• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 8 mesos #20936

Aquest matí he anat a comprar unes cadenas per la nostra auto ,doncs les antigues no ens valen,tots en sabeu els motius,la nova auto porta doble roda al darrera i no es correspon amb les mides de l'altre.
La questio es que el sr que m'atenia m'ha tret sense pensar-s'ho unes fundes de roba que ara estan molt de moda.Sempre havia pensat que no n'hi havia de les nostres mides i m'ha sorpres,quan les veig hem semblen molt poca cosa per arrastrar tota una auto per la neu,ell m'ha dit que igual que un altre vehicle i la veritat es que si anesin bé qualsevol s'esta possant cadenes amb el que hem costa posar-les cada any a mi.
Que en penseu?? algu les ha provat amb l'auto??penseu que tinc tracció trasera i doble roda,soposo que aixo i deu influir.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 8 mesos #20937

Nosaltres també estem buscant cadenes per la auto, i resulta que les del cotxe s'adapten a la mida de roda de l'AC. Les del cotxe són de tela, però tinc por que la tela no sigui prou forta pel pes de l'AC i es trenquin.
He llegit en algun foro que per l'AC han de ser cadenes resistents, tipus 4x4, ja que l'AC té un pes considerable.
Salutacions

Re: CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 8 mesos #20938

Hola Jepi,

Jo mai he tingut aquest tipus de "cadenes", digue'm tradicional, però penso que com les de tota la vida no n'hi ha cap d'igual exeptuan les Spider, van com una grapa que s'acoplan a un disc collat a la llanta.
El que sí que recordo de les de roba és que, nomès les pots fer servir quan hi hagi suficient neu a la via, si no es així, quan et trobes amb clapes netes de neu les pots foradar i ja les pots llençar.

Jo l'unic que et puc dir és que alerta si tens tracció al darrera, quasi sempre, els primers vehicles que es queden tirats a la cuneta quan cauen quatre volves de neu, solen a ser els cotxes de gama alta que tiben per darrera (Mercedes, BMW, etc....).

Sento no poder-te ajudar més, segur que trobaras un crack en la matéria. :mrgreen:

Salut ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 8 mesos #20945

Hola Jepi,

tal com comenta en Carles les de tela són només per la neu, si et trobes amb un tram net o gel es poden foradar.

D'altra banda no sé si aguantarien bé el pes d'una AC, a mi sempre m'han comentat que serveixen només per a turismes.

A part són d'ús limitat, s'agafen a la neu gràcies a una emprimació que porten aplicada per la superfície que ha d'estar en contacte amb la neu que amb el temps es va perdent. A més, a partir dels 50 km. de recorregut ja no es comporten igual de bé, això explicat per un ex-usuari d'aquestes.

Un cop fetes servir has de deixar que la neu es fongui, no les pots netejar com les tradicionals, evitant que la neu s'hi congeli.

Jo al cotxe hi porto unes d'autotensables i es munten en menys d'un minut, si vols et dic marca i/o te les ensenyo. El que si us recomano a tots, tingueu les cadenes que tingueu, és que un dissabte a la tarda un entretingueu practicant a posar i treure les cadenes, sense neu i amb calma per quan us trobeu amb la necessitat de posar-les.

Atentament,

Jordi

Re: CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 8 mesos #20952

Hola, jo tambe estic buscan cadenes pe la¡autocaravana, jo també porto tracció del darrere i rodes bessones. La veritat es que el tema es complicat doncs no totes les cadenes poden aguantar el pes de les nostres autos.
Mireu aquest fil, crec que es molt interessant www.acpasion.net/foro/showthread.php?t=22711&highlight=cadenas+nieve

Encara no m'he decidit pero per al pont m'agradaria tenir-les.
Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)

Re: CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 8 mesos #20957

Bona nit Jepi nosaltres tenim les de roba pel cotxe, i amb un hivern es van fer mal bè, es perque no hi havia prou neu, jo no ho sabia que sense neu la roba queda estripada i quant ens en vam donar compte ja eren estripades tot hi que van molt bè, hi per l'auto tinc cadena normal, pero reforçada tipo 4x4, pero son per estrenar.

Re: CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 8 mesos #20959

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
Jo en vaig comprar unes cadenes fa uns mesos en una botiga del poble. Després les vaig veureper internet quasi a meitat de preu.
Ara mateix no recordo la marca però fan bona pinta i són especials per vehicles de pes.
Ja miraré la marca.
Jo les de roba, no, gràcies.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 8 mesos #21001

Para empezar diré que la mejor cadena es aquella que NO se hace servir y que todas son malas, ahora bien la menos apropiada para AC son las de tela, cada finde veo en la cuneta telas rotas, antes lo que veían eran los tensores y cadenas rotas.

PEQUEÑO TRUCO: las cadenas clásicas metálicas, las que tienen el aro fijo por dentro y por fuera simplemente se tensa la cadena con una goma o muelle, si le añades un aro de goma con ganchos, de aquellos de las cadenas mas antiguas, aun funcionan mejor porque la goma tensor evita y limita las holguras que tanto molestan y evitan mucho ruido al circular con ellas.

Jepi, la tracción ¿trasera o delantera?, es la pregunta del millón y tiene contestación pero diferente para cada uno, pero para tu tranquilidad te diré que por algo será que las grandes marcas de turismo, furgonetas y camiones se mantienen fieles a la tracción trasera.

También es cierto que la tracción trasera, se nota antes que la rueda patina, porque no engaña, si no hay tracción, no hay y avisa, pero por el contrario y aunque parezca un contrasentido también será la tracción que mas aguante y te saque del apuro, pues avisa pero aun sigue traccionando, mientras que la delantera al principio da mas sensación de falsa seguridad y de repente se para y no la vuelves a mover si no es con cadenas.
La mía es delantera y de verdad en la nieve envidio a las traseras, lo que daría por empujar desde atrás y no estirar desde adelante,

Para poder cadenas en ruedas gemelas se colocan en la rueda exterior de cada lado del eje, en la interior salvo que sea Alaska no es necesario.

No me enrollo mas.
Buen finde.
Saludos.

Re: CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 8 mesos #21008

Gracies a tots pels vostres comentaris.
Una abraçada.
Salutacions.
... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...

Re: CADENES O FUNDES PER LA NEU??? fa 18 anys 7 mesos #21371

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46

Jo en vaig comprar unes cadenes fa uns mesos en una botiga del poble. Després les vaig veureper internet quasi a meitat de preu.
Ara mateix no recordo la marca però fan bona pinta i són especials per vehicles de pes.
Ja miraré la marca.
Jo les de roba, no, gràcies.

La marca que vaig comprar la pots veure a www.carpriss.com
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Illa de Ré, "la blanche", illa d'Oléron i la Rochelle +

Aquest estiu 2011 fem un viatge força tranquil visitant amb molta calma la Charente Maritime. A la costa atlàntica francesa, just enfront de La Rochelle i a uns 3 quilòmetres Llegir més
  • Vercors, llac Maggiore, Como, S. Moritz, Vall de Venosta +

Seguim pel costat esquerra del llac i ens endinsem cap a la vall de Valstrona. És una carretera amb un únic carril per compartir i amb un munt de revolts Llegir més
  • Les gorges del Segre +

La nostra sortida va ser d'un dia i mig, ja que la Francesca els diumenges treballa. Bé, després de dinar, rentar els plats i endreçar una mica la cuina vam Llegir més
  • Normandia - París +

Aquest any hem anat sobre segur i hem triat un lloc fàcil pels autocaravanistes, Normandia (tota França és agradable per viatjar amb autocaravana) i per proximitat hem aprofitat per visitar Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12