• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16393

Hola a tots:

El meu dubte que us plantejo us pot semblar de campista novell (que és el que sóc) però en fi, us el deixo anar:

Quan vas en marxa amb el cotxe i la caravana, la nevera es pot dur conectada d'aguna manera? o només la puc encendre quan arribi a un camping? Tenim uns amics que tenen una AC i si que la duen conectada en marxa.

Salutacions.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16394

Resposta d'un vell campista però novell caravanista.

En principi quan vas en ruta la caravana ha de rebre corrent de 12 v des de la pinya del cotxe.

Cal saber si portes pinyes de 7 ó 13 pols. Si són de 13 hi ha un born que va directe a la nevera amb 12 v i un altre per les llums i bombes també amb 12 v. Si portes de 7 (antiga) cal comprovar si tens llum antiboira posterior o 12 v continuus.

No obstant desconnecta la pinya o la nevera a 12 v quan paris, doncs en qüestió de poca estona et pot descarregar del tot la bateria.

Bitxitos

Re: Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16395

La nevera pot anar conectada a 12 v . Hi ha qui la porta a gas, però pot ser perillós. Quan marxis de vacances, encen-la a gas 24 hores abans de sortir perque es refredi. Després, circulant i conectada a 12 v, mantindrá el fred.

Bones vacances ¡¡¡
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Re: Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16396

Bitxitos / Neus:

Moltes gràcies, m'heu aclarit bastant el tema.
Com que som novells, ja us anirem donant la tabarra amb els dubtes.

Una abraçada.

Re: Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16397

Vosaltres tranquils i pregunteu el que volgueu.

Un o altre té les respostes a tots els dubtes, i si no surt cap voluntari entre tots ens fiquem a investigar, i si no troben resposta... ens ho inventem :mrgreen:

Re: Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16398

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
Jo la nevera a la caravana la portava a 12V com t'han dit. Ara, a l'auto, la porto encesa sempre.

Aprofito el fil per preguntar-vos un dubte:

Ara la meva auto nova ( potser les caravanes també, ho desconec ) porten un sistema que si s'apaga la nevera es torna a encendre automàticament.
Doncs no sé si tinc una avaria, o no, però quan estic aturat i la tinc en AUTO escolto que diverses vegades diàries s'encén ( quan s'apaga no fa soroll ) automàticament.
Em diuen que pot ésser normal però no m'ho crec doncs quan tenia la caravana, no s'apagava mai, i crec que si poso el selector en GAS no s'apaga, però no ho he pogut comprovar gaire.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16401

Marti, ja t'han aclarit el que demanavas, si tens més dubtes tu demana que per això hi som :mrgreen:

Josep Mª, nosalres sempre la fem funcionar a 220 i mai, però mai s'ha apagat, més aviat hem de ser nosaltres que la parem perquè si fa molt temps (3 mesos) que la tenim endollada sense parar, s'ens hi fa gel i l'hem de descongelar. Desconec quin pot esser el motiu.

Salut ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16403

Nouespai,

Potser que en AUTO, quan arriba a la Tª indicada es pari?, com la nevera de casa o el climatitzador... si es això es normal, si no es que no entenc be la qüestió.

Re: Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16423

Hola a tots, penso que al portar-la en AUTOMOTIC quan passa de 12 V a Gas a 220 o a al reves, para da 10 a 15minuts, es per questa raó que aconsellant si tens que para mol , deixar-la a gas.

Re: Dubte ús nevera caravana fa 19 anys 2 setmanes #16424

a mi nunca que se me ha parado la nevera , no creo que funcione como las de casa , ya te digo queme pasa como al CIM nunca hemos visto que se apagara ni en viages , que es cuando lo llevamos siempre a gas ni en parado ...

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Dels castells medievals a la Batalla de l'Ebre +

La ruta prevista ens farà reviure un dels capítols més sagnants de la Guerra Civil Espanyola: la Batalla de l'Ebre; visitant el poble vell de Corbera d’Ebre i el museu Llegir més
  • Paisatges del Ter +

Quan fa un any vam començar les nostres escapades de cap de setmana per les comarques catalanes, ens costava molt trobar un lloc que ens temptés. Desconeixíem totalment els fantàstics Llegir més
  • Esqui de fondo i "La Corrida" a Puigreig +

El sábado día 21 nos levantamos tempranito, ¡nos íbamos a esquiar! A las 7 de la mañana habíamos quedado en la gasolinera de la C-58 y nos retrasamos 5 minutillos Llegir més
  • Anglaterra de costa a costa +

Un viatge per Anglaterra, de costa a costa i de Nord a Sud, començant per Dover, cap a la costa est, i pujant fins arribar al Mur d'Adrià, per baixar Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12