• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: El Tió a casa

El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45103

Ja se que cada any parlem del mateix tema, pero es que mentre estic esperant que vingui la meva neta a fer cagar el Tió, penso que es important fer aquest recordatori.
Jo personalment penso que tenim de mantenir les nostres tradicions en fron de les tradicions imposades prosadents d'altres països i cultures.
El nostre Tió el posem a començaments de desembre a bora el foc i tapadet amb una manta perque no tingui fret, a més li donem manjar perque no tingui gana, per aixo quan arribi l'hora ens cagarà turrons i neules i potser una mica de vi bo o cava.
En canvi procedent dels països anglosaxons ens han importat un personatge tot singular i de bestimenta tot exotica que l'unic que sap dir es jou,jou,jou.
Resumint i perdoneu el totxo peró jo voto pel nostre TIÓ
Bones Festes a Tothom

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45106

Nosaltres a acasa, tenim arrels castellanes... per això sempre hen estat del Reis de l´Orient.
Desde que els nanos anàven a l´escola brèssol i van conèixer al Caga tió , al casa el posem, i els porta una cosa del que han demanat a la llista dels Reis.
Per les nostres feines.... caga quan som tots a casa, avui ha sigut a las 7 de la tarda... i han recitat (ja no la cvolen cantar) la cançó.
Voto pel Tió i els Reis.
Bones festes!!
Yo no sufro de locura, la disfruto a cada instante.

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45114

Bon dia ,
nosaltres a casa ens passa igual que matrix i al final hem fet una barreja: comencem celebrant la nochebuena a la qual afegim el tió, i després de nadal, que no ens falti el santesteve !!! :laugh: . I amb la família quan ens ha interessat l'hem donat més rellevància a l'avi de vermell abans que als tres monarques extracomunitaris :laugh: ...o a l’inrevés.
En qualsevol cas al final el que celebrem és el solstici d’hivern, que els dies comencen a ser més llargs les nits s'escurcen, i que la primavera i el bon temps ja els tenim a sobre!!! :woohoo:

Per cert, en algun lloc vaig llegir que l’avet nadalenc el vam introduir els primeres missioners que es van endinsar en l’europa del nord pagana ( pels cristians): va ser una eina per lluitar contra l’omnipresent i sagrat roure ( recordeu a Panoramix ? :) ) i a més la forma triangular de l’avet era molt escaient per col•locar entre els pagans el tema de la trilogia cristiana ( allò del pare, el fil, l’esperit sant, etc...).

Doncs això, que cadascú ho faci en funció de les seves idees o les seves possibilitats, però que s'ho passi be en cmpanyia de la família. I perdoneu el rotllo.
Salut,
Marce.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Last edit: per MarceCRN.

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45115

Hola!! Bones festes!`

D'acord amb tu marce! La qüestió és passar-s'ho bé..i jofranc, també prefereixo el tió, que els calerons no arriben per el pare Noel (no hi han arribat mai o ningú de casa l'ha escollit com a opció :laugh: )

Quan estava a casa amb els germans feiem cagar "lo tió" per costum de la Huesca materna (però de la franja) i els reis. Aquests són internacionals, estan a tot arreu. :-)

Amb la família del pallars el tió és la tronca i nosaltres, els eterns tiets, no ens escapem ni de lo tió del
maresme-Osca, ni dels reis de la Pobla de Segur. :unsure:

Petons per tots!
La vida és allò que succeeix mentre planegem el futur.

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45116

Last edit: per iogui. Raó: El tió ha cagat quatre cops

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45117

Hola!! Bones festes!`

D'acord amb tu marce! La qüestió és passar-s'ho bé..i jofranc, també prefereixo el tió, que els calerons no arriben per el pare Noel (no hi han arribat mai o ningú de casa l'ha escollit com a opció :laugh: )

Quan estava a casa amb els germans feiem cagar "lo tió" per costum de la Huesca materna (però de la franja) i els reis. Aquests són internacionals, estan a tot arreu. :-)

Amb la família del pallars el tió és la tronca i nosaltres, els eterns tiets, no ens escapem ni de lo tió del
maresme-Osca, ni dels reis de la Pobla de Segur. :unsure:

Petons per tots!

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45118

......edito: missatge ha sortit cinc cops!!!! :silly:

Last edit: per iogui. Raó: El tió ha cagat quatre cops

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45119

Last edit: per iogui. Raó: El tió ha cagat cinc cops

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45122

Nosaltres també som del Tió, el fem cagar el dia de Nadal abans de dinar, i el nostre sol cagar llibres, algunes llaminadures de xocolata(això sempre agrada a grans i petits) i per pintar i fer manualitats mentre esperem que el dia 6 arribin els Reis Mags d'Orient :whistle:
El que s'escriu dura,
El que és diu ningú ho atura .

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45124

Doncs a casa nostra no hi ha color. El pare Noel no ha vingut mai (per mi que no sap ni on vivim), i els Reis hi tenen un paper una mica col·lateral: vénen aquí de passada, per poder donar una mica de beure i de menjar a les seves cavalleries, espolsen els sacs de joguines -sempre hi queda alguna fotesa- i se'n van... En canvi, per Nadal, ah minyons! Tinc unes feinades que no me les acabo! Abans amb els fills, ara amb els néts, i sempre, sempre, amb els veïns, amb els coneguts, amb els desconeguts, amb els innocents, amb els trapelles... Tothom, arribada aquesta data, em demana que faci públicament una feina que tothom creu que ha de ser íntima i reservada. Per a molts potser seria una creu, però per a mi i per als meus és una sort portar el cognom Tió. Bones festes i a la vostra disposició!

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45126

Doncs jo, no sé per quina estranya raó, no vaig descobrir el "Tió" fins que les meves filles eren petites. Potser al viure a la "city" on aquestes costums no estaven massa arrelades, a casa celebràvem el Nadal com festa religiosa i els Reis d'Orient com gran festa pels infants. Recordo com mica a mica va aparèixer a casa el Papa Noel que també mica a mica va anar guanyant protagonisme al costat del pessebre i del arbre nadalenc.
Quan l'Elisenda i la Neus eren petites vam començar a participar a totes les festes del barri: carnestoltes, castanyada, festa major amb cercavil•la i correfoc i la cavalcada de reis que arribaven en tren a Sant Andreu Comtal. Va ser llavors quan vaig descobrir per primer cop el “Caga Tió”
Jo ho veia com una cosa estranya i alhora novadora a la que no vaig tenir temps a adaptar-me, però segur que si algun dia tinc nets, el Tió formarà part del nostre Nadal.

... FELIÇ ANT NOU !!!
...Viu avui la vida, no esperis a demà !!!

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45127

• nouespai
  • Fora de línea
  • Professional
  • Professional
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1795
  • Gràcies rebudes: 46
A mi de petit em venien a veure els reis però quan vam tenir nens ja m'havia fet republicà :woohoo::woohoo: i no creia en els Reis.
Entre fer el Pare Noël, un altre tradició de fora o fer el Tió no hi havia color, picar al tronc era molt més divertit per als nens.

El problema apareix quan els nens creixen i comencen a dir què com és que aquell tronc inert fa regals...

L'any passat, en Pau amb 9 anys, va descobrir per casualitat a una mestra de l'escola que li treia el menjar al Tió i el llençava i no li va fer mica de gràcia.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re: El Tió a casa fa 8 anys 7 mesos #45128

Dons per mi ès important el tema del Tió, tió vol dir teia grossa, és a dir, un tros de fusta més grossa que una teia, el caga rió, no és la tradició sinò fer cagar al tió. vol dir que la natura morta (com un tros de fusta, que no té fruit) amb l'esforç humà dòna fruits, els regals, no vol dir que piques al tió, sinò que fas una feina i llavors ell et respón, i et dòna regals o fruit, 'agrada el que vol dir així intento transmetre-ho, a casa hi ha el TIÓ i espero que hi sigui sempre!

• Pàgina:
  • 1

Aniversaris

Mont-lleó en 1 dia (11.08), Unalome81 en 13 dies (23.08), JordiJ en 16 dies (26.08), carlos.mataro en 19 dies (29.08), caxisa en 20 dies (30.08), ALIAL en 23 dies (02.09), quasar en 24 dies (03.09), trenkakames en 24 dies (03.09), amr01 en 34 dies (13.09), fotojoma en 39 dies (18.09)

Alguns viatges

• Loire - Normandia +

Després de dos estius de vacances fent ruta en caravana, aquest any hem fet el canvi a autocaravana i anirem a la regió francesa de la Normandia. Pel camí, farem Llegir més
  • Països Baixos +

Diari de viatge als Països Baixos, del 5 al 21 d’Agost de 2006, escrit sobre la marxa. Viatgem l’Imma, el Xavi i la Irene (8 anys) en una camper Marco Llegir més
  • Bretanya +

Hem sortit de Montcada i Reixac amb la caravana cap a les 6,50 del matí cap a La Jonquera, Perpignan, Narbonne, Toulouse, Bordeaux i La Rochelle. Som a 7 d'Agost, Llegir més
  • Nadal al Marroc +

Emprenem el viatge cap el nord direcció Meknès. Tornem a travessar l'alt Atles i trobem neu i un llac completament gelat. Va plovent tot el camí. Una mica bans d'arribar Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí

Legalment t'hem de dir que, en registrar-te, acceptes la nostra política de privacitat de les dades i les regles legals. Pots accedir a elles a través dels botons que hi ha al final de la pàgina.