|
Benvingut,
Convidat/da
|
|
Hola amics.
La DGT ha publicat un article interesant en relació a la nostra manera de fer turisme. Es un primer pas, per el moment sembla que començem a existir. Una cosa important, parla l´article de que la nova velocitat màxima per autocaravanes a autopistes i autovíes es de 100 Km/hora. www.dgt.es/revista/num186/pdf/num186-2007-autocaravanas.pdf |
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
Ostres,ara si que he quedat parat.Aixo es realment de la DGT???,sembla ben bé una revista d'autocaravanisme.Molt interesant i esperançador.
Gràcies Cala per fer-nos saber l'enllaç. Una abraçada. Salutacions. ... si vens amb mi,no hem demanis un camí planell,ni estels d'argent,ni un demà ple de promeses ,sols, un poc de sort ,i que la vida ens doni un camí ben llarg...
|
|
|
Gracias Cala per la informacio
Una abraçada |
|
|
La veritat es que auquets tipus de noticies motiva per seguir endavant.
Si hagueren uns quants periodistes en diferents comunitats com la Marian Garcia, ens prendrien si mes no una mica mes seriosament. No ens veureien com "gitanus". Sempre he pensat que un dels gran problemes que tenim es la falta d' informació en general. La gent de fora d' aquest mon no sap de que va el tema com es natural , fins i tot molts dels que hi estàn a dins tampoc ho saven,com ens pasava a nosaltres abans de llogar la primera auto, tot ens sonava a xines perque mai haviem sentit parlar de res d' autocaravanisme i no ens haviem preocupat tampoc mai d' informarnos . La carència d' informació pot fer malinterpretar o malveure aquesta forma de viatjar. Necesitem que el mitjans de cominicació donin pinzellades d' informació com la que ha donat la Marian. Seria un gran pas endevant. Gràcies Cala! Mª José :mrgreen: |
|
|
A casa fa un bon grapat d'anys que rebem la revista Tráfico de la DGT i mai fins ara havíem vist cap article relacionat amb les autos. Si parlen, vol dir que existeixen !!!
En relació al que comenta la Maria Jose, les autos també eren unes grans desconegudes per nosaltres, però pensant que els seus usuaris habituals tenien un poder adquisitiu o grau d'endeutament relativament elevat. Però com en tot, els diners no són signe d'educació, i hi ha gent de tota mena a tots els colectius. De porc i de senyor se n'ha de venir de mena !! Gràcies Cala "por el dato", no se te'n passa ni una |
|
|
Sentint-ho molt, a mi no hem fa molta gràcia un article de la DGT, en conseqüència un article POLÍTIC, entre cometes "estant d'acord, defensant-nos, donant-nos la raó, etc..., sobre l'estacionament de les AC", i m'explicaré:
Allí on molts veieu un problema, jo no li veig; hi ha una llei clara on els nostres vehicles poden estacionar on sigui i dins fer-hi el que vulguem, sempre i quan aquest estacionament sigui a llei, es a dir, en un lloc permès, sense entorpir el trànsit i en un temps limitat, cosa que tots sabem. Hem fet quaranta mil pernoctes lliures i una o dos vegades hem trobat un municipal amb un excès de cel en la obediència de les ordres polítiques que, tot i estar ben estacionat, ens ha volgut fer fora, que li hem fet cas o no, cosa que tots hem sentit i alguns han viscut, però ningú té una sanció per no fer-ho. Quaranta mil pernoctes a tres "expulsions" NO és un problema, un problema és on buidar, que ens hi trobem tots i no hi ha lloc ni llei. Les àrees, són un servei social que anirà sortint a la demanda, però la creació d'arees implicarà la obligatorietat de l'ús i m'explico amb un exemple: quan les circunstàncies dels pobles i les ciutats ho permetient, els nens jugaven al carrer, quan aquestes circunstàncies van canviar i els nens no podien jugar al carrer, la demanda social va fer que es fecint parcs, i avui els nens nomes poden jugar als parcs que és el lloc indicat per fer-ho, ja no juguen al carrer. Quan els polítics diuen -no apujarem els impostos...-, "malo", prepara la butxaca; Quan els presidents del club diuen -l'entrenador té tota la meva confiança...-, "malo", prepara les maletes; Quan la DGT , Ministerio de Interior, Fomento y Medio Ambiente diu - Su objetivo es abordar los problemas principales: la escasez de areas de servicio y estacionamiento, la adecuación de algunas normas de tráfico y la implantación de señales específicas...- "malo, malo, muy malo...". Virgencita, Virgencita... que me quede como estoy. |
|
|
Genoveva,
En part estic amb tu i en part no. No faria falta cap reglament,llei o senyals especifiques , si els d'alguna manera el Gobierno de España, es limites a fer cumplir el Codic de Circulació. Però com aquest estat totes les institucions publiques, tenen d'alguna manera potestat de legislar sobre el seu territori o competencia, ja la tenim liada. Et donc un exemple, que res te a veure amb les AC. Fins fa poc estaba en un club de motos ajudan a l'organització d'una trobada i m'encargaba de conseguir els permissos. 1er El de l'ajuntament de Sabadell per que l'arribada i sortida era dins d'aquesta població. 2n El del Servei Català de transit per que sortiem un grup gran de motos per les carreteres. 3e els de 2 municipis de pas, ja que feiem re-agrupaments. 4rt els del ajuntaments a on organitzave'm l'esmorzar per ocupacio de via publica i 5e Com transitavem per el parc natural de Sant Llorenç del Munt i l?obac tenia que demanar permìs a la diputació de Barcelona. Es a dir tothom pot ficar cullarada i si no hi ha algu que dongui un cop de puny a taula i els posi el Codic de circulacio per davant, es tindra que crea un reglaments especific per defensan-se. Jo porto nomès 2 viatges llargs amb la AC. La primera, crec jo, al millor lloc on es pot practicar no nomès l'autocaravanisme, sino tambè tot el mon del camping, i aquest lloc es Escocia. Allà el camping es completament lliure, menys als lloc on es prohibit expresament (poquissims). L´altre es, i tots tenim experiencia, França. Alla si que hi han municipis on prohibeixen aparcar AC en certs llocs, pero segur que en el mateix municipi indiquem que tenen un parking o lloc completament adecuat per la pernoctació de les AC, encara que no tinguin un punt de serveis. A mès a mès aquest estiu he trobat una guia de comportamenti (Guide du Savoir vivre pur citoyen du camping-car) per AC editada per el Syndicat des Vehicules de loisirs, en el cual indiquen que si tenim qualsevol problema per estacionar o pernoctar en qualsevol lloc public de França, pots denunciar al ajuntament en questio directament al Syndicat ( que es com un departament del ministeri de turisme) Els ajuntament no podem prohibir, el que si poden es facilitar i reglamentar i crec jo que no em tingut cap problema d'aquest per França salut <div>FAMILIA TORTUGUETA<br>LAIA,MARTA I JORDI<br>BARCELONA<br>CATALUNYA</div><br>
|
|
|
Està clar Genoveva que el problema principal es el del buidat, però crec que està lligat al d´estacionar-pernoctar.
Tú dius que els Ajuntaments crearan àrees com si es tractes d´un servei social, perdona però crec que no has parlat amb gaires ajuntaments del tema del turisme de l´autocaravana i de les seves aventatges com a atracció de turistes de qualitat per els ajuntaments. Sencillament a molt llocs no ens volem ni veure, i si ens deixen aparcar es mentre no creem molts problemes a la resta dels habitants del municipi o als empresaris de certs negocis del poble. Si no hi ha una llei que ampari el nostre turisme, si no hi ha una regulació per part de medi ambient per tal de crear arees de servei per un tipus de vehícle que es ven legalment en aquest pais, ¿hem pots explicar per que un municipi ha de fer un àrea de servei?. El dia que des-de el gobern , central i autonòmic, es doni suport al nostre tipus de turisme fomentant-l´ho, i apojant-l´ho, com un turisme de qualitat i amb beneficis positius per als municipis que apostin per ell no tenim res a fer. Encara que no ens agradi son els polítics els que han de donar solució al nostre problema, i s´ha de parlar molt amb els polítics per que cregin en nosaltres. |
|
|
No dic:
"Tú dius que els Ajuntaments crearan àrees com si es tractes d´un servei social" Dic: "Les àrees, són un servei social que anirà sortint a la demanda" Aixó vol dir que fa deu anys ningú es plantejava fer arees per AC en una ciutat, i ara, en canvi s'en fan, per què?, doncs hi ha una demanda i hi ha municipis que ho creuen convenien, i altres no. Per desgràcia la política espanyola, catalana i municipal, no en pensen una de bona, i darrerament llei que fan, llei que és per rascar-te la butxaca d'una manera o altra i més en temes de trànsit i medi ambient: carnet per punts, controls velocitat, alcoholemia, residus, emisió de gasos, etc... totes són lleis que no han fet baixar l'accidentalitat, la velocitat, la emisió de gasos... però sí han rascat la butxaca a molts. El que vull dir, es que a mi no em fa cap il.lusió que ens comencint a posar lleis específiques que aleshores sí hauràs de complir i l'article ho diu clarament: "... implantación de señales específicas...", es a dir aquella senyal que ara ens posen que no té cap validesa sancionadora, ara la tindrà, i quan un municipi et posarà la senyal de prohibit aparcar AC al nucli urbà serà vàlida i sancionable. Penso que quan un municipi posi la senyal de prohibit, la llei també digui que haurà de habilitar un lloc adecuat per fer-ho, i ADECUAT voldrà dir una esplanada a 10 km de la ciutat (perque les lleis són així d'ambigües). Però tot plegat són conjetures, i no sabem que passarà, a lo millor sí es fa una llei totalment al nostre gust, però precisament perque estic cansat de parlar amb l'administració, l'experiència diu "mal pensa i acertaràs" per això insisteixo: VIRGENCITA, VIRGENCITA..., que me quede como estoy... que les lleis les has de complir i avui pernoctan (i tots sabem com) i NO acampan estem complint la llei vigent. |
|
|
Nomes una pregunta Genoveva ¿Quantes ciutats catalanes conéixes que s´estiguin plantejant, de motu propi, fer àrees per autocaravanes?
Per que jo en conec unes quantes que no volen n´hi sentir-ne a parlar, però no en conec cap que vulgi fer àrees de motu propi i ojalà m´equivoqui i es facin moltes sense tenir que anar ajuntament per ajuntament a donar la tabarra de que ens facin un àrea. |
|
|
Posats a fer demagogia, tampoc en conec cap que faci guarderies, ludoteques, biblioteques, centres per a drogodependents, lavabos públics, aparcaments gratuits, i no s’acava mai la llista de coses que els ajuntaments no fan de motu propi i que alguns, vaig la presió de la demanda social, acaven fent i altres ni així. (ficció explicativa) Ara tú imagina que Talayuela, poble perdut a serrania de Caceres, desideix de motu propi fer una area per AC..., absurd, no?; Però si aquest mateix poble, petit que és, en epoca de caça té diariament quince o vint AC dels caçadors que no tenen on aparcar i li done problemes de movilitat al municipi i com que allí no es pot aparcar, se’n van al poble del costat que ha fet una area, aleshores es quan l’ajuntament pot valorar si li interesa o no, a lo millor li està bé que marxin tots els caçadors, encara que per aquests sigui el "pueblo maldito". Jo com a bon caçador, i pagant la meva llicència, puc caçar on vulgui, i si a Talayuela hi ha bona caça continuaré anant-hi, perque el que m’agrada es caçar. Ara bé, si es fa una llei on els municipis poden decidir qui caça i qui no caça en el seu poble, aleshores si em puc quedar sense caçar a Talayuela. De totes maneres hem perdut el fil, no es tracta de si arees si o no, que per supost que si, i no està de més recordar als ajuntaments la posibilitat de fer-ne, l’article del que parla el fil és una llei que reguli la circulacio de AC i senyals específiques per AC i aquí és on jo continuo no estan conten, en que es faci una llei i insisteixo donar validesa a la senyal de prohibit AC en el nucli urbà ens perjudica per més arees que es facin a canvi. Fer arees ha de ser una demanda social, no una llei, no ens cal una llei, que no ens pensem que la llei dirà que no ens podem prohibir el pas, aixó hi és ara, si fan la llei es precisament pel contrari. Cala, no sé si he explicat prou bé el meu recel davant que vulguin fer una llei (tot i el simil fictisi, que no sóc ni caçador), però estic d’acord en tú que cal recordar que es poden fer arees, però una llei...???, ja ho saps: VIRGENCITA, VIRGENCITA..., que me quede como estoy. |
|
|
Penso que la Genoveva te molta rao, tot es cuastio de nesesitats, cuan el ajuntaments i el càmping ens vexin com un negoci, ens posaren els serveis.
Am aquet article sur t que la velocitat màxima per la AC es 100Km/ h. autopistes i autovies, que no podíem a na a 120Km/h com el turisnas??? Aixo també ho an retocat??? ho em pasat de 90 a 100Km/H Que ha pasat? |
|
|
que bien escribes oscar , genoveva for president :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
la verdad es que tienes mucha de la razon... |
|
|
Doncs jo aquest article el veig en sentit positiu.
Primer de tot perquè es parla de les autocaravanes, que ja és un primer pas, per aconseguir que els Ajuntaments comencin a veure l'autocaravanisme com un negoci turístic més i no com un problema. Segon, el que més es recalca en l'article és la falta d'àrees que hi ha al nostre país. I no diu res de prohibir l'estacionament. Tercer, quan esmenta l'usuari tipus d'autocaravana és molt correcte (amant de la natura, aficionat a la gastronomia, poder adquisitiu mitjà-alt, etc) és més motiu per atraure que no per rebutjar els autocaravanistes. Com tot, però, s'ha de veure en què acaba, si és que acaba en alguna cosa... |
|
|
L´única manera que veig per posibilitar la millora de les condicions del nostre tipus de turisme a casa nostra pasa per el recolçament de las institucions públiques.
Sense aquest recolçament del Gobern, del Parlament, la majoría dels ajuntaments, i ho puc dir amb una mica de conèixement de causa, per el treball que he estat portant a terme durant aquets dos últims anys, ens veuen com un turisme de baixa (o molt baixa qualitat, i ens comparen en la majoría d´ocasions amb els....), no ens volen, ens veuen com parias del turisme i no faran res fins que desde el Gobern es comenci a fer alguna cosa per nosaltres digali llei, digali promoció del nostre turisme. Per els ajuntaments els hi es més rendible fer un hotel, cases pareades, campings, etc, ¿per que reservar un espai del preuat i escàs terreny per uns turistes que no gasten ni en allotjament i que es porten fins i tot el menjar i que l´unic que volen es deixar-nos els seus residuus? No ens volen veure ni molts municipis ni alguna de les seves associacions, si no ens volen ni rebre per parlar, o si ens reben per compromís ens donen llargues. Com vols que facin àrees? Perdona Vicenç els campings si ens volen com a negoci, però exclusiu per ells , es a dir que sempre tinguem que anar a càmpings i no només quan nosaltres ho desit-jem. Sempre tenim la sort de que tenim França al costat per pasar els ponts i alguns cap de setmana llargs |
|
|
Només un apunt . A Itàlia un del paísos on el nostre turisme està més desenvolupat, tot es va aconsseguir a través d´una llei anomenada LLei Fausti.
Anys més tard va derivar a les normatives de tràfic que ès el que algunes persones negociant a Madrid estan intentant fer, d´aquí m´imagino a sortit aquest article. |
|