• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Aprenent de caravanista fa 15 anys 11 mesos #15576

Bona nit a tots !!!!
Fa unes tres setmanes que jo sortia per aquí amb el mateix assumpte; ple de duptes a l'hora de comprar la meva primera caravana. Des de llavors us he anat llegint a diari... i si noi, enganxeu.
Doncs bé, ara torno per dir-vos que gaire bé ja he fet fira. Si no hi ha res que ho entorpeixi, probablement em quedi una knauss 400 de segona mà. He d'acabar-ho de lligar una mica mes amb el propietari, però diria que està fet.
Estem molt il.lusionats per poder-la estrenar (nosaltres). Ja estem pensant en les vacances d'agost.... França, Disneyworld... estem fets una emboliu per quina carretera començar...
Quan tot estigui dat i beneit us ho faré saber... així com noves qüestions, com per exemple: com conduir, com repartir el pes, etc...
Encara no la tinc però ja vull saber.... com si la tingues....
Fins aviat.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 11 mesos #15584

Hola Francesc,

Doncs tan debó les "negociacions" arribin a bon port.
Tot i encara ser prematur, et dono ja l'enhorabona per la nova adquisició. brindem
Quan estigui dat i beneït, tu demana tots els dubtes que tinguis que entre tots mirarem de resoldre'ls.

Felicitats !!! ;-)
No hi ha camí per la pau, la pau es el camí.(Mahatma Gandhi)

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 11 mesos #15602

Francesc...enhorabona per la teva inminent compra. Segur que estareu molt il.lussionats.
ja veuràs com el viatge a França será molt maco.
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 11 mesos #15603

Seria d´utilitat que duigèssis quin cotxe tens , i sobre el pes....doncs sempre millor sobre l´eix de les rodes de la caravana o el més a prop posible , per evitar moviments perillosos...
El tema de conducció...els primers 20 km aniràs amb un mal de braços i d´esquena...de la tensió...però de seguida anirà pasant i , quasi segur, que no ho notis...sempre anat amb comte amb la velocitat i amb els rebufos dels camions quan en pasis a prop.
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 11 mesos #15611

Hola Francesc,

si pases per Igualada pel carrer Comarca a tocar de Mestre Muntaner hi podràs veure una Bürstner velleta, és la meva.

El que diu na Matrix té tota la raó, el primer viatge de 50 km. acabes baldat com si haguesis fet la volta al món d'una tirada, però al segon dia pràcticament ni notes la diferència.

Si vols, algun cap de setmana abans de marxar de vacances podem fer una volta i intercanviar impressions.

Bitxitos

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 11 mesos #15637

Hola Francesc, que la espera es faci ben curta! i no pateixis, aprens a conduir amb caravana al cap de pocs quilòmetres.

Bitxitos, doncs a veure si la guardes, la tens aparcada al carrer desde dilluns. Debem ser veins perqué passo cada dia pel davant de la caravana. Per cert, la tanques a algun lloc cobert?

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 11 mesos #15642

Bona nit a tots de nou !!!
Us donaré mes informació perque m'informeu. M'ha dit que la caravana pesa 950kg. Suposo que amb el carnet de cotxe, el B, podré portar-la. Pel que em pregunta matrix, el cotxe es un A4 Avant diesel. També espero no tenir problemes amb els ports de montanya.
També he sentit a dir que sobre la bola es bó que hi hagi un pes d'uns 30kg.
Que em podeu dir de tot això?
Moltes gràcies per la vostra ajuda.

Ah, per cert, veig de que l'Anoia en som tres: Bitxitos, Pepxi i jo.

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 11 mesos #15645

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1806
  • Gràcies rebudes: 46

Bona nit a tots de nou !!!
Us donaré mes informació perque m'informeu. M'ha dit que la caravana pesa 950kg. Suposo que amb el carnet de cotxe, el B, podré portar-la. Pel que em pregunta matrix, el cotxe es un A4 Avant diesel. També espero no tenir problemes amb els ports de montanya.
També he sentit a dir que sobre la bola es bó que hi hagi un pes d'uns 30kg.
Que em podeu dir de tot això?
Moltes gràcies per la vostra ajuda.

Ah, per cert, veig de que l'Anoia en som tres: Bitxitos, Pepxi i jo.

Amb el cotxe aniràs, bé, o molt bé, i amb el pes sobre la bola, millor que et miris les especificacions del cotxe, doncs en una Espace, indicava entre 75 i 100kgs.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #15672

Hola Francesc
Pel que respecta al vehicle tractor, no has de tenir cap problema, ja que es tracta d’una caravana de 950 kg. i el cotxe com a mínim te 110 CV.
En quan a seguretat, un factor molt important son els pneumàtics de la caravana, si tenen mes de 5 anys, s’han de canviar ja, si en tenen menys i la caravana ha estat molt temps parada amb les rodes a terra, comprova que no tinguin talls o deformacions. El meu consell, posa’ls nous.
També és important la pressió d’inflat, es possible que porti les dades sobre el parafangs de les rodes.
Per bona conducció i seguretat, també molt important, sinó el porta, es un bon estabilitzador. Així com no sobrepassar mai els 100 km/h., pensa que vas a passar•ho be, no arribar el primer.
Porta la caravana el mes descarregada possible, reparteix de la carrega procurant sempre que sobre la llança no sobrepassi els 50 kg, això es pot controlar, fins que tinguis practica, amb una bascula de bany sota la roda jokey. Es millor carregar el cotxe al màxim.
Pujant ports de muntanya, si el motor està be i en el temps que estem, màxim que et pot passar es que la temperatura pugi mes del que estàs acostumat.
Procura anar sempre amb la marxa adequada, que el motor el sentis alegre, això fa que la temperatura no és dispari. Si la pujada és molt llarga o forta i la temperatura s’enfila, es aconsellable para l’aire condicionat.
Andreu

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #15673

PEPXI, la caravana la vaig anar a buscar el divendres per la tarda al concesionari, la volia portar al K3 el diumenge, però van ingressa a un familiar bastant greu a l'hospital i ens va enredar el dia, i fins al juliol no obren tots els dies.

La tinc que acabar de netejar i reparar quatre cosetes, a veure si ho puc fer a aquest cap de setmana, per poder-la estrenar ben aviat (ja avisaré).

Visc als pisos d'en Solís, al Residencial Muntaner.

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #15715

Moltes gràcies Maverick,
m'apunto lo de les rodes; en quant a la presió, en el cotxe sempre les porto una mica altes perque en giravolt deriva menys. Es pot aplicar el mateix a la caravana?
Per lo de la càrrega a la caravana, l'altra dia vaig trobar un caravanista i em va dir que ell sempre portava el cotxe totalment vuit, tota la carrega ben distribuida dins la caravana, i que el cotxe i la caravana no fesin cap V, ni amunt ni avall. Con s'enten ara això?

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #15935

Hola.
La caravana te un pes màxim autoritzat, per poc que la carreguis, segur que el sobrepasses, digui el que digui qui u digui, sempre és millor que el vehicle tractor pesi mes. La pressió dels pneumàtics de la caravana, no tenen res a veure amb la conducció, però s’han de portar a la pressió correcta per evitar sorpreses, el que si te que veure amb la conducció es la massa del remolc, fa que el cotxe es comporti de manera diferent a la que estàs acostumat, sobre tot a les corbes, per això mateix s’ha de controlar la velocitat. El pes sobre la llança, millor no sobrepassi els 50 kg.
Andreu

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #15940

Bona nit Maverick,
dius que millor carregar el cotxe, però si omplo el maletero amb el que pugui portar per vacances, el cotxe s'abaixarà de darrera, fent la "V" entre cotxe i caravana. No pot ser dolent això per la conducció? O es millor repartir carga entre cotxe i caravana i evitar que el cotxe s'enxofi.?En quant a velocitat en recta, el caravanista amb el que vaig parlar, em diea que amb la seva caravana de 4 mts de caixa havia passat de llarg dels 130 qm/h. Quina es la velocitat maxima prudent? I en corves, quina es la reacció de la caravana i el cotxe? Se t'enporta el cul del cotxe fent que el cotxe tendeixi al sobreviratge?
Ja per acavar, i disculpa el qüestionari, en baixada, frenant o reduint, es nota l'acció del fre d'inercia?
Amb tot això espero tenir una mica mes de teòrica... ja no mes restarà la pràctica.
Gràcies per llegir tota aquesta llatania.
Francesc.

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #15943

Francesc, no et preocupis massa. Jo em vaig imaginar mil vegades com seria conduir amb la caravana i et puc assegurar que fins que no l'enganxes realment al cotxe i et llences a la carretera no saps com és.

Pel que em va comentar el meu tiet de com era conduir amb caravana al que jo he viscut hi ha un món de diferència. M'imagino, i que algú em corretgegi si vaig errat, que tot canvia depenent de la caravana, del cotxe, de la teva manera de conduir, l'antiguitat del cotxe, etc. Resumint, que hi ha milers i milers de variables que poden afectar al comportament del cotxe.

Tot i així no tinguis por, segur que serà més sencill del que t'imagines. :mrgreen:

Bitxitos

P.D: de res, gràcies al fòrum m'estic afeccionant a la lectura :roll:

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #15959

Hola Francesc,

Comencem per el porta-equipatges, sempre que es pugui, millor carregar el cotxe que la caravana, però tambè es veritat que carrega'l massa pot ser perillos pel fet de acotar el cul i alçar-se del morro, amb l'agravant de que poden perdre adherència les rodes directrius. Si veus que pot passar això millor posar alguna cosa a l'interior de la cv.

En questïo de velocitat, estic d'acord amb en Bitxitos, depenen molts factors, però el principal i bàsic per a mi es la prudència.
La velocitat màxima es la que ens marca el codi de circulació:
Autopistas i autovies: 80 km/h; carreteres convencionals amb voral de 1.5mts o més (tipus eix transversal C-25) 80 km/h; reste de vies: 70 km/h. Fa lleig dir-ho però em sembla que cap ho respectem a "raja tabla".

El meu consell es que adaptis constament la velocitat a les característiques de la via, transit i temps climàtic. Pots anar sol per l'autopista a 110 i un cop fort de vent et pot desaquilibrar el conjunt i tombar cotxe i cv. No tinguis pressa, gaudeix del viatge, t'asseguro que si t'agrada conduir disfrutaras d'una altre manera.

Amb les corves alerta, pensa que portarás 1.000 kg empenyan-te, vol dir que val més entrar fluix i donar gas que a l'inversa, llavors potser es massa tard. Recorda que t'has d'obrir en passos estrets i revolts tancats, la cv sempre segueix la trajectòria del vehicle, però pensa que es més ample.

En baixades, ports de muntanya i pendents pronunciades sempre amb el fre motor, ajudan-te si cal dels altres. Així evitaras escalfar els frens del cotxe. El fre d'inèrcia fa la seva funció sense que ho notis,el notaras molt quan frenis bruscament o aturis del tot el cotxe, llavors et farà com una fuetada enrrera, es normal que ho faci.

Ja veuras com el primer dia que surtis suaràs, estaras neguitos i aniras molt tens, però a mesura que t'hi vagis adaptan li trobaras el plaer i llavors se't farà curt el camí,

Si tens més dubtes, demanal's que per això hi som, tots hem passat algun dia per aquí.

Salut ;-)

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #16004

Bones a tots,
amb la resposta de CiM realment m'han quedat les coses molt mes clares. Actuaré amb prudencia i minimitzant els riscos que jo pugui crear. Aquest cap de setmana aniré a acaba de comprovar la caravana.
Miraré l'estat dels neumàtics, també vull comprovar que tot funcioni(nevera trivalent, cuina, aigua calenta) Em deixo alguna cosa important?
Per la part del devant he vist que tenia cops de una pedregada (al canto rodó de d'alt) He de tenir en compte alguna cosa mes sobre això?
L'estabilitzador, es fa malbe o be es desgasta? La caravana te 5 anys.
Si em podeu orientar una mica amb això, es possible que aquest cap de setmana doni el cop de cap.
Moltes gràcies,
Francesc.

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #16007

Hola Francesc,

Doncs continuem :mrgreen: , quines coses més has de tenir en compte? doncs una i molt important, assegura't que la pinya de conexió de la caravana sigui indèntica a la base del cotxe, t'ho dic perquè actualment, quan hom monta un enganxall s'instal·len per norma general els de 13 pols, només faltaria que la cv portés el de 7, llavors no podries conectar -la. 8O
Si fos així, tranquil, al mercat hi han uns adaptadors tant de 13 a 7 com de 7 a 13, amb això ho soluciones.

No sé si ja portavas l'enganxall o no, t'ho demano perquè hi han electricistes que si has d'arrossegar un remolquet o similar agafan la corrent dels llums del cotxe i no fan la linia directa de bateria per alimentar la cv quan el motor està parat, amb això et pots trobar que només et funcionarien els llums exteriors (enllumenat del remolc) i no tinguis llum a dins i no et funcioni la nevera a 12 v.

L'estabilitzador porta un feròdes per poder funcionar correctament, no sé si l'anterior propietari l'ha fet correr força i l'estat en que poden estar. Convindria que potser l'hi fessis fer una mirada.

Referent a la pedregada, nosaltres en varem tenir una i de molt grossa :twisted: , ens va malmetre bastant el sostre, la carrosseria, les trampilles i vidres. Si nomes son petits cops, tranquil, no passa res, assegura't de que la xapa no estigui fisurada (que ho dubto molt), llavors si que podries tenir problemes d'entrada d'aigua, humitats amb el posterior podriment de l'interior.

Mira't el baixos de la Cv, pensa que es un xapat de fusta, observa que no estigui podrit, es una de les parts més resistents però a l'hora també de les més fragils pel pes que ha de soportar. (jo li faig una capa de quitrà perquè no em pasi).

Un consell que et dono, porta sempre un gat hidràulic d'aquells petits (els venen a qualsevol superficie comercial i botigues de recanvis, poden aixecar fins a 5 tones). Et pot anar bé per anivellar la cv en parcel·les amb una mica de pendent. D'aquesta manera no has de treballar tant amb les potes i així els hi estalvies un patiment a elles i a tu.
Porta també uns tacs de fusta o similar per posar a terra sota les potes, en terrenys tous o enfangats ho agrairas perquè si no, s'enfonsen les potes i no fas res.

Tema gas, mira que la goma no estigui caducada (ho dubto si té 5 anys), tampoc sabem si està tot donat d'alta amb una companyia per fer les inspeccions periòdiques, això t'ho aclarirà l'antic propietari.

Fins que la cv no tingui 10 anys, no has de pensar amb l'Itv, amb això estàs de sort :mrgreen:

I no se que més dir-te, :roll: estic pensant i no se'm acut res més. Potser algú més et dirà alguna cosa. Si tens més dubtes, endavant!!!

Salut ;-)

Carles

Re: Aprenent de caravanista fa 15 anys 10 mesos #16008

M'he deixat una cosa!!!, un nivell petitó de paleta per saber si tens ben anivellada la cv, això es obligat!!!

Salut ;-)

• Pàgina:
  • 1

L'últim al fòrum

• No hi ha missatges per mostrar.

Cercador

Alguns viatges

• Sierra de la Demanda +

Destí: Sierra de la Demanda Mitjà de transport: Caravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Cercle Polar Àrtic, 2010 +

L'estiu 2010 va ser per nosaltres l'any del VIATGE. Volíem travessar la línia imaginària que delimita el Cercle Polar àrtic i endinsar-nos en la terra de la llum infinita, la Llegir més
  • La Rioja +

Destí: La Rioja Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Sortida als estanys de la Pera, a la Cerdanya +

Aquest és el relat rebut d'en Jofranc sobre la seva sortida als estanys de la Pera, al passat mes de Juny 2011 i romandrà a l'apartat de Sortides amb les Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12