En los paneles informativos lo suele poner, y cita la legislación aplicable.... de cuyo detalle no me acuerdo, lo siento.
No conozco asociaciones de caravanistas franceses que te puedan ayudar, lástima. En este foro:
forum.campingcar-infos.com/
que, aunque es de autocaravanas, es de una amabilidad verdaderamente gala, quizá te puedan orientar un poco sobre alguna asociación o plataforma que busque equiparar los derechos de caravanas y autocaravanas en Francia (si es que tal asociación existe).

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27203

Gràcies CiM per l'aclariment.

Vaig matricular la CV l'any passat i al concessionari em van comentar que l'impost de circulació m'arribaria al mateix temps que el del cotxe (que ha d'estar a punt de donar la clatellada), per això el meu comentari.

Tot i així la policia local d'Igualada m'ha comentat que la puc tenir al carrer estacionada un màxim de vuit dies consecutius, com a qualsevol altre vehicle.

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27205

yo tengo entendido que las caravanas (como vehiculo remolque que es)no pueden estacionar en la via publica si no estan enganchadas al vehiculo tractor, tampoco pueden bajar patas.
las caravanas y las autocaravanas son elementos campistas, pero aqui acaban sus semejanzas, pero si hablamos de legislacion una cosa es el conjunto de vehiculos ( vehiculo tractor+vehiculo remolque) y otra es un vehiculo, en un caso tienes que tener dos seguros, dos matriculas, dos itv's, en el otro al ser solo un vehiculo no, quiero decir que les afectan normativas diferentes, entiendo que a una AC con remolque le tiene que afectar la misma normativa que a un coche + caravana, pues pasaria a ser conjunto de vehiculos.
nosotros nunca hemos hecho noche fuera de camping, si que hemos aparcado en la via publica mientras comemos, sinceramente creo que en caso de necesitarlo, en ruta, no creo que tenga ningun problema, al menos por parte de los usuarios de AC's, quizas algun vigilante puede que me intente echar, pero dudo mucho un autocaravanista dijera algo, salvo que el area estuviera completa.

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27210

Bona tarda,
En Bitxitos- Jordi recull molt be la queixa en una sola frase

Si que és veritat que s'està batallant molt per als drets de les ACs i espero que quan hagin assolit els seus objectius es recordin de les CVs.

Per mi no es un tema de pesos, de mides, de conjunts tractors, etc.., es un tema dels mateixos drets i ussos que la resta del campisme

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27212

Per mi no es un tema de pesos, de mides, de conjunts tractors, etc.., es un tema dels mateixos drets i ussos que la resta del campisme

Per això s' ha de ser solidari i no deixar que solsament treballi una part sinó que amb la força de tots plegats ( Ac i caravanes )segurament algún dia podriem aconseguir tenir els mateixos drets i ussos ;-)
Tinc la fè i confiança que serà aixi i algún dia ho podrem celebrar tots plegats!!!!

Mª José :mrgreen:

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27218

para ti puede que no sea un tema de pesos y medidas, pero las leyes estan hechas reflejando pesos y medidas, una AC de menor MMA de 3500 kgr, podra aparcar donde no lo podra hacer una AC de MMA mayor y las dos son AC's, yo con mi carnet puedo conducir un conjunto de vehiculos cuya MMA no supere los 3500 kgr, en cambio con el E podria superarlo,
todos tenemos los mismos derechos, en las mismas condiciones, y el tener un elemento de acampada no da los mismos derechos, porque no es lo mismo una tienda (las hay sin piquetas) o un remolque tienda (tambien sin piquetas) que una caravana o una AC.
quizas entonces lo que se tendria que hacer es intentar cambiar la ley y las normativas de trafico, pero hoy por hoy una caravana y una AC son vehiculos diferentes, me refiero en cuanto a reglamentacion y normativas de trafico.
que quede claro que yo no le veo ningun mal a que una caravana pueda pernoctar en un area, solo trato de reflejar la realidad y es que son vehiculos legalmente diferentes.
una caravana bien equipada puede ser tan o mas autonoma que una AC, me refiero en estatico, porque una caravana siempre necesitara de otro vehiculo para moverse.

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27219

Tonio, nosotros no nos referimos al tema de movilidad por peso de las ACs o conjuntos de coche CV. Nosotro lo que esperamos es que se nos igualen los derechos en cuanto a turismo itinerante.

Yo para visitar con calma los Picos de Europa montaré el campamento base en un cámping, pero en un trayecto de Igualada a Asturias quiero poder parar a pasar la noche donde me convenga sin tener problemas, y si es en una área en un lugar interesante de visitar pues quedarme un día para verlo.

A efectos de circulación no buscamos la igualdad, donde queremos que se nos trate a todos como a turistas itinerantes es en las paradas.

Re: Aixó no es just!! fa 13 anys 8 mesos #27221

Perdona Tonio, tens tota la raó, no es el mateix una caravana de -750 kg que un conjunt de vehicles que superi els 3500 kg. Jo tinc el B+E, la meva caravana es de 1200 kg, porto la matricula vermella, el meu vehiclee es pesat. Peró això no treu que no em deixin aparcar en un parquing públic que tothom pot entrar, ac, autocars, etc... i jo per portar cv no puc aparcar, no parlo de dormir, tan sols d'aparcar.
I despres llegeixes els articles i revistes i sols parlen de que les ac....., i això es el que mes dol. I els demes que?
Però també he de dir que gracies a les ac que acompanyo he pogut dormir a llocs que no tenen permis les cv.
Un cop feta la meva queixa el que em de fer es disfrutar del que tenim i cadesqu com podem.
Comparteixo les paraules de Bitxitos, esperem que el que aconseguexin les ac serveixi despres per les cv.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Alguns viatges

• Normandia - París +

Aquest any hem anat sobre segur i hem triat un lloc fàcil pels autocaravanistes, Normandia (tota França és agradable per viatjar amb autocaravana) i per proximitat hem aprofitat per visitar Llegir més
  • Cerdanya francesa +

Llevaba ya mucho tiempo en querer hacer un fin de año diferente, no por espectacular, ni derrochador, sencillamente diferente al tradicional. Las circunstancias han querido que durante muchos años (yo Llegir més
  • Vercors, llac Maggiore, Como, S. Moritz, Vall de Venosta +

Seguim pel costat esquerra del llac i ens endinsem cap a la vall de Valstrona. És una carretera amb un únic carril per compartir i amb un munt de revolts Llegir més
  • Itàlia i els seus Alps +

Mireia ha fet al seu bloc un relat sobre el seu viatge a Itàlia i els seus Alps. El podeu accedir des d'aquí Més imatges a la galeria sobre aquest Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12