• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Museus platges desembarcament Normandia fa 19 anys 3 setmanes #16091

• nouespai
  • Avatar de nouespai Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
Voldria saber si els museus del desembarcament d'aquella zona són interessants. Per a mi els temes militars no m'interessen el més mínim, però sí els histórics. I com és un tema mixte...
Per altre part vaig amb un nen petit i una adolescent, que encara complica més la cosa.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Museus platges desembarcament Normandia fa 19 anys 3 setmanes #16109

Hi han molts museus per aquella zona, es podria dir que a cada poble hi ha un. Crec recordar que el que esta millor es de Arromanches. També es poden visitar algunes de les fortificacions (bunkers) que queden per la costa. Independentment de les teves creences, no us perdeu el cementiri americà, impressiona.
Tota la zona es molta maca us agardara.
Intentem deixar aquest món una mica millor de com ens el vam trobar (B.P.)

Re: Museus platges desembarcament Normandia fa 19 anys 3 setmanes #16110

¿Y cuando vas, amigo Josep María? Digo, porque nosotros tenemos la intención de pasar (o no) por Normandía, según como estén, entre otras cosas, el clima, algunos amigos y nuestras ganas de conducir.
Item más que yo viajo con 2 niños, que no complican mucho la cosa.... y con su mamá, que es quien verdaderamente la complica (menos mal que no es forera....)
En relación a lo otro: aunque no es santo de tu devoción, en Campingsalon hay un hilo (Destinos relacionados con la II Guerra Mundial) creado y mantenido por un forero que, al contrario que tú, sí está interesado en temas bélicos (de todo hay en la viña del Sr.). Creo que tiene mogollón de información sobre el desembarco de Normandía (el de la II Guerra, no el de Guillermo el Conquistador). Y eso aparte, siempre hay la Maison de la France, que saben de tot.

Re: Museus platges desembarcament Normandia fa 19 anys 3 setmanes #16116

Hola Josep Maria

nosaltres també esn dirigim cap a la Bretanya i Normandia aquest estiu...i la meva dona és la que ha estat buscant tota la informació. Va trobar un relat molt complet amb tots els museus i llocs visitables.
Així que arribi de la feina li comentaré i potser ella et podrà dir d'on l´ha tret i si no enviar-te'l.

A mi els aspectes bèl.lics no em van però penso que és molt necessari veure-ho i fer-ho saber a tothom, per què no es torni a repetir i malgrat tot, malgrat els museus, els documentals, la memòria ens acaba fallant i sempre estem enmerdats en noves batalles estèrils...i morts innocents.

Salutacions,

David
Viatjarem més que el nan d´Amelie...!

(F.A.N.J. - Front d´Alliberament dels Nans de Jardí)

Re: Museus platges desembarcament Normandia fa 19 anys 3 setmanes #16125

Nosaltres vam anar al de Arromanches, i la cinema que hi tenen..també vam visitar les platges, el cementiri americà i alemany... De fet hi ha una ruta designada... com aqui podria ser la del camino de santiago. :roll:
A nosaltres ens pasa el mateix.. vist un museu militar , vist tots... però
si no vols pasar per cap museu... visita "Oradour sur Glane".... tot el poble es un museu.. crec que es el millor museu que existeix.. si es pot anomenar aixi... hi ha una àrea de autos molt maca gratuita ... caminant arirvaràs al poble màrtir.

Mª José :mrgreen:

Re: Museus platges desembarcament Normandia fa 19 anys 3 setmanes #16126

Hola!
Sóc la dona del ciuatanejo. El relat que tinc és el del fil que comenta en Quincho de campingsalon, un noi es va dedicar a fer el compendi de tot el relat del joseenrique i me'l va enviar. Te'n copio un tros on parla dels museus i si t'interessa te l'envio per e-mail.

Hablando de los Museos es importante precisar que no todos tienen el mismo interés. No todos los escenarios de las batallas tienen asociado un museo, pero nos faltan dedos en las manos para contar los museos dispersados por Normandía y que están dedicados, en algún aspecto, al desembarco.
Así, cualquier localidad se hace con un tanque americano lo pone a la entrada de una nave, se hace con un par de maniquís, cuatro pósters y 20 fotos y monta un museo que en realidad no tiene ningún interés pero funciona como reclamo turístico y fuente de ingresos. De este tipo hay varios como por ejemplo el museo de Cherburgo.
El lugar fue punto estratégico en la batalla de Normandía por ser el puerto principal de la región. En lo que fue antigua fortaleza napoleónica hoy se ubica el "Museo de La Liberación". Todo apuntaría a que no hay que perdérselo y así uno dedica la jornada entera recorre 100 km. para llegar y resulta que el museo no es más que una galería fotográfica sin mayor interés. Eso es todo lo que hay en Cherburgo, ningún vestigio, ningún monumento, sólo este pseudomuseo que no es más que un reclamo.

En mi opinión los museos dedicados a la batalla de Normandía los clasifico así:
Museos de visita obligada:

Museo Airbone de St. Mere Eglise
Museo de Pecios Subacuáticos de Port-en-Bessin
Museo de la Batalla de Normandía de Bayeux
Museo del Desembarco de Arromanches
Museo del Muro Atlántico de Ouistreham

Museos visita recomendable:

Museo de la II Guerra Mundial en Avranches
Museo Leclerc en AlenÇon
Museo del Radar de Douvres la Délivrande
Mémorial de Caen
Musée Memorial de Omaha Beach en Saint Lauren
Mémorial Pégasus en Ranville

Museos que si has visto los anteriores no te aportarán ninguna novedad:

Museo de la batería de Merville
Museo de 4º Comando en Ouistreham
Centro Juno Beach en Courseulles
Musée America-gold Beach en Ver Sur Mer
Memorial du Général de Gaulle en Bayeux
Museo D-Day Omaha en Vierville
Museo "Bir Red One" en Colleville

Se me quedan en el tintero algunos pero sirve esta lista como ejemplo. La entrada a los museos cuesta según el caso 6 o 7 euros para los adultos (mayores de 14 años) y en el Memorial de Caen en torno a 24 euros (por persona).
Salvo que se tenga un mes entero por delante y un presupuesto apropiado, es tarea complicada ver todos los museos de Normandía y de verdad no merece la pena. Ojo, aunque un museo puede no ser demasiado interesante, la zona sí lo es. Por ejemplo el famoso Puente Pegaso que del que ya hablaremos. El museo no es nada del otro mundo pero el lugar es visita obligada.

Una salutació
Glòria
La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.

Re: Museus platges desembarcament Normandia fa 19 anys 3 setmanes #16127

• nouespai
  • Avatar de nouespai Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1809
  • Gràcies rebudes: 46
Pensem passar per Oradour i visitar els dos cementiris, però no voldria "perdre" un matí o el temps que calgui en veure els "diferents tipus de fusells, bales, i canons que es van utilitzar en aquells dies". Per això us preguntava quin valia la pena veure.
No sé si m'enteneu, ja que estic allà, vull veure el que va passar però els detalls militars no m'interessen.
No sabria distinguir l'uniforme d'un capità d'artilleria, un comandant de vaixell, o un coronel de l'aire.
Com en el seu moment no voler anar al "servei", m'ho vaig perdre... :mrgreen:

Fa temps recordo aquell fil a campingsalon, però entre que era llarguíssim i que em sembla que era just el que no m'interessava, no el vaig seguir més enllà de la primera pàgina.

Anirem des del 5 d'Agost fins que s'acabi el pressupost :D
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Museus platges desembarcament Normandia fa 19 anys 3 setmanes #16132

Nosaltres vam a anar al de Arromanches..... si no t' agraden... aquest et ve de cami per visitar els cementiris...i ja en tindràs prou ;-)
A Oradour les visites les fan guiades però en francès.....noslatres hi vam arribar quan el grup estava a dins de l' església, i creume va ser molt interessant.... :mrgreen:
Si paseu al cementiri hi veureu part de les cendres de la gent que van cremar en una urna de vidre... i els noms del catalans que hi vivien ...a més de l ' altre gent que residia a oradour...una mica tetric si aneu amb en Pau.. però es petit i no crec que ho entengui.
A les meves filles i al Adrià es hi va donar molt mal rotllo verue les cendres......però pitjor va ser el any pasat a Manthaussen .....

Mª José :mrgreen:

• Pàgina:
  • 1

Cercador

Alguns viatges

• Baix Empordà, pobles amb encant +

Vam anar a la comarca gironina del Baix Empordà, amb l'autocaravana, amb la intenció de visitar uns pobles, encara que petits, encantadors, que deixen un grat record en la memòria Llegir més
  • Midi Pyrenées +

Ja havia passat un mes des que vam tornar de les vacances i teníem l´auto una mica abandonada. Aprofitant que era la diada i que el cap de setmana era Llegir més
  • Escapada al Solsonés +

Sortim de Begues, dissabte a les 10 de matí, direcció a Clariana del Cardener (Solsonès). Passat aquest poble a mà esquerra, es troba la cruïlla que va al pantà de Llegir més
  • Nadal a l'Alsàcia +

Si hi ha algun lloc a Europa que es celebri el Nadal amb especial interès és a Alsàcia. Tota Alsàcia es tomba a lluir els carrers, places i especialment les Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12