• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: Els nostres orígens

Els nostres orígens fa 3 anys 11 mesos #49195

De vegades, com aquests dies, hi ha gent que pregunta al fòrum o privadament com i quan va començar aquest espai web. Per a qui no ho conegui en faig cinc cèntims:

Totcàmping va sortir a la llum, amb aquest nom el 17/5/2006, el mateix dia que el Barça va guanyar la final de la Copa d'Europa a París, per tant, és fàcil recordar la data exacte d'inici. :)
La idea bàsica era tenir un espai campista de relació (com que no existia Facebook, no havien nascut les "xarxes socials"... ), on el respecte personal i la llibertat lingüística a l'hora d'escriure els missatges fossin bàsiques, cosa que no passava en l'únic altre fòrum campista que existia llavors a l'Estat.
El seu format visual ha anat variant amb el pas del temps, però s'ha mantingut fidel als seus inicis.

Els primers integrants de Totcàmping es vam conèixer personalment en una trobada feta per celebrar la Castanyada del 2005, a Montblanc, i organitzada al fòrum "Capingsalon" (un fòrum del que vam anar marxant perquè sovint ja rebíem insults per l'únic fet d'ésser catalans). Exemple de "Perla 1" , de "Perla 2" i una imatge per al record:
Abans del naixement de Totcàmping, un company virtual (mai ningú va saber qui era en realitat) va posar en marxa el "Fòrum Català de Caravàning", un espai que, malgrat les seves deficiències tècniques (massa publicitat i caigudes habituals del servidor), va anar aglutinant una comunitat campista catalana que al Febrer del 2006 va fer una trobada-calçotada al càmping Vilanova Park. En aquella trobada es va parlar de com resoldre aquells problemes constants de connexió i qui us escriu es va oferir per crear i mantenir un nou espai, que no tingués aquells problemes. Aquell cap de setmana i allà va començar a crear-se TotCàmping, l'espai que continua a dia d'avui, malgrat l'existència de les xarxes socials, gràcies també als forers que participen i escriuen.

Des d'aquí us encoratjo a que escriviu més i que em feu arribar les imatges i els relats dels vostres darrers viatges, per poder-los compartir.
Planta cara a la por i dóna aliment als teus somnis.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Last edit: per webmestre.

Els nostres orígens fa 3 anys 11 mesos #49198

hola, bon dia a tots i a totes,
Gracies Webmestre per la informació, no la coneixia.
En els inicis no que no hi era, però em vaig donar d'alta en aquest forum en el febrer del 2012, o sigui que porto quatre anyets, participant d'aquest forum i que espero que per molts mes anys.
salutacions
antoni
Deixeu-me que us digui una cosa... jo sóc català
Pau Casals a les Nacions Unides

Els nostres orígens fa 3 anys 11 mesos #49202

Doncs felicitats per aquests 10 anys de vida!!.
i moltes gràcies per la tasca que fas/feu oferint-nos aquest espai. Dóna gust passar per aquí i llegir o compartir informació amb la resta de campistes.
Bona feina la que feu; seguiu així!
Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Els nostres orígens fa 3 anys 11 mesos #49203

Gràcies per aquesta informació que no coneixia amb aquest detall i també com molt bé expressa MarceCRN, moltes gràcies per posar-nos a disposició de tots aquest gran espai.

Joan Vives.

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49283

Moltes gràcies per la creació d'aquest espai campista català i en català. El tema lingüístic a d'altres fòrums (acpasión) l'he patit en carn pròpia. M'han expulsat per saludar (!) en català de manera reiterada, a la secció "preséntate". La resta de missatge a d'altres seccions els vaig escriure en castellà. En fi, això ja és aigua passada. Espero que aquest fòrum s'animi una mica més. Jo, per la meva part faré tot el que pugui per animar-lo!
Moltes gràcies de nou!

Enric

La Caseta Sobre Rodes, el nostre blog de sortides i viatges:
casetasobrerodes.blogspot.com

Last edit: per enric72.

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49285

Hola, bon dia Enric,
Jo no els hi vaig donar l'oportunitat aquesta, em vaig donar de baixa immediatament.
aquest va ser el meu post en aquest fòrum després de la meva baixa d'ac pasion:
hola, bon dia a tots i a totes,
he rebut un privat d'ac pasion per escriure en català, el qual em diuen que es un foro en castella, per tant, la meva reacció automàtica, ha sigut donar-me de baixa d'aquest foro.
el privat diu així:
Buenas tardes,
Este mensaje es para pedir la modificación de los post escritos en la zona punto de encuentro en catalán. En un plazo máximo de 24 horas de no estar modificado los post serán eliminados y los reincidentes amonestados.
Ac Pasión es un foro a nivel estatal y el lenguaje del mismo es el castellano.
Nunca se dirá nada porque se felicite a alguien en catalán, por ejemplo pero de escribir post lo que si se pide es que se escriba en castellano. En el mismo espacio se puede escribir la traducción al catalán, euskera, portugués, etc
Para cualquier aclaración que se precise podéis mandarme un mensaje privado y lo comentamos.
Un saludo
Ester

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49287

Aquesta Ester té una fixació amb el tema del català, tot i que el fòrum acpasion és a Mataró. En fi, sense comentaris.

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49290

De Mataró, és a dir catalans, i anar d'aquest "pal" és una mostra de l'auto-odi que alguns porten a la sang.

Ara que, em perdonareu que ho digui, però a tota la gent "catalana" que no hi surt d'allà ni amb aigua calenta, ja els hi val...
Planta cara a la por i dóna aliment als teus somnis.

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49291

Webmestre, bon dia,
Te tinc que donar tota la raó, i reconec que haig d'entonar el "mea culpa" (com molts d'aquí), però aquesta "gent catalana" ja aniran venint miques en miques, em de donar temps al temps.
salutacions
Antoni

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49292

Molt fàcil! Feu propaganda de totcamping.cat a l'Off Tòpic d'AcPasión. Un fòrum d'aquí, per la gent d'aquí ... i on podem escriure en la nostra llengua! Millor no podria ser!
Clar que el post l'haureu de fer en "la lengua del Imperio" ;-)

Last edit: per enric72.

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49293

Bones!,

Bé, el cas que comenteu no el voldria dramatitzar: es tracta d'una iniciativa privada i com a tal el propietari marca les normes d'ús del seu negoci, com la llengua, encara que visqui a Catalunya. La solució? crear àmbits propis, de qualitat i amb contingut, de tal manera que la gent hi entri i participi malgrat :-D que la llengua utilitzada sigui el català; i aquest àmbit podria ser totcamping.cat :-D ...menuda patata calenta que t'acabo de passar, webmaster, ho sento :-D :-D . Encara que penso que no només depèn de tu, els usuaris també tenim molt a dir i fer.

Jo, tot això ho veig dins d'un marc més ampli. Penso que vivim en un país incomplet, amb àmbits on fer servir la llengua pròpia sembla una anomalia ( etiquetatge, mitjans, tribunals ... o el món digital). La solució, per mi, és assolir un país complet; on un nou estat - ja m'enteneu, oi?- doni suport a la llengua pròpia, que normalitzi el seu ús. Ep! sense menystenir la resta de llengües dels catalans ( castellà, hindú, xinés, etc.).

I ho sento per aquest rotllo matiner. Salut i encert! i bon cap de setmana!.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49295

Dificil elecció.
Des de sempre que m'expresso en català.

... Excepte des que tinc autocaravana.

El relat anual del viatge d'estiu el publico en castellà (tot i que les notes durant el viatge les escric en català). És un tema d'audiència a la que un arriba, i esforç que cal fer per a arribar-hi. Podria escriure en anglès i arribaria a molta més gent, però em costaria massa. Podria escriure en català i traduir al castellà, però també em costaria massa. En fi, un fa el que pot.

Pel que fa a les trobades anuals (Tonis de Taradell, Cau de Bruixes, Fira del Tupí a Sant Julià), faig convocatòria a aquest fòrum en català, i a ACPasion en castellà. I tot i que les inscripcions són normalment d'autocaravanistes del país, les xifres són les que són.

El cor pensa en català, i m'encantaria que aquest fòrum tingui llarga vida per tal de poder-me sentir com a casa quan escric, però jo no prescindiré d'ACPasion, tot i que ja sé quines són les normes. I no crec que siguin perquè els webmestres no parlin habitualment en català, sino perquè s'adrecen a la comunitat que s'adrecen, i en més gran escala els deu passar el que em passa a mi quan publico el relat del viatge o una kedada.
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49296

Bones!

a mi m'ha passat just el contrari. Jo inicialment explicava les meves experiències autocaravanistes en castellà, via ViajarEnAutocaravana, un web amb molta significació per mi. I al final vaig optar per explicar-ho en català, via bloc. Reconec que tenia certa motivació reivindicativa, de fer visible la nostra llengua en aquest àmbit del campisme/autocaravanisme digital. I consti que ho feia/faig amb molta prevenció: la meva llengua materna és el castellà i monolingüe fins els 23, fet que m'obliga a ser curós i vigilar que no es noti gaire com destrosso la llengua dels meus fills :-D ... que després em fotran bronca :-D :-D .

Durant un temps simultanejava la publicació en les dues llengües però al final vaig concloure (ep!, segur que equivocadament) que el públic destinatari, autocaravanistes en particular i viatgers en general, és un públic acostumat a moure's per webs/fòrums multilingües; i què caram! per un visitant llatí ( portuguès, francès, castellà, italià, etc) llegir en català no ha d'ésser un obstacle insalvable - fins i tot per un germànic ( anglès, austríac, flamenc,...) - si els continguts que troba mereixen la seva lectura ... i si té un traductor on line, és clar :-D.

Al final, suposo que té molt a veure, i parlo per mi, amb les circumstàncies personals que ens envolta a cadascú, crec.

Salut i encert!

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49297

Penso que l'elecció de l'idioma en què decideixes llegir, parlar o escriure no és banal, no és secundària, no és estrictament funcional o utilitària. El nostre entorn no és neutre: estem envoltats d'una publicitat gairebé monolingüe, d'una justícia absolutament monolingüe, vam tenir una formació no solament monolingüe, sinó lingüicida envers la nostra llengua familiar. No puc triar l'idioma de les pel·lícules que vull veure, no puc prendre cap medicina que tingui el prospecte en la meva llengua, les publicacions del quiosc en català no deuen arribar a l'u per cent... Per tant, jo, personalment, no puc mantenir-me neutral: he de ser bel·ligerantment actiu a favor de la meva llengua. Si no, em trairia a mi mateix. Respecto tothom, procuraré entendre les llengües en què parlin o escriguin els meus interlocutors; però de cap manera penso respectar els qui no respectin els meus drets lingüístics i em vulguin imposar renúncies inacceptables.
Josep Tió

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49298

JTC : ABSOLUTAMENT D'ACORD AMB TOT EL QUE HAS ESCRIT.
MARCECRN : El que dius després del parèntessi "( ep!, segur que equivocadament )", no crec pas que ho sigui d'equivocat. Jo no entenc què un colectiu llatí que està habituat a córrer pel mon en entorns lingüístics completament alièns i en la majoria d'ocasions malauradament amb deficències lingüístiques d'ambit internacional i tot i això sortin-se'n, hagi de tenir problemes al llegir continguts de caire viatger en català.
Aquí hi ha molt més de subjectiu per dir-ho d'alguna manera. I sinó, llegiu el primer comentari al relat "Lyon-Fête des lumières 2013 " del blog de Xavi_ZixxeR autocaravanning.blogspot.de/2013/12/lyon-fete-des-lumieres-2013.html .

Joan Vives.

Els nostres orígens fa 3 anys 10 mesos #49308

Òndia! no havia vist aquest pots fins ara. I déu n'hi do!
Bé, nosaltres a la nostra, i com deia el poeta : " No podran res davant d'un poble unit, alegre i combatiu ".
Salut i encert! i bon cap de setmana!

Els nostres orígens fa 3 anys 9 mesos #49322

Cal dir que també tinc privats o comentaris de gent no catalana, que pregunten educadament i/o donen les gràcies per la informació quan troben alguna cosa que els convé... En fi... hi ha gent per tot.

Re:Els nostres orígens fa 2 anys 9 mesos #49824

Ara més que mai

Enviado desde mi SM-J530F mediante Tapatalk

• Pàgina:
  • 1

Aniversaris

socelectric en 4 dies (25.09), Pelicans Voladors en 17 dies (08.10), Macià62 en 28 dies (19.10), manel en 32 dies (23.10), Ddolors en 39 dies (30.10), XANU en 39 dies (30.10), joan i andreu en 41 dies (01.11), vistur en 42 dies (02.11), LaSanta en 44 dies (04.11)

Alguns viatges

• Besalú, un cap de semana a l'Edat Mitjana +

L'èxit de la novel·la “El pont dels jueus”, de Martí Gironell, va despertar el meu interès pel poble en el qual es desenvolupa dita història, Besalú, així que vam decidir Llegir més
  • Port Aventura +

Aquest cop l’indret de la sortida l’han triat els nens. A Cauterets en una d’aquelles tertúlies que ells tenen a les nits, mentre nosaltres fem el ressopó, varen decidir i Llegir més
  • Itàlia 2007 en caravana +

Relat del viatge al nord d’Itàlia l’estiu del 2007 amb caravana i dues criatures (un nen de tres anys i una nena d’any i mig). El plantejament ha estat realitzar Llegir més
  • Nova Zelanda +

Fer un cronograma del nostre viatge a NZ seria una mica llarg i avorrit, però sí que podem fer unes pinzellades i aprofundir en els llocs més interessants. Sota els Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.